Błędne wskazania średniego spalania
1, 2
Czy ktoś z was prowadzi sobie dziennik tankowań w taki sposób, że jest w stanie obliczyć wiarygodne średnie spalanie? Mam tutaj na myśli np. tankowanie po korek.
Ja prowadzę taki dziennik i wygląda na to, że wskazania komputera pokładowego są zbyt optymistyczne i przekłamane średnio o 0,5 l. Innymi słowy, jeżeli komputer pokładowy pokazuje mi średnie spalanie na poziomie np. 7,5 l, to przy obliczeniu tej wartości na podstawie przejechanego dystansu i zatankowanej ilości paliwa mogę się spodziewać 8 l na setkę.
Jeżeli mój przypadek nie jest odosobniony, to wskazania komputera w tej materii będzie można wsadzić między bajki. Z drugiej strony, jest to doskonałe narzędzie dla handlowców przy sprzedaży auta, po odbyciu jazdy testowej. "Proszę zobaczyć jakie niskie spalanie. 6,5 l przy tak dynamicznej jeździe."
Ja prowadzę taki dziennik i wygląda na to, że wskazania komputera pokładowego są zbyt optymistyczne i przekłamane średnio o 0,5 l. Innymi słowy, jeżeli komputer pokładowy pokazuje mi średnie spalanie na poziomie np. 7,5 l, to przy obliczeniu tej wartości na podstawie przejechanego dystansu i zatankowanej ilości paliwa mogę się spodziewać 8 l na setkę.
Jeżeli mój przypadek nie jest odosobniony, to wskazania komputera w tej materii będzie można wsadzić między bajki. Z drugiej strony, jest to doskonałe narzędzie dla handlowców przy sprzedaży auta, po odbyciu jazdy testowej. "Proszę zobaczyć jakie niskie spalanie. 6,5 l przy tak dynamicznej jeździe."
Ale po co Ci to liczyc? Jezdzisz, konczy sie paliwo tankujesz. Chcesz minimalne spalane kup diesla albo hybryde. Nie rozumiem tych statystyk i sukcesow ze mi spalil 5 a mi 4.8. Co toma za znaczenie?
paweł_TBU napisał(a):Ale po co Ci to liczyc? Jezdzisz, konczy sie paliwo tankujesz. Chcesz minimalne spalane kup diesla albo hybryde. Nie rozumiem tych statystyk i sukcesow ze mi spalil 5 a mi 4.8. Co toma za znaczenie?
Też nie ogarniam tego szału na niskie spalanie
Wiem ze swego czasu, przynajmniej na rynku amerykańskim był TSB o złych wskazaniach średniego spalania z tym, że tam były jakieś duże różnice.
U siebie mogę powiedzieć, że zauważyłem dość duże zmiany we wskazaniach pozostalego zasięgu po przejechaniu kilkunastu tysięcy km.
Wątpię, żeby mój styl jazdy się jakoś mocno zmienił tym bardziej, że wartości średniego spalania utrzymują się raczej na stałym poziomie, ale wskaźnik potrafi wskazać nawet 100km zasięgu więcej przy pełnym baku niż kiedyś. Z tego co zauważyłem przy tankowaniu, to przy wskazaniu 0km wchodzi też więcej paliwa niż kiedyś (48l zamiast 42). Nie wiem z czym to związane ale wygląda jakby komputer nagle zmniejszył ilość niewidzialnej rezerwy z 9 do 3 litrów.
U siebie mogę powiedzieć, że zauważyłem dość duże zmiany we wskazaniach pozostalego zasięgu po przejechaniu kilkunastu tysięcy km.
Wątpię, żeby mój styl jazdy się jakoś mocno zmienił tym bardziej, że wartości średniego spalania utrzymują się raczej na stałym poziomie, ale wskaźnik potrafi wskazać nawet 100km zasięgu więcej przy pełnym baku niż kiedyś. Z tego co zauważyłem przy tankowaniu, to przy wskazaniu 0km wchodzi też więcej paliwa niż kiedyś (48l zamiast 42). Nie wiem z czym to związane ale wygląda jakby komputer nagle zmniejszył ilość niewidzialnej rezerwy z 9 do 3 litrów.
Dzięki B4KuR za jedyną normalną odpowiedź do tej pory. Co do zasięgu to mam te same spostrzeżenia co ty. Zaraz po odbiorze auta na pełnym baku wskazywany zasięg miałem w okolicach 550 km, ale po przejechaniu kilku tys. km zaczął wskazywać 650 km na pełnym baku.
Dzięki ci za twoje złote rady, gdyby nie one, to dalej żyłbym w niewiedzy...
Czy ktoś tutaj mówił o jakimś szale na niskie spalanie? O jakimś porównywaniu się z kimś na zasadzie "a moje auto pali mniej niż twoje!"? Napisaliście w dosyć pokrętny sposób, że nie prowadzicie takich statystyk. Super! Zrozumiałem. W takim razie nic nowego nie wniesiecie w tym temacie, więc powstrzymajcie się od "głosu", bo wasze złośliwości są tutaj zupełnie niepotrzebne.
paweł_TBU napisał(a):Jezdzisz, konczy sie paliwo tankujesz. Chcesz minimalne spalane kup diesla albo hybryde.
Dzięki ci za twoje złote rady, gdyby nie one, to dalej żyłbym w niewiedzy...
paweł_TBU napisał(a):Nie rozumiem tych statystyk i sukcesow ze mi spalil 5 a mi 4.8. Co toma za znaczenie?
kkk255 napisał(a):Też nie ogarniam tego szału na niskie spalanie
Czy ktoś tutaj mówił o jakimś szale na niskie spalanie? O jakimś porównywaniu się z kimś na zasadzie "a moje auto pali mniej niż twoje!"? Napisaliście w dosyć pokrętny sposób, że nie prowadzicie takich statystyk. Super! Zrozumiałem. W takim razie nic nowego nie wniesiecie w tym temacie, więc powstrzymajcie się od "głosu", bo wasze złośliwości są tutaj zupełnie niepotrzebne.
Ostatnio edytowano 15 wrz 2020, 08:25 przez worn, łącznie edytowano 1 raz
Myślę że wiele ludzi to pomija ale samo średnie spalanie jest też dobrym wskaźnikiem usterek, jakości paliwa itp... Więc warto czasami być świadomym dokładnej wartości. A rozjazd wielkości 0,5 l – jeden powie, że to mało, ale z drugiej strony taką dokładność już miałem w aucie z 2005 rok. Telefony stały się wydajniejsze niż wiele komputerów, więc oczekuję że w tej kwestii też będzie zauważalny rozwój. Nie pamiętam dokładnie ile to było u mnie, ale jak w 100% cyklu "trasa" porównywałem spalanie ze stacji i komputera to wychodziły podobne , max 0,1-0,2 różnicy. Tylko że taki przypadek jest najłatwiejszy dla komputera. W cyklu miejskim musiałbym to dopiero sprawdzić.
Ja u siebie nie zauważam przekłamań, ale może dlatego, że nie prowadzę szczegółowych wyliczeń przy dystrybutorze. Gdy pojawi się zasięg 0 km, to wchodzą mi ok. 44 l.
Czy ASO nie mają możliwości korekty licznika spalania? W innej japońskiej marce na literę S to jest możliwe.
Czy ASO nie mają możliwości korekty licznika spalania? W innej japońskiej marce na literę S to jest możliwe.
Ja też myślę, że sprawdzanie zużycia paliwa, nawet dokładne, nie powinno być mylone z "szałem na niskie spalanie". Ja spisuję spalanie przez motostat we wszystkich 3 posiadanych samochodach i daje mi to ciekawe informacje, np:
* jak zmiany w konfiguracji samochodu (np. odblokowanie SkyActiv-G, zmiana felg z 16" na 18") wpływają na zużycie paliwa
* jakie jest przekłamanie komputera w aspekcie średniego spalania
* jaki jest rzeczywisty zasięg mojego samochodu
A przechodząc do meritum – w BM komputer zaniża bardzo regularnie (z naprawdę rzadkimi wyjątkami) spalanie o 0.2l. W Peugeocie 5008 również bardzo regularnie, choć z częstszymi wyjątkami o 0.5l. W MX-5 NB nie posiadam komputera, więc nie wiem
Moje wnioski są takie, że zaniżanie odbywa się regularnie, ale jest mało losowe, więc – po poznaniu samochodu – da się obliczyć rzeczywiste spalanie z tej wartości
Kojarzę, że przez OBDII da się chyba ustawić zasięg, czyli przy jakiej ilości paliwa pokazywane jest 0km, natomiast nie wydaje mi się, żeby dało się regulować dokładność wskazania średniego zużycia paliwa.
* jak zmiany w konfiguracji samochodu (np. odblokowanie SkyActiv-G, zmiana felg z 16" na 18") wpływają na zużycie paliwa
* jakie jest przekłamanie komputera w aspekcie średniego spalania
* jaki jest rzeczywisty zasięg mojego samochodu
A przechodząc do meritum – w BM komputer zaniża bardzo regularnie (z naprawdę rzadkimi wyjątkami) spalanie o 0.2l. W Peugeocie 5008 również bardzo regularnie, choć z częstszymi wyjątkami o 0.5l. W MX-5 NB nie posiadam komputera, więc nie wiem
Moje wnioski są takie, że zaniżanie odbywa się regularnie, ale jest mało losowe, więc – po poznaniu samochodu – da się obliczyć rzeczywiste spalanie z tej wartości
Kojarzę, że przez OBDII da się chyba ustawić zasięg, czyli przy jakiej ilości paliwa pokazywane jest 0km, natomiast nie wydaje mi się, żeby dało się regulować dokładność wskazania średniego zużycia paliwa.
Czy wyświetlacz średniego spalania na centralnym zegarze mógł się "zaciąć"? Zawsze w zależności od warunków jazdy zmieniał się o 1/10. Jakiś czas temu przy jeździe miejskiej ustawił się na 7,8 litra. Myślałem że tak wychodzi ze spalania miejskiego, ale w niedzielę zrobiłem 200 km przy spokojnej jedzie i na koniec trasy drugi wyświetlacz (ten od radia) pokazał 5,3 a centralnym zegarze dalej 7,8. Wczoraj 400 km szybkiej jazdy a tam dalej 7,8, czyli ani drgnie. Nic z tego nie rozumiem. Macie Koledzy jakieś pomysły? Póki co nie lecę z tym do ASO bo za miesiąc i tak mam przegląd.
Dodam jeszcze (może to ma związek) że jakieś 2 tyg temu dezaktywował się sam z siebie system ISTOP. I teraz auto nie gaśnie po zatrzymaniu.
Dodam jeszcze (może to ma związek) że jakieś 2 tyg temu dezaktywował się sam z siebie system ISTOP. I teraz auto nie gaśnie po zatrzymaniu.
U mojego kolegi w X-Trailu jest średnie spalanie chwilowe, średnie kasowane i średnie "od zawsze". Nie da się go skasować. Z tego co kojarzę w BP jest wiele ustawień więc może to 7,8 jest takim spalaniem "od zawsze" i akurat sobie takie wrzuciłeś na ekran.
W BK po wejściu w ukryte ustawienia komputera była możliwość kalibrowania średniego spalania +/-15% ale i tak auto przy jeździe czysto miejskiej zaniżało spalanie o około 0,1 l a przy trasie potrafiło zawyżyć nawet o 0,3. Teraz w BM regularnie zawyża mi o 0,2. Piszę na podstawie prowadzonych statystyk dla BK ponad 200 kkm a w BM jak na razie 60 kkm. W Hyundaiu kompa nie mam więc problemu nie ma a u córki w Spacestarze komp działa na tyle dziwnie, że takich danych nie wyciągnę.
Tak jak Child pisał można z takich danych wyciągnąć wiele ciekawych wniosków.
W BK po wejściu w ukryte ustawienia komputera była możliwość kalibrowania średniego spalania +/-15% ale i tak auto przy jeździe czysto miejskiej zaniżało spalanie o około 0,1 l a przy trasie potrafiło zawyżyć nawet o 0,3. Teraz w BM regularnie zawyża mi o 0,2. Piszę na podstawie prowadzonych statystyk dla BK ponad 200 kkm a w BM jak na razie 60 kkm. W Hyundaiu kompa nie mam więc problemu nie ma a u córki w Spacestarze komp działa na tyle dziwnie, że takich danych nie wyciągnę.
Tak jak Child pisał można z takich danych wyciągnąć wiele ciekawych wniosków.
BP mierzy dwa spalania: pierwsze; kasowane przyciskiem INFO, tak jak pisałem wyżej, sami wybieramy odcinek który chcemy zmierzyć, drugie, od uruchomienia do zgaszenia silnika (załączenie i-stop nie powoduje kasowania).
lelo28 napisał(a):Kasowałeś średnie spalanie przytrzymując przycisk INFO na kierownicy ( na centralnym wyświetlaczu musisz mieć prędkościomierz wraz ze spalaniem)?
Tak, wiem jak to się robi. Skasuję przy najbliższej jeździe, może wówczas ożyje. Co nie zmienia faktu że coś jest nie halo skoro stoi uparcie na 7,8 od dwóch tygodni mimo zmiennych warunków jazdy. Dotychczas ciągle zmieniał wyświetlaną wartość.
lelo28 napisał(a):BP mierzy dwa spalania: pierwsze; kasowane przyciskiem INFO, tak jak pisałem wyżej, sami wybieramy odcinek który chcemy zmierzyć, drugie, od uruchomienia do zgaszenia silnika (załączenie i-stop nie powoduje kasowania).
Czyli w BP jest dokładnie tak samo jak w BM a czytałem, że w ustawieniach ekranów można wybrać znacznie więcej opcji. Jeździć jednak okazji nie miałem więc doświadczenie zerowe.
Witajcie
Dokładnie, to w BP tez pewnie można to zmieniać w sensie skalibrować, dziwne że na forum od 4lat jeszcze tego nikt nie wyciągnął? Trzeba jakieś ASO zapytać – chyba że po podłączeniu serwisowego komputera teraz tylko sie robi, ale na bank można
RobertPi napisał(a):W BK po wejściu w ukryte ustawienia komputera była możliwość kalibrowania średniego spalania +/-15%
Dokładnie, to w BP tez pewnie można to zmieniać w sensie skalibrować, dziwne że na forum od 4lat jeszcze tego nikt nie wyciągnął? Trzeba jakieś ASO zapytać – chyba że po podłączeniu serwisowego komputera teraz tylko sie robi, ale na bank można
CezaR83 napisał(a):WitajcieRobertPi napisał(a):W BK po wejściu w ukryte ustawienia komputera była możliwość kalibrowania średniego spalania +/-15%
Dokładnie, to w BP tez pewnie można to zmieniać w sensie skalibrować, dziwne że na forum od 4lat jeszcze tego nikt nie wyciągnął? Trzeba jakieś ASO zapytać – chyba że po podłączeniu serwisowego komputera teraz tylko sie robi, ale na bank można
ok, ale po co?? nie rozumiem tego sprawdzania spalania co do ml. tankujesz jezdzisz zbliża sie rezerwa tankujesz znowu i dalej jeździsz. co za różnica czy pali 6 czy 8
Dopisano 29 lut 2024, 09:21:
CezaR83 napisał(a):WitajcieRobertPi napisał(a):W BK po wejściu w ukryte ustawienia komputera była możliwość kalibrowania średniego spalania +/-15%
Dokładnie, to w BP tez pewnie można to zmieniać w sensie skalibrować, dziwne że na forum od 4lat jeszcze tego nikt nie wyciągnął? Trzeba jakieś ASO zapytać – chyba że po podłączeniu serwisowego komputera teraz tylko sie robi, ale na bank można
ok, ale po co?? nie rozumiem tego sprawdzania spalania co do ml. tankujesz jezdzisz zbliża sie rezerwa tankujesz znowu i dalej jeździsz. co za różnica czy pali 6 czy 8
paweł_TBU napisał(a):ok, ale po co?? nie rozumiem tego sprawdzania spalania co do ml.
Nie do ml tylko do L ( +/– 0,2~0,5)
Po co?
– Po to chociażby ze to ma wskazywać prawidłowe informacje a nie przekłamane (szczególnie jak ktoś prowadzi swoje prywatne statystyki),
– Po to ze to ma pokazywać realny zasięg w trasie, kiedy tankujesz na swoich stacjach i chcesz wiedzieć czy do sieci swojej ulubionej stacji dojedziesz na rezerwie czy nie, a przekłamanie 1L czy 2L ma znaczenie.
szczerze to dla mnie to fanaberia, ale co kto lubi. DLa mnie jedyną statystyką są miesięczne koszty paliwa które de facto wynikają z przebiegu w danym miesiącu a czy pali tyle czy tyle to serio jest mało istotne. Auto jest do jeżdżenia...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości