Witam,
Od kilku dni jest właścicielem M3 z 2019 roku. Auto zostało sprowadzone z USA. Obecnie jestem na etapie ustawiania pojazdu "pod siebie". W przypadku radia zauważyłem, że nie znajduje kilku kluczowych stacji typu RMF itp. Nie pomaga również manualne przeszukiwanie stacji.
Czy to kwestia softu USA zamiast z EU, czy może jeszcze coś innego? Być może ktoś z Was orientuje się jakie jest rozwiązanie zanim udam się z tym samym pytaniem do ASO i zawołają bajońskie sumy?
Pozdrawiam,
Odbiór stacji w radiu
Strona 1 z 1
- Od: 3 lis 2021, 21:56
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 sedan, benzyna, 2.5L, 190KM, 2019 rok produkcja w Japonii, sprowadzony z USA
paweł_TBU napisał(a):częstotliwości połówkowe
Nie wiem co masz na myśli pisząc częstotliwości połówkowe, ale dokładne wyjaśnienie dlaczego mogą (i pewnie będą) problemy z odbiornikiem z USA na terenie Europy jest tutaj –> https://www.epanorama.net/documents/rad ... ences.html
W temacie dostosowania auta USA na rynek EU, to już jeden z kolegów poruszał na forum temat wgrywania softu EU do auta z USA. Nie wiem jak to się dokładnie skończyło, ale obawiam się, że w przypadku radia do wymiany będzie tuner albo jakaś zmiana w sofcie, której pewnie sam nie wykonasz.
Tutaj wspomniany przeze mnie temat –> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=214819
Częstotliwości połówkowe oznaczają inne strojenie radia
W EU masz stacje na pełnych dziesiątkach np. 96,0 lub 106,1 a w USA byłoby np. 96,05 i 106,15.
Takie jest ustawienie fabryczne radia i obawiam się, że sama zmiana programowa może nie być skuteczna.
Stąd moje wcześniejsze pytanie jakie częstotliwości pokazuje radio?
W EU masz stacje na pełnych dziesiątkach np. 96,0 lub 106,1 a w USA byłoby np. 96,05 i 106,15.
Takie jest ustawienie fabryczne radia i obawiam się, że sama zmiana programowa może nie być skuteczna.
Stąd moje wcześniejsze pytanie jakie częstotliwości pokazuje radio?
RobertPi napisał(a):W EU masz stacje na pełnych dziesiątkach np. 96,0 lub 106,1 a w USA byłoby np. 96,05 i 106,15.
No właśnie nie... wyżej podałem link gdzie jest wyjaśnienie jak wygląda to w USA.
North American FM broadcast channels are on the odd 200kHz frequencies: 99.5MHz, 100.1MHz, etc. In Europe, channels can be on any multiple of 100kHz, even or odd.
Czyli kanały w USA są co 200kHz, więc w zakresie np. 99.5-99.9MHz, będzie miejsce tylko na 99.7MHz między nimi, podczas gry w Europie są co 100kHz, więc mogą być dodatkowo jeszcze 99.6MHz oraz 99.8MHz.
Zresztą tu jest lista kanałów radiowych w USA, która powinna rozwiać wszelkie wąpliwości.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... th_America
Nie zmienia to faktu, że radio z USA nie zadziała w 100% poprawnie w EU.
OK, nie śledzę tematu częstotliwości radiowych w USA i okolicach od wielu lat ( w latach '80 i '90 były to połówki ) i jak widać dużo się zmieniło ale jak sam zauważyłeś skanowanie niespecjalnie pokrywa się z częstotliwościami używanymi w EU więc problem jest.
Nie znam budowy radia stosowanego Mazdach na tyle aby wypowiadać się autorytatywnie na temat możliwości "prostej" zmiany w ramach oprogramowania układowego ale obawiam się, że wymagać to będzie jednak wymiany części lub całego radioodbiornika bo jak pamiętam z przeszłości urządzenia na Stany celowo były budowane tak aby ich użycie w Europie było co najmniej utrudnione.
Przydałby się tutaj elektronik praktyk siedzący w tych urządzeniach, któremu chciałoby się zgłębić temat strojenia radia z USA.
Jak doczytałem wątek o próbach zmian to tym bardziej obawiam się, że ograniczenia są celowo wprowadzane tak aby niełatwo było migrować auta z USA do EU.
Nie znam budowy radia stosowanego Mazdach na tyle aby wypowiadać się autorytatywnie na temat możliwości "prostej" zmiany w ramach oprogramowania układowego ale obawiam się, że wymagać to będzie jednak wymiany części lub całego radioodbiornika bo jak pamiętam z przeszłości urządzenia na Stany celowo były budowane tak aby ich użycie w Europie było co najmniej utrudnione.
Przydałby się tutaj elektronik praktyk siedzący w tych urządzeniach, któremu chciałoby się zgłębić temat strojenia radia z USA.
Jak doczytałem wątek o próbach zmian to tym bardziej obawiam się, że ograniczenia są celowo wprowadzane tak aby niełatwo było migrować auta z USA do EU.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości