Akumulator – kilka pytań

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez perot » 21 mar 2022, 12:56

Nie wiecie czy przy wymianie akumulatora na nowy , trzeba coś od nowa kodować. Auto z mhybrid, w serwisie twierdzą że tak i koszt wraz z wymianą to 380 zł <glupek2> .
Moim zdaniem chcą przytulić darmową kasę.Jak wyjmowałem akumulator do ładowania na całą noc , to po podpięciu wszystko działało jak przed odpięciem.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 353 (3/40)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez worn » 21 mar 2022, 16:58

perot napisał(a):Moim zdaniem chcą przytulić darmową kasę.

Dokładnie tak... wymień sobie sam i ciesz się zaoszczędzoną kasą ;)

Generalnie jakaś tam procedura jest przewidziana do poprawnego zainicjalizowania systemu i-stop i obrotów biegu jałowego przy podłączaniu akumulatora (nieistotne czy nowego czy dotychczasowego). Procedura ta różni się w zależności od tego czy auto ma MHybrid czy go nie ma i tu się sprawa raczej upraszcza, bo auta z PL dystrybucji zawsze mają MHybrid i w tym przypadku jest ona znacznie prostsza. Prawda jest taka, że jeżeli po wymianie aku i-stop działa ci poprawnie, to jak jej nie wykonasz, to nic się nie stanie. Kilka razy już aku odłączałem i nigdy nie miałem żadnych problemów.

Gdyby jednak okazało się, że pojawią się u ciebie jakieś problemy po wymianie aku, to mogę ci podrzucić na PW fragment manuala serwisowego. Procedurę można wykonać samemu, bo nie potrzeba do tego komputera ani żadnych innych specjalnych narzędzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 392 (32/57)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez JacekM » 23 mar 2022, 17:36

worn napisał(a):
Gdyby jednak okazało się, że pojawią się u ciebie jakieś problemy po wymianie aku, to mogę ci podrzucić na PW fragment manuala serwisowego. Procedurę można wykonać samemu, bo nie potrzeba do tego komputera ani żadnych innych specjalnych narzędzi.


Ja byłbym zainteresowany, mogę prosić na pw ?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 12:48
Posty: 94 (5/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Postprzez paweł_TBU » 23 mar 2022, 17:43

JacekM napisał(a):
worn napisał(a):
Gdyby jednak okazało się, że pojawią się u ciebie jakieś problemy po wymianie aku, to mogę ci podrzucić na PW fragment manuala serwisowego. Procedurę można wykonać samemu, bo nie potrzeba do tego komputera ani żadnych innych specjalnych narzędzi.


Ja byłbym zainteresowany, mogę prosić na pw ?

też poproszę choć u mnie chyba coś nie halo, bo jak odepnę i podepnę kleme to istop działa ale tylko przez krótki czas potem znowu przestaje się załaczac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 746 (19/39)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez iwan512 » 11 gru 2022, 13:29

Trochę odświeżam temat, ale czy ktoś mógłby podzielić się na prv w/w procedurą?
Początkujący
 
Od: 2 maja 2021, 12:11
Posty: 25 (2/3)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122KM Hikari 2019

Postprzez worn » 11 gru 2022, 14:23

Wrzucam tutaj, żeby każdy miał wgląd.
Załączniki
BATTERY CONDITION INITIALIZATION SETTING (i-stop SETTING).pdf
(156.23 KiB) Pobrane 156 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 392 (32/57)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez rafik85 » 11 gru 2022, 14:26

Ja to się cieszę że moja z usa nie ma tych wszystkich irytujących i w przyszłości drogich w naprawie bajerów :)
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 906 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx-5 2023 2.5T
Diagnostyka kodowania konwersja
531640670

Postprzez iwan512 » 11 gru 2022, 16:09

@worn dzięki wielkie za instrukcje
U mnie w sumie nie mam problemów z akumulatorem (rocznik 2019), ale zdecydowałem się kupić prostownik i podładować swój akumulator – na pewno nie zaszkodzi.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2021, 12:11
Posty: 25 (2/3)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122KM Hikari 2019

Postprzez CezaR83 » 23 paź 2025, 17:01

Mam pytanko do wszystkich...
Czy spotkaliście sie z twierdzeniem ze do naszych 3 nie opłaca sie kupować większych pojemnościowo akumulatorów niż te które zaleca/montuje producent (55Ah)?
Byłem na 1 Przegladzie w ASO i wywiazałą sie mała dyskusja nt akumulatorów w 3 BP.
Mowie gościowi ze planuje kupić niedługo nowy większy akumulator bo ten fabryczny to kupa ciągle niedoładowany i traci na pojemności jak postoi czy to nieużywany czy podczas prac przy aucie.
Mówi do mnie ze nie opłaca sie bo w Mazdach 3 BP zaprogramowane jest tak ze auto doładowuje tylko takie akumulatory z parametrami fabrycznymi i ten większy i tak będzie ciągle niedoładowany bo do 55Ah tylko Mazda ładuje bo tak jest zaprogramowana.

Zdziwiłem sie i poszedłem. <glupek2>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2204 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez zadra » 23 paź 2025, 21:00

CezaR83 napisał(a):Mam pytanko do wszystkich...
Czy spotkaliście sie z twierdzeniem ze będzie ciągle niedoładowany bo do 55Ah tylko Mazda ładuje bo tak jest zaprogramowana.

Zdziwiłem sie i poszedłem. <glupek2>


Ja już bym mu nie ufał (pracownikowi) ..
Nie wierzę w taką teorię..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3353 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez perot » 24 paź 2025, 14:41

CezaR83 napisał(a):Mam pytanko do wszystkich...
Czy spotkaliście sie z twierdzeniem ze do naszych 3 nie opłaca sie kupować większych pojemnościowo akumulatorów niż te które zaleca/montuje producent (55Ah)?
Byłem na 1 Przegladzie w ASO i wywiazałą sie mała dyskusja nt akumulatorów w 3 BP.
Mowie gościowi ze planuje kupić niedługo nowy większy akumulator bo ten fabryczny to kupa ciągle niedoładowany i traci na pojemności jak postoi czy to nieużywany czy podczas prac przy aucie.
Mówi do mnie ze nie opłaca sie bo w Mazdach 3 BP zaprogramowane jest tak ze auto doładowuje tylko takie akumulatory z parametrami fabrycznymi i ten większy i tak będzie ciągle niedoładowany bo do 55Ah tylko Mazda ładuje bo tak jest zaprogramowana.

Zdziwiłem sie i poszedłem. <glupek2>


Moim zdaniem jeśli ten akumulator fabryczny jest ciągle niedoładowany , to nowy większy tym bardziej będzie niedoładowywany. Problemem nie jest sam akumulator tylko jego obsługa przez użytkownika.
Oczywiście mogą się zdarzyć wadliwe akumulatory , ale to są sporadyczne przypadki.

Co do samej wymiany na większy to wydaję mi się że powinno się wprowadzić jego wartości do BMS. Pozwoli to na odpowiednie ładowanie i zarządzanie tym akumulatorem. Przy wymianie na tą samą pojemność można zrobić adaptację podaną w tym poście.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 353 (3/40)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez CezaR83 » 24 paź 2025, 17:01

Wiem wiem że to moja wina ze taka sytuacja, ale jeśli będzie pojemniejszy to będzie z czego zejść w czasie postoju jeśli go podładuje do 99% czasami :> <oczy>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2204 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez zadra » 24 paź 2025, 19:32

Moim zdaniem, skoro auto nie doładowuje małego aktualnie, to nie doładowany duży akumulator i tak będzie miał większy ładunek z uwagi na większą pojemność.

Niedoładowanie akumulatorów wynika ze strategii ładowania.
Odcinane jest przy zbyt niskim napięciu na akumulatorze zatem tak w małym jak i w dużym ładowanie będzie przerwane przy takim samym parametrze.
Strategia ładowania wspierająca oszczędność paliwa robi to kosztem trwałości akumulatora.

Nawet w przypadku stareńkiej hondy którą jeżdżę aby wymusić prawidłowe ładowanie należy uruchomić jakiś pokładowy odbiornik prądu – wentylator kabiny, światła mijania lub ogrzewanie szyby, bo inaczej alternator kończy robotę poniżej 13V . (przy załączonym odbiorniku jest ładowanie ciągłe 14,4V ) .
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3353 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323