Mazda 3 BP akumulator i problemy z nim

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez k.siwczyk » 2 lis 2023, 19:36

hugo001 napisał(a):Jak obiecałem to opiszę dalszy ciąg zdarzeń z moją Mazdą-krótko trwała radość bo już 19-07 wzywałem assistanse do rozładowanego akumulatora,ponownie serwis weryfikuje i następuje wymiana zaawansowanego systemu immobilizera i jest "fajnie"do 16-10,standardowo aku padł,serwis i kolejna weryfikacja pogłębiona na sprawdzeniu elementów elektroniki samochodowej.Czekam na odpowiedż- Góry,a samochodem dalej jeżdżę.cdn


Skieruj sprawę do Mazda Polska. Napisz, że jak sprawa nie zostanie rozwiazana to kierujesz się na drogę prawną. Powinni wymienić akumulator, mi wymienili.

Na początku uwalili aku oprogramowaniem, a teraz udają greka...

Pod kątem oprogramowania Mazda wygląda bardzo słabo, ja zawsze cisnę temat do końca i wymagam w tych tematach. Nie po to się kupuje nowy samochód za ponad stówę, aby mieć teraz z nim takie problemy.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez hugo001 » 2 lis 2023, 23:34

Dodam że w jednym poście opisałem sytuacje gdzie serwis wymienił akumulator na nowy,dodam że serwis wysyłał zapytania co do tej konkretnej usterki do innych serwisów w kraju.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 28 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez k.siwczyk » 3 lis 2023, 06:23

Ciśnij ich, jak nie umieją naprawić auta na gwarancji to niech oddają pieniądze za auto. Mam wrażenie, że niektóre aso to umie tylko brać kasę, a z naprawa samochodu to już jest problem....
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez czik3n » 3 lis 2023, 09:27

Wymień akumulator, i się chłopie nie męcz :D

Ja byłem chyba u 4 elektryków ( ASO nie liczę), wszystko niby dobrze, niby po opuszczeniu auta na otwartym jak i zamkniętym po iluśtam sekundach auto się usypia i nie pobiera nic na "lewo" prądu.
W praktyce 4/5 dni postoju i auto ledwo co odpalało, czasami ratowałem się odpaleniem z kabli od yariski narzeczonej. Trochę wstyd bo auto względnie nowe, a maska wiecznie w górze. Wymieniłem akumulator, ostatnio byliśmy dość długo w USA, auto stało jak zwykle w garażu podziemnym, wróciłem wcisnąłem przycisk i odpaliło jakby dzień wcześniej zrobiło XXX km.
Dodam, że na tym fabrycznym szrocie auto nawet po trasie Wrocław-Warszawa i odstawieniu w tym samym garażu ( temp zima lato około 16 stopni) potrafiło po tym 4/5 dniach nie odpalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez Palmer » 3 lis 2023, 11:30

Z tymi obsługowymi aku Yuasa rzeczywiście jest jakiś problem, a niby górna półka wśród producentów aku. Uważam, że cała logistyka z fabryki do portu przeładunkowego, następnie na plac importera i wreszcie do salonu ewidentnie im nie służy. Do tego zapewne dochodzą zaniedbania w utrzymaniu odpowiedniego poziomu ich naładowania i pierwsze takie ładowanie następuję dopiero podczas PDI, a to juz może być za późno. Ja zareklamowałem swój i po roku udowadniania, że nie ma parametrów właściwych dla nowego niezużetego aku, wymieniono mi wspaniałomyślnie na nowy. Z tym niestety też jest podobnie. Regularne podładowywanie i próby odbudowania gęstości elektrolitu. Elektrolit nie jest przezroczysty i widać, że wytrąciły się do niego już czarne cząstki okładzin. Nie zamierzam ponownie boksować się z ASO o kolejną wymianę, bo będzie to samo, więc na wiosnę zainwestuję w porządny aku EFB. Niestety wszystkie są bezobsługowe, co oznacza, że nie będzie możiwości skontrolowania gęstości elektrolitu aerometrem tudzież refraktometrem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 448 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez hugo001 » 3 lis 2023, 13:30

Pewnie rozwiązanie które proponuje kolega Palmer jest także przez mnie rozpatrywane,ale obawiam sie że w mojej Mazdzie jest jeszcze coś? zostało zdiagnozowane już 2 krotnie ,mam wydruki z systemu diagnostycznego ok 60 krotnie samoistnego polecenia otwierania i ryglowania zamków w drzwiach.Co do podejścia serwisu z którego korzystam to nie mam wrażenia olewania tematu wręcz starają się jak mogą ale z mają przypadłością jeszcze sie nie spotkali,a co dalszych kroków to życie pokaże.cdn
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 28 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez Ktostam » 5 lis 2023, 20:14

I mnie spotkały problemy z akumulatorem.
Po myciu i odstawieniu na parking przychodzę a auto otwarte (chyba samo się otworzyło po rozładowaniu akumulatora)

Po wizycie w serwisie (auto po gwarancji) zaproponowano wymianę na nowy.
Przebieg około 90 000 km
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez hugo001 » 23 gru 2023, 16:19

No i cdn już nastąpił gdyż od poniedziałku moja 3 znów w serwisie po raz 6!!! ciekawe jaki jest rekord w tej kategorii-rozładowany akumulator,pismo do Mazda Polska zostało przygotowane przez kancelarie prawną a po świętach dostanę do akceptacji i zostanie wysłane.Po otrzymaniu odpowiedzi -cdn.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 28 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez daro1202 » 2 sty 2024, 12:19

Witam,


Ja miałem podobny problem z akumulatorem.

Problem rozwiązał dopiero serwis w Zadarze, podczas mojego urlopu w Chorwacji. Auto kupione w salonie w lutym 2023 r., a mam już trzeci akumulator....

Zacytuję Pana Richarda z Mazda Service Zadar:
"Hello !
You have to come to Mazda service becouse we have check softver….maybe it is neccesery to update it…becouse You have already changed the batery."

I tyle w temacie. Pojechałem do tego serwisu, pracownik wziął ode mnie kluczyki, podpiął się swoim telefonem pod samochód – coś sprawdził, poszedł do swojego kompa, potem znowu poszedł i podpiął się pod samochód i powiedział: gotowe!

Przed wizytą w tym serwisie samochód po 18 godzinach postoju potrafił rozładować baterię w upalny dzień w Chorwacji. Teraz, po aktualizacji przez nich soft'u, samochód stał przez święta na dworze kilka dni i zakręcił rozrusznikiem jak dziki. Od tego momentu nie mam już problemu z moją "trójką".

Nie wiem co serwisant zmienił / wgrał / zaktualizował, ale rozwiązał problem.


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2023, 16:56
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda 3 Kanjo sedan 150 KM automat

Postprzez hugo001 » 10 sty 2024, 17:07

Witam w nowym roku gdyż mam nowe informacje odnośnie pisma z tytułu rękojmi mojej mazdy 3,cóż nie miałem wielkich złudzeń w sprawie mego pisma do daelera i odpowiedż była do przewidzenia,zamiast wymiany pojazdu wolnego od wad zostanie wykonana gruntowna diagnostyka i naprawa w którą włączy się importer pojazdu, i tu uwaga:cudowna myśl aby wykonać naprawę auta musi wystąpić odtworzenie awarii w trakcie czynności diagnostycznych,"coś" mi mówi że mam problem z prawidłową eksploatacją samochodu-dodam że to jest już kolejny nowy pojazd i takich cudów nie miałem,ale to pierwsze auto z Azji i może nie umiem się "dogadać" cdn.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 28 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez MichG » 10 sty 2024, 20:08

Cześć.
Jak dealer uzasadnił odmowę wymiany auta? Przecież to Ty decydujesz (korzystając z rękojmi) w jaki sposób chcesz zrealizować roszczenie. Rozważałeś powołanie biegłego i ewentualny proces sądowy? To są duże pieniądze, które wydałeś na coś, co nie działa zgodnie z zapewnieniami sprzedawcy.
Ja walczyłem z dealeram prawie 7 lat temu, z tytułu rękojmi. Udało się.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 127 (0/6)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez czik3n » 10 sty 2024, 21:49

Nie przesadzajcie Panowie, że przez wadliwy akumulator dealer ma wymieniać cały samochód. Nigdy w życiu żaden z producentów by się na coś takiego nie zgodził. Za dużo amerykańskich filmów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez MichG » 10 sty 2024, 22:31

Za akumulator może nie, ale za niewłaściwie działający układ elektryczny, dlaczego by nie?
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 127 (0/6)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez hugo001 » 11 sty 2024, 12:01

Może nie amerykańskie ale" czeskie" bo akumulator już został wymieniony po 4 miesiącach od zakupu auta,a ten wymieniony do grudnia padł czterokrotnie,czyli co?według kolegi Czik3n wymienić wadliwy akumulator tylko pytanie ile w ciągu roku-może trzy albo cztery może więcej?To tylko "akumulator"albo amerykański film.cdn
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 28 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez czik3n » 11 sty 2024, 12:52

Problemy z akumulatorami w trójcę czy innych cx30 są od 2019 roku odkąd klepią te modele. Wadliwy jest tu akumulator, który albo jest za słaby dla takiego auta, albo zwyczajnie Yuasa robi go tak jak teraz robione są samochody czyli w sposób taki by księgowość była zadowolona, a nie konsument. Wymiana na to samo przez serwis nic tu nie da, zamiast tracić czas i nerwy lepiej jechać do hurtowni, kupić akumulator innej dobrej marki i mieć problem z głowy.

Handlowiec w jednym z ASO mówił Mi wprost, że mazda zna problem, ale przyznanie się do błędu to są ogromne $$$. Przez okres gwarancji mogą i wymieniać 10x na to samo, problem i tak nie zniknie.
Szkoda czasu, i nerwów – więcej to kosztuje niż nowy akumulator, a jak nie to booster od chińczyka za 250zł z jakiegoś banghood i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez hugo001 » 11 sty 2024, 17:20

Gdybym był pewien że to tylko problem z aku to ok.można pomyśleć o dobrym akumulatorze ale po co jest 6 letnia gwarancja i aku firmy Yuasa który musiał przejść testy u producenta,a jak będzie przypuszczalnie jeszcze coś w instalacji i jak taki problem rozwiązać,przecież nowoczesne rozwiązania instalacji elektrycznych to pięta Achillesowa wielu marek.A tak po ludzku po to kupujemy nowe samochody aby mieć spokój i pewność .cdn
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 28 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez k.siwczyk » 11 sty 2024, 18:51

czik3n napisał(a):Problemy z akumulatorami w trójcę czy innych cx30 są od 2019 roku odkąd klepią te modele. Wadliwy jest tu akumulator, który albo jest za słaby dla takiego auta, albo zwyczajnie Yuasa robi go tak jak teraz robione są samochody czyli w sposób taki by księgowość była zadowolona, a nie konsument. Wymiana na to samo przez serwis nic tu nie da, zamiast tracić czas i nerwy lepiej jechać do hurtowni, kupić akumulator innej dobrej marki i mieć problem z głowy.

Handlowiec w jednym z ASO mówił Mi wprost, że mazda zna problem, ale przyznanie się do błędu to są ogromne $$$. Przez okres gwarancji mogą i wymieniać 10x na to samo, problem i tak nie zniknie.
Szkoda czasu, i nerwów – więcej to kosztuje niż nowy akumulator, a jak nie to booster od chińczyka za 250zł z jakiegoś banghood i tyle.


I właśnie takie podejście klientów pokazuje Maździe, aby waliła dalej klientów w niepowiem co :) Krótka sprawa, albo sprawy samochód albo niech oddają kasę jak nie umieją zapewnić klientowi sprawnego auta. Jak tego nie umieją to niech nie sprzedają samochodów i niech się zawijają. Jest wiele innych marek...
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez czik3n » 11 sty 2024, 19:16

Tak jakby w innych markach było lepiej :D

To już nie te czasy, że kupujesz auto nowe, i wymieniasz tylko klocki i tarcze zapominając o wszystkim dookoła bo w aucie z elektroniki są tylko światła i szyby w prądzie ( i to z przodu :D ).

Można narzekać, ale takie czasy. Nikt nikomu nie broni wrócić do Audi 80 na przykład ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 204 (6/12)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez max441 » 12 sty 2024, 13:08

Niedawno znajomemu ASO zaproponowało (w CX3 już po gwarancji) wymianę na akumulator Centry.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 111 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez mskgs » 12 sty 2024, 13:18

Ciekawe czy faktycznie za każdym razem serwis wymieniał ten akumulator. To że robią wrażenie jakby im zależało nic nie znaczy, bo w większości i tak pracują tam partacze i oszuści. @hugo001 radzę Ci zmienić serwis... Na gębę to wymieniają wszystko za każdym razem. Dopiero jak się zrobi awanturę i zażąda wszystkiego na piśmie, to nagle okazuje się, że robili inaczej niż wmawiają.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 133 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323