Problem z nie fabrycznym alarmem auto nie odpaliło.
Strona 1 z 1
Hej oststnio w naszej rodzinnej Mazdzie 3 z 2020 r wystąpił taki problem, że auto nie chciało odpalić. Świeciła się czerowna kłódka od immo. Przyjechało assistance ale mieli lawetę na którą nie dało się zabrać auta. Zadzwoniliśmy do oddysey mazda i Polecono najpierw spróbować z drugim kluczykiem i jakąś sekwencją przycisków z pilota do dodatkowego alarmu. Dopiero odpięcie klemy od Aku zresetowało wszystko i auto odpaliło. Winny jest ten nie fabryczny alarm który dokładają do każdej mazdy i teraz pytanie dlaczego tak się stało i jak można temu zapobiec bo nie po to kupowałem nowe auto żeby mi nie odpalało na parkingu. Czy mogę poprosić aso żeby wywalili ten dodatkowy system? Ktoś pisał w jednym wątku że ejst jakiś sposób na zaokowane immo. Czy podpowiecie coś?
Podkopnik napisał(a):Hej oststnio w naszej rodzinnej Mazdzie 3 z 2020 r wystąpił taki problem, że auto nie chciało odpalić. Świeciła się czerowna kłódka od immo. Przyjechało assistance ale mieli lawetę na którą nie dało się zabrać auta. Zadzwoniliśmy do oddysey mazda i Polecono najpierw spróbować z drugim kluczykiem i jakąś sekwencją przycisków z pilota do dodatkowego alarmu. Dopiero odpięcie klemy od Aku zresetowało wszystko i auto odpaliło. Winny jest ten nie fabryczny alarm który dokładają do każdej mazdy i teraz pytanie dlaczego tak się stało i jak można temu zapobiec bo nie po to kupowałem nowe auto żeby mi nie odpalało na parkingu. Czy mogę poprosić aso żeby wywalili ten dodatkowy system? Ktoś pisał w jednym wątku że ejst jakiś sposób na zaokowane immo. Czy podpowiecie coś?
o jakim alarmie mówisz co go niby do każdej mazdy wsadzają? każda 3 ma fabryczny alarm, dokładają ew immobilizer omega dodatkowo.
1. Kup sobie zapasową baterie i do schowka
2. Jeżeli bateria w pestce się rozładuje i tak można odpalić auto
Tam gdzie są przyciski do foteli, systemów wspomagania (koło drzwi kierowcy) jest montowany taki dodatkowy przycisk.
Przeczytaj instrukcje od Omegi.
Można dezaktywować immobilajzer wprowadzając PIN za pomocą tego przycisku.
Jak chcesz być przygotowany na różne sytuacje to jeszcze włóż sobie fizyczny klucz do auta do schowka na ten klucz w pilocie. Jak się pilot rozładuje to otworzysz samochód.
Jak wprowadzisz pin tym przyciskiem to dezaktywujesz Omege na stałe. Czyli to co chciałeś uzyskać.
Tylko pamiętaj, że Mazdy kradli na potęgę gdy nie było Omegi.
Dopisano 27 sie 2021, 13:57:
I jeszcze jedno.
Jak się rozładuje pilot.
Silnik sie odpala naciskając pilotem na przycisk START.
Być może wystarczy go trzymać bardzo blisko i nacisnąć palcem – pewnie jest tam coś takiego jak w kartach do płatności zbliżeniowych dodatkowo.
2. Jeżeli bateria w pestce się rozładuje i tak można odpalić auto
Tam gdzie są przyciski do foteli, systemów wspomagania (koło drzwi kierowcy) jest montowany taki dodatkowy przycisk.
Przeczytaj instrukcje od Omegi.
Można dezaktywować immobilajzer wprowadzając PIN za pomocą tego przycisku.
Jak chcesz być przygotowany na różne sytuacje to jeszcze włóż sobie fizyczny klucz do auta do schowka na ten klucz w pilocie. Jak się pilot rozładuje to otworzysz samochód.
Jak wprowadzisz pin tym przyciskiem to dezaktywujesz Omege na stałe. Czyli to co chciałeś uzyskać.
Tylko pamiętaj, że Mazdy kradli na potęgę gdy nie było Omegi.
Dopisano 27 sie 2021, 13:57:
I jeszcze jedno.
Jak się rozładuje pilot.
Silnik sie odpala naciskając pilotem na przycisk START.
Być może wystarczy go trzymać bardzo blisko i nacisnąć palcem – pewnie jest tam coś takiego jak w kartach do płatności zbliżeniowych dodatkowo.
Nic nie pikało. Paliła się dioda czerwona od immo.
Odpalanie tym sposobem z przyłożeniem kluczyka do Start stop też nie działało.
Nie bardzo zrozumiałem o co chodzi z tym kluczem w schowku. Klucz metalowy jest w obudowie kluczyka. Tylko w drzwiach nie widzę zamka żeby go użyć. Ani nigdzie w środku. Podpowiesz coś więcej na ten temat??
Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi:)
Odpalanie tym sposobem z przyłożeniem kluczyka do Start stop też nie działało.
Nie bardzo zrozumiałem o co chodzi z tym kluczem w schowku. Klucz metalowy jest w obudowie kluczyka. Tylko w drzwiach nie widzę zamka żeby go użyć. Ani nigdzie w środku. Podpowiesz coś więcej na ten temat??
Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi:)
Jeżeli masz OMEGA IMMO, to jeśli system jest uzbrojony i zachodzi jeden z poniższych warunków:Podkopnik napisał(a):Odpalanie tym sposobem z przyłożeniem kluczyka do Start stop też nie działało.
* nie ma pilota (tego od immo) w zasięgu,
* pilot (ten od immo) jest wyłączony,
* bateria jest całkiem rozładowana,
to samochód nie powinien reagować na naciskanie przycisku Start/Stop (tak jakby przycisk w ogóle nie działał), czyli nie mógłbyś nawet włączyć zapłonu. Jeżeli rzeczywiście to miało miejsce, to sprawdź czy problemem nie jest jedna z opcji, które wymieniłem na początku. Jeśli nie, to możesz wtedy "wklepać" kod (przy odbiorze auta powinieneś dostać kod do OMEGA IMMO) za pomocą dodatkowo zamontowanego przycisku do tego immo, który wyłączy immo i będziesz mógł odpalić silnik. Pamiętaj, że wtedy immo zupełnie nie działa, więc wychodzi na to samo jakbyś go w ogóle nie miał, więc lepiej zidentyfikować co powodowało problem, że konieczne było jego wyłączenie i go rozwiązać i włączyć immo, żeby jednak mieć to dodatkowe zabezpieczenie.
Tutaj mała uwaga – wbrew temu co napisał kolega Ktostam
Ktostam napisał(a):Tam gdzie są przyciski do foteli, systemów wspomagania (koło drzwi kierowcy) jest montowany taki dodatkowy przycisk.
przycisk może być ukryty w zupełnie innym miejscu. W takim wypadku powinni Ci przekazać informację o jego położeniu przy wydaniu auta. Ja mam ukryty i mi tej informacji nie przekazali, musiałem się dopytywać w serwisie.
Podkopnik napisał(a):Nie bardzo zrozumiałem o co chodzi z tym kluczem w schowku.
Koledze wyżej właśnie chodziło dokładnie o to co zrozumiałeś, czyli o włożenie metalowego klucza do obudowy kluczyka. Choć przyznam, że rada dosyć dziwna, bo on cały czas tam powinien być.
Klucz można wsadzić w zamek w drzwiach kierowcy, który widać po odchyleniu klamki, tak jakbyś chciał otworzyć drzwi.
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz.
Być może po wymianie baterii pestka od omegi jest w trybie uśpienia i trzeba ją aktywować (instrukcja)
Trzeba ją ścisnąć i zobaczyć jaki kolor ma dioda (wcześniej najlepiej wyjąć z pokrowca)
Gdy jest uśpiona, jednorazowo można ścisnąć pestkę (tam jest w środku przycisk) i silnik odpali, ale potem znowu pestka będzie nie aktywna.
Miałem różne przygody z zalaniem kluczyków tego lata (wywrotka na kajakach) ale udało mi się uruchomić auto.
Co do kluczyka, u mnie w salonie nikt nie włożył metalowego kluczyka do pilota.
A jak jesteśmy jeszcze przy kluczyku. Ważna rzecz.
Tam w zestawie jest blaszka z wybitym numerem klucza.
Może się przydać jak zgubicie oba.
Być może po wymianie baterii pestka od omegi jest w trybie uśpienia i trzeba ją aktywować (instrukcja)
Trzeba ją ścisnąć i zobaczyć jaki kolor ma dioda (wcześniej najlepiej wyjąć z pokrowca)
Gdy jest uśpiona, jednorazowo można ścisnąć pestkę (tam jest w środku przycisk) i silnik odpali, ale potem znowu pestka będzie nie aktywna.
Miałem różne przygody z zalaniem kluczyków tego lata (wywrotka na kajakach) ale udało mi się uruchomić auto.
Co do kluczyka, u mnie w salonie nikt nie włożył metalowego kluczyka do pilota.
A jak jesteśmy jeszcze przy kluczyku. Ważna rzecz.
Tam w zestawie jest blaszka z wybitym numerem klucza.
Może się przydać jak zgubicie oba.
Nie rozumiem rozkminy nad tym systemem na aż tyle postów. Auto mam od 1 kwietnia i już dwukrotnie wymieniałem baterie w omedze, i raz w pilocie auta. Ostatnio również nie chciał zapalić mrugała tylko czerwona dioda od immo. Logiczne więc, że skoro mam dodatkowy immo to pewnie on nie pozwala odpalić. Zbliżyłem kluczyki do "przycisku start" i za którymś razem odpaliła bez problemu. Pojechałem prosto do sklepu i kupiłem baterie, jedną zapasowo mam w schowku. Nad czym tu więcej dyskutować?, to po prostu drugi immo i działa jak drugi immo, żadna to technologia kwantów.
PS za pierwszym razem dioda immo mrugała, ale auto świeże i odpalało więc olałem całkowicie, choć pikało o słabej baterii. Na serwisie przy okazji jakiejś kontroli wymienili mi baterie. Za drugim razem robiłem to sam i nic już nie pikało, po prostu auto pewnego dnia nie odpaliło, zero reakcji zero zapłonu = logiczne.
Nic nie programowałem po wymianie baterii, nowa bateryjka do omegi i auto jeździ.
PS za pierwszym razem dioda immo mrugała, ale auto świeże i odpalało więc olałem całkowicie, choć pikało o słabej baterii. Na serwisie przy okazji jakiejś kontroli wymienili mi baterie. Za drugim razem robiłem to sam i nic już nie pikało, po prostu auto pewnego dnia nie odpaliło, zero reakcji zero zapłonu = logiczne.
Nic nie programowałem po wymianie baterii, nowa bateryjka do omegi i auto jeździ.
Zesrała mi się dziś omega, auto najpierw długo nie chciało odpalić, potem zgasło w czasie jazdy i nie dało się zrobić nic, zapłon włączony i brak reakcji, musiałem odpiąć aku. wymieniłem baterie i działa do zamknięcia auta. po ponownym otwarciu znów lipa. wyłączyłem ją w końcu i jadę do serwisu. tak czy siak zdechło.
paweł_TBU napisał(a):Zesrała mi się dziś omega, auto najpierw długo nie chciało odpalić, potem zgasło w czasie jazdy i nie dało się zrobić nic, zapłon włączony i brak reakcji, musiałem odpiąć aku. wymieniłem baterie i działa do zamknięcia auta. po ponownym otwarciu znów lipa. wyłączyłem ją w końcu i jadę do serwisu. tak czy siak zdechło.
Omega sama się naprawiła i działa
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości