Klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez child » 7 wrz 2020, 21:16

Ok, mniej więcej bym się zgodził, ale co po gwarancji? Mieć 3-letni samochód bez możliwości nabicia klimy to trochę słabo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2020, 21:27

child napisał(a):Ok, mniej więcej bym się zgodził, ale co po gwarancji? Mieć 3-letni samochód bez możliwości nabicia klimy to trochę słabo.


Potem nabijasz jakim czynnikiem chcesz nawet LPG :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piotear » 7 wrz 2020, 21:46

Albo gazem do zapalniczek :D
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez Arek_4k » 8 wrz 2020, 09:43

piotear napisał(a):...


piotear, a ty jaki masz czynnik chłodzący w swojej bn-ce? Klima działa wydajnie?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez darrecki » 8 wrz 2020, 12:00

Odnośnie czynników w autach które posiadam:
1. 3 BM 2014 – R134a, działa bez zarzutów, czynnik "wymieniałem" 1x tego lata.
2. 2 DJ 2015 – 1234yf, tu już różowo nie jest bo chłodzi ok jak jest ciepło. Przy upałach nie daje rady. Czynnik zmieniany 3x, za każdym razem rozszczelniała się chłodnica klimy (wada fabryczna).
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kkk255 » 8 wrz 2020, 16:07

darrecki napisał(a):Odnośnie czynników w autach które posiadam:
1. 3 BM 2014 – R134a, działa bez zarzutów, czynnik "wymieniałem" 1x tego lata.
2. 2 DJ 2015 – 1234yf, tu już różowo nie jest bo chłodzi ok jak jest ciepło. Przy upałach nie daje rady. Czynnik zmieniany 3x, za każdym razem rozszczelniała się chłodnica klimy (wada fabryczna).

Ja miałem DJ1 2017 czyli po zmianach i mimo nowego czynnika wręcz mroziło przy ustawieniu 22 stopnie.
W nowej trójce mam ustawione 21 stopnii jest idealnie po aktualizacji oprogramowania.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez zadra » 8 wrz 2020, 16:09

child napisał(a):Ok, mniej więcej bym się zgodził, ale co po gwarancji? Mieć 3-letni samochód bez możliwości nabicia klimy to trochę słabo.

tak jak wyżej, zostają legalne zamienniki .
Gdy w comprexie nabijałem sam, bo fachura zrobił mnie w trąbę i więcej popsuł niż naprawił, to użyłem bodajże r413a – który był w legalnym obrocie zamiast r12 który był dawno wycofany.
Z tego co pamiętam, czynnik ten stosowany był do lodówek, ale z tabel ciśnień i temperatur wynikało, że spokojnie można zastosować (oleje również były kompatybilne).
Nie wiem, czy to było legalne w 100% , bo może czynnik musi również mieć jakieś "dopuszczenie" do urządzeń czy pojazdów, w 413a pewnie nie miał..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Arek_4k » 8 wrz 2020, 16:25

kkk255 napisał(a):Ja miałem DJ1 2017 czyli po zmianach i mimo nowego czynnika wręcz mroziło przy ustawieniu 22 stopnie.
W nowej trójce mam ustawione 21 stopnii jest idealnie po aktualizacji oprogramowania.


Jakbyś jeszcze te subiektywne odczucia poparł pomiarem temp. to wiedziałbym o czym piszesz.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez piotear » 8 wrz 2020, 19:08

Arek_4k napisał(a):
piotear napisał(a):...


piotear, a ty jaki masz czynnik chłodzący w swojej bn-ce? Klima działa wydajnie?


Ja mam r-1234yf. Klima działa ok, mam ustawione 20-21 stopni w trybie auto i praktycznie nie ruszam, czasem narzeczona swoją stronę przełącza na 23. Mi jak jest zimno to wrzucam 22-23, ale to raczej jesień, zima. Nigdy nie odniosłem wrażenia żeby za słabo chłodziła.

W 3 szt. BP, którymi jeżdziłem przez jakiś czas, miałem problem z ustawieniem optymalnej temperatury. Śmiałem się, że czepiali się tego w testach, do momentu aż sam się nie przejechałem. Tamte auta nie miały aktualizowanego softa w tej kwestii.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez Arek_4k » 9 wrz 2020, 20:48

piotear napisał(a):Ja mam r-1234yf. Klima działa ok, mam ustawione 20-21 stopni w trybie auto i praktycznie nie ruszam [...] Nigdy nie odniosłem wrażenia żeby za słabo chłodziła.


Problem z klimą zauważam głównie gdy temp. na zewnątrz jest bardzo wysoka (około. 30) i gdy pokonuje krótkie odcinki, wtedy nawiewy cisna na pełnych obrotach a z kratek leci chłodnawe powietrze, jeżeli dobrze pamiętam to zmierzyłem na wylocie 12 st. Po jakimś czasie klima w końcu schładza wnętrze i wtedy obroty spadają a wraz z nimi temp. schłodzonego powietrza (do ok 8 st.), mogę wtedy ustawić nawet 21 st. na programatorze i będę czuł się komfortowo, ale czas jaki jest potrzebny do schłodzenia wnętrza rozgrzanego na słońcu auta na pewno nie trwa krócej jak pół. godz.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez Arek_4k » 11 wrz 2020, 21:14

kkk255, w tym dziale piszesz:
kkk255 napisał(a):W nowej trójce mam ustawione 21 stopnii jest idealnie po aktualizacji oprogramowania.

... a w dziale cx-30 piszesz:
kkk255 napisał(a):Jestem użytkownikiem mazdy 3 BP i jestem po aktualizacji oprogramowania i jest zauważalna poprawa ale jednak gdy samochód jest nagrzany w środku to trochę długo schodzi nim schłodzi wnętrze.

To jak to w końcu jest z tym "idealnym" działaniem klimy u ciebie? <lol>
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez kkk255 » 11 wrz 2020, 21:51

Arek_4k napisał(a):kkk255, w tym dziale piszesz:
kkk255 napisał(a):W nowej trójce mam ustawione 21 stopnii jest idealnie po aktualizacji oprogramowania.

... a w dziale cx-30 piszesz:
kkk255 napisał(a):Jestem użytkownikiem mazdy 3 BP i jestem po aktualizacji oprogramowania i jest zauważalna poprawa ale jednak gdy samochód jest nagrzany w środku to trochę długo schodzi nim schłodzi wnętrze.

To jak to w końcu jest z tym "idealnym" działaniem klimy u ciebie? <lol>

Chwilowe zawachanie co do dzialania klimy haha
Wiec powtórzę klima w nowej trójce działa dobrze i prawidłowo według mnie po aktualizacji oprogramowania.
A jechałem w naprawdę bardzo dużych upalach.
Klima ustawiona na 21 stopni
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez dzonn » 12 wrz 2020, 10:03

Wszyscy rozmawiacie o subiektywnych odczuciach a mało kto pokusił się o pomiar temperatury. Nikomu z tych, którzy to zrobili, nie udało się zmierzyć na wylocie z kratek mniej niż 8-9 stopni (a zazwyczaj bliżej 10). Wnioski są takie, że ten układ jest mało wydajny na tle nawet wielu starszych aut, gdzie osiągniecie temperatury na poziomie 4-6 stopni nie było żadnym wyzwaniem. Efekt? Czas potrzebny do schłodzenia wnętrza jest wyraźnie dłuższy. Jednak ten poziom wydajności mimo to okazuje się wystarczający po powiedzmy 15-20 minutach jazdy. Wtedy udaje się osiągnąć w kabinie chłód i udaje się go utrzymać (ledwie, ale jednak).

To co zmienia aktualizacja oprogramowania to nie szczytowa wydajność układu (nie będzie chłodziło bardziej, tj. nie uzyskacie niższych temperatur na wylocie niż te 8-9 stopni), tylko to jak układ reaguje w trybie AUTO. Przed aktualizacją żeby temperatura w kabinie była odpowiednia, czy to w lecie czy w zimie, trzeba było ustawić sporo poniżej 20 stopni. Ustawienie na np. 21 czy 22 sprawiało, że w kabinie zawsze było za gorąco (w lecie klima działała za słabo, w zimie ogrzewanie działało za mocno). Teraz ustawienie na 21-22 stopnie jest OK, rozsądniej działa też sterowanie siłą nawiewu (w upałach nie dmucha cały czas na full, co niewiele dawało bo powietrza wdmuchiwało więcej, ale było przez to cieplejsze).
dzonn
 

Postprzez Arek_4k » 12 wrz 2020, 10:53

darrecki napisał(a):Przecież nie zamienią Ci czynnika w układzie, nie ma takiej opcji.
Jedyna szansa to już po gwarancji zmienić rurki od klimatyzacji od 3 BM (ma stary czynnik), bo podłączenia pod urządzenie testująco / napełniające są inne.

Zauważyłem, że na rynku są dostępne przejściówki do podłączania urządzeń serwisujących, więc być może wymiana rurek nie byłaby konieczna. Pytanie tylko czy pozostała część podzespołów układu klimy była by kompatybilne ze starym czynnikiem. Można by było to zweryfikować chociażby sprawdzając czy nowe mazdy produkowane na rynek np. amerykański (bo tam mają stary czynnik) różnią się osprzętem klimy od tych produkowanych na rynek europejski.

dzonn napisał(a):Teraz ustawienie na 21-22 stopnie jest OK, rozsądniej działa też sterowanie siłą nawiewu (w upałach nie dmucha cały czas na full, co niewiele dawało bo powietrza wdmuchiwało więcej, ale było przez to cieplejsze).

Te 21-22 stopnie to temp. jaką finalnie ustawiam pokonując trasę powyżej dajmy na to 30 km, ale przy mniejszych odległościach (a takich robię najwięcej) mam ustawione 19 stopni. Oczywiście jest to subiektywna sprawa.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez dzonn » 12 wrz 2020, 11:10

Arek_4k napisał(a):Te 21-22 stopnie to temp. jaką finalnie ustawiam pokonując trasę powyżej dajmy na to 30 km, ale przy mniejszych odległościach (a takich robię najwięcej) mam ustawione 19 stopni. Oczywiście jest to subiektywna sprawa.


Oczywiście, każdy ma swoje indywidualne preferencje. Trzeba jednak pamiętać że w upalny dzień w trybie AUTO w pierwszych chwilach jazdy może nie być różnicy czy się ustawi 21 czy np. 17. Bo już przy ustawieniu 21 samochód i tak robi co może żeby zbić temperaturę do tego poziomu i zmniejszenie jej na sterowniku tego procesu nie przyspieszy. Ale tak jak piszesz, każdy ustawia pod siebie, koniec końców ważne jest to, żeby czuć się komfortowo.
dzonn
 

Postprzez kkk255 » 17 wrz 2020, 00:20

Jeździcie w pełnym trybie AUTO?
Czy u was choc czasem zmenia się na obieg otwarty? I na inny nawiew niż góra?
U mnie chyba jeszcze nigdy w pełnym trybie AUTO nie włączył mi się obieg otwarty.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez AdrianT » 17 wrz 2020, 06:42

Mam tak samo. Podobno auto steruje nawiewami i obiegniem, a tu nic.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 09:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez dzonn » 17 wrz 2020, 08:29

Włączenie trybu AUTO równocześnie włącza obieg zamknięty. Nie sprawdzałem czy ten obieg zamknięty pozostaje na stałe ale na pewno przez dłuższą chwilę. Z tym że pamiętajcie że przejście na obieg otwarty w trybie AUTO nie dezaktywuje tego trybu. Samochód nadal będzie sterować siłą i kierunkiem nawiewu. Ja prawie zawsze korzystam z trybu AUTO a jedynie właśnie steruję sobie obiegiem otwarty/zamknięty, tak aby np. jadąc za ciężarówką nie wdychać spalin.
dzonn
 

Postprzez kkk255 » 17 wrz 2020, 17:44

Wiem co prawda że na obiegu zamkniętym szybciej wychłodze wnętrze ale na pełnym trybie AUTO obieg zamknięty jest non stop
Ja w trybie AUTO mam tylko nawiew a kierunek i otwarty nawiew wybieram sam
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2020, 00:26
Posty: 188 (0/3)
Auto: Mazda 3 BP 2019 2.0 122 KM AT6 KANJO

Postprzez B4KuR » 17 wrz 2020, 22:50

Zdarzyło mi się kilka razy że auto włączyło obieg otwarty przy stosunkowo takiej samej temperaturze na zewnątrz i ustawionej na panelu klimy.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 14:12
Posty: 41 (1/2)
Auto: 2019 MAZDA 3 Hikari SkyActiv-G 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323