zamek klapy bagażnika...
1, 2
A czym jest otwierany? Klawisz w gumce? Tam jest zwykły styk na blaszce i pewnie pękł.
W starej DE ojca wymieniałem klawisz. Koszt jakieś dwie dychy. A Ty masz chyba na gwarancji?
W starej DE ojca wymieniałem klawisz. Koszt jakieś dwie dychy. A Ty masz chyba na gwarancji?
Cóż, nawet najlepszym się zdarza a całość i tak pewnie z CHRL. Albo specyfika obsługi albo wada. Nie ważne.
W DE była wada fabryczna i klawisze padały bo pękała guma a styk był niszczony przez wilgoć i mróz.
Ja w BM mam uszkodzoną gumę osłonową od dawna ale klawisz jest schowany więc nie jest bezpośrednio narażony na uszkodzenie.
W DE była wada fabryczna i klawisze padały bo pękała guma a styk był niszczony przez wilgoć i mróz.
Ja w BM mam uszkodzoną gumę osłonową od dawna ale klawisz jest schowany więc nie jest bezpośrednio narażony na uszkodzenie.
Nie wiem jak jest u Ciebie bo widzę że masz wersję za wielkiej wody. Bezpiecznik odpowiadający za elektryczną klapę w CX-30 jest umiejscowiony w kabinie kierowcy z lewej strony, pod numerem F7 i jest to 25A. Tak samo powinno być w BP , choć oczywiście mogę się mylić .
Instrukcja strona 6-53/54. Pełną instrukcję obsługi można pobrać ze strony Mazdy.
Instrukcja strona 6-53/54. Pełną instrukcję obsługi można pobrać ze strony Mazdy.
Na sam przycisk nie ma bezpiecznika, bo on jest odpowiedzialny za zwarcie jednego z pinów modułu BCM (moduł ten znajduje się w nogach kierowcy nad bezpiecznikami) do masy, co powoduje zadziałanie zamka w klapie. Bezpieczniki, które mogły zawieść w tym przypadku zabezpieczają moduły (BCM, 3x ESU) i są to F15 w przedziale pasażerskim lub F28 w komorze silnika. Ale bezpieczniki raczej są w porządku, bo gdyby przepalił się jeden z nich, to miałbyś też problemy z otwieraniem drzwi, a już na pewno z klapką wlewu paliwa, bo jest sterowana tym samym modułem co zamek w bagażniku.
Jak rozbierzesz plastiki w bagażniku, to śmiało dostaniesz się do wtyczki tego przycisku i możesz wtedy sprawdzić miernikiem czy obwód się zamyka jak go naciskasz.
https://imgur.com/a/YbAXTa4
A bezpiecznik F7, który wskazał perot zabezpiecza obwód odpowiedzialny za elektryczne siłowniki w CX30, w BP nie ma takich luksusów
Jak rozbierzesz plastiki w bagażniku, to śmiało dostaniesz się do wtyczki tego przycisku i możesz wtedy sprawdzić miernikiem czy obwód się zamyka jak go naciskasz.
https://imgur.com/a/YbAXTa4
A bezpiecznik F7, który wskazał perot zabezpiecza obwód odpowiedzialny za elektryczne siłowniki w CX30, w BP nie ma takich luksusów
Dzięki za szczegóły
Plastiki już zdemontowane od kilku dni,bo miałem się brać za dokładanie przeciwmgielnego,
Te bezpieczniki też już sprawdzone były- są OK,pozostaje więc przycisk...
A na tej wtyczce "zasilającej" ten przycisk da się jakoś sprawdzić ?
Plastiki już zdemontowane od kilku dni,bo miałem się brać za dokładanie przeciwmgielnego,
Te bezpieczniki też już sprawdzone były- są OK,pozostaje więc przycisk...
A na tej wtyczce "zasilającej" ten przycisk da się jakoś sprawdzić ?
Rozepnij wtyczkę i zewrzyj piny do instalacji auta. Jeśli wszystko jest OK bagażnik powinien się otworzyć. Aby sprawdzić przycisk przydałby się miernik. Jak naciśniesz przycisk na omomierzu powinno być zwarcie.
Tak jak normalnie otwierałbyś bagażnik.
Samochód otwarty pilotem. Zegary w trybie wyłączonym. Robisz zwarcie i blokada bagażnika powinna się otworzyć.
Samochód otwarty pilotem. Zegary w trybie wyłączonym. Robisz zwarcie i blokada bagażnika powinna się otworzyć.
Jeżeli zwarłeś piny we wtyczce wskazanej zieloną strzałką tak jak pokazuje pomarańczowa linia, a zamek mimo to nie zadziałał, to zakładając, że przewody zaznaczone zielonym kółkiem nie są przerwane, oznacza to, że problemem jest zamek a nie przycisk, więc możesz jeszcze sprawdzić jego działanie.
Kostka zamka ma 4 piny (ABCD).
HB:
C (przewód brązowy) oraz A (masa; przewód czarny), są zwarte gdy zamek jest otwarty.
D (+; przewód zielony) oraz B (masa; przewód czarny) – jak przyłożysz plus (12 V) do pinu D i minus do B, to zamek powinien się otworzyć
Kostka zamka ma 4 piny (ABCD).
HB:
C (przewód brązowy) oraz A (masa; przewód czarny), są zwarte gdy zamek jest otwarty.
D (+; przewód zielony) oraz B (masa; przewód czarny) – jak przyłożysz plus (12 V) do pinu D i minus do B, to zamek powinien się otworzyć
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość