Wskazanie pozostałego w baku paliwa i jazda "na rezerwie"

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez Palmer » 10 cze 2021, 14:22

Mam kilka zagwozdek do rozwiązania związanych z rezerwą paliwa, wskazaniem ilości pozostałego w baku paliwa oraz dystansie jaki rzeczywiście można na tej rezerwie przejechać.
Instrukcja podaje, że lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa włącza się, kiedy w zbiorniku pozostało ok. 9,0 litrów paliwa. Nie koreluje to jednak ze średnim spalaniem od ostatniego tankowania oraz przybliżonym zasięgiem na paliwie pozostałym w zbiorniku. Kiedy przedostatnim razem tankowałem paliwko do pełna (do odbicia pistoletu) wlało się 43,0 l, podczas gdy komputer wskazywał pozostały zasięg na 50 km. Ostatnim razem, znów tankując do pełna, na tej samej stacji, w baku zmieściła się bardzo podobna ilość paliwa, bo 43,64 l, a wskazanie odległości możliwej do pokonania wynosiło już tylko 10 km. Wynika stąd, że wskazywany zasięg jest bardzo mocno zaniżony.
Czy macie podobne obserwacje? Czy mimo takich dziwnych wskazań komputera pokładowego kontynuujecie jeszcze jazdę, powiedzmy wydłużając ją np. o 50 km?

Co ciekawe, przy przejechanym od ostatniego tankowania do pełna dystansie 626 km, wskazanie średniego spalania wyniosło 6,4 l/100 km. Rzeczywiste było jednak większe i wyniosło 6,97 l/100 km. Nie rozumiem skąd tak duże przekłamanie (o 0,6 l) komputera pokładowego chyba, że to jakaś norma i nie ma się co dziwić.
Jaka jest zależność pomiędzy zapaleniem się kontrolki niskiego poziomu paliwa, wskazaniami komputera o przybliżonym, pozostałym zasięgu, a rzeczywistym paliwem pozostałym w zbiorniku?
W którym momencie kontynuowania jazdy, mimo ostrzeżenia o kończącym się paliwie, następuje realne zagrożenie, że silnik nie dostanie paliwa i auto stanie?
Załączniki
Wskazanie niskiego poziomu paliwa i przyblizony zasieg.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez worn » 10 cze 2021, 14:45

Poruszałem kiedyś na forum temat wskazań średniego spalania, że są dosyć spore przekłamania (komputer zaniża)
–> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=213779

Inny kolega poruszał temat jazdy na rezerwie
–> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=213026

Ja przestałem się już w tych tematach doszukiwać logiki we wskazaniach komputera.
Raz "przeciągnąłem" solidnie autko na rezerwie (tankowanie 30.07.2020) i przy tankowaniu wyszło tak:
* przewidywany zasięg: -- (brak wskazania + migająca lampka dystrybutora)
* średnie spalanie wg komputera: 7,7 l/100 km
* zatankowane paliwo po korek: 44,6 l
* rzeczywiste spalanie: 8,27 l/100 km

A miesiąc wcześniej (tankowanie 06.07.2020) wyszło mi tak:
* przewidywany zasięg: 12 km
* średnie spalanie wg komputera: 8,4 l/100 km
* zatankowane paliwo po korek: 44,48 l
* rzeczywiste spalanie: 9,1 l/100 km

Wnioski można wyciągnąć samemu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 384 (32/56)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez marin » 21 cze 2021, 18:20

Wczoraj z ciekawości zweryfikowałem jak się sprawdza przewidywany zasięg w kilku podejściach – autostrada, stała prędkość 155km/h na tempomacie, zasięg spadał o 10km i w tym samym czasie przebieg wskazywał przejechane 5-6 km. Tak jakby zasięg był wyliczany na podstawie średniego spalania, którego nie resetowałem od 12 tys km i wynosi 7,1.
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2019, 13:27
Posty: 38 (0/1)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019 SD MG Hikari + Luxury Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323