Cześć!
Mam problem z moją 3. Auto pochodzi z Kanady i miało szkodę przodem, była wystrzelona poduszka kierowcy i lewa kurtyna. Auto naprawiał dla siebie poprzedni właściciel i zrobił nim ponad 10k km przez rok. Auto było sprawdzane przez rzeczoznawcę i uzyskało pozytywną rekomendację. Około miesiąc po zakupie po raz pierwszy pokazała się kontrolka poduszek powietrznych, auto pochodziło jakieś 2 min i kontrolka samoczynnie zgasła. Potem kontrolka pojawiała się jedynie, gdy auto stało nieruszane powyżej 30h cięgiem w temperaturze około 0 st. C. i samoczynnie gasła. Przy krótszych postojach kontrolka nie pojawiała się (wyglądało to jakby pojawienie się błędu korelowało z temperaturą otoczenia i czasem postoju auta). Dziś po raz pierwszy kontrolka pojawiła się i nie zgasła…
Sprzedający zarzeka się, że poduszki powietrzne zostały wymienione, nie były regenerowane oraz, że jemu nigdy coś takiego nie wyskakiwało (błędu nie było w historii po podpięcia kompa).
Załóżmy, że sprzedający mówi prawdę – poduszki są na swoim miejscu itd. macie jakiś pomysł co to może być?
Może ktoś z was miał podobny problem u siebie?
Airbag system malfunction
Strona 1 z 1
max441 napisał(a):Przeszukaj forum, chyba już z dwie osoby pisały o problemie z poduszkami.
Nie widzę na forum żadnego wątku dotyczącego takiego problemu z Mazdzie 3 BP – jest jeden dotyczący błędu z matą odczytującą obecność pasażera. Pozostałe dotyczą aut z poprzednich generacji.
Kolega mskgs pisał o problemie z poduszkami. Proponuję się z nim skontaktować.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... g#p3470397
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... g#p3470410
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... k#p3471668
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... g#p3470397
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... g#p3470410
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... k#p3471668
max441 napisał(a):Kolega mskgs pisał o problemie z poduszkami. Proponuję się z nim skontaktować.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... g#p3470397
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... g#p3470410
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... k#p3471668
Dzięki, wątki, które podesłałeś dotyczą auta z rynku polskiego. Ja natomiast mam pokolizyjne auto z Kanady. Oczywiście któryś airbag może być zepsuty, ale raczej nastawiam się, że ich wymiana została nie do końca poprawnie wykonana i coś zaczyna szwankować albo też przy wystrzale poduszek doszło np. do lekkiego przypalenia przewodów w bezpośrednim sąsiedztwie tych poduszek, które wystrzeliły.
Krótko mówiąc zwróciłem się o poradę do osób mających doświadczenie lub wiedzę o genezie takiej usterki w aucie zza oceanu. Mimo wszystko dzięki za odpowiedź
Janekx7 napisał(a):Ja natomiast mam pokolizyjne auto z Kanady. Oczywiście któryś airbag może być zepsuty, ale raczej nastawiam się, że ich wymiana została nie do końca poprawnie wykonana i coś zaczyna szwankować
Sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie.
Niestety zakup auta z Ameryki wiąże się z pewnym ryzykiem, nigdy nie wiadomo co do końca było uszkodzone. Tak samo i naprawa jeśli samemu się jej nie robi w znanym nam zakładzie to nie ma co ufać poprzednim właścicielom.
Bez rozbebeszenia i fizycznego sprawdzenia raczej nie ma szans na zdiagnozowanie tej usterki.
perot napisał(a):Janekx7 napisał(a):Ja natomiast mam pokolizyjne auto z Kanady. Oczywiście któryś airbag może być zepsuty, ale raczej nastawiam się, że ich wymiana została nie do końca poprawnie wykonana i coś zaczyna szwankować
Sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie.
Niestety zakup auta z Ameryki wiąże się z pewnym ryzykiem, nigdy nie wiadomo co do końca było uszkodzone. Tak samo i naprawa jeśli samemu się jej nie robi w znanym nam zakładzie to nie ma co ufać poprzednim właścicielom.
Bez rozbebeszenia i fizycznego sprawdzenia raczej nie ma szans na zdiagnozowanie tej usterki.
Co wniosła twoja odpowiedź?
Janekx7 napisał(a):Co wniosła twoja odpowiedź?
Odpowiedź na Twoje pytanie padła powyżej.
Nawet jeśli znajdzie się ktoś z podobną usterką, wina może leżeć w czym innym u każdego.
Przyczyn takiej awarii może być mnóstwo, bez fizycznego sprawdzenia możemy sobie gdybać i gdybać.
paweł_TBU napisał(a):Że bez rozbebeszenia to sobie można z fusów wróżyć.
Najbardziej inteligentnym rozwiązaniem jest diagnostyka komputerowa która pokaże gdzie jest problem. Skieruje na odpowiednie tory twoje poszukiwania. Ludzie, to nie Fiat 126p
531-640-670
rafik85 napisał(a):Najbardziej inteligentnym rozwiązaniem jest diagnostyka komputerowa która pokaże gdzie jest problem. Skieruje na odpowiednie tory twoje poszukiwania. Ludzie, to nie Fiat 126p
Dzięki, na jutro jestem właśnie umówiony na podpięcie kompa
Przy okazji swojej awarii znalazłem w internecie trochę wpisów z m.in. USA, gdzie ludzie mieli problem z airbagami. Wadliwe okazywały się jakieś wiązki w fotelu(?), same airbagi były ok. Z ciekawostek u mnie też skończyło się na podmianie wiązek bo po wymianie dwóch airbagów samochód nadal rzucał błędem – po podpięciu pokazywał błąd poduszki kierowcy (nie wiem jaki dokładnie). Oczywiście tu może być coś innego, ale dorzucam do zestawu możliwych opcji.
mskgs napisał(a):Przy okazji swojej awarii znalazłem w internecie trochę wpisów z m.in. USA, gdzie ludzie mieli problem z airbagami. Wadliwe okazywały się jakieś wiązki w fotelu(?), same airbagi były ok. Z ciekawostek u mnie też skończyło się na podmianie wiązek bo po wymianie dwóch airbagów samochód nadal rzucał błędem – po podpięciu pokazywał błąd poduszki kierowcy (nie wiem jaki dokładnie). Oczywiście tu może być coś innego, ale dorzucam do zestawu możliwych opcji.
Jestem właśnie po diagnostyce komputerowej i wychodzi, że porównując napięcie na akumulatorze i module poduszek auto gubi około 0,5V. Ogólnie sam błąd ma swoją przyczynę w zbyt niskim napięciu. Musze się skonsultować z elektrykiem, ale jak na razie wychodzi, że winny albo akumulator albo jakieś przewody. Będę updatował jak uporam się z tym problemem.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości