Strona 1 z 3

Poważna usterka systemu – awaryjne hamowanie

PostNapisane: 26 gru 2019, 18:39
przez paweł_TBU
W nawiazaniu do 1 testu pertyna kiedy 3ka zahamowala awaryjnie na auto stojacena poboczu
https://www.instalki.pl/aktualnosci/tec ... isowa.html

PostNapisane: 27 gru 2019, 15:08
przez nothin
W artykule podają, że niewiadomo
czy usterka dotyczy polskiej produkcji.

Dopisano 27 Dec 2019, 14:12:

swoją drogą, który to system i jak się go wyłącza? jest jakis przycisk czy w ustawieniach trzeba grzebać?

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 27 gru 2019, 18:51
przez Suchoparek
Raczej dotyczy.

Miałem taką sytuację w zeszłym tygodniu (samochód odebrany w grudniu 2019)

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 28 gru 2019, 10:29
przez andrep
A nie dawno problemy z modułem sterowania silnikiem...
https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=Mazda

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 28 gru 2019, 14:51
przez Sebb751
Miałem taką sytuację dwa razy(przebieg 12k), samochód odebrałem w lipcu

PostNapisane: 28 gru 2019, 16:39
przez nothin
może powinnismy pisać w tej sprawie do Mazda Poland? nie jest to zbyt bezpieczne.. A akcja ogłoszona tylko na rynku amerykańskim?

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 28 gru 2019, 17:53
przez Arek_4k
https://www.autoblog.com/2019/12/20/maz ... m9OAV8B8dz

Wg. tego artykułu mazda ma informować właścicieli o tej akcji serwisowej do dnia 17.02.2020.

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 31 gru 2019, 10:12
przez nothin
W Stanach, na ten moment w Polsce nie ma akcji serwisowej

PostNapisane: 2 sty 2020, 18:00
przez Rabus
W Kanadzie ma być na początku stycznia, do europy też przyjdzie.

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 3 sty 2020, 22:13
przez nothin
a w jakich sytuacjach Wam auto hamuje? zastanawiam się czy jest sposób, żeby zminimalizować ryzyko zahamowania. nie chciałbym wyłączać tego, bo.. trzeba wyłączyć wszystko.. co jest trochę bez sensu, bo to naprawdę przydatne systemy.

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 3 sty 2020, 23:02
przez lelo28
nothin swoje hamowania opisałem w temacie IRYTUJĄCE RZECZY.... a konkretnie 6 lis 2019, 20:22. Dodam tylko że to były przyhamowania a nie hamowanie do zera.

PostNapisane: 6 sty 2020, 01:08
przez Rabus
W USA złożyli class action suite (taki pozew grupowy).
Wynika z niego, że obiekty są wykrywane z powodu... nagrzewania się radaru.

https://www.classaction.org/news/class- ... -defective

A proposed class action alleges that the Smart City Brake Support and/or Smart Brake Support systems found in certain 2018-2020 Mazda vehicles are defective in that overheating can cause the features to inadvertently activate despite the absence of any legitimate risk of collision.

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 7 sty 2020, 22:12
przez k31t
https://www.mazda3revolution.com/thread ... on.237091/

Model Subject VIN range Subject production date range
Mazda3 built at MC (Japan) JM1 BP**** K1 100042 – 147655
JM1 BP**** L1 147656 – 154264 From September 25, 2018 through October 19, 2019
Mazda3 built at MMVO (Mexico) 3MZ BP**** KM 100048 – 115055
3MZ BP**** LM 115095 – 124858 From January 15, 2019 through October 23, 2019


Concern Outline:
Certain subject vehicles may unexpectedly stop while driving due to inadvertent activation of the Smart Brake System (SBS), which is an automatic emergency braking system, increasing the risk of a rear-end crash from a following vehicle.

Incorrect programming of the SBS control software may cause the vehicle to falsely detect an obstacle in front of the vehicle while driving. Because of this, the SBS automatic emergency braking system may unexpectedly activate, along with the collision warning sound and warning message displayed on the multi-information and active driving displays, even though no collision is imminent. In certain cases, the SBS control software may automatically apply the vehicle brakes to prevent or reduce damage from a collision.

6,597 vehicles are shown to be in dealer inventory or in transit that require this recall to be performed prior to retail delivery.

For all subject vehicles:
The software of the Vehicle Control Module (VCM) will be updated using MDARS, and some vehicles will require an update to the electronic owner’s manual located in the CMU along with several pages of the paper Owner’s Manual being replaced with updated printed material (Leaflet is printed by the dealer).

Vehicles built from 9/25/2018-11/5/2018 (early production):
Replacement of the instrument cluster with an updated part, CMU update and paper owner’s manual update.

Vehicles built from 11/5/2018-7/30/2019:
Updating the software of the instrument cluster (IC) using M-MDS (MDARS), CMU update and paper owner’s manual update.

Vehicles built from 7/30/2019-10/23/2019:
Updating the software of the Vehicle Control Module (VCM) only.

Note: Certain operating specifications of the Smart Brake System (SBS) have been changed from July 30, 2019 production. Therefore it is mandatory that the applicable sections of the owner’s manuals (electronic & booklet) are revised with the updated operation for vehicles built from 9/25/18 up to 7/30/2019.

As a reminder, all vehicles under this recall will show as “Not Launched” status in eMDCS. The vehicle can be delivered once the recall has been completed.

We apologize for the timing of this recall. Because there are multiple steps required to complete this recall, it is recommended to perform the recall repair only on a vehicle scheduled to be delivered during the holiday break. Once all MNAO support staff returns on January 2, 2020, complete all remaining vehicles in your inventory.

For customers that inquire about this recall and insist on a repair prior to launch, dealers can elect to perform the repair or place the customer in a MCVP until January 2, 2020.

Owner Notification:
Mazda will notify owners of affected vehicles by first class mail no later than February 17, 2020. Owners will be asked to bring their vehicle to the nearest Mazda dealership for repairs.

Nie później niż 17.02.2020!!!

PostNapisane: 7 sty 2020, 23:56
przez child
Swoją drogą ciekawe, co tak koniecznie muszą w instrukcji poprawić.

PostNapisane: 8 sty 2020, 10:14
przez lelo28
k31t napisał(a):Nie później niż 17.02.2020!!!

dodałbym tylko że to nie dotyczy "naszych" nr VIN

PostNapisane: 8 sty 2020, 12:12
przez ogluch
lelo28 napisał(a):
k31t napisał(a):Nie później niż 17.02.2020!!!

dodałbym tylko że to nie dotyczy "naszych" nr VIN

Słuszna uwaga, która kończy temat. Naszych samochodów ta akcja nie dotyczy.

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 11 sty 2020, 21:22
przez corky1
Pewnie bedzie kolejna akcja serwisowa, tym razem dla iStop – ryzyko, ze nie wlaczy sie ponownie silnik. Dotyczy Australii, ale podobno tez ma byc w Europie. Wystarczy zmiana softu.

https://www.mazda3revolution.com/threads/recall-for-mazda-i-stop-for-bp-mazda-3.237809/

PostNapisane: 13 sty 2020, 12:12
przez dzonn
corky1 napisał(a):Pewnie bedzie kolejna akcja serwisowa, tym razem dla iStop – ryzyko, ze nie wlaczy sie ponownie silnik. Dotyczy Australii, ale podobno tez ma byc w Europie. Wystarczy zmiana softu.

https://www.mazda3revolution.com/threads/recall-for-mazda-i-stop-for-bp-mazda-3.237809/


Raz miałem taki przypadek po dojechaniu do skrzyżowania. Silnik zgasł, a wciśnięcie gazu nie sprawiło, że auto ponownie odpaliło. Musiałem wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik przyciskiem. Na szczęście zorientowałem się w tym jeszcze zanim zapaliło się zielone światło.

PostNapisane: 15 sty 2020, 12:52
przez ogluch
ogluch napisał(a):
lelo28 napisał(a):
k31t napisał(a):Nie później niż 17.02.2020!!!

dodałbym tylko że to nie dotyczy "naszych" nr VIN

Słuszna uwaga, która kończy temat. Naszych samochodów ta akcja nie dotyczy.


I wyszło, że naszych samochodów jednak dotyczyć może.
Dziś umawiałem się do serwisu w temacie wibracji przy hamowaniu i Pani dodała, że obejmuje mnie też Akcja Serwisowa polegająca na wgraniu nowego oprogramowania dla systemy SBS.

Re: Poważna usterka systemu

PostNapisane: 15 sty 2020, 13:18
przez lelo28
Jeżeli tak to czekam na list.