PS: Odnośnie ekranu dotykowego i odchodzenia mazdy od różnych rozwiązań to z tego co gdzieś wyczytałem Unia sama uwali niedługo ekrany dotykowe. Już jakiś wyrok nawet padł za wypadek spowodowany używaniem ekranu podczas jazdy – na niekorzyść kierowcy oczywiście, bo sąd ten ekran potraktował jak każde inne urządzenie (np. telefon)
Montaż nawiewów na tył, czytnika płyt CD i innych
Ja trochę rozumiem podejście kolegi z CD, ale sam, mimo że byłem dość długo ich fanem, przestawiłem się na spotify, ale z ustawieniem na najwyższą jakość. W domu jestem w stanie docenić CD, ale swoją drogą ona wciąż nie jest nośnikiem analogowym, więc porównanie do formatów bezstratnych jest wg mnie jak najbardziej zasadne. Inną kwestią jest stosunek sygnału do szumu i nie chodzi mi tu o parametr wzmacniacza czy odtwarzacza, tylko przeniesienie tego na stosunek muzyki do hałasu samochodu i otoczenia – to i tak zabija jakość odbioru, a podkręcenie gałki spowoduje tylko więcej odbić od szyb. Ale nie chcę krytykować – na każdego jakieś placebo działa 
PS: Odnośnie ekranu dotykowego i odchodzenia mazdy od różnych rozwiązań to z tego co gdzieś wyczytałem Unia sama uwali niedługo ekrany dotykowe. Już jakiś wyrok nawet padł za wypadek spowodowany używaniem ekranu podczas jazdy – na niekorzyść kierowcy oczywiście, bo sąd ten ekran potraktował jak każde inne urządzenie (np. telefon)
PS: Odnośnie ekranu dotykowego i odchodzenia mazdy od różnych rozwiązań to z tego co gdzieś wyczytałem Unia sama uwali niedługo ekrany dotykowe. Już jakiś wyrok nawet padł za wypadek spowodowany używaniem ekranu podczas jazdy – na niekorzyść kierowcy oczywiście, bo sąd ten ekran potraktował jak każde inne urządzenie (np. telefon)
krabdul napisał(a):Ja
PS: Odnośnie ekranu dotykowego i odchodzenia mazdy od różnych rozwiązań to z tego co gdzieś wyczytałem Unia sama uwali niedługo ekrany dotykowe. Już jakiś wyrok nawet padł za wypadek spowodowany używaniem ekranu podczas jazdy – na niekorzyść kierowcy oczywiście, bo sąd ten ekran potraktował jak każde inne urządzenie (np. telefon)
Znakomita wiadomość. Ekrany dotykowa w autach to skokowe, wyraźne zwiększenia zagrożeń na drodze. Pomijam już estetykę: niedawno jechałem nowym Volvo S60, gdzie ten panel dotykoway jest ogromny. Pod słońce to jest poplamiona odciskami paluchów szybka. No i musisz trafić paluchem na tym ekranie, przesunąć coś, itd. A uwaga powinna być zwrócona na drogę.
To wszystko się tak rozwinęło, bo kupujący tego oczekiwali: przyzwyczajeni do telefonów, tabletów itp. urządzeń chcieli tak samo obsługiwać samochody. Klimatyzacja dotykowa, ustawiana w trakcie jazdy, jeszcze w ruchu drogowym: brak słow do komentarza.
Też uważam, że kierunek jak najbardziej dobry, mimo wytykania przez konkurencję, że brak dotyku.
Ja sam w 3ce BM zdjąłem blokadę dotyku w czasie jazdy (a bo tak
) a w praktyce nigdy nie używałem tego, nawet na postoju. W MZDC II jest jeszcze lepsza obsługa, więc nawet jakbym mógł mieć dotyk za darmoszkę to bym na to teraz machnął. Kończę OT
Ja sam w 3ce BM zdjąłem blokadę dotyku w czasie jazdy (a bo tak
Dmb_T napisał(a):To wszystko się tak rozwinęło, bo kupujący tego oczekiwali: przyzwyczajeni do telefonów, tabletów itp. urządzeń chcieli tak samo obsługiwać samochody. Klimatyzacja dotykowa, ustawiana w trakcie jazdy, jeszcze w ruchu drogowym: brak słow do komentarza.
raczej dlatego, ze panel dotykowy jest duzo tanszy w produkcji niz pokretla i guziki. tak samo z wirtualnymi zegarami, sa duzo tansze niz analogowe zegary, a leszczy sie dodatkowo za to kasuje
Dmb_T napisał(a):krabdul napisał(a):Ja
PS: Odnośnie ekranu dotykowego i odchodzenia mazdy od różnych rozwiązań to z tego co gdzieś wyczytałem Unia sama uwali niedługo ekrany dotykowe. Już jakiś wyrok nawet padł za wypadek spowodowany używaniem ekranu podczas jazdy – na niekorzyść kierowcy oczywiście, bo sąd ten ekran potraktował jak każde inne urządzenie (np. telefon)
Znakomita wiadomość. Ekrany dotykowa w autach to skokowe, wyraźne zwiększenia zagrożeń na drodze. Pomijam już estetykę: niedawno jechałem nowym Volvo S60, gdzie ten panel dotykoway jest ogromny. Pod słońce to jest poplamiona odciskami paluchów szybka. No i musisz trafić paluchem na tym ekranie, przesunąć coś, itd. A uwaga powinna być zwrócona na drogę.
Ja mam w drugim samochodzie wyłącznie dotykowe sterowanie i nawet moje dzieci narzekają, muszą coś ustawić w trakcie jazdy (pomijam słaby układ menu w tym Peugeocie). Pokrętłem można sterować zerkając od czasu do czasu, a jak człowiek się nauczy, ile kliknięć jest potrzebnych, to nawet wcale nie zerkając
To wszystko się tak rozwinęło, bo kupujący tego oczekiwali: przyzwyczajeni do telefonów, tabletów itp. urządzeń chcieli tak samo obsługiwać samochody. Klimatyzacja dotykowa, ustawiana w trakcie jazdy, jeszcze w ruchu drogowym: brak słow do komentarza.
Raczej tak, jak napisał komisarzryba – to jest po prostu tańsze. I to nie tylko w produkcji, ale także w projektowaniu. No i można zrobić update (nawet zdalny).
Zresztą moim zdaniem to producenci raczej średnio się przejmują klientami – nie wiem, kto chciał mieć mulaste samochody, które wypuszczają w 2020 praktycznie wszyscy producenci...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość