Błędne wskazania średniego spalania
1, 2
To ja też dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji. Lubię statystyki, w tym spalanie w konkretnych warunkach jazdy. Ponieważ preferuję ekologiczną jazdę samochodem, czyli tzw. eco-drriving, więc dla mnie to przydatny wskaźnik. Prowadząc długoletnią statystykę (dziennik) kosztów na motostat.pl oraz w apce Fuelio zauważyłem, że realne zużycie paliwa jest zawsze niższe od wskazań komputera pokładowego i waha się w przedziale 0,1-0,3 l (sporadycznie dochodząc do 0,4 l). Nie potrzebna mi więc żadna kalibracja. Być może na taką prawidłowość ma wpływ m.in. styl jazdy, tankowanie do pełna, czy też rodzaj benzyny (preferuję jednego dostawcę i często tankuję na tej samej stacji benzynowej koło domu). Ciekawe czy nowa benzyna 95 E10 zmieni jakoś tę różnicę. Nie podejrzewam, ale może łatwiej będzie mi to teraz zaobserwować.
Dla niektórych roczników Mazdy3/ CX-30 pod koniec zeszłego roku pojawiła się akcja serwisowa związania z błędnymi wskazaniami żużycia paliwa, co wymaga przeprogramowania PCM:
AP041A [CX-30/Mazda3 OBFCM (On-board fuel and/or energy consumption monitoring) concern]
Mój egz. się na nią łapie. Dopytajcie o to bezp. w ASO, bo wpisanie VINu na stronie Mazdy może nie pokazać tej akcji serwisowej.
AP041A [CX-30/Mazda3 OBFCM (On-board fuel and/or energy consumption monitoring) concern]
Mój egz. się na nią łapie. Dopytajcie o to bezp. w ASO, bo wpisanie VINu na stronie Mazdy może nie pokazać tej akcji serwisowej.
Poszperałem po necie i wychodzi na to, że dotyczy tylko silników Skyactiv-G. Co ciekawe w Niemczech informują o tej akcji listownie, co wydaje mi się dość nietypowe, bo w końcu nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jak np. znany problem z poduszkami w Hondach.
EDIT: Już wiadomo o co chodzi... o ekologię.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... eme/obfcm/
EDIT: Już wiadomo o co chodzi... o ekologię.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... eme/obfcm/
Wracając do tematu, po odebraniu auta i zatankowaniu kilku zbiorników do pełna.
Stwierdziłem że komp przekłamuje o 0,5L Pojechałem do ASO przy okazji innej wizyty, powiedziałem że tak jest i podobno coś w komputerze przeprogramowali i mam sprawdzić na kolejnych tankowaniach jak to będzie wskazywać.
Także można to poprawić, tylko pytanie czy tylko w ASO komp diagnostycznym czy może jest takie ukryte menu jak mieliśmy w BK – tego sie nie dowiedziałem ale zapytam przy okazji kolejnej wizyty.
Stwierdziłem że komp przekłamuje o 0,5L Pojechałem do ASO przy okazji innej wizyty, powiedziałem że tak jest i podobno coś w komputerze przeprogramowali i mam sprawdzić na kolejnych tankowaniach jak to będzie wskazywać.
Także można to poprawić, tylko pytanie czy tylko w ASO komp diagnostycznym czy może jest takie ukryte menu jak mieliśmy w BK – tego sie nie dowiedziałem ale zapytam przy okazji kolejnej wizyty.
CezaR83, Oznaczenie podpisane jako Bieżąca na dolnym wykresie to średnie zużycie paliwa od zresetowania Licznika A. Natomiast Śr. zużycie paliwa: Bieżąca jazda to średnie zużycie paliwa od uruchomienia silnika. Tylko realne zużycie paliwa – przy dystrybutorze i w długiej perspektywie (różnych warunkach jazdy i temp. otoczenia), pokaże faktyczną różnicę i – mam nadzieję – poprawę wskazań (jeśli rzeczywiście ASO wgrało jakąś poprawkę).
Palmer napisał(a):Oznaczenie podpisane jako Bieżąca na dolnym wykresie to średnie zużycie paliwa od zresetowania Licznika A. Natomiast Śr. zużycie paliwa: Bieżąca jazda to średnie zużycie paliwa od uruchomienia silnika.
Przecież wiem doskonale co oba wykresy oznaczają, a dolne nie dotyczy liczników Trip A /B tylko średniej ogólnej którą kasujesz przyciskiem INFO (ja to robię podczas każdego tankowania) ona pokrywa sie z tym wskazaniem co na wyświetlaczu centralnym. TRIP A TRIP B nie jest uwzględniane w tym wykresie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Palmer napisał(a):(jeśli rzeczywiście ASO wgrało jakąś poprawkę)
Tak wgrali że teraz mi wyszło 1L różnicy!!! na niekorzyść kompa pokładowego oczywiście 5.2 do 4.19 wg wyliczeń proporcji L/KM (dziś tankowałem)

Ostatnio edytowano 17 lis 2024, 22:45 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
CezaR83 napisał(a):TRIP A TRIP B nie jest uwzględniane w tym wykresie
Ja mam akurat ustawione powiązanie kasowania Trip A wraz z resetowaniem średniego zużycia paliwa i też to robię każdorazowo po zatankowaniu do pełna.
Po prostu nie rozumiem, co ta grafika miała pokazać.
Tylko tyle ze 5.3 średnie wyszło od zalania a finalnie wyszło pod domem 5.2 (bo zdjęcie robiłem w połowie trasy) a wyliczenia przy dystrybutorze 4.19 wiec jest gorzej niż było 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość