Witam.
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć kiedy będę miał jakieś kWh (te które widać na wyświetlaczu) u mnie jest non-stop 0.0kWh, niekiedy wskoczy 0.1kWh ale bardzo rzadko, moja jazda to ciągle miejska jazda więc używam dużo hamulca i powinna się doładowywać ta miękka hybryda, już całkowicie zgłupiałem jak to działa i jak jeździć żeby tą hybrydę wykorzystać.
Macie podobnie?
Proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam
m-hybrid 0.0kWh
Strona 1 z 1
Ja mam podobnie. Największy wynik jaki zaobserwowałem, to 0,2kWh. Chociaż rzadko na to zwracam uwagę. Zastanawiałem się co ten wskaźnik tak naprawdę pokazuje. Czy energię odzyskaną przy hamowaniu, czy energię wykorzystaną w aucie z tego akumulatora. W instrukcji jest napisane, że jest to ilość energii wygenerowanej przez system, więc chyba bardziej o to drugie chodzi. Biorąc pod uwagę, że auto elektryczne zużywa 15-20kWh/100km i większość energii idzie na napęd, to założyłem, że zużycie na poziomie 0,1-0,2kWh po przejechaniu kilkunastu kilometrów do zasilania tylko urządzeń elektrycznych w aucie może być wiarygodne.
Jeśli w instrukcji obsługi ten wskaźnik opisany jest w sposób, jaki podał max441 to znaczy, że nie ma powodu, by nadawać temu inne znaczenie. Energia wygenerowana z systemu mHEV od startu silnika nie będzie jakaś spektakularna, biorąc pod uwagę specyfikę działania (przeznaczenie) tego systemu oraz to, że sam akumulator Li-Ion ma tylko 0,216 kWh. Podczas normalnej jazdy trudno też naładować go do pełna (6 podświetlonych ogniw na grafice). Mnie się to udawało tylko podczas długich zjazdów w terenie górzystym. W ruchu miejskim i na drogach szybkiego ruchu poziom naładowania tego akumulatora zasadniczo nie przekracza 50%.
W każdym razie ciekawe spostrzeżenie. Spróbuję się temu przyjrzeć i sprawdzić w jakich warunkach jazdy ten wskaźnik wygenerowanej energii będzie wzrastał najszybciej.
W każdym razie ciekawe spostrzeżenie. Spróbuję się temu przyjrzeć i sprawdzić w jakich warunkach jazdy ten wskaźnik wygenerowanej energii będzie wzrastał najszybciej.
W jakiej sytuacji ta bateria się w ogóle ładuje? Zawsze wydawało mi się, że powinno przy hamowaniu silnikiem po odpuszczeniu gazu, tak jak np. jest w Fordach i 1.0 mHEV, tam czuć dobrze hamowanie po odpuszczeniu gazu. Tutaj jak sobie włączę ten słupek z zużyciem paliwa na zegarach, to pokazuje jakby bateria ładowała się dopiero przy normalnym hamowaniu pedałem hamulca...?
Bateria ładuje się już przy hamowaniu silnikiem bez wciśnięcia hamulca. Wciskając delikatnie pedał hamulca możemy nim regulować poziom rekuperacji, co jest pokazywane na słupku zużycia paliwa. Wszystko też widać na ekranie głównym, gdy wyświetlimy sobie monitor przepływu energii. Przy hamowaniu silnikiem bez hamulca widać już przepływ energii do baterii. Przy wciskaniu hamulca przepływ energii zaczyna się zwiększać co jest symbolizowane szybszym ruchem strzałek. Dodatkowo, gdy bateria jest już na wyczerpaniu to jest ona też podładowywana przez silnik podczas normalnej jazdy.
Nie prawda, że tylko coś daje w przypadku istop. Przez kilka ostatnich dni obserwowałem wskaźnik kWh pokonując tę samą trasę o tej samej porze dnia, przy włączonych tych samych odbiornikach (światła mijania, podgrzewanie przednich foteli, podgrzewanie kierownicy, radio) i wyłączonym istop. Za każdym razem po około 20-30 minutach jazdy wskaźnik pokazał 0,1kWh. Stan naładowania baterii za każdym razem utrzymywał się na poziomie około 50% (3-4 kreski). Staram się dużo hamować silnikiem i maksymalnie wykorzystywać rekuperację. Działanie tego systemu polega na tym, że energia odzyskana podczas hamowania i zgromadzona w baterii jest następnie wykorzystywana do ponownego rozruchu silnika po zadziałaniu istop, zasilania odbiorników elektrycznych w aucie i chwilowego wspomagania silnika podczas przyspieszania na niskich obrotach. W dwóch ostatnich przypadkach system działa bez względu na to czy istop jest włączony czy nie. Wskaźnik kWh pokazuje ile energii wykorzystaliśmy z odzysku, czyli ile mniej energii musiał wyprodukować w tym czasie silnik.
Ogólnie wyniki nie są delikatnie mówiąc spektakularne i nie takie jak w HEV. Kiedyś czytałem rozważania porównujące elektryki do aut spalinowych i tam szacunkowo założono, że silnik spalinowy w aucie średniej wielkości, do wyprodukowania 20kWh energii potrzebuje około 7,5l benzyny. Na tej podstawie można szacunkowo przyjąć, że odzyskanie 0,1kWh energii daje około 0,04l zaoszczędzonego paliwa, więc zgodzę się, że nie ma co zwracać na to uwagi. Swoją drogą sam wskaźnik mógłby pokazywać z dokładnością 0,01kWh a nie 0,1kWh, wtedy byłoby widać, że coś się dzieje.
Ogólnie wyniki nie są delikatnie mówiąc spektakularne i nie takie jak w HEV. Kiedyś czytałem rozważania porównujące elektryki do aut spalinowych i tam szacunkowo założono, że silnik spalinowy w aucie średniej wielkości, do wyprodukowania 20kWh energii potrzebuje około 7,5l benzyny. Na tej podstawie można szacunkowo przyjąć, że odzyskanie 0,1kWh energii daje około 0,04l zaoszczędzonego paliwa, więc zgodzę się, że nie ma co zwracać na to uwagi. Swoją drogą sam wskaźnik mógłby pokazywać z dokładnością 0,01kWh a nie 0,1kWh, wtedy byłoby widać, że coś się dzieje.
Tez tak kiedyś myślałem, ale... Byłem ostatnio w ASO w przypadku akumulatora 12 V. Dostałem informację, ze to on odpowiada za pracę wszystkich odbiorników w aucie. MHybrid podobno odpowiada tylko i wyłącznie na pomoc podczas spoko jego przyspieszenia, nie odpowiada za zasilanie odbiorników w aucie.
k.siwczyk napisał(a):Tez tak kiedyś myślałem, ale... Byłem ostatnio w ASO w przypadku akumulatora 12 V. Dostałem informację, ze to on odpowiada za pracę wszystkich odbiorników w aucie. MHybrid podobno odpowiada tylko i wyłącznie na pomoc podczas spoko jego przyspieszenia, nie odpowiada za zasilanie odbiorników w aucie.
Eh... doradcy serwisowi z ASO bywa, że plotą głupoty i mieszają nową generację auta z poprzednią.
Czyli w instrukcji piszą bzdury i ten cały monitor przepływu energii też pokazuje bzdury. Na pewno MHybrid nie zasila bezpośrednio odbiorników, bo jest to instalacja 24V i działa to zasadzie wspomagania instalacji 12V.
Kiedyś jak znajdę czas, to zbadam w praktyce jak wyglądają przepływy energii w tym aucie podczas jazdy i postoju. Byłoby by to interesujące zwłaszcza w kontekście padającego akumulatora 12V.
Dopisano 7 lut 2023, 13:35:
A tego też akurat doświadczyłem.
Kiedyś jak znajdę czas, to zbadam w praktyce jak wyglądają przepływy energii w tym aucie podczas jazdy i postoju. Byłoby by to interesujące zwłaszcza w kontekście padającego akumulatora 12V.
Dopisano 7 lut 2023, 13:35:
Eh... doradcy serwisowi z ASO bywa, że plotą głupoty i mieszają nową generację auta z poprzednią.
A tego też akurat doświadczyłem.
k.siwczyk napisał(a):Tez tak kiedyś myślałem, ale... Byłem ostatnio w ASO w przypadku akumulatora 12 V. Dostałem informację, ze to on odpowiada za pracę wszystkich odbiorników w aucie. MHybrid podobno odpowiada tylko i wyłącznie na pomoc podczas spoko jego przyspieszenia, nie odpowiada za zasilanie odbiorników w aucie.
Bzdury wygadują aż miło... Polecam nie wierzyć we wszystko co usłyszysz od doradców serwisowych.
max441 napisał(a):Na pewno MHybrid nie zasila bezpośrednio odbiorników, bo jest to instalacja 24V i działa to zasadzie wspomagania instalacji 12V.
Oczywiście, że bezpośrednio nie. Od tego jest przetwornica DC-DC.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość