Gaz do klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez ravkoss » 11 maja 2022, 09:51

Cześć,

W naszych mazdach mamy nowy gaz 1234YF. W wielu serwisach tego gazu nie mają i korzystają ze starego gazu 134A.
Mam nieszczelność w klimatyzacji której nie mogą zlokalizować. Chcą napełnić starym gazem i twierdzą, że nic się nie stanie a jest dużo tańszy. Czy ktoś ma doświadczenie w tym zakresie i może pomóc?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2022, 23:50
Posty: 6
Auto: mazda 3 bp

Postprzez zadra » 11 maja 2022, 16:53

Najpierw należy znaleźć nieszczelność..
Może azotem, może próżnia?

będziesz napełniał do skutku?
ile to będzie sumarycznie kosztowało?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ravkoss » 12 maja 2022, 13:39

Jestem dziś w 2 serwisie z samochodem i również nie mogą znaleźć nieszczelności. Podobno jest bardzo ciężki dostęp do chłodnicy i żeby się do niej w całości dostać trzeba rozebrać pół samochodu co stanowi bardzo wysokie koszty.... ani azotem ani próżnią już w 2 serwisie nie są w stanie zlokalizować nieszczelności.. Co radzicie?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2022, 23:50
Posty: 6
Auto: mazda 3 bp

Postprzez dark_luke » 12 maja 2022, 15:32

ravkoss napisał(a):Jestem dziś w 2 serwisie z samochodem i również nie mogą znaleźć nieszczelności. Podobno jest bardzo ciężki dostęp do chłodnicy i żeby się do niej w całości dostać trzeba rozebrać pół samochodu co stanowi bardzo wysokie koszty.... ani azotem ani próżnią już w 2 serwisie nie są w stanie zlokalizować nieszczelności.. Co radzicie?


Już po gwarancji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 148 (4/9)
Auto: CX-30 Hikari SkyActiv-X 2019

Postprzez czarmi » 12 maja 2022, 17:18

Jeśli obowiązuje jeszcze gwarancja, to niech Cię szczegóły nie interesują... :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez G0rdon » 16 maja 2022, 11:49

Cześć,

Ja do tej pory w kilku autach stosowałem tą samą metodę i zawsze była skuteczna – roztwór wody z płynem do naczyń, oprysk chłodnicy, przewodów, łączeń (często oringi puszczały...) i następowało piękne "bąbelkowanie" w miejscu rozszczelnienia i zawsze udało się znaleźć sprawcę... w naszej trójce faktycznie dość zabudowana chłodnica,więc bez małej rozbiórki się nie obejdzie...

Innym tematem który mnie mocno interesuje i do którego się przymierzam to wymiana czynnika HFO-R1234Yf na "stary,dobry" R134a... oczywiście wszędzie krzyczą,że czynniki nie są zamienne,że się układ zdegraduje, itp,itd...a tymczasem widzę,że na wielu sprężarkach klimy w Mazdach jest naklejka "R1234yf OR R134a", co by moim zdaniem kończyło temat :P. Adaptery już mam kupione pod maszyny z R134a, więc myślę,że zaryzykuję. Szczególnie,że klima w Maździe no....chłodzi słabo. Na ustawieniu 16C powinien być mróz a tam chłodniejsze powietrze zaledwie... byłem z tym w ASO – klima sprawna itp.

Z pewnością dam Wam znać jak już zrobię "podmianę" czynnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez ravkoss » 16 maja 2022, 15:56

Daj znać jak wymienisz czynnik. Też się nad tym zastanawiałem. W jednym serwisie sami zaproponowali wymianę czynnika na stary i powiedzieli że nie ma prawa się nic stać, a w innym powiedzieli że to nielegalne i że nie podjęliby się w przyszłości serwisu takiej klimatyzacji i że nie wiadomo czy coś nie stanie się z układem.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2022, 23:50
Posty: 6
Auto: mazda 3 bp

Postprzez Marek Mazdziak » 7 sie 2022, 00:38

Jeździłem przez 3 lata Nissanem X-trail na R134a zamiast tego droższego i nie było żadnych problemów.
Początkujący
 
Od: 4 cze 2022, 13:39
Posty: 5
Auto: Mazda 3 2019

Postprzez G0rdon » 28 sie 2022, 10:11

Dobra,w końcu się zebrałem i wymieniłem gaz.

Starego czynnika ściągnęło 420g /5ml oleju, nowego (w sensie już R134a ;) ) nabiłem 500g+10ml oleju.

Różnica? Teraz to klimatyzacja chłodzi!!! Przy ustawieniu 16C np leci wyraźnie "mroźne" powietrze,a nie jak dotąd letniawo-chłodne. Po raz pierwszy musiałem zmniejszyć siłę nawiewu w aucie bo było...za zimno!

Więc z mojej strony polecam podmiankę czynnika – zabieg warty zachodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez paweł_TBU » 28 sie 2022, 13:18

No to temat do rozkminy, daj znać jak to będzie się sprawowało za kilka miesięcy, jak ok to na wiosnę zmieniam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez worn » 28 sie 2022, 16:30

Manual serwisowy nie ma nic przeciwko zmianie czynnika na R134a za wyjątkiem lokalnych uwarunkowań prawnych, więc nie spodziewałbym się, że z czasem pojawią się problemy z klimą. :)

Obrazek

G0rdon napisał(a):Starego czynnika ściągnęło 420g

Coś mało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez G0rdon » 29 sie 2022, 11:37

G0rdon napisał(a):Starego czynnika ściągnęło 420g

Coś mało...[/quote]

No,spodziewałem się,że nie będzie 500 gr, ale prawie 20% ubytku jednak było ( w ciągu 3 lat).
Cóż, rzekomo r1234yf jest dużo bardziej lotny, więc łatwo ucieka, ale kontrolnie za rok ściągnę czynnik i zobaczę ile zostanie wtedy... póki co zostaje cieszyć się chłodnym powietrzem w końcu <lol> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323