Strona 1 z 2

Przeprowadzenie przewodu z akumulatora do wewnątrz samochodu?

PostNapisane: 27 lut 2021, 11:01
przez kristo1971
Witam,
Moja Mazda 3 to Sedan z 2019 roku. Chciałem prosić o radę gdyż potrzebuję przeprowadzić przewód zasilający od skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika i wprowadzić go do wewnątrz samochodu (chcę nim zasilić kamerkę ) tylko nie wiem którędy ten kabelek wprowadzić skoro wszystko od strony silnika jest obudowane i bardzo szczelne . Czy ktoś ma jakiś pomysł albo przeprowadzał już podobne operacje na swoim samochodzie ? Fotki w którym miejscu i jak bardzo mile widziane.
Informacje ,żeby zasilanie wziąć z skrzynki bezpieczników w wewnątrz samochodu nie wchodzi w grę z uwagi , że tam wszystko jest pod stałym napięciem – a nie po zapłonie .
Za każdą pomoc bardzo dziękuję .

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Re: Przeprowadzenie przewodu z akumulatora do wewnątrz samochodu?

PostNapisane: 27 lut 2021, 12:03
przez paweł_TBU
W słupku a w nogach masz bezpieczniki tam się wspinasz z kamerka a zasilacz z przejściówka na USB chowasz pod listwą progowa. Tyle. I jest zasilanie po zapłonie, tylko pamiętaj że część odlaczza napięcie dopiero po jakimś czasie.

PostNapisane: 27 lut 2021, 14:02
przez kristo1971
Kolego .
Niestety w wersji USA jest zasilanie stałe ( o czym pisałem wyżej ) – nie wyłącza się po jakimś czasie – i tu jest problem .

PostNapisane: 27 lut 2021, 16:01
przez paweł_TBU
kristo1971 napisał(a):Kolego .
Niestety w wersji USA jest zasilanie stałe ( o czym pisałem wyżej ) – nie wyłącza się po jakimś czasie – i tu jest problem .

To dziwne ale pewnie tak jest skoro piszesz. Kwestia czy nie ma czegoś w środku jeszcze, np lampką w podsufitce.

Re: Przeprowadzenie przewodu z akumulatora do wewnątrz samochodu?

PostNapisane: 27 lut 2021, 23:03
przez worn
Też napotkałem ten problem przy montażu kamerki. U siebie rozwiązałem to w ten sposób, że wpiąłem się w zasilanie zapalniczki (nie w zapalniczkę), beż żadnego cięcia kabli, itp. tak, że w każdej chwili mogę wrócić do stanu oryginalnego.

Musisz rozebrać tunel środkowy (wypina się go po prostu z zatrzasków) i tam wpiąć się w zasilanie zapalniczki. Mi się udało zdobyć z innej Mazdy wtyk i zakończyłem w nim przewody męskimi konektorami, chyba 2.8 mm i wsunąłem je do oryginalnej wtyczki. Natomiast do jednego przewodu (dodatniego) przylutowałem dodatkowy przewód (do zasilenia kamerki). Dodatkową wtyczkę wpiąłem z powrotem w zapalniczkę. Na wyprowadzonym dodatkowym przewodzie dodatnim dałem też bezpiecznik Mini LP 2A. Do kamery dałbym pewnie 1A, ale takich w wersji Mini LP niestety nie ma. Większy niż 2A to już przesada.

Na schematach widać to co opisałem ;) Może Ci się przyda taki pomysł na podpięcie kamerki. Wydaje mi się, że jest znacznie prostszy niż ciągnięcie przewodu z komory silnika (to też rozważałem).

Zdjęć tego "druciarstwa" niestety nie robiłem, ale jest to solidnie zrobione. :D

PostNapisane: 28 lut 2021, 10:13
przez kristo1971
worn napisał(a):Też napotkałem ten problem przy montażu kamerki. U siebie rozwiązałem to w ten sposób, że wpiąłem się w zasilanie zapalniczki (nie w zapalniczkę), beż żadnego cięcia kabli, itp. tak, że w każdej chwili mogę wrócić do stanu oryginalnego.


Dzięki kolego za opis.
Niestety nie jest problemem z jakiego źródła wziąć zasilanie , lecz gdzie jest po zapłonie a nie na stałe.
Jak na chwilę obecną wpiąłem się do skrzynki z bezpiecznikami w komorze samochodu i dałem włącznik . Nie jest to jednak rozwiązanie o jakie mi chodzi – ma to być po zapłonie ,żeby nie pamiętać o włączaniu i wyłanczaniu kamerki .

PostNapisane: 28 lut 2021, 14:13
przez worn
Nie rozumiem... Przecież zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, to właśnie zasilanie ACC (po zapłonie).

PostNapisane: 28 lut 2021, 19:54
przez kristo1971
worn napisał(a):Nie rozumiem... Przecież zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, to właśnie zasilanie ACC (po zapłonie).

Kolego ,
Od podłączenia pod gniazdo zapalniczki zacząłem – lecz jak już nadmieniałem ZASILANIE W NIEJ MAM NA STAŁE NIE PO ZAPŁONIE.

PostNapisane: 28 lut 2021, 19:57
przez paweł_TBU
To Ty masz jakąś dziwną ta mazdę, bo wszędzie tam gdzie inni mają zasilanie podłączane to Ty masz stałe.

PostNapisane: 28 lut 2021, 20:03
przez worn
Nie musisz krzyczeć ;)
Nigdzie nie napisałeś, że zasilanie w zapalniczce masz na stałe. Pisałeś jedynie na temat skrzynki bezpieczników w kabinie, a tam wszystko jest zasilanie na stałe również u mnie. Natomiast bezpiecznik od zapalniczki jest w komorze silnika, a nie przedziale pasażerskim. :>

PostNapisane: 1 mar 2021, 07:45
przez AdrianT
kristo1971 napisał(a):
worn napisał(a):Nie rozumiem... Przecież zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, to właśnie zasilanie ACC (po zapłonie).

Kolego ,
Od podłączenia pod gniazdo zapalniczki zacząłem – lecz jak już nadmieniałem ZASILANIE W NIEJ MAM NA STAŁE NIE PO ZAPŁONIE.


Sprawdź czy jest prąd po uśpieniu samochodu jak wyłączą się wszystkie systemy. Zostaw coś z diodą zasilania podłączone do zapalniczki i zamknij auto. Sprawdź przez okno po 30 min czy się święci. Auto powinno rozłączyć zasilanie.

PostNapisane: 1 mar 2021, 08:49
przez kristo1971
Sprawdzałem na samym początku – niestety nawet po 2 godzinach i dłużej nie rozłącza zasilenia .
Dlatego moja prośba o pomoc w przeprowadzeniu przewodu z komory silnika.

Re: Przeprowadzenie przewodu z akumulatora do wewnątrz samochodu?

PostNapisane: 1 mar 2021, 16:26
przez MM4zda
A byłeś na tej akcji żeby systemy szybciej się usypiały? Tzn akcja z akumulatorem bo u mnie po wpięciu kabelka USB który świeci cały czas usypia się i gasnie po paru minutach od zamknięcia auta.

PostNapisane: 1 mar 2021, 20:07
przez kristo1971
Nie byłem na żadnej akcji z uwagi na fakt ,że auto jest z USA – więc się nie należy( niestety).

Re: Przeprowadzenie przewodu z akumulatora do wewnątrz samochodu?

PostNapisane: 25 lis 2021, 12:50
przez andrep
Coś się zmieniło ...,zerknij tu :
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2#p3457802

PostNapisane: 25 lis 2021, 17:58
przez kristo1971
Dzięki za podpowiedź ( czytałem na bieżąco) – już jestem umówiony na serwis .

Re: Przeprowadzenie przewodu z akumulatora do wewnątrz samochodu?

PostNapisane: 2 lip 2024, 15:11
przez eastnomad
Cześć,
Podepnę się nieco pod temat(wiem, że to co prawda nie dotyczy interesującego mnie modelu ale może nie warto też zakładać całkiem nowego) . Czy orientujecie się czy podobny problem z brakiem bezpiecznika/gniazda, na którym następowałoby odłączenie prądu występuje również w modelu cx-60? i trzeba to kraść z obwodu zapalniczki, czy lusterek lub wpinać się bezpośrednio do skrzynki w komorze silnika?

PostNapisane: 4 lip 2024, 12:41
przez max441
Ogólnie to jest tak, że w autach (mazdach 3) na rynek amerykański jest problem z brakiem bezpiecznika w kabinie z odłączaniem zasilania. W autach na rynek europejski jest odwrotnie, jest problem z brakiem bezpiecznika w kabinie ze stałym zasilaniem. Więc jeśli Twoja CX-60 jest z rynku europejskiego, to podejrzewam, że problemu z bezpiecznikiem w kabinie z odłączaniem zasilania nie będzie.

PostNapisane: 4 lip 2024, 17:46
przez worn
max441 napisał(a):Ogólnie to jest tak, że w autach (mazdach 3) na rynek amerykański jest problem z brakiem bezpiecznika w kabinie z odłączaniem zasilania. W autach na rynek europejski jest odwrotnie, jest problem z brakiem bezpiecznika w kabinie ze stałym zasilaniem.


Trochę namieszałeś kolego ;)
Sytuacja nie dotyczy bezpośrednio bezpieczników a zasilania zapalniczki. W autach na rynek US ma ona stałe zasilanie, a na rynek EU po zapłonie, tzw. ACC. Natomiast bezpiecznik tak czy siak, znajduje się w przedziale silnikowym.

eastnomad napisał(a):Podepnę się nieco pod temat(wiem, że to co prawda nie dotyczy interesującego mnie modelu ale może nie warto też zakładać całkiem nowego)

Strasznie nie lubię takiego syfiarstwa na forum i nie rozumiem jaki za tym stoi tok myślowy, bo logika raczej podpowiada, że szybciej można uzyskać odpowiedź na pytanie w odpowiednim dziale. O sprawy związane z krawiectwem chyba nie pytałbyś na forum motoryzacyjnym? Nie rób tak więcej.
Żeby jednak uniknąć dalszej dyskusji o CX-60 w nieodpowiednim dziale, to w drodze wyjątku wysyłam ci w wiadomości prywatnej odpowiedź na twoje pytanie.

PostNapisane: 4 lip 2024, 20:18
przez dobrzyn22
worn napisał(a):W autach na rynek US ma ona stałe zasilanie

Co do zapalniczki w wersji USA póki co się nie wypowiem , bo jeszcze nie sprawdziłem, ale np. kamerkę podpiąłem do wolnego gniazda USB Carplay. Napięcie tam zanika ok. 1-2 minuty po zamknięciu auta