Oberwana uszczelka drzwi
Daj znać jak efekty po naprawie
U mnie gdy zrobiło się cieplej...znów ciężko mi się drzwi od kierowcy gdy chcę wyjść z samochodu otwierają bo haczy...ja nie mam czasu z tym jechać ani ochoty...Poprostu się przyzwyczaje...zgłoszę to na przeglądzie w styczniu 2022...chyba że wcześniej urwe tą dużą listwe pionową
U mnie gdy zrobiło się cieplej...znów ciężko mi się drzwi od kierowcy gdy chcę wyjść z samochodu otwierają bo haczy...ja nie mam czasu z tym jechać ani ochoty...Poprostu się przyzwyczaje...zgłoszę to na przeglądzie w styczniu 2022...chyba że wcześniej urwe tą dużą listwe pionową
Jestem po naprawie dot. oberwanych uszczelek, NAPRAWA ZOSTAŁA ZROBIONA PO NOWEMU, jest jak fabrycznie, górna listwa jest idealnie z czarnym panelem, zrobiono obie strony 
Dla porównania: wyżej po nowemu a niżej to uszkodzenie zaznaczone po staremu, można zauważyć jak bardzo przesuwała się górna listwa.
Dla porównania: wyżej po nowemu a niżej to uszkodzenie zaznaczone po staremu, można zauważyć jak bardzo przesuwała się górna listwa.
Miałem ten sam problem w mojej maździe. Myślałem, że to jest kwestia opadniętych drzwi i zgłosiłem to do serwisu, żeby wyregulowali. Auto mam 8 miesięcy i jest na gwarancji. Okazało się, że problem jest od dawna znany: pod wpływem pracy uszczelki zaczynają nachodzić na siebie, ocierają się o siebie aż do przetarcia lub oderwania. Problem objęty jest akcją serwisową, jednakże dotyczy tylko tych, którzy sami się zgłoszą do ASO. Pewnie mazda liczy na to, że większość klientów nie zorientuje się albo zauważy defekt już po okresie gwarancji. W każdym razie mnie wymienili uszczelki we wszystkich drzwiach w samochodzie. Od zgłoszenia problemu do terminu naprawy musiałem jednak czekać ok. miesiąca, bo do wymiany jest dużo części, które podobno przychodziły przez trzy tygodnie w kilku dostawach.
- Od: 9 sie 2020, 21:12
- Posty: 5
- Skąd: Górny Śląsk
- Auto: Mazda 3 Hikari SkyActiv-X 4x4
Obawiam się że to nie koniec problemów z uszczelkami....jestem dziś umówiony na naprawę po nowemu Ale wczoraj na zagranicznym forum czytałem że jest tsb z koncowki kwietnia które zastępuje poprzednie tsb.
Ktoś tam jeszcze napisał że naprawa po nowemu nie załatwi problemu.Czy ktoś może potwierdzić że jest lepiej?
Ktoś tam jeszcze napisał że naprawa po nowemu nie załatwi problemu.Czy ktoś może potwierdzić że jest lepiej?
Te "nowe" TSB z kwietnia jest dokładnie takie samo jak to poprzednie, więc nie ma kolejnej nowszej procedury. Niepokoi jednak fakt, że pojawiają się opinie, że naprawa zgodnie z TSB nie załatwia w 100% problemu
Dzisiaj albo jutro będę odbierał auto po naprawie (w końcu się doczekałem...) i będzie trzeba "jeździć, obserwować". 
A jak się spisuje teraz w wyższych temperaturach? Ja mam wymianę za tydzień ( ponad dwa miesiące oczekiwania). Na przeglądzie ustawiona została prawidłowa szczelina i w zasadzie nic się nie zmieniło.
Dzień odbioru (08.05): https://imgur.com/a/iQziYYw
Wczoraj (13.07): https://imgur.com/a/klPCnIz
Strona pasażera nie wzruszona, niestety po stronie kierowcy jak widać, trochę się obsunęło, ale nie na tyle, żeby ocierało.
Wczoraj (13.07): https://imgur.com/a/klPCnIz
Strona pasażera nie wzruszona, niestety po stronie kierowcy jak widać, trochę się obsunęło, ale nie na tyle, żeby ocierało.
A jeśli chodzi o kwestie związana z wyciszeniem przy wyższych prędkościach to uległo to jakieś poprawie? Mam takie wrażenie, że przy prędkości 140 km na godzinę robi się trochę głośno. Mam takie wrażenie jakby podmuchy wiatru właśnie dostawały się w te uszczelki lub właśnie w te listwy. Kiedyś zgłaszałem taki problem z tym jakby przy wyższych prędkościach dostawał się taki świst z tyłu, ale niestety nic w serwisie nie stwierdzono. Przypominało to trochę jakby jedna z tylnych szyb była otwarta.
Tak jest dokładnie.
Ze mną wsiadł majster i wyjechaliśmy na szybszą trasę. Potwierdził szumienie powyżej 120 km/h i uszczelka szyby była do wymiany. Jednak stwierdzam, że wymiana niewiele wniosła. Szumy są nadal słyszalne, w moim subiektywnym odczuciu może deko słabiej.
Gdzieś już wcześniej o tym pisałem.
Ze mną wsiadł majster i wyjechaliśmy na szybszą trasę. Potwierdził szumienie powyżej 120 km/h i uszczelka szyby była do wymiany. Jednak stwierdzam, że wymiana niewiele wniosła. Szumy są nadal słyszalne, w moim subiektywnym odczuciu może deko słabiej.
Gdzieś już wcześniej o tym pisałem.
Ja już po wymianie uszczelek. Przede wszystkim to co zwraca uwagę to materiał, jest inny, bardziej twardy i śliski, nawet bym powiedział "plastikowy", natomiast same dwa pióra ( poprzednio było jedno na tylne drzwi ) są wystarczająco elastyczne. W takim połączeniu nie ma już mowy o zawijaniu się. Według mnie wygląda to obiecująco i profesjonalnie. Poprzednia wersja wygląda jakby była robiona na kolanie.
Wrzucisz jakieś zdjęcia? Bo przyznam szczerze, że u siebie nie zauważyłem takich różnic.
Najbardziej zastanawia mnie ta kwestia.
Najbardziej zastanawia mnie ta kwestia.

lelo28 napisał(a):natomiast same dwa pióra ( poprzednio było jedno na tylne drzwi )
najpóźniej jutro wrzucę, widać to na zdjęciach umieszczonych przez MM4zda. Na drugim zdjęcia są dwa pióra o których wspominałem. Wcześniej było jedno długie (tego krótkiego nie było)
Jak wygląda obecnie u was sprawa z uszczelkami ? Czy ktoś posiada może wersję sedan i roku modelowego 2021r.? mam wrażenie, że u mnie powoli zaczyna się ten sam problem, uszczelka zaczyna nachodzić na uszczelkę drzwi pasażera. Byłem wczoraj w ASO z innym tematem i przy okazji podpytałem o to, to powiedzieli mi, że nie widzą "nic" co by odbiegało od normy, a problem z przesuwaniem się uszczelki był, ale w wersji HB.
- Od: 19 lip 2021, 13:28
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 BP sedan, HIKARI, eSkyactive-G 2.0 MT 150KM 2021
qlimax2012 napisał(a):Jak wygląda obecnie u was sprawa z uszczelkami ? Czy ktoś posiada może wersję sedan i roku modelowego 2021r.? mam wrażenie, że u mnie powoli zaczyna się ten sam problem, uszczelka zaczyna nachodzić na uszczelkę drzwi pasażera. Byłem wczoraj w ASO z innym tematem i przy okazji podpytałem o to, to powiedzieli mi, że nie widzą "nic" co by odbiegało od normy, a problem z przesuwaniem się uszczelki był, ale w wersji HB.
Ja mam M3 z r. 2020 i w czasie letnich upałów rzeczywiście srebrna listewka drzwi, zarówno kierowcy jak i pasażera przedniego, delikatnie wystawała poza ich obrys. Nie na tyle jednak, by zaczęła "wchodzić w paradę" uszczelce sąsiednich drzwi. Obecnie wszystko jest w porządku. W praktyce rzeczywiście problem zgłaszany był przez użytkowników wersji hatchback, bo widocznie w sedanie nie występował, a przynajmniej nie na taka skalę. Zobaczę, co będzie za rok czy dwa z tą listewką. Gwarancja jest, więc jestem spokojny. Bardziej wkurzają mnie te czarne listewki przyszybowe, o czym już tutaj na forum wspominałem, a które mniej lub bardziej odstają na wysokości słupków B. Niby tak ma być, bo to cecha charakterystyczna i w mniejszym czy większym stopniu występuje w każdym ezgemplarzu, ale nie robi to dobrego wrażenia.
k.siwczyk napisał(a):A jeśli chodzi o kwestie związana z wyciszeniem przy wyższych prędkościach to uległo to jakieś poprawie? Mam takie wrażenie, że przy prędkości 140 km na godzinę robi się trochę głośno.
U mnie hałas nasila się pomiędzy 120 a 130km. Siedząc z tyłu przystawiłem ucho do szyby i moim zdaniem szumi pionowa listwa oddzielająca szybę opuszczaną od trójkątnej nieruchomej. Jakby struga powietrza trafiała dokładnie w uszczelkę. Słupki B są płaskie, ładnie wyprofilowane i śliskie dzięki piano black. Myślałem że może winna jest chromowana listwa okalająca okna ale szum słychać wcześniej. Mówimy o sedanie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości