Strona 2 z 2

PostNapisane: 29 lut 2024, 15:21
przez Palmer
To ja też dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji. Lubię statystyki, w tym spalanie w konkretnych warunkach jazdy. Ponieważ preferuję ekologiczną jazdę samochodem, czyli tzw. eco-drriving, więc dla mnie to przydatny wskaźnik. Prowadząc długoletnią statystykę (dziennik) kosztów na motostat.pl oraz w apce Fuelio zauważyłem, że realne zużycie paliwa jest zawsze niższe od wskazań komputera pokładowego i waha się w przedziale 0,1-0,3 l (sporadycznie dochodząc do 0,4 l). Nie potrzebna mi więc żadna kalibracja. Być może na taką prawidłowość ma wpływ m.in. styl jazdy, tankowanie do pełna, czy też rodzaj benzyny (preferuję jednego dostawcę i często tankuję na tej samej stacji benzynowej koło domu). Ciekawe czy nowa benzyna 95 E10 zmieni jakoś tę różnicę. Nie podejrzewam, ale może łatwiej będzie mi to teraz zaobserwować.

PostNapisane: 27 mar 2024, 15:41
przez Palmer
Dla niektórych roczników Mazdy3/ CX-30 pod koniec zeszłego roku pojawiła się akcja serwisowa związania z błędnymi wskazaniami żużycia paliwa, co wymaga przeprogramowania PCM:
AP041A [CX-30/Mazda3 OBFCM (On-board fuel and/or energy consumption monitoring) concern]
Mój egz. się na nią łapie. Dopytajcie o to bezp. w ASO, bo wpisanie VINu na stronie Mazdy może nie pokazać tej akcji serwisowej.

PostNapisane: 28 mar 2024, 17:49
przez worn
Poszperałem po necie i wychodzi na to, że dotyczy tylko silników Skyactiv-G. Co ciekawe w Niemczech informują o tej akcji listownie, co wydaje mi się dość nietypowe, bo w końcu nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jak np. znany problem z poduszkami w Hondach.

EDIT: Już wiadomo o co chodzi... o ekologię.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... eme/obfcm/