Klimatyzacja
Ja u siebie przed jak i po aktualizacji nie mam żadnych problemów z klimatyzacją . Działa tak jak powinno
, na low jest naprawdę zimno z wszystkich nawiewów. W miarę podwyższenia też robi się cieplej bez względu na stronę.
Mnie denerwuje brak wentylowanych foteli , przy ala skorach
w taką pogodę czuję dyskomfort. Dla tego przymierzam sie do maty chłodzącej , niezła była reklamowana przez Dudę w TVN turbo.
Klimatyzację używam przez cały rok.
Jeśli słabo działa może warto podjechać do ASO na sprawdzenie, może gdzieś ulatnia się czynnik.
, na low jest naprawdę zimno z wszystkich nawiewów. W miarę podwyższenia też robi się cieplej bez względu na stronę.
Mnie denerwuje brak wentylowanych foteli , przy ala skorach
Klimatyzację używam przez cały rok.
Jeśli słabo działa może warto podjechać do ASO na sprawdzenie, może gdzieś ulatnia się czynnik.
Wypowiem się jeszcze raz dziś jestem w Bieszczadach upał jak diabli i jak pisałem dużo wcześniej klimatyzacja działa ale według mnie problem nie dotyczy siedzeń w pierwszym rzędzie tylko w drugim tam jest tragedia mi było ok a dziecko przepocone z gorąca 

No to powiem Wam tak, podczas ostatniego lakierowania swojej Mazdy 3, dostałem auto zastępcze – Mazdę 6. Klimatyzacja tam była nieporównywalnie bardziej wydajna do tego co jest w trójce (mroziło rękę jak w innych moich samochodach). Porównując do dwóch pozostałych aut w domu (Laguna III i Mercedes GLA), to klima w trójce naprawdę wypada blado.
Ale żeby ne było – podjadę do ASO,zobaczymy ile jest czynnika, jeśli będzie go wystarczająco dużo (układ szczelny) to rozważę zmianę czynnika z r1234yf na stary dobry r134a.
Ale żeby ne było – podjadę do ASO,zobaczymy ile jest czynnika, jeśli będzie go wystarczająco dużo (układ szczelny) to rozważę zmianę czynnika z r1234yf na stary dobry r134a.
Czy u was też tak jest, że włączenie trybu auto zawsze ustawia obieg powietrza na zamknięty i w takim stanie pozostaje dopóki sami tego nie zmienimy? Początkowo sądziłem, że po osiągnięciu w kabinie zadanej temperatury i ustabilizowaniu się siły nawiewu, obieg powietrza przestawi się na otwarty. Tak się jednak nie dzieje i bywa, że dopiero pod koniec długiej trasy orientuję się, że cały czas jechałem bez dopływu powietrza z zewnątrz.
W każdym aucie jak włączasz klime w nagrzanym aucie w auto najpierw masz obieg zamknięty bo tak jak piszesz to ułatwia schlodzeni e, z jedną różnicą. W każdym innym aucie po pewnym czasie obieg zamknięty się wyłącza, a w mazdzie nie. Klima w bp nie wyrabia i można sobie pisać różne historie ale w porównaniu do dowolnego innego auta tu jest po prostu kiepsko. To że ktoś napisze że po aktualizacji jest lepiej etc. Ma porównanie do tego co było wcześniej i tu faktycznie jest lepiej, ale tylko na tym polu.
Nie wiem czy zauważyliście, ale gdy trochę mocniej "pociśniemy" silnik, to wydajność kllimatyzacji drastycznie spada. Kiedy znów, wrócimy do spokojnej jazdy, wydajność wraca do normy. Wydaje mi się, że dlatego też klimatyzacja, w trybie automatycznym, tak często włącza tryb zamknięty, żeby te skoki wydajności były jak najmniej widoczne.
Swoją drogą, czy widzieliście że na wysokości naszych kolan (tylko dla kierowcy) są zamontowane dodatkowe nawiewy?
Swoją drogą, czy widzieliście że na wysokości naszych kolan (tylko dla kierowcy) są zamontowane dodatkowe nawiewy?
Tak, zostało to już dawno zauważone przez kogoś na forum. Nawiewy na wysokości kolan też pewnie każdy widział
A wiesz o tym, że po stronie pasażera teoretycznie też jest nawiew na nogi? Pomiędzy lewą a prawą kratką nawiewu jest wycięty od spodu wąski kanał.
iwan512 napisał(a):Nie wiem czy zauważyliście, ale gdy trochę mocniej "pociśniemy" silnik, to wydajność kllimatyzacji drastycznie spada. Kiedy znów, wrócimy do spokojnej jazdy, wydajność wraca do normy. Wydaje mi się, że dlatego też klimatyzacja, w trybie automatycznym, tak często włącza tryb zamknięty, żeby te skoki wydajności były jak najmniej widoczne.
Swoją drogą, czy widzieliście że na wysokości naszych kolan (tylko dla kierowcy) są zamontowane dodatkowe nawiewy?
Komp przy mocnym przyspieszeniu ogranicza działanie klimy żeby nie tracić mocy.
worn napisał(a):Tak, zostało to już dawno zauważone przez kogoś na forum. Nawiewy na wysokości kolan też pewnie każdy widziałA wiesz o tym, że po stronie pasażera teoretycznie też jest nawiew na nogi? Pomiędzy lewą a prawą kratką nawiewu jest wycięty od spodu wąski kanał.
Jutro lecę do auta srawdzić, bo tego po stronie pasażera nie zauważyłęm
paweł_TBU napisał(a):Komp przy mocnym przyspieszeniu ogranicza działanie klimy żeby nie tracić mocy.
Wydaje mi się, że to bardzo duża wada. Osobiście wolałbym żeby samochód wpierw był schłodzony, a jak już wymagana temperatura wnętrza zostanie osiągnięta to niech komputer ogranicza działąnie klimy.
Dodam jeszcze, że w zeszłym miesiącu zgłaszałem nieprawidłowe działanie układu klimatyzacji do serwisu i został wgrany nowy soft. Po tym sposób działania automatycznej klimatyzacji się poprawił. Więc jeżeli ktoś się jeszcze zastanawia – to polecam!
Wydaje mi się, że ograniczanie klimy przy mocnym wciśnięciu gazu jest rozsądnym rozwiązaniem ponieważ klima w pewnym stopniu obciąża silnik. Ma to niebagatelne znaczenie przy wyprzedzaniu. Kiedyś miałem służbową Astrę gdzie jak chciałem sprawnie wyprzedzić to musiałem klimę wyłączyć...
miru1968 napisał(a):Witam.
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak dostać się do parownika mazda 3 bp?
Podbijam pytanie. Wiem, że można się tam dostać od strony schowka i że podobno nie jest to specjalnie trudne. "Wystarczy" wyjąć schowek i wentylator. Ale jak to zrobić krok po kroku, by nic nie zepsuć to nie mam pojęcia. Noszę się z zamiarem samodzielnej dezynfekcji parownika z użyciem dedykowanego środka w aerozolu (np. Nanoclean Air), ale zanim zdecyduję się na zakup, muszę mieć pewność, że gra jest warta świeczki i uda się go dokładnie spryskać. Swoją drogą ciekawe jak ASO realizuje taką usługę czyszczenia parownika klimy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość