Trzeszczenia i drgania z deski rozdzielczej. Słupki B trzeszczenie.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez max441 » 2 mar 2023, 21:59

Mamy już taki
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6&t=210823


A no tak. Dzięki za przypomnienie.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 126 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez Paweu » 12 mar 2023, 17:09

Update:
Samochód został odstawiony do serwisu na 5 dni, na ten okres otrzymałem auto zastępcze.
Wymieniono szybkę wyświetlacza head-up, uszczelki w drzwiach oraz oklejono taśmą wyciszającą niektóre elementy deski rozdzielczej w miejscach styku.
Efekt: Jest cicho :)
Początkujący
 
Od: 25 sty 2023, 23:30
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BP Kanjo 150km 2021

Postprzez rejn » 21 mar 2023, 13:41

Mogę zapytać, jaki salon zajął się rozwiązaniem problemu trzasków ?
Początkujący
 
Od: 5 lip 2017, 15:54
Posty: 7 (0/3)
Auto: CX-30 Skyactiv-X 186hp 2022 HIKARI

Postprzez czik3n » 7 cze 2023, 09:44

Gdzieś tu kiedyś widziałem link do filmiku na YT jak chyba jakiś azjata pokazywał które miejsca pod deską rozdzielczą i tunelu rozebrać i podłożyć gąbkę żeby nie było trzasków. Ktoś podrzuci? nie mogę znaleźć, a wziąłbym się za to przy długim weekendzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 262 (6/18)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez CezaR83 » 1 mar 2024, 00:11

max441 napisał(a):Ja na pewno już nie kupię modelu, który dopiero co wszedł na rynek. Na początku jest bardzo mało informacji na temat auta

Li Mu Bai napisał(a):Chyba się przy tym podpisuję, najlepiej modele poliftowe bo tam już powinno być poprawione najwięcej bolączek.

Dokładnie tak robię i to juz przy pierwszym nowym aucie z salonu jakim była 3 BK z 2008 (przypomnę buda i model jest z 2003r), najpierw rejestrowałem sie na tym forum i na jego podstawie wytypowałem silnik 1.6 zamiast 2.0 (wtedy chodziło mi o diesla) – był to dobry wybór bo przez większość pierwszych lat eksploatacji nie było z nią problemów (później bywało różnie ale to jakieś pierdoły). <czarodziej>

Dzisiaj, znowu jestem na forum w dziale BP i czytam Wasze (użytkowników) opinie i nie przeszkadza mi to w zamówieniu nowej BP (która odbieram za kilka miesięcy), każdy ma swój sposób na zakup auta z salonu – ja nie potrafię tak jak kobiety [przepraszam wszystkie fanki motoryzacji <diabełek> ] wybrać w Internecie model oczami i pójść do salonu i zamówić auto które dopiero co debiutowało, jestem świadomy tego ze nawet a może w szczególności Nowe auto potrafi mieć problemy (tzw wieku dziecięcego)

Pozdrawiam i Zapraszam na Zlot w Czerwcu do Ryk (info pewnie juz widzieliście)
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2205 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez stettiner » 5 mar 2024, 10:38

Mam dokładnie takie samo zdanie
Oczywiście nowy model ,dopiero co na rynku przyciąga uwagę ma wiele ,wiele plusów
Jednak producenci już od dawna testują swoje produkty na klientach, sukcesywnie je poprawiając.
Dlatego ja zdecydowałem się na BP w dopiero w tamtym roku -Wszystko co mieli poprawić już to zrobili
Jak na razie 25 tyś przebiegu ,ZERO problemów i ponadprogramowych wizyt w warsztacie.
<glupek2>
Początkujący
 
Od: 6 mar 2022, 11:46
Posty: 17 (8/2)
Auto: Mazda3
Kanjo 150km. 2022

Postprzez czik3n » 5 mar 2024, 13:42

Wszystko zależy czego i kto oczekuje od auta, jeden dostanie od firmy i nie marudzi bo "darmowe", inny kilka lat zbiera na auto i chce dłuższej perspektywie jeździć tym autem. Wtedy każdy taki "szczegół" kolę w oczy. Ja każde auto użytkowałem prywatnie i kupowałem za własne pieniądze/bądź leasingowałem, i w zasadzie gdybym miał czekać od 2019 roku do 2023/24r na lift 3 gdzie wszystko poprawili to już dawno jeździłbym zupełnie czymś innym.
Jeśli ktoś tak jak Ja nie planuje autem jeździć 10/15 lat bo "nowe i z salonu" to nie zwraca aż tak uwagi, bo i tak zaraz sprzeda i kupi coś innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 262 (6/18)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez Robert_F » 19 mar 2024, 20:20

Trzeszczenie z okolicy słupków znam z autopsji. Jest ono o tyle uciążliwe, że jego źródło znajduje się tuż przy lewym uchu kierowcy. Zlokalizowałem źródło, które stanowi guma w narożniku drzwi i usunąłem je przy pomocy spraya ze smarem silikonowym. Operacja trwa tyle ile jedno psiknięcie spraya i wystarcza na ok. 1-2 miesiące (w zależności od ilości opadów i wilgotności powietrza).
Początkujący
 
Od: 9 sie 2020, 21:12
Posty: 5
Skąd: Górny Śląsk
Auto: Mazda 3 Hikari SkyActiv-X 4x4

Postprzez Azel » 20 mar 2024, 11:44

@Robert_F – byłbyś tak miły i zrobił fotkę, w którym dokładnie miejscu psiknąłeś tym smarem?
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2021, 13:54
Posty: 59 (20/2)
Auto: Mazda 3 BP Sedan Hikari, eSkyactiv-G, 150KM, MT6

Postprzez cebularz » 14 kwi 2025, 19:43

Pogoda zaczęła sprzyjać pucowaniu, glancowaniu, poprawianiu fabryki na świeżym powietrzu. Trzeszczenie spod lewego ucha zostało zlikwidowane. Skupiałem się na słupku B, ściągałem obudowy, oklejałem bitmatą, w końcu zwaliłem na mechanizm regulacji wysokości pasów i nic. Problem leżał w docisku tylnych drzwi. Wystarczyło od zewnątrz docisnąć listwę ozdobną pod szybą, żeby usłyszeć trzeszczenie uszczelek. Zmierzyłem odległość rygla prawych drzwi, od brzegu do blachy było 51mm, a w lewych 52. Przesunąłem delikatnie rygiel do wewnątrz i nastała cisza!
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2019, 12:49
Posty: 66 (0/6)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 2022r
Mazda CX-5 2.5 2019r

Postprzez cebularz » 2 cze 2025, 19:19

Przerabiał ktoś trzeszczenie z podszybia? Aż dziwne, że cisza była przy niskich temperaturach, a zaczęło się dziś przy 24°. Dolatuje na wysokości szybki head up, ale po dociśnięciu dłonią nic się nie zmienia.Przeraża mnie opcja wycieczki do ASO 100km w jedną stronę z możliwością wysłania mnie na drzewo.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2019, 12:49
Posty: 66 (0/6)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 2022r
Mazda CX-5 2.5 2019r

Postprzez ratoschlaff » 2 lis 2025, 17:18

Zobacz czy kratki nawiewu nie latają. mi sie wyrobiły od ciężaru telefonu bo mam uchwyt wpięty. Dodatkowo zobacz, czy osłona słoneczna nie drga, jak jest skierowana w dół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2015, 20:29
Posty: 53 (2/6)
Auto: Mazda 3 BP 2024
HB 2.0 122KM 6AT
ExclusiveLine

Postprzez czik3n » 3 lis 2025, 09:41

Po co umieszczać telefon w uchwycie na kratce nawiewu jak w starym aucie skoro jest apple car play/android auto w tym modelu ?
Pytam serio bo czasami widzę jak ktoś jedzie nowym autem różnych producentów, a telefon ma na uchwycie na szybie z włączonymi mapkami google XDDDDDDDD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 262 (6/18)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez cebularz » 3 lis 2025, 11:52

Pewnie po to samo, co dezaktywować i-stop. Jeden nosi telefon w kieszeni, drugi wkłada do schowka, a trzeci umieszcza w uchwycie.

Dopisano 3 lis 2025, 10:55:

ratoschlaff napisał(a):Zobacz czy kratki nawiewu nie latają. mi sie wyrobiły od ciężaru telefonu bo mam uchwyt wpięty. Dodatkowo zobacz, czy osłona słoneczna nie drga, jak jest skierowana w dół.


Sprawdzałem kratki, schowek na okulary, słoneczniki, osłonę głośnika, między deskę a szybkę przeziernego nawciskałem filcu i nie pomogło. Pomogła zmiana temperatury i mam teraz pół roku spokoju.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2019, 12:49
Posty: 66 (0/6)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 2022r
Mazda CX-5 2.5 2019r

Postprzez mskgs » 3 lis 2025, 11:57

czik3n napisał(a):Po co umieszczać telefon w uchwycie na kratce nawiewu jak w starym aucie skoro jest apple car play/android auto w tym modelu ?


Pytasz po co umieszczać telefon w uchwycie na kratce nawiewu w aucie, które nie ma dotykowego ekranu? <oczy> <oczy>
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 184 (2/15)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez Palmer » 3 lis 2025, 14:04

czik3n napisał(a):Po co umieszczać telefon w uchwycie na kratce nawiewu jak w starym aucie skoro jest apple car play/android auto w tym modelu ?
Pytam serio bo czasami widzę jak ktoś jedzie nowym autem różnych producentów, a telefon ma na uchwycie na szybie z włączonymi mapkami google XDDDDDDDD

Ja też umieszczam w uchwycie, żeby nie uwierał i nie nagrzewał się okropnie w kieszeni spodni, w której zwykle noszę telefon. Próbowałem umieszczania go w innych miejscach, ale właśnie dedykowany uchwyt zaczepiony o listek kratki wentyalcyjnej zdaje u mnie egzamin najlepiej. Z estetycznych względów nie uznaję wszelakiej maści uchwytów, które przytwierdza się do szyby, czy też deski rozdzielczej za pomocą przyssawki, nie wspominając o długich ramionach, w które takie uchwyty niejednokrotnie są wyposażane. A poza tym telefon musi być dobrze wentylowany i nie mieć zaburzonego sygnału LTE i GPS. Dodam jeszcze, że korzystam z takich apek, jak: Yanosik czy też podgląd ładowania akumulatora rozruchowego w czasie rzeczywistym. Zdarza mi się też mieć uruchomioną jednocześnie nawkę fabryczną oraz Googlowską po Bluetooth w charakterze pomocniczym. A smartfon zamocowany dyskretnie, tuż przy kierownicy, w niczym nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie – jest praktycznym dodatkiem do pięknego kokpitu Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 547 (114/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez hugo001 » 3 lis 2025, 16:35

W moim przypadku także korzystam z uchwytu magnetycznego do telefonu dedykowanemu do mazdy 3 firmy Brodit,jest to montaż bezinwazyjny na desce rozdzielczej gdzie mam podgląd do wszystkich informacji które są wyświetlane na urządzeniu ale każdy może montować uchwyt gdzie mu odpowiada tego nie będę oceniać.
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 51 (0/2)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323