Przeprowadzenie przewodu z akumulatora do wewnątrz samochodu?
Strona 1 z 1
Witam,
Moja Mazda 3 to Sedan z 2019 roku. Chciałem prosić o radę gdyż potrzebuję przeprowadzić przewód zasilający od skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika i wprowadzić go do wewnątrz samochodu (chcę nim zasilić kamerkę ) tylko nie wiem którędy ten kabelek wprowadzić skoro wszystko od strony silnika jest obudowane i bardzo szczelne . Czy ktoś ma jakiś pomysł albo przeprowadzał już podobne operacje na swoim samochodzie ? Fotki w którym miejscu i jak bardzo mile widziane.
Informacje ,żeby zasilanie wziąć z skrzynki bezpieczników w wewnątrz samochodu nie wchodzi w grę z uwagi , że tam wszystko jest pod stałym napięciem – a nie po zapłonie .
Za każdą pomoc bardzo dziękuję .
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Moja Mazda 3 to Sedan z 2019 roku. Chciałem prosić o radę gdyż potrzebuję przeprowadzić przewód zasilający od skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika i wprowadzić go do wewnątrz samochodu (chcę nim zasilić kamerkę ) tylko nie wiem którędy ten kabelek wprowadzić skoro wszystko od strony silnika jest obudowane i bardzo szczelne . Czy ktoś ma jakiś pomysł albo przeprowadzał już podobne operacje na swoim samochodzie ? Fotki w którym miejscu i jak bardzo mile widziane.
Informacje ,żeby zasilanie wziąć z skrzynki bezpieczników w wewnątrz samochodu nie wchodzi w grę z uwagi , że tam wszystko jest pod stałym napięciem – a nie po zapłonie .
Za każdą pomoc bardzo dziękuję .
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
W słupku a w nogach masz bezpieczniki tam się wspinasz z kamerka a zasilacz z przejściówka na USB chowasz pod listwą progowa. Tyle. I jest zasilanie po zapłonie, tylko pamiętaj że część odlaczza napięcie dopiero po jakimś czasie.
Kolego .
Niestety w wersji USA jest zasilanie stałe ( o czym pisałem wyżej ) – nie wyłącza się po jakimś czasie – i tu jest problem .
Niestety w wersji USA jest zasilanie stałe ( o czym pisałem wyżej ) – nie wyłącza się po jakimś czasie – i tu jest problem .
kristo1971 napisał(a):Kolego .
Niestety w wersji USA jest zasilanie stałe ( o czym pisałem wyżej ) – nie wyłącza się po jakimś czasie – i tu jest problem .
To dziwne ale pewnie tak jest skoro piszesz. Kwestia czy nie ma czegoś w środku jeszcze, np lampką w podsufitce.
Też napotkałem ten problem przy montażu kamerki. U siebie rozwiązałem to w ten sposób, że wpiąłem się w zasilanie zapalniczki (nie w zapalniczkę), beż żadnego cięcia kabli, itp. tak, że w każdej chwili mogę wrócić do stanu oryginalnego.
Musisz rozebrać tunel środkowy (wypina się go po prostu z zatrzasków) i tam wpiąć się w zasilanie zapalniczki. Mi się udało zdobyć z innej Mazdy wtyk i zakończyłem w nim przewody męskimi konektorami, chyba 2.8 mm i wsunąłem je do oryginalnej wtyczki. Natomiast do jednego przewodu (dodatniego) przylutowałem dodatkowy przewód (do zasilenia kamerki). Dodatkową wtyczkę wpiąłem z powrotem w zapalniczkę. Na wyprowadzonym dodatkowym przewodzie dodatnim dałem też bezpiecznik Mini LP 2A. Do kamery dałbym pewnie 1A, ale takich w wersji Mini LP niestety nie ma. Większy niż 2A to już przesada.
Na schematach widać to co opisałem Może Ci się przyda taki pomysł na podpięcie kamerki. Wydaje mi się, że jest znacznie prostszy niż ciągnięcie przewodu z komory silnika (to też rozważałem).
Zdjęć tego "druciarstwa" niestety nie robiłem, ale jest to solidnie zrobione.
Musisz rozebrać tunel środkowy (wypina się go po prostu z zatrzasków) i tam wpiąć się w zasilanie zapalniczki. Mi się udało zdobyć z innej Mazdy wtyk i zakończyłem w nim przewody męskimi konektorami, chyba 2.8 mm i wsunąłem je do oryginalnej wtyczki. Natomiast do jednego przewodu (dodatniego) przylutowałem dodatkowy przewód (do zasilenia kamerki). Dodatkową wtyczkę wpiąłem z powrotem w zapalniczkę. Na wyprowadzonym dodatkowym przewodzie dodatnim dałem też bezpiecznik Mini LP 2A. Do kamery dałbym pewnie 1A, ale takich w wersji Mini LP niestety nie ma. Większy niż 2A to już przesada.
Na schematach widać to co opisałem Może Ci się przyda taki pomysł na podpięcie kamerki. Wydaje mi się, że jest znacznie prostszy niż ciągnięcie przewodu z komory silnika (to też rozważałem).
Zdjęć tego "druciarstwa" niestety nie robiłem, ale jest to solidnie zrobione.
- Załączniki
-
- Przed
-
- Po
worn napisał(a):Też napotkałem ten problem przy montażu kamerki. U siebie rozwiązałem to w ten sposób, że wpiąłem się w zasilanie zapalniczki (nie w zapalniczkę), beż żadnego cięcia kabli, itp. tak, że w każdej chwili mogę wrócić do stanu oryginalnego.
Musisz rozebrać tunel środkowy (wypina się go po prostu z zatrzasków) i tam wpiąć się w zasilanie zapalniczki. Mi się udało zdobyć z innej Mazdy wtyk i zakończyłem w nim przewody męskimi konektorami, chyba 2.8 mm i wsunąłem je do oryginalnej wtyczki. Natomiast do jednego przewodu (dodatniego) przylutowałem dodatkowy przewód (do zasilenia kamerki). Dodatkową wtyczkę wpiąłem z powrotem w zapalniczkę. Na wyprowadzonym dodatkowym przewodzie dodatnim dałem też bezpiecznik Mini LP 2A. Do kamery dałbym pewnie 1A, ale takich w wersji Mini LP niestety nie ma. Większy niż 2A to już przesada.
Na schematach widać to co opisałem Może Ci się przyda taki pomysł na podpięcie kamerki. Wydaje mi się, że jest znacznie prostszy niż ciągnięcie przewodu z komory silnika (to też rozważałem).
Zdjęć tego "druciarstwa" niestety nie robiłem, ale jest to solidnie zrobione.
Dzięki kolego za opis.
Niestety nie jest problemem z jakiego źródła wziąć zasilanie , lecz gdzie jest po zapłonie a nie na stałe.
Jak na chwilę obecną wpiąłem się do skrzynki z bezpiecznikami w komorze samochodu i dałem włącznik . Nie jest to jednak rozwiązanie o jakie mi chodzi – ma to być po zapłonie ,żeby nie pamiętać o włączaniu i wyłanczaniu kamerki .
worn napisał(a):Nie rozumiem... Przecież zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, to właśnie zasilanie ACC (po zapłonie).
Kolego ,
Od podłączenia pod gniazdo zapalniczki zacząłem – lecz jak już nadmieniałem ZASILANIE W NIEJ MAM NA STAŁE NIE PO ZAPŁONIE.
Nie musisz krzyczeć
Nigdzie nie napisałeś, że zasilanie w zapalniczce masz na stałe. Pisałeś jedynie na temat skrzynki bezpieczników w kabinie, a tam wszystko jest zasilanie na stałe również u mnie. Natomiast bezpiecznik od zapalniczki jest w komorze silnika, a nie przedziale pasażerskim.
Nigdzie nie napisałeś, że zasilanie w zapalniczce masz na stałe. Pisałeś jedynie na temat skrzynki bezpieczników w kabinie, a tam wszystko jest zasilanie na stałe również u mnie. Natomiast bezpiecznik od zapalniczki jest w komorze silnika, a nie przedziale pasażerskim.
kristo1971 napisał(a):worn napisał(a):Nie rozumiem... Przecież zaproponowane przeze mnie rozwiązanie, to właśnie zasilanie ACC (po zapłonie).
Kolego ,
Od podłączenia pod gniazdo zapalniczki zacząłem – lecz jak już nadmieniałem ZASILANIE W NIEJ MAM NA STAŁE NIE PO ZAPŁONIE.
Sprawdź czy jest prąd po uśpieniu samochodu jak wyłączą się wszystkie systemy. Zostaw coś z diodą zasilania podłączone do zapalniczki i zamknij auto. Sprawdź przez okno po 30 min czy się święci. Auto powinno rozłączyć zasilanie.
Ostatnio edytowano 2 mar 2021, 13:39 przez AdrianT, łącznie edytowano 1 raz
Sprawdzałem na samym początku – niestety nawet po 2 godzinach i dłużej nie rozłącza zasilenia .
Dlatego moja prośba o pomoc w przeprowadzeniu przewodu z komory silnika.
Dlatego moja prośba o pomoc w przeprowadzeniu przewodu z komory silnika.
Nie byłem na żadnej akcji z uwagi na fakt ,że auto jest z USA – więc się nie należy( niestety).
Dzięki za podpowiedź ( czytałem na bieżąco) – już jestem umówiony na serwis .
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości