Wycieraczki

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez JacekM » 3 lut 2023, 19:46

corky1 napisał(a):A czy ktoś może polecić zamienniki samych gum? Zadzwoniłem do ASO i zażyczyli sobie 130 za komplet na przód i załóż sobie sam. Ponadto nie ma ich w magazynie centralnym i trzeba długo czekać na sprowadzenie.


Ja kupowałem na Aliexpress, wymiana dziecinnie prosta :
https://pl.aliexpress.com/item/32831469 ... pt=glo2pol
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 12:48
Posty: 92 (4/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Postprzez corky1 » 6 lut 2023, 21:08

paweł_TBU napisał(a):To kup Boscha są od ręki na necie.


Zakupione, założone i śmigają aż miło. „Garby” mi nie przeszkadzają, zza kierownicy w stanie spoczynku ich nie widać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Palmer » 6 lut 2023, 21:15

Mam taki "case" wycieraczkowy. Prawa wycieraczka, choć nowa, maże szybę przy górnej krawędzi pióra. Podejrzewam, że winę za taki stan rzeczy ponosi źle ustawiona dysza.
Gdzie na wycieraczce zlokalizowane są dysze spryskiwacza i jeśli można je w łatwy sposób wyregulować to jak to zrobić? Rys./ zdjęcie poglądowe mile widziane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez max441 » 7 lut 2023, 11:59

Dysze spryskiwacza są tutaj:

IMG_20230207_080232863.jpg


Są od dołu, po bokach i z tyłu:

IMG_20230207_080437566.jpg

IMG_20230207_080736256.jpg


Wygląda na to, że te po bokach i z tyłu można ustawiać. Najpierw sprawdź czy nie są zapchane.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 122 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez czik3n » 7 lut 2023, 12:23

Panowie szybkie pytanko, ostatnio w trasie w dużym deszczu zauważyłem, że lewa wycieraczka co jakiś czas ( z reguły jak już robi pierwsze machnięcie w górę) idzie za daleko w lewo i uderza mi w słupek A. Wyłączę włączę, uderzy w słupek i później X machnięć ok i później raz na jakiś czas znów. Muszę sprawdzić czy sytuacja się powtarza bo w sumie zapomniałem o tym, a nie jeździłem w deszczu ostatnio. Co to może być i od czego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 254 (6/16)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez worn » 7 lut 2023, 18:29

Dziwna sprawa, może wystarczy zrobić kalibrację, ale do tego potrzeba wpiąć kompa z oprogramowaniem Mazdy, więc mogą Ci to zrobić tylko w serwisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 384 (32/56)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez jezyk69 » 7 lut 2023, 22:23

Może założyłeś za długą wycieraczkę/pióro niż zalecana długość i siła bezwładności podczas wymachu wycieraczki powoduje, że "klapie" o słupek A.
Miałem tak w poprzednim samochodzie.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 18:52
Posty: 95 (2/4)
Skąd: KRK
Auto: M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez czik3n » 8 lut 2023, 12:11

Dziwna sprawa bo do tej pory tak nie miałem, wycieraczek też jeszcze odkąd mam auto nie zmieniałem. Przymierzam się do zmiany na wiosnę. Ciekawa sprawa bo wcześniej nie uderzała o słupek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 254 (6/16)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez paweł_TBU » 11 lut 2023, 17:13

Dzisiaj zauważyłem że raz na kilka cykli pracy wycieraczki mocno wychodzą poza górny zakres, nwm czy aż do słupka ale ewidentnie dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czik3n » 13 lut 2023, 09:42

Dokładnie o tym mówię, raz na X machnięć przy większej prędkości szczególnie potrafi w słupek "zahaczyć"

Dopisano 13 lut 2023, 08:42:

Dokładnie o tym mówię, raz na X machnięć przy większej prędkości szczególnie potrafi w słupek "zahaczyć"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 254 (6/16)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez Palmer » 11 mar 2024, 23:36

Czy ktoś już próbował ściągać wężyki doprowadzające płyn do dysz wycieraczek? Pytam o to dlatego, że mam obawy czy da się to zrobić na tyle bezpiecznie, by po ponownym nałożeniu, były tak samo pewnie i mocno osadzone jak fabrycznie. Dzięki temu będę mógł zainstalować gumowe osłonki na gniazda, w których poruszają się wycieraczki. Kupiłem je u Chińczyka, bo już miałem dość wygrzebywania z tych otworów wokół bolców wycieraczek różnych nasion, igieł czy liści drzew, ale przeleżały na półce jakiś czas.
Swoją drogą część tego badziewia i tak przedostaje się do środka, bo jest zbyt drobna, by to łatwo wyciągnąć. Mam nadzieję, że ma to dalej jakieś ujście i nie gnije sobie spokojnie na podszybiu..
Załączniki
1.jpg
Zaślepki na gniazda wycieraczek na podszybiu – zdj. 1
2.jpg
Zaślepki na gniazda wycieraczek na podszybiu – zdj. 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez perot » 30 kwi 2024, 08:27

Palmer napisał(a): Mam nadzieję, że ma to dalej jakieś ujście i nie gnije sobie spokojnie na podszybiu..

Ma ujście... które potrafi się zapychać z czasem przez różne badziewie które tam wpada. Przeważnie są dwa przy błotnikach.
Są nawet takie małe szczoteczki do przepychania i czyszczenia tych otworów.

ganitas napisał(a):Powiem szczerze, żę spokojnie można brać zamienniki, nie rożnią się zbytnio od oryginalnych wycieraczek. A zapłacicie za parę o wiele mniej Poza tym lepiej czasami wymienić częściej wycieraczki niż kupić jedne drogie i mieć je kilka lat.

Z pierwszym zdaniem można dyskutować, moim zdaniem wycieraczki na pierwszy montaż są o wiele bardziej wytrzymałe od wszystkiego co jest na runku. Pierwszy montaż od późniejszego oryginału też jest lepszy....inna sprawa że oryginały są bardzo słabo dostępne lub nie ma ich wcale na naszym rynku ..przykład CX-30 Denso.
Z zamiennikami różnie bywa, jedyną ich zaletą jest cena....
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 349 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez perot » 2 paź 2024, 15:22

Jarwol napisał(a):Dla mnie najważniejsze, by wycieraczki dobrze zbierały wodę i nie zostawiały smug. Marka jest mniej istotna.

Na początku praktycznie wszystkie są takie....chodzi o to by jak najdłużej utrzymały swoją sprawność. A w takim przypadku wybór nie jest już taki oczywisty. Sporo osób z forum zachwala Boscha, Valeo. Osobiście używałem kiedyś Heynera i też były ok, jednakże ich żywotność była mniejsza niż Denso czy Bosch.
Dożo zależy też od stanu szyby i sprawności ramion ....
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 349 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Palmer » 7 paź 2024, 13:55

perot napisał(a):Dożo zależy też od stanu szyby i sprawności ramion ....

Nie sposób się nie zgodzić. Właściwe ułożenie ramion, w szczególności po kilku latach użytkowania smochodu, jest raczej trudne w samodzielnej weryfikacji, a nie wiem też, czy w ASO mają na to jakieś precyzyjne wytyczne. Mam tu na uwadze odpowiedni kąt ułożenia na przegubach (w miejscu osadzenia sprężyn), czy też na śrubach mocujących ramiona wycieraczek. Jakich piór bym nie założył, a kilka już przerobiłem, łącznie z ponownym zakupem oryginalnych, to zawsze jest coś nie tak. Albo pozostają jakieś smugi, albo usuwanie świeżych pozostałości po owadach nie jest skuteczne (a przynajmniej nie na tyle, by mnie to satysfakcjonowało). Jedynym panaceum na te bolączki jest, wg mnie, częstsza wymiana wycieraczek. Ostatnio zamówiłem na Ali kilka sztuk samych gumek. Są identyczne jak oryginały po docięciu na odpowiednią długość, a wymiana jest szybka i prosta. Pewnie raz na pół roku trzeba będzie je wymieniać, ale były na tyle tanie, że można się z tym pogodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez dobrzyn22 » 2 lut 2025, 11:21

worn napisał(a):Dziwna sprawa, może wystarczy zrobić kalibrację, ale do tego potrzeba wpiąć kompa z oprogramowaniem Mazdy, więc mogą Ci to zrobić tylko w serwisie.


czik3n napisał(a):Panowie szybkie pytanko, ostatnio w trasie w dużym deszczu zauważyłem, że lewa wycieraczka co jakiś czas ( z reguły jak już robi pierwsze machnięcie w górę) idzie za daleko w lewo i uderza mi w słupek A.


udało się znaleźć przyczynę/ rozwiązać problem ? U mnie podobna sytuacja... Ew. może ktoś zmierzyć u siebie długość wycieraczki ? u mnie jest 655 mm ( długość całkowita, z plastikami na zewn. krawędziach )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mskgs » 2 lut 2025, 17:07

Jak te Bosch Aerotwin się sprawdzają? Czy przy wyższych prędkościach normalnie zbierają wodę? W poprzednim samochodzie kupiłem i niestety pojeździłem tak parę dni, bo przy szybszej jeździe bosche nie zbierały wody centralnie przed wzrokiem kierowcy, co skończyło się na założeniu oryginałów z aso. Jak to tutaj wygląda?
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 175 (2/12)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez jerry1333 » 2 lut 2025, 19:24

A co dla ciebie znaczy wyższa prędkość? 120-140 czy 180-200?

Działają, zbierają, nie zauważyłem problemów z przodu, tylna na początku tak średnio zbiera ale po paru machnięciach się rozkręca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 14:32
Posty: 77 (35/0)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 HB 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Postprzez Palmer » 2 lut 2025, 22:14

Dlatego IMO warto podejść do tematu dwutorowo i nałożyć na szybę czołową tzw. "niewidzialną wycieraczkę", która zrekompensuje z nawiązką niedoskonałości klasycznej i posłuży, w zależności od rodzaju, nawet przez rok.
Ja polecam w cenie ok. 100 zł zestaw od firmy Soft99, tj. środek do przygotowania (gruntownego wyczyszczenia) powierzchni szyby i powłokę właściwą, czyli rzeczoną niewidzialną wycieraczkę. Cała operacja to dobra godzinka, a jej efekt to doskonała widoczność w deszczu od prędkości 60-70 km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez worn » 3 lut 2025, 01:20

mskgs napisał(a):Jak te Bosch Aerotwin się sprawdzają? Czy przy wyższych prędkościach normalnie zbierają wodę?

Sprawdzają się. Nie mam co do nich żadnych zastrzeżeń.

Palmer napisał(a):Dlatego IMO warto podejść do tematu dwutorowo i nałożyć na szybę czołową tzw. "niewidzialną wycieraczkę"


Ja się ostatnio pokusiłem o nałożenie takiego wynalazku na szybę czołową i był to pierwszy i ostatni raz. Przy typowej jeździe po mieście nie spełniało to zbytnio swojej roli, a co gorsza...

1. Pierwsza jazda po jej nałożeniu na szybę, która przydarzyła się akurat wieczorową i deszczową porą, skończyła się po minucie od ruszenia z miejsca. Przednia szyba zaparowała mi do tego stopnia, że czułem się jakbym jechał czołgiem. Nigdy przedtem nie miało to miejsca. Ze względów bezpieczeństwa zdecydowałem się przerwać jazdę, żeby poczekać aż mi szyba odparuje. Być może to była jednostkowa sytuacja, ale niesmak pozostał. :>

2. Podczas korzystania z wycieraczek występuje efekt smużenia. Pojawia się cienka warstwa wody (jakby para), która znika po ok. 1-2 sek. Jest to szczególnie uciążliwe nocą, gdy odbijają się w tym światła pojazdów z przeciwka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 384 (32/56)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez mskgs » 3 lut 2025, 08:23

jerry1333 napisał(a):A co dla ciebie znaczy wyższa prędkość? 120-140 czy 180-200?

Działają, zbierają, nie zauważyłem problemów z przodu, tylna na początku tak średnio zbiera ale po paru machnięciach się rozkręca.


Fakt, nie wyraziłem się precyzyjnie. :D Powiedzmy 140-150.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 175 (2/12)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323