M3 BP 2020 – gaśnie i pojawia się check engine

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez anzad » 4 gru 2022, 22:12

Szanowni,

moja mazda wraz z ASO w ciągu ostatniego miesiąca daje mi już tak w kość, że zaczynam szukać u Was pomocy w nadziei, że ktoś miał taki problem i udało się go rozwiązać.

Pacjent to mazda 3 150 KM automat, 2020 rocznik, 40kkm przejechane. W ciągu ostatnich kilku miesięcy trzykrotnie zdarzyło się, że auto zgasło na postoju pod światłami i po odpaleniu ponownym wyświetlony był komunikat "usterka silnika poddaj samochód kontroli'. Pierwszy raz było to ok. 6 kkm temu, drugi 100 km temu, trzeci dzisiaj. Dzisiaj dodatkowo zapaliła mi się choinka na desce – zdjęcie załączam.

Przy pierwszym razie pojechałam od razu do ASO – powiedziano mi, że był błąd sterownika silnika, skasowano go i już będzie ok.

Przy drugim razie uzyskałam te sama informacje z hasłem, że oni nie mają czego diagnozować. Poprosiłam o logi z komputera samochodu, które moim zdaniem jednoznacznie wskazuje na problemy z elektryka w samochodzie. Logi przesyłam w załączniku. Niemniej, nadal nie wiem co jest problemem.

Dziś z uwagi na niedzielę auto wróciło do domu i jutro jadę znowu do ASO, ale tym razem do innego.

Doszło do tego, że boje się tym samochodem ruszyć gdziekolwiek dalej niż do sklepu.

Z kwestii istotniejszych:

– w samochodzie była uszkodzona wiązka, wskutek czego źle działał system monitorowania martwego pola – naprawiono to w ASO
– wymieniano mi klamki i oba kluczyki, bo auto co jakiś czas nie chciało się otworzyć albo zamknąć
– wymianiano lusterka boczne bo padły
– aktualnie od dwóch dni nie działa guzik od blokowania/odblokowywania drzwi.

Help! <glupek2>
Załączniki
IMG_20221204_152115.jpg
IMG_20221125_164652.jpg
Początkujący
 
Od: 4 gru 2022, 21:59
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BP 2020
2.0 Skyactiv-G 150 KM AT

Postprzez rafik85 » 5 gru 2022, 01:01

Na początek wymiana/podładowanie akumulatora. Mazda przy słabych prądach wariuje. Ponadto większość błędów to błędy komunikacji, niskie napięcie może takie generować.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez anzad » 5 gru 2022, 10:46

Dziękuję, auto dziś trafiło do ASO, poprosiłam o sprawdzenie ładowania.

Trochę dziwne, żeby po 2 latach i tak niewielkim przebiegu padł akumulator, ale czytając wpisy na tym forum, chyba nie powinnam być zaskoczona. I znając życie, akumulator pewnie nie jest objęty trzyletnią gwarancją :p
Początkujący
 
Od: 4 gru 2022, 21:59
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BP 2020
2.0 Skyactiv-G 150 KM AT

Postprzez paweł_TBU » 5 gru 2022, 11:00

Miałem podobnie jak padła bateria w omedze, system nie pikał że trzeba ją wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez anzad » 5 gru 2022, 11:04

Baterie są świeże, ledwo tydzień temu ASO wymieniało je w obu kluczykach i w obu pilotach od immo.

Zresztą, od samego początku używania tego samochodu miałam problemy z tymi pilotami i baterie wymieniałam już rutynowo co kilka tygodni. To niemal na pewno nie jest tego kwestia :/
Początkujący
 
Od: 4 gru 2022, 21:59
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BP 2020
2.0 Skyactiv-G 150 KM AT

Postprzez Fasiol » 5 gru 2022, 18:02

anzad napisał(a):Trochę dziwne, żeby po 2 latach i tak niewielkim przebiegu padł akumulator, ale czytając wpisy na tym forum, chyba nie powinnam być zaskoczona. I znając życie, akumulator pewnie nie jest objęty trzyletnią gwarancją :p


31 października, w ostatnim dniu gwarancji zostawiłem auto w ASO z podejrzeniem padniętego akumulatora. Auto postało u nich dwa dni i stwierdzili że faktycznie dwie cele mają przebarwiony elektrolit i mogą robić zwarcie. Podobno po konsultacji z MMP zapadła decyzja że wymienią mi na nowy, i podobno tylko dzięki temu że 28 października przedłużyłem gwarancję o 2 lata.
Tak więc jest szansa powalczyć o nowy w gratisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2021, 16:57
Posty: 65 (0/6)
Auto: Mazda 3 BP Hikari 2019

Postprzez Palmer » 6 gru 2022, 18:28

Mnie się udało, choć nie było łatwo, mimo twardych dowodów. A po tym nowym spodziewałbym się lepszych parametrów "na dzien dobry", ale cóż... "darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda".
Świadomy hocków-klocków jakie przysparza akumulator w naszych Mazdach i dla utrzymania akumulatora w dobrej kondycji w okresie kilku lat (co najmniej), staram się robić coś ponad to i uzupełniam ubytki energii zewnętrzną ładowarką (średnio raz/ 2 tyg.).
Wszystko oczywiście zależy od tego, jak korzystamy z naszego pojazdu na codzień. W moim przyp. akumulator drenują dwa dodatkowe urządzenia odbiorcze. Pierwszym jest odstraszacz gryzoni, którego pobór energii jest wprawdznie znikomy, ale jednak działa non stop. Drugim jest wideorejestrator jazdy, którego pobór energii w trybie parkingowym jest już istotny. Ponadto ujemnemu bilansowi energetycznemu w aku sprzyja też w moim wypadku miejska jazda (do 20 km dziennie), zwłaszcza w niskiej temperaturze, a sporadyczne dłuższe wyprawy poza miasto to rzadkość. W takich okolicznościach alternator nie ma szans trwale naładować akumulatora i zregenorować (podwyższyć gęstość elektrolitu) w dłuższej perspektywie. Paradoksalnie prąd ładowania przez alternator mocno już rozładowanego akumulatora (o czym kierowca często nie jest świadom, bo przecież auto jeszcze odpala) jest tak wysoki, że dodatkowo pogłębia to jeszcze jego degradację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 438 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez anzad » 7 gru 2022, 07:49

Na chwilę obecną wygląda na to, że przyczyną problemów faktycznie był akumulator, ale nie sam w sobie. Mianowicie, ASO w którym do tej pory serwisowałam samochód, nie dokręciło klem... :|

Wczoraj klemy zostały dokręcone, zobaczymy, mam nadzieję że to koniec "zabawy"
Początkujący
 
Od: 4 gru 2022, 21:59
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BP 2020
2.0 Skyactiv-G 150 KM AT

Postprzez paweł_TBU » 7 gru 2022, 09:00

Ja bym się udał poza ASO sprawdzić jego sprawność, jak będzie obniżona to reklamacja, ASO uznaje Aku pod warunkiem uszkodzenia max 2 cel, jak nie dokręcili klem to może być różnie a jak się wysypie bardziej to będzie wydatek. Jak spaprali to się nie przyznają że jest uszkodzony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Palmer » 7 gru 2022, 11:41

anzad napisał(a):Mianowicie, ASO w którym do tej pory serwisowałam samochód, nie dokręciło klem... :|

Znajoma topografia terenu i tramwaj na fotce :) Niech zgadnę, które to – Jaremko, ew. Wróbel Długołęka? Oba mi podpadły i po którymś tam przyjeździe czułem się jak na cenzurowanym, choć jeden – ku mojemu zaskoczeniu – był się już zrehabilitować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 438 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez anzad » 7 gru 2022, 22:23

A witam kolegę z Wrocławia :)

Długołęka. Ogólnie długa historia, zakończona tym, że więcej tam po prostu nie pojadę, mimo że mam do nich bliżej niż na Mińską. A które ASO się zrehabilitowało, jeśli mogę zapytać?

Póki co jeżdżę i modlę się, żeby w końcu z tym samochodem było wszystko w porządku, bo już mam dość numerów różnej maści, które jak na złość zwykle zastawaly mnie kilkaset kilometrów od domu i w dzień wolny od pracy :|
Początkujący
 
Od: 4 gru 2022, 21:59
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BP 2020
2.0 Skyactiv-G 150 KM AT

Postprzez Palmer » 9 gru 2022, 09:43

anzad napisał(a):A które ASO się zrehabilitowało, jeśli mogę zapytać?

To na Mińskiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 438 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron