Temat dotyczy tylko skrzyni manualnej, co jest raczej oczywiste. A problem jest jak w temacie, czasami mam problem z wbiciem jedynki.
Scenariusz wygląda tak:
Dojeżdżam do świateł, zatrzymuję się, załącza się autohold, a i-stop wyłącza silnik. W momencie jak chcę ruszyć, to wbicie jedynki jest praktycznie niemożliwe, a nie chcę jej wrzucać na siłę, bo nie tędy droga...
Problem nie zawsze występuje (powiedziałbym, że raz na 50-100 razy) i poniekąd zdaję sobie sprawę z tego co może być przyczyną. Jeżeli gaśnie silnik, to oczywiste jest to, że razem z nim zatrzymuje się skrzynia, a więc synchronizatory nie spełniają swojej roli. Do tego wystarczy "szczęście", że skrzynia się zatrzyma w złym położeniu i problem gotowy.
Natomiast sytuacja jest o tyle nieciekawa, że jedyne co może pomóc w tej sytuacji to uruchomienie silnika, które można wymusić naciskając gaz (100% skuteczność) albo hamulec (w większości przypadków działa, ale zdarza się, że nie – podejrzewam, że uruchomienie silnika po naciśnięciu hamulca jest uwarunkowane kwestiami bezpieczeństwa – zgaszony silnik, nie działa serwo, więc go uruchamia po mocnym naciśnięciu hamulca). Co ciekawe, podwójne wysprzęglenie nic nie daje, a za każdym razem pomagało dociśnięcie hamulca (nawet gdy nie spowodowało to uruchomienia silnika).
Czy ktoś z użytkowników manuala spotkał się z czymś podobnym?
[MT] i-stop + autohold, a wbijanie jedynki
Strona 1 z 1
Czy bez AUTOHOLD również jest tak samo? Bo wydaje mi się to niemożliwe żeby AUTOHOLD wpływał na skrzynię. Co prawda z tej funkcji nie korzystam ale mam cały czas włączony i-stop i taki problem nie występuje.
Natomiast teraz zauważyłem że masz X, a podejrzewam że jest tam inna skrzynia niż w G
Natomiast teraz zauważyłem że masz X, a podejrzewam że jest tam inna skrzynia niż w G
Biorąc to na logikę, to mi też się to wydaje niemożliwe, ale tak to właśnie wygląda. Choć przyznam szczerze, że teraz po tym jak o to dopytałeś, to zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno występuje to zawsze gdy mam włączony autohold.
Na dobrą sprawę, to sporadycznie korzystam z tej funkcji, bo przy każdym odpaleniu auta trzeba ją włączyć i o ile to robię, to z reguły na którychś z kolei światłach. Pojeżdżę jakiś czas bez korzystania z AH, ale i tak pewnie skończy się w ASO, bo tak być nie może.
Też wychodzę z założenia, że skrzynia w X będzie inna niż w G.
Na dobrą sprawę, to sporadycznie korzystam z tej funkcji, bo przy każdym odpaleniu auta trzeba ją włączyć i o ile to robię, to z reguły na którychś z kolei światłach. Pojeżdżę jakiś czas bez korzystania z AH, ale i tak pewnie skończy się w ASO, bo tak być nie może.
Też wychodzę z założenia, że skrzynia w X będzie inna niż w G.
A jeszcze się dopytam: a co z ruszaniem na zimnym silniku lub ruszaniem ogólnie np z parkingu?
W poprzedniej wersji co u niektórych skrzynia wymagała regulacji, może tu jest podobnie?
W poprzedniej wersji co u niektórych skrzynia wymagała regulacji, może tu jest podobnie?
Zauważyłem u siebie że po dojechaniu do świateł i zatrzymaniu wyłącza się silnik i to jest ok. Ale jego ponowne uruchomienie nie następuje wtedy kiedy chce ruszyć po wrzuceniu biegu ale już wcześniej po kilku sekundach od zatrzymania. Czy u was też tak jest?
- Od: 10 gru 2019, 13:09
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 3 BP SEDAN 2019 ROK, 2,0 G
Prawdopodobnie masz za niski stan baterii, a jeżeli masz do tego załączonych sporo odbiorników i na zewnątrz wysoką temp. to staje się to niemalże regułą.
Jak będziesz pamiętał to zrób takie coś: jak zatrzymasz się na światłach, i-stop się załączy to wyłącz klimatyzację. Wtedy sprawdzisz czy będzie trzymał dłużej na zgaszonym silniku.
Jak będziesz pamiętał to zrób takie coś: jak zatrzymasz się na światłach, i-stop się załączy to wyłącz klimatyzację. Wtedy sprawdzisz czy będzie trzymał dłużej na zgaszonym silniku.
U mnie zaś pojawił się problem z ruszaniem od wartości zerowych, tzn podczas ruszania i wbicia jedynki niekiedy słychać metaliczny dźwięk. Wydaje mi się, że to może być odgłos gdy hamulce mogą się po prostu "przykleić". Czy ktoś walczył z tym problemem w ASO z skrzynią manualną? Zrobiono coś w tej sprawie? Problem nie występuje zawsze.
Autohold nie miał u mnie znaczenia czy był włączony czy nie...
Autohold nie miał u mnie znaczenia czy był włączony czy nie...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości