Przeprowadzenie przewodu z akumulatora do wewnątrz samochodu?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kristo1971 » 27 lut 2021, 11:01

Witam,
Moja Mazda 3 to Sedan z 2019 roku. Chciałem prosić o radę gdyż potrzebuję przeprowadzić przewód zasilający od skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika i wprowadzić go do wewnątrz samochodu (chcę nim zasilić kamerkę ) tylko nie wiem którędy ten kabelek wprowadzić skoro wszystko od strony silnika jest obudowane i bardzo szczelne . Czy ktoś ma jakiś pomysł albo przeprowadzał już podobne operacje na swoim samochodzie ? Fotki w którym miejscu i jak bardzo mile widziane.
Informacje ,żeby zasilanie wziąć z skrzynki bezpieczników w wewnątrz samochodu nie wchodzi w grę z uwagi , że tam wszystko jest pod stałym napięciem – a nie po zapłonie .
Za każdą pomoc bardzo dziękuję .

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Postprzez paweł_TBU » 27 lut 2021, 12:03

W słupku a w nogach masz bezpieczniki tam się wspinasz z kamerka a zasilacz z przejściówka na USB chowasz pod listwą progowa. Tyle. I jest zasilanie po zapłonie, tylko pamiętaj że część odlaczza napięcie dopiero po jakimś czasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez kristo1971 » 27 lut 2021, 14:02

Kolego .
Niestety w wersji USA jest zasilanie stałe ( o czym pisałem wyżej ) – nie wyłącza się po jakimś czasie – i tu jest problem .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Postprzez paweł_TBU » 27 lut 2021, 16:01

kristo1971 napisał(a):Kolego .
Niestety w wersji USA jest zasilanie stałe ( o czym pisałem wyżej ) – nie wyłącza się po jakimś czasie – i tu jest problem .

To dziwne ale pewnie tak jest skoro piszesz. Kwestia czy nie ma czegoś w środku jeszcze, np lampką w podsufitce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez worn » 27 lut 2021, 23:03

Też napotkałem ten problem przy montażu kamerki. U siebie rozwiązałem to w ten sposób, że wpiąłem się w zasilanie zapalniczki (nie w zapalniczkę), beż żadnego cięcia kabli, itp. tak, że w każdej chwili mogę wrócić do stanu oryginalnego.

Musisz rozebrać tunel środkowy (wypina się go po prostu z zatrzasków) i tam wpiąć się w zasilanie zapalniczki. Mi się udało zdobyć z innej Mazdy wtyk i zakończyłem w nim przewody męskimi konektorami, chyba 2.8 mm i wsunąłem je do oryginalnej wtyczki. Natomiast do jednego przewodu (dodatniego) przylutowałem dodatkowy przewód (do zasilenia kamerki). Dodatkową wtyczkę wpiąłem z powrotem w zapalniczkę. Na wyprowadzonym dodatkowym przewodzie dodatnim dałem też bezpiecznik Mini LP 2A. Do kamery dałbym pewnie 1A, ale takich w wersji Mini LP niestety nie ma. Większy niż 2A to już przesada.

Na schematach widać to co opisałem ;) Może Ci się przyda taki pomysł na podpięcie kamerki. Wydaje mi się, że jest znacznie prostszy niż ciągnięcie przewodu z komory silnika (to też rozważałem).

Zdjęć tego "druciarstwa" niestety nie robiłem, ale jest to solidnie zrobione. :D
Załączniki
before.png
Przed
after.png
Po
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez kristo1971 » 28 lut 2021, 10:13

worn napisał(a):Też napotkałem ten problem przy montażu kamerki. U siebie rozwiązałem to w ten sposób, że wpiąłem się w zasilanie zapalniczki (nie w zapalniczkę), beż żadnego cięcia kabli, itp. tak, że w każdej chwili mogę wrócić do stanu oryginalnego.

Musisz rozebrać tunel środkowy (wypina się go po prostu z zatrzasków) i tam wpiąć się w zasilanie zapalniczki. Mi się udało zdobyć z innej Mazdy wtyk i zakończyłem w nim przewody męskimi konektorami, chyba 2.8 mm i wsunąłem je do oryginalnej wtyczki. Natomiast do jednego przewodu (dodatniego) przylutowałem dodatkowy przewód (do zasilenia kamerki). Dodatkową wtyczkę wpiąłem z powrotem w zapalniczkę. Na wyprowadzonym dodatkowym przewodzie dodatnim dałem też bezpiecznik Mini LP 2A. Do kamery dałbym pewnie 1A, ale takich w wersji Mini LP niestety nie ma. Większy niż 2A to już przesada.

Na schematach widać to co opisałem ;) Może Ci się przyda taki pomysł na podpięcie kamerki. Wydaje mi się, że jest znacznie prostszy niż ciągnięcie przewodu z komory silnika (to też rozważałem).

Zdjęć tego "druciarstwa" niestety nie robiłem, ale jest to solidnie zrobione. :D


Dzięki kolego za opis.
Niestety nie jest problemem z jakiego źródła wziąć zasilanie , lecz gdzie jest po zapłonie a nie na stałe.
Jak na chwilę obecną wpiąłem się do skrzynki z bezpiecznikami w komorze samochodu i dałem włącznik . Nie jest to jednak rozwiązanie o jakie mi chodzi – ma to być po zapłonie ,żeby nie pamiętać o włączaniu i wyłanczaniu kamerki .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Postprzez worn » 28 lut 2021, 14:13

Nie rozumiem... Przecież zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, to właśnie zasilanie ACC (po zapłonie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez kristo1971 » 28 lut 2021, 19:54

worn napisał(a):Nie rozumiem... Przecież zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, to właśnie zasilanie ACC (po zapłonie).

Kolego ,
Od podłączenia pod gniazdo zapalniczki zacząłem – lecz jak już nadmieniałem ZASILANIE W NIEJ MAM NA STAŁE NIE PO ZAPŁONIE.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Postprzez paweł_TBU » 28 lut 2021, 19:57

To Ty masz jakąś dziwną ta mazdę, bo wszędzie tam gdzie inni mają zasilanie podłączane to Ty masz stałe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez worn » 28 lut 2021, 20:03

Nie musisz krzyczeć ;)
Nigdzie nie napisałeś, że zasilanie w zapalniczce masz na stałe. Pisałeś jedynie na temat skrzynki bezpieczników w kabinie, a tam wszystko jest zasilanie na stałe również u mnie. Natomiast bezpiecznik od zapalniczki jest w komorze silnika, a nie przedziale pasażerskim. :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez AdrianT » 1 mar 2021, 07:45

kristo1971 napisał(a):
worn napisał(a):Nie rozumiem... Przecież zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, to właśnie zasilanie ACC (po zapłonie).

Kolego ,
Od podłączenia pod gniazdo zapalniczki zacząłem – lecz jak już nadmieniałem ZASILANIE W NIEJ MAM NA STAŁE NIE PO ZAPŁONIE.


Sprawdź czy jest prąd po uśpieniu samochodu jak wyłączą się wszystkie systemy. Zostaw coś z diodą zasilania podłączone do zapalniczki i zamknij auto. Sprawdź przez okno po 30 min czy się święci. Auto powinno rozłączyć zasilanie.
Ostatnio edytowano 2 mar 2021, 13:39 przez AdrianT, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 09:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez kristo1971 » 1 mar 2021, 08:49

Sprawdzałem na samym początku – niestety nawet po 2 godzinach i dłużej nie rozłącza zasilenia .
Dlatego moja prośba o pomoc w przeprowadzeniu przewodu z komory silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Postprzez MM4zda » 1 mar 2021, 16:26

A byłeś na tej akcji żeby systemy szybciej się usypiały? Tzn akcja z akumulatorem bo u mnie po wpięciu kabelka USB który świeci cały czas usypia się i gasnie po paru minutach od zamknięcia auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 313 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez kristo1971 » 1 mar 2021, 20:07

Nie byłem na żadnej akcji z uwagi na fakt ,że auto jest z USA – więc się nie należy( niestety).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Postprzez andrep » 25 lis 2021, 12:50

Coś się zmieniło ...,zerknij tu :
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2#p3457802
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez kristo1971 » 25 lis 2021, 17:58

Dzięki za podpowiedź ( czytałem na bieżąco) – już jestem umówiony na serwis .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323