zamek klapy bagażnika...

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mitsuga » 6 lis 2021, 22:18

...w hatchbacku przesłał działać :( . Jest możliwe,ze uległ jakiemuś "zwarciu/spaleniu" ?.Jest jakiś bezpiecznik na tym obwodzie ?
Awaryjnie od strony tylnej kanapy da się go otworzyć...
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez RobertPi » 6 lis 2021, 22:25

A czym jest otwierany? Klawisz w gumce? Tam jest zwykły styk na blaszce i pewnie pękł.
W starej DE ojca wymieniałem klawisz. Koszt jakieś dwie dychy. A Ty masz chyba na gwarancji?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mitsuga » 6 lis 2021, 22:40

pod gumką coś jest ...pewnie klawisz :) ,ale żeby już go trafiło ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez RobertPi » 6 lis 2021, 23:56

Cóż, nawet najlepszym się zdarza a całość i tak pewnie z CHRL. Albo specyfika obsługi albo wada. Nie ważne.
W DE była wada fabryczna i klawisze padały bo pękała guma a styk był niszczony przez wilgoć i mróz.
Ja w BM mam uszkodzoną gumę osłonową od dawna ale klawisz jest schowany więc nie jest bezpośrednio narażony na uszkodzenie.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mitsuga » 7 lis 2021, 18:47

a jest jakiś bezpiecznik na tym obwodzie ?bo z instrukcji jasno nie wynika...
Żeby zdemontować gumkę trzeba wyciągnąć z klapy ten mechanizm ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez perot » 7 lis 2021, 19:07

Nie wiem jak jest u Ciebie bo widzę że masz wersję za wielkiej wody. Bezpiecznik odpowiadający za elektryczną klapę w CX-30 jest umiejscowiony w kabinie kierowcy z lewej strony, pod numerem F7 i jest to 25A. Tak samo powinno być w BP , choć oczywiście mogę się mylić .
Instrukcja strona 6-53/54. Pełną instrukcję obsługi można pobrać ze strony Mazdy.
Załączniki
q.png
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 308 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez mitsuga » 7 lis 2021, 19:48

hmmm... w BP to pole jest puste
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez perot » 7 lis 2021, 20:04

Rzeczywiście , sprawdziłem instrukcję od BP i nie ma tam wzmianki o bezpieczniku od klapy. Za to jest informacja jak otworzyć klapę w razie awarii.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 308 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez RobertPi » 7 lis 2021, 21:15

Ale dla jasności, klapa jest otwierana i zamykana elektrycznie (silnik) czy tylko zamek?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mitsuga » 7 lis 2021, 21:17

tylko zamek
awaryjne otwieranie jest mi znane od lat z innych samochodów :)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez worn » 7 lis 2021, 21:31

Na sam przycisk nie ma bezpiecznika, bo on jest odpowiedzialny za zwarcie jednego z pinów modułu BCM (moduł ten znajduje się w nogach kierowcy nad bezpiecznikami) do masy, co powoduje zadziałanie zamka w klapie. Bezpieczniki, które mogły zawieść w tym przypadku zabezpieczają moduły (BCM, 3x ESU) i są to F15 w przedziale pasażerskim lub F28 w komorze silnika. Ale bezpieczniki raczej są w porządku, bo gdyby przepalił się jeden z nich, to miałbyś też problemy z otwieraniem drzwi, a już na pewno z klapką wlewu paliwa, bo jest sterowana tym samym modułem co zamek w bagażniku.

Jak rozbierzesz plastiki w bagażniku, to śmiało dostaniesz się do wtyczki tego przycisku i możesz wtedy sprawdzić miernikiem czy obwód się zamyka jak go naciskasz.

https://imgur.com/a/YbAXTa4

A bezpiecznik F7, który wskazał perot zabezpiecza obwód odpowiedzialny za elektryczne siłowniki w CX30, w BP nie ma takich luksusów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 330 (28/47)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez mitsuga » 7 lis 2021, 21:43

Dzięki za szczegóły <spoko>
Plastiki już zdemontowane od kilku dni,bo miałem się brać za dokładanie przeciwmgielnego,
Te bezpieczniki też już sprawdzone były- są OK,pozostaje więc przycisk...
A na tej wtyczce "zasilającej" ten przycisk da się jakoś sprawdzić ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez RobertPi » 7 lis 2021, 22:05

Rozepnij wtyczkę i zewrzyj piny do instalacji auta. Jeśli wszystko jest OK bagażnik powinien się otworzyć. Aby sprawdzić przycisk przydałby się miernik. Jak naciśniesz przycisk na omomierzu powinno być zwarcie.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

PostTen post został usunięty przez mitsuga 7 lis 2021, 22:27.
Powód: błąd

Postprzez mitsuga » 7 lis 2021, 22:39

czyli w tej wtyczce zasilającej zewrzeć oba piny ?

Dopisano 7 lis 2021, 22:41:

czyli w tej wtyczce zasilającej zewrzeć oba piny ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez RobertPi » 7 lis 2021, 22:47

Tak, jak naciskasz guzik to też robisz zwarcie.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mitsuga » 7 lis 2021, 22:54

OK
zapłon w aucie ma był włączony,czy w trybie OFF tez powinno zadziałać ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez RobertPi » 7 lis 2021, 23:02

Tak jak normalnie otwierałbyś bagażnik.
Samochód otwarty pilotem. Zegary w trybie wyłączonym. Robisz zwarcie i blokada bagażnika powinna się otworzyć.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mitsuga » 7 lis 2021, 23:21

zwarcie nie otworzyło blokady :(
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez worn » 8 lis 2021, 00:22

Jeżeli zwarłeś piny we wtyczce wskazanej zieloną strzałką tak jak pokazuje pomarańczowa linia, a zamek mimo to nie zadziałał, to zakładając, że przewody zaznaczone zielonym kółkiem nie są przerwane, oznacza to, że problemem jest zamek a nie przycisk, więc możesz jeszcze sprawdzić jego działanie.

Obrazek

Kostka zamka ma 4 piny (ABCD).

HB:
C (przewód brązowy) oraz A (masa; przewód czarny), są zwarte gdy zamek jest otwarty.
D (+; przewód zielony) oraz B (masa; przewód czarny) – jak przyłożysz plus (12 V) do pinu D i minus do B, to zamek powinien się otworzyć

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 330 (28/47)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323