Mazda 3 BP – hak holowniczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Krystos » 22 cze 2022, 08:11

To niskie auto, ja rowery wożę na dachu.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez Palmer » 23 cze 2022, 12:40

nentamer napisał(a):Już po zabiegu. Wyszło tak jak chciałem czyli hak jest i go nie ma. Trzeba się położyć żeby coś zobaczyć. Zobaczymy jak będzie po pierwszej jeździe z rowerami bo takie jest jego przeznaczenie.

Bardzo ładne nadwozie w przepięknym kolorze <oczko> Widać, że autko wymuskane i prezentuje się jakby dopiero co wyjechało z salonu <zawstydzony> O i ramka tablicy rej. z Mirai Motors w Sosnowcu. Byłem u nich na pierwszym przeglądzie w drodze na weekendową wycieczkę.

Przechodząc do meritum sprawy, mam kilka pytań:
– Czy (de)montaż tego haka nastręcza jakieś trudności?
– Jaki jest koszt takiego haka – zamiennika wraz z montażem i jak to wypada na tle oryginalnego montowanego w ASO?
– Rozumiem, że taki hak musi mieć homologację i po montażu trzeba zgłośić taką modyfikację do Urzędu komunikacji i wyrobić nowy dowód rejestracyjny, czy tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 448 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez nentamer » 23 cze 2022, 13:14

Dzięki za dobre słowo. Auto wpadło mi w oko i dbam żeby dobrze wyglądało. Ramka z LU jeździ w bagażniku i cierpliwie czeka na wymianę :)

Hak jest bardzo prosty w montażu i demontażu. Trzeba trafić w zaczep i unieść do góry. Zatrzaskuje się tak jak na filmie producenta:
https://www.youtube.com/watch?v=eAtgsISQiik

W poprzednim aucie demontaż wiązał się z odkręceniem czterech zardzewiałych śrub a reszta wystawała spod zderzaka. Nie ma porównania. Chyba tylko Westfalia zrobiła to lepiej niestety była niedostępna dla mojego modelu i kosztuje więcej.
Koszt tego rozwiązania to 1200netto + wiązka, wtyczka i koszt montażu. Ja się zamknąłem w 2300 brutto z przeglądem technicznym. Potem dowód rejestracyjny, karta pojazdu i potwierdzenie przeglądu trafiają do wydziału komunikacji gdzie urzędnik wbija pieczątki. Dowód mam ten sam.
Na koniec wyrównanie ubezpieczenia, bo auto zyskało na wartości. Można było poczekać z tym do zakończenia polisy ale mam leasing i postępuję tak jak chce bank. Ta różnica nie będzie duża.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2021, 16:13
Posty: 41 (7/2)
Auto: Mazda 3 BP 2020 Sedan, Skyactiv-X 180KM, MT, Hikari

Postprzez Dominik.T » 27 cze 2022, 19:24

Robusk1 napisał(a):A jak jest z czyjnikami parkowania, wiesz moze, czy sie wylaczaja jak masz przyczepke z tylu ?


Mam oryginalny hak. Po wpięciu bagażnika na rower na desce pojawią się komunikat o wyłączeniu czujników cofania. Kamera cofania włącza się normalnie.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2022, 12:18
Posty: 18 (11/0)
Auto: Mazda3 e-Skyactiv X MY2022

Postprzez Li Mu Bai » 28 sty 2023, 21:36

Dominik.T napisał(a):
Robusk1 napisał(a):A jak jest z czyjnikami parkowania, wiesz moze, czy sie wylaczaja jak masz przyczepke z tylu ?


Mam oryginalny hak. Po wpięciu bagażnika na rower na desce pojawią się komunikat o wyłączeniu czujników cofania. Kamera cofania włącza się normalnie.


A czy automatyczne deaktywowanie czujników parkowania wyłącza także te przednie, czy system jest na tyle sprytny, że odcina tylko z tyłu?
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez max441 » 30 sty 2023, 21:34

Ja mam hak Steinhoffa z dedykowaną wiązką i odcina tylko tylne czujniki, więc pewnie w oryginalnym jest tak samo.

Dopisano 30 sty 2023, 20:34:

Ja mam hak Steinhoffa z dedykowaną wiązką i odcina tylko tylne czujniki, więc pewnie w oryginalnym jest tak samo.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 111 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez nentamer » 21 lut 2023, 00:02

A to ciekawe bo ja też mam Steinhoff i nie odcina mi ani czujników ani aktywnego hamowania. Zakupiłem wreszcie porządny bagażnik Thule z oświetleniem i miejscem na tablicę. Wszystko fajnie, elektryka działa jak należy ale czujniki muszę deaktywować, bo nie da się cofać.
Załączniki
DACC94C5-0798-4F37-A41B-5B4662BD45F6.jpeg
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2021, 16:13
Posty: 41 (7/2)
Auto: Mazda 3 BP 2020 Sedan, Skyactiv-X 180KM, MT, Hikari

Postprzez Li Mu Bai » 21 lut 2023, 08:05

bo kupiłeś wersję bez modułu
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez nentamer » 21 lut 2023, 08:13

Nikt mi o tym nie powiedział. Miała być dedykowana wiązka do tego modelu. Nie miałem wyboru z modułem czy bez.
Zadzwonię do firmy która mi to zakładała.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2021, 16:13
Posty: 41 (7/2)
Auto: Mazda 3 BP 2020 Sedan, Skyactiv-X 180KM, MT, Hikari

Postprzez Li Mu Bai » 21 lut 2023, 08:21

Tu masz przykładowo rozbite na wersję z modułem do czujników parkowania.
https://holownicze.pl/rocznik-od-2019/h ... 21017.html
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez max441 » 21 lut 2023, 20:57

A to ciekawe bo ja też mam Steinhoff i nie odcina mi ani czujników ani aktywnego hamowania. Zakupiłem wreszcie porządny bagażnik Thule z oświetleniem i miejscem na tablicę. Wszystko fajnie, elektryka działa jak należy ale czujniki muszę deaktywować, bo nie da się cofać.


Są moduły z odłączaniem czujników parkowania i bez. Ja mam moduł HAK-SYSTEM 21120526PL. Aby moduł wyłączał czujniki po wpięciu wtyczki przyczepy do gniazda haka, muszą być podłączone dwa przewody od modułu w puste miejsca w jednej z wtyczek w aucie. Albo masz moduł bez odłączania czujników, albo źle podłączony.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 111 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez Zbicniev » 23 lut 2023, 17:20

Cześć, mam pytanie o holowanie przyczepy przez trójkę z silnikiem skyactive 2.0 – Czy ktoś z was którzy posiadacie haki, holował już przyczepę? Jak to silniki to znoszą? Mam pewne obawy czy tak skomplikowanym silnikiem powinienem coś holować i potencjalnie powodować większe obciążenia, szarpania samochodem. Moja stara Toyota znosi to dzielnie i bez problemu, ale nie wiem jak z reaguje na takie traktowanie Mazda.
W moim przypadku chodzi o lekką przyczepkę do 750 kg, ale wszystkie doświadczenia z holowaniem są ciekawe
Początkujący
 
Od: 18 lut 2023, 23:28
Posty: 7
Auto: Zamierzam kupić Mazdę 3 2.0 150km sedan

Postprzez nentamer » 23 lut 2023, 23:40

Nie ciągnąłem jeszcze przyczepy ale moim zdaniem od czasu do czasu spokojnie można coś podczepić. Mam niby skyactiv-X jednak w moim odczuciu te konie poszły w ekonomikę jazdy i elastyczność silnika.
Kierownik ASO potwierdził to mówiąc, że faktycznie jest tam 180KM ale Mazda oddaje tę moc na swój „mało spektakularny” sposób. I to się potwierdza bo nie czuję większej różnicy jak jadę sam lub z trzema pasażerami. W Bieszczadach podjeżdżała mi pod górki na 4, 5 a czasem na 6 biegu. Wiadomo że najlepiej przyspiesza wkręcona na obroty.
Ja bym się nie bał podczepić niedużej przyczepy. Oczywiście w granicach rozsądku.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2021, 16:13
Posty: 41 (7/2)
Auto: Mazda 3 BP 2020 Sedan, Skyactiv-X 180KM, MT, Hikari

Postprzez Zbicniev » 24 lut 2023, 23:58

Dzięki za tę opinię
Początkujący
 
Od: 18 lut 2023, 23:28
Posty: 7
Auto: Zamierzam kupić Mazdę 3 2.0 150km sedan

Postprzez michecinski » 16 wrz 2023, 11:18

nentamer napisał(a):A to ciekawe bo ja też mam Steinhoff i nie odcina mi ani czujników ani aktywnego hamowania. Zakupiłem wreszcie porządny bagażnik Thule z oświetleniem i miejscem na tablicę. Wszystko fajnie, elektryka działa jak należy ale czujniki muszę deaktywować, bo nie da się cofać.


Jak sprawdza Ci się ten bagażnik? Chciałbym zakupić bagażnik na rower na przyszły sezon i zastanawiam się między takim na hak a na dach.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 13:22
Posty: 40 (35/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez max441 » 16 wrz 2023, 12:27

Co prawda pytanie nie bezpośrednio do mnie, ale podzielę się swoimi doświadczeniami. Ja mam bagażnik na hak Thule EasyFold XT. Nie jest tani, ale nie ma się do czego w nim przyczepić. Wybrałem ten model ponieważ jest składany i można go szybko schować do bagażnika (w sedanie zajmuje około połowę powierzchni bagażnika), co ma znaczenie jak np. chcemy zaparkować na zwykłym miejscu parkingowym i bagażnik miałby wystawać na jezdnię podczas przejażdżki rowerem. Wybrałem rozwiązanie na hak z kilku powodów:
1. Mam garaż podziemny i zapakowanie rowerów w garażu byłoby nie możliwe ze względu na wysokość.
2. Rowery łatwiej się pakuje na bagażnik na hak.
3. Montaż samego bagażnika na hak też jest dużo szybszy.
4. Jak się dość często jeździ z rowerami (np. co tydzień), to zazwyczaj się nie chce się demontować bagażnika dachowego i jeździ się z nim cały czas, co mi się osobiście nie podoba.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 111 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez nentamer » 17 wrz 2023, 09:59

Jak sprawdza Ci się ten bagażnik? Chciałbym zakupić bagażnik na rower na przyszły sezon i zastanawiam się między takim na hak a na dach.[/quote]

Podstawowe pytanie czy masz hak. Jeśli masz, to ja bym sobie nie zawracał głowy dachowym. Ja zdecydowałem, że niczego na dach nie przykręcę i dla mnie ten bagażnik jest super. Okazało się, że velo compact zsuwa się do takiego rozmiaru , że mieści się w kurze sedana. Bardzo mi się to spodobało i korzystam z tego, bo często jeździmy na krótkie wypady. Idziemy na rower a bagażnik znika w środku :)

Oczywiście musisz dorobić tablicę no i pytanie ile wozisz rowerów bo też bym nie przesadzał z obciążeniem tyłu. Raz wyjeżdżając z garażu podziemnego przytarłem hakiem jak były dwa rowery i pełny bagażnik. Przy opcji na trzy rowery pewnie nie będzie dramatu ale trzeba o tym pamiętać jak się gdzieś podjeżdża.

Podsumowując: jestem z niego bardzo zadowolony i korzystam regularnie. :)
Załączniki
8667E362-1EA2-4A23-9746-5FCB34A0B14C.jpeg
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2021, 16:13
Posty: 41 (7/2)
Auto: Mazda 3 BP 2020 Sedan, Skyactiv-X 180KM, MT, Hikari

Postprzez nentamer » 18 wrz 2023, 13:02

max441 napisał(a): Ja mam bagażnik na hak Thule EasyFold XT. Nie jest tani, ale nie ma się do czego w nim przyczepić.


Dokładnie zgadzam się ze wszystkim. Łatwość obsługi i możliwość schowania jest super. Z powodu ceny nie kupiłem EasyFolda tylko Velo Compact. Po złożeniu też się mieści.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2021, 16:13
Posty: 41 (7/2)
Auto: Mazda 3 BP 2020 Sedan, Skyactiv-X 180KM, MT, Hikari

Postprzez Li Mu Bai » 18 wrz 2023, 14:25

Dwa lata temu za montaż haka w Krakowie, sama usługa to było około 600 zł. W tym roku, w tym samym punkcie było to już 1500 zł.

Jeśli rozważasz dopiero montaż, to weź to też pod uwagę, bo sama wygoda korzystania jest tu chyb bezdyskusyjna.
Ja korzystam z platformy Intersport spider 2e bo potrzebowałem coś na szeroki rozstaw osi i ciężkie bydlaki. Nie chciałoby mi się wrzucać na dach dwóch endurówek ważących po 25kg <lol>
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez michecinski » 18 wrz 2023, 17:58

max441 napisał(a):1. Mam garaż podziemny i zapakowanie rowerów w garażu byłoby nie możliwe ze względu na wysokość.
2. Rowery łatwiej się pakuje na bagażnik na hak.
3. Montaż samego bagażnika na hak też jest dużo szybszy.
4. Jak się dość często jeździ z rowerami (np. co tydzień), to zazwyczaj się nie chce się demontować bagażnika dachowego i jeździ się z nim cały czas, co mi się osobiście nie podoba.


To wszystko są dokładnie moje przemyślenia odnośnie przewagi bagażnika na hak nad tym na dachu.

Niestety haka nie mam więc: hak, montaż, wbicie w dowód i wyrobienie dodatkowej tablicy, może niestety zabić ekonomią i czasem te przewagi.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 13:22
Posty: 40 (35/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323