Rozładowany kumulator – wyłączenie elektroniki

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez Camilli » 17 wrz 2023, 19:34

Ni z tego ni z owego padł mi akumulator. (2,5 letnie auto co do...) Po wciśnięciu start rozrusznik zakręcił, ale auto się nie odpaliło. Na desce rozdzielczej wywaliło całą choinkę. W tym momencie przycisk start/stop przestał reagować. Nie mogłem wyłączyć auta. Przy naciśnięciu pedału hamulca auto cały czas próbowało zapalić.

Próbowałem oddalić się z kluczykami – cała choinka zgasła, jakby elektronika traciła zasilanie ale wskazówka poziomu paliwa była na środku zamiast opaść.

Podłączyłem prostownik i znowu wywaliło choinkę pomimo tego, że nie włączałem auta. Nie mogę zgasić samochodu, przyciski nie są responsywne, szczególnie START-STOP. po wciśnięciu hamulca auto próbuje zapalić. Stąd pytanie – jak awaryjnie wyłączyć samochód? W sensie całą elektronikę ze stand by.

Jedyny pomysł to wyciągnięcie akumulatora, jest inny sposób?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2023, 23:35
Posty: 2
Auto: Mazda 3 2.0 mHEV Kanjo sedan, skyactivG 150KM, 2020

Postprzez Krystos » 17 wrz 2023, 20:07

Klucz 10, odłączenie klemy od akumulatora na co najmniej dwie minuty kasuje błędy, sprawdzone
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/8)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez dobrzyn22 » 30 cze 2024, 20:21

.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez corky1 » 30 gru 2024, 20:05

Po 5,5 roku i mnie dopadło rozładowanie akumulatora. Pomogło podłączenie boostera i podładowanie. Akumulator ma obecnie napięcie spoczynkowe 12,3 V, wydajność 77%. To już czas na wymianę? Jeśli tak, jaki polecacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez CezaR83 » 30 gru 2024, 23:10

corky1 napisał(a):Po 5,5 roku i mnie dopadło rozładowanie akumulatora. Pomogło podłączenie boostera i podładowanie. Akumulator ma obecnie napięcie spoczynkowe 12,3 V, wydajność 77%. To już czas na wymianę? Jeśli tak, jaki polecacie?

Rozmawialiśmy juz o tym w Listopadzie TUTAJ <czytaj>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (70/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez corky1 » 30 gru 2024, 23:27

Faktycznie, nie doszukałem się. Dzięki, chyba kupię Vartę.

Rozumiem, że przy 77% wydajności nie ma co czekać z wymianą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Palmer » 30 gru 2024, 23:32

Z całą pewnością kwalifikuje się do wymiany. Pięć i pół roku to naprawdę znakomity wynik i godny pozazdroszczenia, jak na te problemy, które producent zaserwował nabywcom Mazdy3 BP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez max441 » 3 sty 2025, 02:10

Ja bym się nie zastanawiał i wymienił. Jak u mnie pojawił się problem z aku, to już się pojawiał co jakiś czas w najmniej odpowiednich momentach, mimo regularnego ładowania. Szkoda nerwów.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 122 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323