Akumulator do Mazdy 3 BP 2.5 Kanada

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez Janekx7 » 23 mar 2023, 19:03

Cześć! :)
Nie widzę nigdzie wątku na ten temat, więc zakładam osobny.
Poradźcie proszę jaki akumulator będzie najlepszy do Mazdy 3 2.5 benzyna BP 2019?
Auto pochodzi z Kanady i niestety nie mogę w łatwy sposób dopasować żadnego na stronach z częściami, w Intercarsie również nie są pewni jaki dobrać.

Z góry dzięki :)
Początkujący
 
Od: 30 paź 2022, 11:36
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV
2.5 benzyna
manual
2019 r.

Postprzez Palmer » 24 mar 2023, 01:53

Aku o poj. 65 Ah w obudowie azjatyckiej D23, prawy +, wymiary 232*173*225 (dł.*szer.*wys.) kwasowo-ołowiowy lub EFB. Np.:
Banner RUNNING BULL EFB 65Ah/550A (cena ok. 660 zł)
YUASA YBX7005 12V 65Ah 620A (cena ok. 900 zł).
Możesz poszukać też tańszych odpowiedników jak Varta czy Exide
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez dobrzyn22 » 5 lip 2024, 23:00

do wersji 2,5 TURBO taki sam <co?> instrukcja wspomina tylko o 60 lub 65AH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Palmer » 6 lip 2024, 09:37

Oprócz samego typu akumulatora, ważne jest też pewne źródło jego zakupu, np. sprawdzony sklep z akumulatorami. Kupując w marketowych sieciówkach, można trafić (choć nie jest to na szczęście regułą) na 1-2 rocznego "leżaka". Taki aku będzie już w jakimś stopniu rozładowany i powinno się go doładować przed instalacją w samochodzie. Aku, który kupiłem, miał 5 miesiący od daty produkcji i tego nie wymagał, a jego parametry były książkowe.
Załączniki
Banner 56515 EFB.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez dobrzyn22 » 6 lip 2024, 21:17

Ok, ale nie o to pytałem ;) Wiem już, że niekoniecznie taki sam, ponieważ M3 turbo nie ma systemu Start Stop
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Palmer » 7 lip 2024, 14:11

dobrzyn22 napisał(a):Ok, ale nie o to pytałem ;) Wiem już, że niekoniecznie taki sam, ponieważ M3 turbo nie ma systemu Start Stop

System start-stop nie ma tu nic do rzeczy, bowiem w Mazdach mHEV realizowany jest bez udziału akumulatora rozruchowego.
Akumulator EFB to też kwasiak tylko ulepszony i powinien sprawdzić się lepiej niż zwykły bo jest dużo bardziej odporny na pracę cykliczną, czyli częste rozładowanie i ładowanie prądem o dużym natężeniu.
Ceny tych aku są znacznie niższe niż podawałem poprzednio. Ja za Bannera dałem 500 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323