Akumulator – kilka pytań
Witajcie,
Niestety poza hamulcami dziś kolejna niemiła niespodzianka-wsiadam do auta a tu...cisza,ciemno i glucho,sprawdzam napiecie na akumulatorze a tam low low low-rozładowany do zera....i teraz chcialbym sie upewnic:
1) Akumulatory w BP (mam wersje 122 KM mild hybrid) to akumulatory AGM czy zwykle? Wedle katalogu np. Varty widze,ze zwykly,ale wole miec pewność. Daje glowe,ze podczas postoju u dilera nikt go nie ladowal i teraz pojemnosc uległa drastycznemu obniżeniu
2) Dlaczego nagle sie rozladowal (stal moze 4 dni) ale zadna lampka itp nie byla zapalona. Jedyne co zrobilem to zostawilem kluczyk w srodku auta – czy auto jest wtedy w jakims standby'u i pobiera prad w razie naglego rozruchu(bo widzi jednak kluczyk)? Czy może konieczne jest jednak zamykanie auta nawet w garażu aby nic nie drenażowało prądu?
Niestety poza hamulcami dziś kolejna niemiła niespodzianka-wsiadam do auta a tu...cisza,ciemno i glucho,sprawdzam napiecie na akumulatorze a tam low low low-rozładowany do zera....i teraz chcialbym sie upewnic:
1) Akumulatory w BP (mam wersje 122 KM mild hybrid) to akumulatory AGM czy zwykle? Wedle katalogu np. Varty widze,ze zwykly,ale wole miec pewność. Daje glowe,ze podczas postoju u dilera nikt go nie ladowal i teraz pojemnosc uległa drastycznemu obniżeniu
2) Dlaczego nagle sie rozladowal (stal moze 4 dni) ale zadna lampka itp nie byla zapalona. Jedyne co zrobilem to zostawilem kluczyk w srodku auta – czy auto jest wtedy w jakims standby'u i pobiera prad w razie naglego rozruchu(bo widzi jednak kluczyk)? Czy może konieczne jest jednak zamykanie auta nawet w garażu aby nic nie drenażowało prądu?
Jeżeli długo stał na placu i nikt go nie podpioł to się nie dziw ! Ja bym z tym wszystkim co Cie spotkało zadzwonił do mazdy polska ze skarga
Nie jesteście pierwsi, też bawiłem się w detailing, sprzątanie z włączonym radiem i padł aku, potem postało auto 3 dni i padł aku, potem znow... więc zgłosiłem do ASO, że akumulator szybko pada, postało auto u nich parę dni, testowali i stwierdzili, że wszystko dobrze.. Teraz staram się nie słuchać radia na wyłączonym oraz jak dłużej stoi to przepalić trochę.
No właśnie u mnie to kwestia,że też był kilka razy otwierany zamykany,ale mimo to żadne światełko nie paliło się całą noc czy coś.
A w stanie spoczynku coś ciągnie? Bo nie wiem czy wyciągać ten kluczyk....teraz ustawiłem ładowanie prądem 4A,i od północy się jeszcze ładuje (do zera był wycyckany).
I dobrze widzę,że nie jest to AGM? Poniekąd myślałem,że jak jest I-stop to będzie AGM...
A w stanie spoczynku coś ciągnie? Bo nie wiem czy wyciągać ten kluczyk....teraz ustawiłem ładowanie prądem 4A,i od północy się jeszcze ładuje (do zera był wycyckany).
I dobrze widzę,że nie jest to AGM? Poniekąd myślałem,że jak jest I-stop to będzie AGM...
Ostatni jeżdżę bardo rzadko, nieodpalany nawet przez dwa tygodnie. Nie ma problemu przy rozruchu. Na przeglądzie miałem sprawdzone ako i o ile dobrze pamiętam, to jego stan wynosił 98 % pojemności nominalnej (to był koniec kwietnia). Co do słuchania muzyki to napewno zauważyliście że jest zabezpieczenie; mnie więcej po około 50 min wszystko się samoczynnie wyłącza.
Czyli jeżeli po kilku dniach ako jest rozładowane, to albo jest słabe ładowanie, złodziej prądu lub ako do wymiany.
G0rdon pamiętaj że I-stop nie idzie z akumulatora tylko z miękkiej hybrydy, i się nie załączy jeżeli są słabe baterie.
Czyli jeżeli po kilku dniach ako jest rozładowane, to albo jest słabe ładowanie, złodziej prądu lub ako do wymiany.
G0rdon pamiętaj że I-stop nie idzie z akumulatora tylko z miękkiej hybrydy, i się nie załączy jeżeli są słabe baterie.
kkk255 napisał(a):Jeżeli aku pada po 4 dniach w garażu czy po 2 godzinach słuchania muzyki to coś jest nie tak napewno
U mnie trójka stoi bezczynnie tygodniami i odpala bez problemu
od stania się zgodze ale 2h słuchania głośno muzyki to już troche inna opcja, bose troche pradu zjada
U mnie też zdarza się, że odpalam raz w tygodniu i zawsze bez problemów. Zdarzało mi się też słuchać muzyki bez odpalenia silnika, ale jak pisał kolega lelo28, po jakimś czasie nastąpiło samodzielne wyłączenie (nie pamiętam po jakim czasie, ale coś ok. 20-30 min.), potem odpalał bez problemu. Moim zdaniem u kolegów GOrdon i MM4zda jest/było coś nie tak z aku...
Co do rodzaju akumulatora – akurat była dyskusja na ten temat w dziale BM, która może co nieco wnieść (oczywiście pytanie, co się zmieniło w BP): https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4#p3433564
Co do samego rozładowania – normalnie akumulator po takim czasie się nie powinien rozładować, ale:
* jak był w kiepskim stanie, to może szybciej zdychać. W mojej poprzedniej Mazdzie 3 (BK) akumulator hulał przez 6 lat bez żadnego problemu, aż nagle samochód postał przez tydzień (co się wcześniej nie zdarzało) i bateria zdechła
* sprawdziłbym twoje teorie, czyli wyciągnięcie kluczyka z samochodu oraz zamknięcie samochodu. Takie 2 elementy moim zdaniem zdecydowanie sugerują, że będziesz chciał gdzieś jechać, więc może elektronicznego się w samochodzie odpala i żre prąd. W najgorszym razie będziesz miał jedną teorię mniej do rozważania
* mówisz, że nic nie było zapalone – a może za którymś razem ktoś np. nie domknął drzwi?
Co do samego rozładowania – normalnie akumulator po takim czasie się nie powinien rozładować, ale:
* jak był w kiepskim stanie, to może szybciej zdychać. W mojej poprzedniej Mazdzie 3 (BK) akumulator hulał przez 6 lat bez żadnego problemu, aż nagle samochód postał przez tydzień (co się wcześniej nie zdarzało) i bateria zdechła
* sprawdziłbym twoje teorie, czyli wyciągnięcie kluczyka z samochodu oraz zamknięcie samochodu. Takie 2 elementy moim zdaniem zdecydowanie sugerują, że będziesz chciał gdzieś jechać, więc może elektronicznego się w samochodzie odpala i żre prąd. W najgorszym razie będziesz miał jedną teorię mniej do rozważania
* mówisz, że nic nie było zapalone – a może za którymś razem ktoś np. nie domknął drzwi?
Będąc w ASO (w innej sprawie,bo hamulców) miałem okazję przejechać się z mistrzem serwisu i przy okazji spytałem o akumulator-poza faktem,że kilka razy otwierałem drzwi,bagażnik itp (a to drenażuje podobno dużo prądu w naszych trójkach (nawet padła wartość,ale wyleciało mi z głowy), to w dodatku potwierdziła się teoria z czuwaniem pojazdu w momencie kiedy kluczyk jest w pojeździe lub obok niego(wtedy rzekomo pojazd konsumuje sobie 0,14A w trybie czuwania) przez co aku może szybko paść. Sam mistrz serwisu zalecił nie tylko upewnienie się,że kluczyk jest poza zasięgiem pojazdu ale też mówił,że warto wrzucać kluczyki do skrzynki na klucze keyless (pułapki Faradaya,wiadomo ), żeby właśnie uniknąć nieoczekiwanego drenażu akumulatora...
Ostatnio edytowano 26 paź 2020, 00:08 przez G0rdon, łącznie edytowano 1 raz
U was święta już?
Wczoraj jeżdżone ok 1,5h dziś otwierałem dzwi kilkanaście razy , klapę bagażnika i padł aku, radio nie włączane. 6x już padł teraz będzie aso kolejny raz, a za pierwszym powiedzieli że aku 100% sprawny...
Wczoraj jeżdżone ok 1,5h dziś otwierałem dzwi kilkanaście razy , klapę bagażnika i padł aku, radio nie włączane. 6x już padł teraz będzie aso kolejny raz, a za pierwszym powiedzieli że aku 100% sprawny...
Hmm,u mnie jak padł to zwykły "inteligentny" prostownik nawet nie chciał rozpocząć ładowania i do akcji musiał wkroczyć prostownik starego typu, na którym można zapodać pożądane napięcie (aby "wskrzesić" aku,a poźniej już podłączyłem ten "yntelygentny").
Swoją drogą po tej akcji sprawdziłem cele-czy wszędzie oby jest woda zdemineralizowana i czy przypadkiem się nie zasiarczył, ale na szczęście wygląda ok,
Swoją drogą dziwię się,że w tak nowoczesnym aucie nie dali akumulatora bezobsługowego, więc pewnie w niedalekiej przyszłości i tak kupię jakąś Vartę.
No ale "choinkę" masz niezłą na desce ...
Swoją drogą po tej akcji sprawdziłem cele-czy wszędzie oby jest woda zdemineralizowana i czy przypadkiem się nie zasiarczył, ale na szczęście wygląda ok,
Swoją drogą dziwię się,że w tak nowoczesnym aucie nie dali akumulatora bezobsługowego, więc pewnie w niedalekiej przyszłości i tak kupię jakąś Vartę.
No ale "choinkę" masz niezłą na desce ...
U mnie pomaga taki power bank podręczny, ładuje go w domu z gniazdka ma przypinane klemy, podpinam pod aku, prądy wracają i odpala na strzał jeden potem power bank się rozładuje i znów trzeba ładować go. Lepsze rozwiązanie niż podłączać prostownik i czekać pół dnia aż się aku doładuje.
,MM4zda napisał(a):U was święta już?
Wczoraj jeżdżone ok 1,5h dziś otwierałem dzwi kilkanaście razy , klapę bagażnika i padł aku, radio nie włączane. 6x już padł teraz będzie aso kolejny raz, a za pierwszym powiedzieli że aku 100% sprawny...
miałem tak samo po woskowaniu auta ale odpaliłem na kable i do tej pory spokój, niestety ale długotrwałe słuchanie radia i kluczyk w aucie dają po pupie
Słuchanie radia w aucie na wyłączonym to normalne, że padnie. Otwieranie i zamyknie dzwi i aku rozładowany do 0? Dzwonili z ASO i mam przyjechać będą sprawdzać, ponoć jakas akcja jest ze coś trzeba wyłączyc bo rozladowywuje to akumulator, okaże się po wizycie.
MM4zda napisał(a):U mnie pomaga taki power bank podręczny, ładuje go w domu z gniazdka ma przypinane klemy, podpinam pod aku, prądy wracają i odpala na strzał jeden potem power bank się rozładuje i znów trzeba ładować go. Lepsze rozwiązanie niż podłączać prostownik i czekać pół dnia aż się aku doładuje.
Rozwiązanie, które może pomóc w krytycznej sytuacji, natomiast takie rozwiązanie w codziennej eksploatacji, to chyba "coś nie teges"..
Napiszcie może jakie macie tam akumulatory, w maluchu był chyba 35AH i odpalał przez wiele lat bezproblemowo..
Przy odrobinie samozaparcia można domowym sposobem wykonać pomiar pojemności akumulatora, co wyjaśniłoby, czy rzeczywiście akumulator jest wyje...any czy.
Może Akuś jest OK a coś innego ciągnie ampery (wiem, że na wielu przypadkach już by to wyszło, ale nie mam innego pomysłu..).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości