3BP dołożenie kamery cofania
1, 2
Cześć
Czy ktoś się orientuje czy można do europejskiej wersji 3 dołożyć kamerkę z 3 ale z USA/Kanady?
Czy do tej kamerki potrzebna jest jakaś dodatkowa instalacja czy doprowadzona jest i wystarczy samą kamerkę ?
Ktoś już zamontował coś podobnego z Allie, z tego co pamiętam z poza eu, ale sama kamera jak i reszta okablowania to twór allie, a Mi zależy na tym żeby to było jak najbliższe oryginalnemu rozwiązaniu.
Szukam wszędzie kamerki z instalacją, ale jak już jest kamerka to instalacji brak, i zastanawia mnie fakt czy w ogóle jest sens szukać kabli bo może już cała instalacja jest w aucie ?
Auto na rynku 5 lat, a z częściami po rozbitkach bieda straszna ...
Czy ktoś się orientuje czy można do europejskiej wersji 3 dołożyć kamerkę z 3 ale z USA/Kanady?
Czy do tej kamerki potrzebna jest jakaś dodatkowa instalacja czy doprowadzona jest i wystarczy samą kamerkę ?
Ktoś już zamontował coś podobnego z Allie, z tego co pamiętam z poza eu, ale sama kamera jak i reszta okablowania to twór allie, a Mi zależy na tym żeby to było jak najbliższe oryginalnemu rozwiązaniu.
Szukam wszędzie kamerki z instalacją, ale jak już jest kamerka to instalacji brak, i zastanawia mnie fakt czy w ogóle jest sens szukać kabli bo może już cała instalacja jest w aucie ?
Auto na rynku 5 lat, a z częściami po rozbitkach bieda straszna ...
Orientuje się ktoś czy w wiązce na 4 czujniki parkowania jest wyjście pod kamerkę cofania ? czy trzeba wymieniać na wiązkę z 6 czujnikami ?
W CX 30 ojca jest 4 czujniki z tyłu, a kamerkę cofania ma
Na ogłoszeniach KANJO ma 4 czujniki i kamerkę ...
W CX 30 ojca jest 4 czujniki z tyłu, a kamerkę cofania ma
Na ogłoszeniach KANJO ma 4 czujniki i kamerkę ...
czik3n napisał(a):Orientuje się ktoś czy w wiązce na 4 czujniki parkowania jest wyjście pod kamerkę cofania ? Czy trzeba wymieniać na wiązkę z 6 czujnikami?
Ja mam Kanjo, gdzie są tylko 4 czujniki i mam kamerkę. Tylko czy to na pewno oznacza, że w wersji Kai (bez kamerki, ale z czujnikami) ta wiązka będzie miała złącze na kamerę? Tego się nie dowiesz na 100% dopóki nie sprawdzisz u siebie. Oczywiście jest duża szansa, że wiązka jest ta sama i nie robili specjalnie dla wersji Kai wiązki okrojonej o ten element, bo pewnie różnica w kosztach jest marginalna.
6 czujników o ile mi wiadomo jest w wersjach z systemem kamer 360 st.
Bardziej obawiałbym się czy pod fotelem kierowcy masz moduł, do którego kamery się wpina. Tego na 99% nie będziesz miał.
To nie działa tak, że w wiązce z czujnikami jest wyjście do kamery cofania i po prostu wpinam i działa ?
trzeba jakiś kabel ciągnąć pod fotel ?
Pod fotelem wszystko wygląda jak u Ojca w CX30, zrób mi zdjęcie u siebie. W najgorszym wypadku przy wymianie opon na lato wykręcę fotel i sprawdzę dokładnie co jest pod...
trzeba jakiś kabel ciągnąć pod fotel ?
Pod fotelem wszystko wygląda jak u Ojca w CX30, zrób mi zdjęcie u siebie. W najgorszym wypadku przy wymianie opon na lato wykręcę fotel i sprawdzę dokładnie co jest pod...
Tak jak myślałem... Skądś kojarzyłem ten temat. O kamerze już pisałeś w innym wątku, w którym również zwracałem Ci uwagę na to, że pod fotelem kierowcy powinien znajdować się specjalny moduł (https://www.ebay.com/itm/315881055463), do którego wpina się kamerę.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0#p3473910
Jest tam nawet Twoja odpowiedź, że niby ten moduł masz.
Jeżeli rzeczywiście masz ten moduł, to jest duża szansa, że tak to będzie wyglądać. W przeciwnym razie sprawa się trochę skomplikuje, ale w tym drugim wątku ktoś pisał, że robił taki retrofit w MX-5 i skończyło się w zasadzie na plug'n'play.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0#p3473910
Jest tam nawet Twoja odpowiedź, że niby ten moduł masz.
czik3n napisał(a):To nie działa tak, że w wiązce z czujnikami jest wyjście do kamery cofania i po prostu wpinam i działa ?
Jeżeli rzeczywiście masz ten moduł, to jest duża szansa, że tak to będzie wyglądać. W przeciwnym razie sprawa się trochę skomplikuje, ale w tym drugim wątku ktoś pisał, że robił taki retrofit w MX-5 i skończyło się w zasadzie na plug'n'play.
Najpierw wrzuciłeś zdjęcie spod fotela zastanawiając się czego właściwie szukać.
Później napisałeś, że jednak moduł jest.
Teraz piszesz, że jednak musisz się upewnić.
Ja już się gubię... To jak to w końcu jest?
Pomijam już fakt, że dysksuja w poprzednim wątku toczyła się równo dwa lata temu...
(link)czik3n napisał(a):Hej, pod fotelem w zasadzie mało widać. Ktoś podpowie czego dokładnie szukać ? a może po prostu go nie mam ?
Później napisałeś, że jednak moduł jest.
(link)czik3n napisał(a):Dogrzebałem się i jednak JEST
Teraz piszesz, że jednak musisz się upewnić.
czik3n napisał(a):Pisałem że mam, bo wszystko wygląda 1:1 jak w cx30 Ojca, a On kamerę ma. Żeby się w 100% upewnić muszę chyba wykręcić fotel i sprawdzić to dokładnie.
Ja już się gubię... To jak to w końcu jest?
Pomijam już fakt, że dysksuja w poprzednim wątku toczyła się równo dwa lata temu...
To jest bardzo proste, pod fotelem jest cała ta pokrywa, pod nią widać że coś jest, ale w linkach które wrzuciłeś w tamtym temacie widać jak byk że moduł jest w środku, żeby się do niego dostać i zobaczyć czy faktycznie to jest to trzeba ściągnąć całą te pokrywe pod fotelem, a inaczej jak po ściągnięciu fotela nie da się tego zrobić bo jest przykręcona śrubami.
Jak się dogrzebię do tego to dam znać, choć wydaje mi się że wszystko tam jest, bo raczej nie chciało by im się dłubać dla jednej wersji auta innych części. Z przodu czujników nie mam, a wyjście pod nie jest w instalacji wystarczy tylko wiązkę wpiąć, nawet zaznaczone w zderzaku są miejsca gdzie wywiercić dziurki na czujniki więc i tu pewnie będzie bez problemu. Będę zmieniał opony u rodziców to dam znać jak sytuacja wygląda bo muszę też zajrzeć pod tylny zderzak.
2 lata temu nie było praktycznie nic na rynku z częściami teraz "nowa" trójka to już powoli leciwe autko i pełno rozbitych na przeróżnych placach tak samo jak pełno części od kierownicy po całe ćwiartki choćby na olx, więc wróciłem do tematu. Chciałbym choć z rok/dwa jeszcze pocieszyć się bajerami które dołożę w tym roku bo i tak zmieniam auto za jakiś czas
Jak się dogrzebię do tego to dam znać, choć wydaje mi się że wszystko tam jest, bo raczej nie chciało by im się dłubać dla jednej wersji auta innych części. Z przodu czujników nie mam, a wyjście pod nie jest w instalacji wystarczy tylko wiązkę wpiąć, nawet zaznaczone w zderzaku są miejsca gdzie wywiercić dziurki na czujniki więc i tu pewnie będzie bez problemu. Będę zmieniał opony u rodziców to dam znać jak sytuacja wygląda bo muszę też zajrzeć pod tylny zderzak.
2 lata temu nie było praktycznie nic na rynku z częściami teraz "nowa" trójka to już powoli leciwe autko i pełno rozbitych na przeróżnych placach tak samo jak pełno części od kierownicy po całe ćwiartki choćby na olx, więc wróciłem do tematu. Chciałbym choć z rok/dwa jeszcze pocieszyć się bajerami które dołożę w tym roku bo i tak zmieniam auto za jakiś czas
czik3n napisał(a):żeby się do niego dostać i zobaczyć czy faktycznie to jest to trzeba ściągnąć całą te pokrywe pod fotelem, a inaczej jak po ściągnięciu fotela nie da się tego zrobić bo jest przykręcona śrubami.
Śrubami przymocowany jest moduł do podłogi, natomiast pokrywa nie. Ona jest tylko przymocowana plastikowymi kołkami, w których trzeba wysunąć środkowy trzpień a następnie je wyjąć i tyle. Można to zrobić bez demontażu fotela i zobaczyć czy coś pod tą pokrywą w ogóle jest (zrób fotkę). Na dobry początek powinno to w zupełności wystarczyć.
czik3n napisał(a):wydaje mi się że wszystko tam jest, bo raczej nie chciało by im się dłubać dla jednej wersji auta innych części. Z przodu czujników nie mam, a wyjście pod nie jest w instalacji wystarczy tylko wiązkę wpiąć, nawet zaznaczone w zderzaku są miejsca gdzie wywiercić dziurki na czujniki więc i tu pewnie będzie bez problemu.
Wyciągasz zbyt daleko idące wnioski. Wyprowadzenie na wiązce kabli złącz, które nie będą nigdy wykorzystane to jest znikomy koszt, więc łatwiej i taniej zrobić masówkę niż x wersji okablowania. Zderzak to też masówka, bo do każdej wersji idzie ten sam (nie mylić HB vs SD), tylko w jednym właśnie się robi dodatkowo otwory (w tylnym otwór na kamerę raczej już masz, ale zaślepiony), a w innym nie. Natomiast wsadzanie modułu za 1k, tylko po to, żeby był i zbierał kurz (służy on tylko do obsługi kamer(y), więc nie ma szans, że masz tam wpięte coś innego co było na wyposażeniu twojej wersji auta), to już jest zbędny koszt. Wyjaśniłem już wcześniej, że w wersji z systemem kamer 360 st. ten moduł jest inny. I jeżeli naprawdę on tam jest (w co szczerze wątpię), to:
* myślisz, że wsadzili ci wersję na jedną kamerę czy na cztery? a jeżeli na jedną, to czemu jednak mieliby nie wsadzić na cztery? po złości?

* każdy posiadacz tej wersji ma pod fotelem co najmniej 1k zł, po które się musi schylić, wystarczy tylko go wykręcić i opchnąć coś czego i tak nie używa; ewentualnie dołożyć sobie "niskim" kosztem kamerkę
Będę naprawdę zaskoczony jeżeli on tam rzeczywiście jest... Czekam z niecierpliwością na wieści!
Będzie cieplej to zaglądnę, minusem mieszkania w mieście jest wszelkie dłubanie pod blokiem czego nienawidzę, więc albo zabiorę się za to jak pogoda pozwoli albo dopiero jak wrócę do rodziców na wieś. Tak czy siak dam znać
Wiem już na pewno, że nie masz tego modułu pod swoim fotelem. Natomiast mam też dla Ciebie związaną z tym dobrą wiadomość – okazuje się, że wcale nie musisz go mieć. Skąd mam tę pewność? Otóż skorzystałem dzisiaj z chwili wolnego czasu i zajrzałem do siebie. Okazało się, że ja również tego modułu nie mam! Przyznam szczerze, że na początku mnie to zaskoczyło. No bo jak to... W oficjalnych schematach elektrycznych jest wyszczególnione, że kamera jest wpięta w ten moduł, a ja go nie mam pomimo posiadania kamery? To jak to działa?! 
No i tutaj nasuneła mi się na myśl pewna teoria dlaczego tak jest. W mojej wersji linie pomocnicze są statyczne (nie wyginają się po skręcie kierownicy). Przypuszczam więc, że ten moduł pod fotelem dodaje właśnie tę opcję i tylko tyle. Nie jest więc potrzebny do obsługi kamery. Pogrzebałem więc jeszcze trochę w schematach i dokopałem się, że do CMU (jednostka obsługująca system multimedialny, która znajduje się pod ekranem) wpina się ten moduł pod fotelem (jeżeli jest) lub bezpośrednio kamerę. Wniosek z tego taki, że u mnie kamera jest wpięta bezpośrednio do CMU.
W takim razie wszystko sprowadza się teraz do tego, że musiałbyś zweryfikować czy w twoim CMU jest w ogóle złącze na kamerę i jeśli tak, to czy wyprowadzony jest od niego jakiś przewód.
Tutaj zaryzykuję stwierdzenie, że w CMU złącze na kamerę będzie, ale przewód niekoniecznie.

No i tutaj nasuneła mi się na myśl pewna teoria dlaczego tak jest. W mojej wersji linie pomocnicze są statyczne (nie wyginają się po skręcie kierownicy). Przypuszczam więc, że ten moduł pod fotelem dodaje właśnie tę opcję i tylko tyle. Nie jest więc potrzebny do obsługi kamery. Pogrzebałem więc jeszcze trochę w schematach i dokopałem się, że do CMU (jednostka obsługująca system multimedialny, która znajduje się pod ekranem) wpina się ten moduł pod fotelem (jeżeli jest) lub bezpośrednio kamerę. Wniosek z tego taki, że u mnie kamera jest wpięta bezpośrednio do CMU.
W takim razie wszystko sprowadza się teraz do tego, że musiałbyś zweryfikować czy w twoim CMU jest w ogóle złącze na kamerę i jeśli tak, to czy wyprowadzony jest od niego jakiś przewód.
Tutaj zaryzykuję stwierdzenie, że w CMU złącze na kamerę będzie, ale przewód niekoniecznie.
W zasadzie to mnie zasmuciłeś i ucieszyłeś w jednym
. Gdzie konkretnie szukać tego przewodu ?
pod ekranem nawigacji czy bardziej już przy samym zderzaku szukać kostki od kamerki ?
Chyba muszę zaglądnąć pod ten tylny zderzak, ale kurczę chyba tam niewiele zobaczę od spodu :/
Z drugiej strony nie mam pojęcia jak go zdemontować, z przednim jest łatwiej...
pod ekranem nawigacji czy bardziej już przy samym zderzaku szukać kostki od kamerki ?
Chyba muszę zaglądnąć pod ten tylny zderzak, ale kurczę chyba tam niewiele zobaczę od spodu :/
Z drugiej strony nie mam pojęcia jak go zdemontować, z przednim jest łatwiej...
Najprościej i od razu najpewniej będzie sprawdzić jak to wygląda od strony CMU. Znajduje się on pod ekranem nawigacji. Żeby się do niego dostać musisz zdemontować panel dekoracyjny od strony pasażera (ten szeroki), który zaczyna się prawym nawiewem kierowcy a kończy prawym nawiewem pasażera. W dużym skrócie, najłatwiej jest go chwycić palcami na wysokości ekranu i z wyczuciem wyszarpać z klipsów (jeden jest plastikowy, reszta to metalowe), a potem delikatnie wyszarpać prawą stronę i bardzo delikatnie wypiąć lewą stronę, bo tutaj jest ryzyko, że chromowany dekor pod nawiewem może się wyłamać.
Potem odkręcasz dwie śrubki mocujące CMU i wysuwasz go do siebie. Będzie trzeba użyć trochę siły, bo z tyłu jest założona guma, która go lekko trzyma.
Wrzucam Ci w załączniku instrukcję demontażu tych elementów.
Z tyłu CMU wygląda w ten sposób. Kamerę wpina się w to szare złącze, które zaznaczyłem.
Potem odkręcasz dwie śrubki mocujące CMU i wysuwasz go do siebie. Będzie trzeba użyć trochę siły, bo z tyłu jest założona guma, która go lekko trzyma.
Wrzucam Ci w załączniku instrukcję demontażu tych elementów.
Z tyłu CMU wygląda w ten sposób. Kamerę wpina się w to szare złącze, które zaznaczyłem.
- Załączniki
-
DECORATION PANEL REMOVAL INSTALLATION.pdf
- (390.57 KiB) Pobrane 12 razy
-
CONNECTIVITY MASTER UNIT (CMU) REMOVAL INSTALLATION.pdf
- (160.64 KiB) Pobrane 9 razy
Dogrzebałem się do panelu klimatyzacji to i to wyciągnę, rozumiem że CMU jest nad panelem klimatyzacji gdzieś głębiej ?
Ok nie spojrzałem w instrukcję, wyciągnę to i sprawdzę czy jest coś w to wpięte... mam nadzieje bo pewnie to nie jest jedna wiązka i trzeba będzie szukać używki i ciągnąć bóg wie jak przez pół auta...
Ok nie spojrzałem w instrukcję, wyciągnę to i sprawdzę czy jest coś w to wpięte... mam nadzieje bo pewnie to nie jest jedna wiązka i trzeba będzie szukać używki i ciągnąć bóg wie jak przez pół auta...
worn napisał(a):Będzie trzeba użyć trochę siły, bo z tyłu jest założona guma, która go lekko trzyma.[/attachment]
Chłopie
Jak ktoś się za to weźmie to polecam baniak z benzyną jak się podda, albo jak ktoś jest uparty to wiadro zielonej herbaty albo innej meliski
Tak czy siak D U P A, nie mam instalacji, nie ma ich praktycznie w ogóle na rynku chyba że jakieś z USA z 360 a to pewnie nie pasuje, a i ciągnąć za tunelem środowym nie mam pojęcia jak miałbym więc chyba temat skończony

Swoją drogą od czego jest te brązowe wejście wyżej ?
czik3n napisał(a):Chłopie myślałem że spale to auto w końcu bo nie mogłem wyciągnąć tego dziadostwa... myślę że w godzinę ( bo tyle wyciągałem ) już dawno tyle kur*w nie poleciało co dzisiaj.
Hehe, mi to zajmuje jakieś 5 minut

czik3n napisał(a):Tak czy siak D U P A, nie mam instalacji
Cóż mogę napisać... Tak jak podejrzewałem

czik3n napisał(a):Swoją drogą od czego jest te brązowe wejście wyżej ?
To cudo jest do odtwarzacza CD i do jakiegoś USB

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość