Akumulator – kilka pytań

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez paweł_TBU » 30 paź 2021, 00:11

Kij z Aku, dziś taka niespodzianka
Załączniki
IMG_20211029_113310.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Krystos » 30 paź 2021, 10:04

Jedź do speca od wgniotek, to jest do uratowania. W każdym regionie jakiś taki jest. W moim jest kilku, widziałem zdjęcia z realizacji i nie takie rzeczy wyciągają.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez paweł_TBU » 30 paź 2021, 11:59

Robię z OC sprawcy, drzwi do wymiany więc nie będę się dlubal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

PostTen post został usunięty przez czarmi 30 paź 2021, 16:50.
Powód: pomyłka

Postprzez czarmi » 30 paź 2021, 16:55

Neonixos666 – a niby dlaczego? Wymieniłem swój akumulator po 7 latach użytkowania i nigdy go nie ładowałem. Nie miałem z nim problemów do samej wymiany, ale 7 lat to już sporo i obawiałem się już nadchodzącej zimy. Jeździłem 95% w mieście, najczęściej krótkie trasy, ale starałem się nie jeździć "w jedną stronę" mniej aniżeli 12-15km. Wot i cała filozofia :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Neonixos666 » 30 paź 2021, 18:40

czarmi napisał(a):Neonixos666 – a niby dlaczego? Wymieniłem swój akumulator po 7 latach użytkowania i nigdy go nie ładowałem. Nie miałem z nim problemów do samej wymiany, ale 7 lat to już sporo i obawiałem się już nadchodzącej zimy. Jeździłem 95% w mieście, najczęściej krótkie trasy, ale starałem się nie jeździć "w jedną stronę" mniej aniżeli 12-15km. Wot i cała filozofia :|


Dlatego że ładując akumulator prostownikiem wydłużasz jego życie, ładowanie alternatorem to nie to samo co odpowiednio zaprogramowany cykl ładowania, jeśli każdy zadbał by choć raz lub dwa razy w roku o akumulator to żyłyby one dłużej. Niestety o akumulatorze przypomina się jak już przestanie kręcić przy pierwszych przymrozkach i bach wymiana a często wystarczy go porządnie naładować odpowiednio dobranym prostownikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez RobertPi » 30 paź 2021, 20:10

Czyli mój aku z BK wymieniony po 10 latach i mojego ojca z DE również wymieniony po 10 latach i nigdy nie doładowywane prostownikiem żyłyby np 15 lat?
Ciekawa teza <lol> .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Neonixos666 » 30 paź 2021, 21:00

nie myl akumulatorów na pierwszy montaż i takiego który kupujesz w sklepie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez RobertPi » 30 paź 2021, 23:17

Tak masz racje, nikt o zdrowych zmysłach nie kupi Panasonica bo "strasznie drogi", a to właśnie robi różnicę.
Jednak cały czas nie widzę związku z doładowywaniem prostownikiem.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez zadra » 31 paź 2021, 00:05

To co pisze Neonixos ma sens, dodam od siebie, że aktualnie często akumulatory wymagają do doładowania dużo wyższego napięcia, niż to na które pozwala elektronika i kagańce bezpieczeństwa ograniczające możliwości alternatorów.
W moim np. ładowanie odcinane jest przy niskim poborze i napięciu na akumulatorze zaprogramowanym w sterowaniu.
Aby jednak uzyskać pełną gęstość elektrolitu nie wystarczy utrzymać nawet wygórowanego 14,4V ale czasami nawet podnieść napięcie do ponad 16V.
Niestety pokładowe urządzenia poszłyby z dymem przy takim napięciu a sprawny regler akumulatora i tak nie pozwoli na takie wartości.

Oczywiście akumulatory są zbudowane z różnych materiałów, dlatego te 14,4V będzie ok jako taka uśredniona wartość dla wszystkiego, co można nazwać akumulatorem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez paweł_TBU » 10 gru 2021, 18:52

Kupował ktoś Aku i może coś polecić? Mój wyzionął ducha gwarancja odpada po padło więcej niż 2 cele <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez zadra » 10 gru 2021, 21:53

paweł_TBU napisał(a):Kupował ktoś Aku i może coś polecić? Mój wyzionął ducha gwarancja odpada po padło więcej niż 2 cele <oczy>


Jakie to ma znaczenie?
Ty nie musisz się na tym znać – jeśli masz gwarancję, to uderzaj...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez paweł_TBU » 10 gru 2021, 21:55

No to uderzyłem i taka odpowiedź dostałem, gwarancja nieuznana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez zadra » 10 gru 2021, 22:02

No to jest jasność :)
Ja sam nie wiem, ale gdybym musiał teraz kupować, to po pierwsze chciałbym mieć wyjmowalne korki, a nie zabudowę szczelną i być może im cięższy, tym lepsiejszy.

Kupiłbym możliwie większy od firmowego.

Mam exide – już nie wiem ile lat (ponad 5...może 7. ) i się sprawdza przejechał już kilka aut. Uratował mazdę 323bJ, dalej był w peugeocie 407 a po nim wskoczył do hondzi...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez paweł_TBU » 10 gru 2021, 23:50

Miałem Exide i varte i byłem zadowolony, w MiTo mam centrę i też śmiga, w ASO Ori 800pln ale jakoś nie mam zaufania skoro padł po 2.5roku pytanie czy do miękkiej hybrydy wystarczy zwykły czy musi być AEG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czarmi » 11 gru 2021, 12:30

paweł_TBU napisał(a):No to uderzyłem i taka odpowiedź dostałem, gwarancja nieuznana.

Uderzaj do Mazdy Polska i przedstaw sytuacje.
Powinno pomóc :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez zadra » 11 gru 2021, 17:04

paweł_TBU napisał(a):Miałem Exide i varte i byłem zadowolony, w MiTo mam centrę i też śmiga, w ASO Ori 800pln ale jakoś nie mam zaufania skoro padł po 2.5roku pytanie czy do miękkiej hybrydy wystarczy zwykły czy musi być AEG?


Myślę, że jednak jakiś EFB , bo zwykły mógłby mieć krótszą żywotność ale z drugiej strony EFB ma tylko zmiany konstrukcyjne fizycznie wzmacniające akumulator , więc na chłopski rozum nie powinno być aż takiej różnicy.
Ja bym chyba spróbował, ale tylko wtedy jeśli bym miał dostępny pod ręką (bez potrzeby kupowania ), bo tylko tak może a sobie wyrobić opinię ..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kubus88 » 11 gru 2021, 17:24

paweł_TBU napisał(a):Miałem Exide i varte i byłem zadowolony, w MiTo mam centrę i też śmiga


Exide i Centra to to samo.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 132 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez worn » 11 gru 2021, 18:05

paweł_TBU napisał(a):[...] pytanie czy do miękkiej hybrydy wystarczy zwykły czy musi być AEG?

zadra napisał(a):Myślę, że jednak jakiś EFB [...]


A ja myślę, że do MHybrid zwykły. Po pierwsze – dlatego, że tak jest w instrukcji; a po drugie – dlatego, że w MHybrid, to kondensator jest źródłem energii do uruchomienia silnika w trybie start/stop i dzięki temu akumulator nie jest tak obciążony jak w autach z systemem start/stop, które nie są miękkimi hybrydami i poza tradycyjnym akumulatorem nie mają kondensatora.

Na ori nie ma jakichś oznaczeń jakiego typu jest to akumulator?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez paweł_TBU » 11 gru 2021, 21:51

Jeszcze na Aku nie patrzyłem ale na logikę też kminie że zwykły bo tak jak piszesz tu wszystko odbywa się przez układ mhybrid
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323