Strona 1 z 2
Skyactiv-x zmiana 180 na 186 KM

Napisane:
16 lis 2023, 20:38
przez Robert_F
Cześć,
w Was moi drodzy ostatnia szansa... Szukam kontaktu do gościa, z którym rozmawiałem na temat zmiany oprogramowania ECU silnika skyactiv-x. Rozmawiałem z nim jakiś rok temu i niestety zaginął mi nr telefonu do niego. Z rozmowy wynikało, że pracował w serwisie ASO mazdy w Warszawie i zmiana oprogramowania silnika jest jak najbardziej możliwa i może się tego podjąć. Dostałem ostatnio taką mazdę w wersji 186 KM jako auto zastępcze i muszę przyznać, że jeździ się nią dużo przyjemniej. Silnik ma wyczuwalnie lepszą charakterystykę na niższych obrotach. Nie chodzi mi nawet o te dodatkowe 6 KM, ile o wyższy moment i przyjemniejszą pracę silnika przy niższych obrotach. Trafiłem do niego przypadkowo, bo Gość oferował zmianę wersji nawigacji w poprzedniej generacji mazdy na taką, która chodzi z AndroidAuto (żona ma trójkę z 2016 roku). Przy okazji wyszło, że zajmuje się też zmianami map ECU. A teraz chciałbym z tego skorzystać i jest problem... Szukajka też nic mi nie znajduje.
Czy możecie pomóc namierzyć ten kontakt?
Dopisano 16 lis 2023, 20:07:
Prawdopodobnie był to kontakt znaleziony na Allegro – chodzi o użytkownika o nicku TaniaCena ale niestety obecnie nic nie wystawia i kontakt przez to jest niemożliwy.

Napisane:
17 lis 2023, 18:10
przez worn
Przecież Skyactiv-X 180 KM vs 186 KM to dwa różne silniki, więc w wersji 180 KM samą zmianą mapy nie uzyskasz parametrów z wersji 186 KM. Dla mnie brzmi to jak jakiś scam.

Napisane:
28 mar 2025, 11:06
przez KrzysiekWPR
Część,
No właśnie wersja
180km skyactive x
186km skyactive x e
To zupełnie nowe silniki? Serio. To dość zaskakujące.
Czemu mazda po 2 latach zmieniła konstrukcje (szybko). Moc wzrosła kosmetycznie. Czy ten pierwszy też miał kompresor?
Jak to jest z tymi silnikami.
Re: Skyactiv-x zmiana 180 na 186 KM

Napisane:
28 mar 2025, 11:29
przez Wojtek
Można sobie przetłumaczyć... To tak w skrócie

e-Skyactiv X:
The e-Skyactiv X is an updated version of the Skyactiv-X engine, which has been tweaked to further improve power, driveability, and efficiency.
e-Skyactiv X M Hybrid:
The e-Skyactiv X M Hybrid is a mild hybrid system that uses the integrated starter motor generator to produce electricity during deceleration, which is stored in a 24-volt battery and deployed as needed.
Spark Plug Intervals:
The Skyactiv-X engine has a 60,000 km interval for spark plug changes, compared to 120,000 km for the Skyactiv-G.

Napisane:
28 mar 2025, 15:43
przez perot
KrzysiekWPR napisał(a): Czy ten pierwszy też miał kompresor?Jak to jest z tymi silnikami.
Pierwszy też ma kompresor. Zmiany są nie tylko elektroniczne ale też i mechaniczne w tym nowym.
Czemu Mazda tak postąpiła to wie tylko Mazda...My możemy sobie tylko gdybać....
Ja mam pierwszy Skyactiv-X 180 KM i nic się nie dzieje złego , co by było przyczyną zmiany konstrukcyjnej tej jednostki.
Nie piszę tu o elastyczności itp. .......
Re: Skyactiv-x zmiana 180 na 186 KM

Napisane:
28 mar 2025, 16:27
przez Wojtek
Podejrzewam, że ekologia (emisja CO2) zmusiła Mazdę do wprowadzenia nowszej wersji silnika.

Napisane:
28 mar 2025, 21:50
przez KrzysiekWPR
perot napisał(a):KrzysiekWPR napisał(a): Czy ten pierwszy też miał kompresor?Jak to jest z tymi silnikami.
Pierwszy też ma kompresor. Zmiany są nie tylko elektroniczne ale też i mechaniczne w tym nowym.
Czemu Mazda tak postąpiła to wie tylko Mazda...My możemy sobie tylko gdybać....
Ja mam pierwszy Skyactiv-X 180 KM i nic się nie dzieje złego , co by było przyczyną zmiany konstrukcyjnej tej jednostki.
Nie piszę tu o elastyczności itp. .......
Ile km masz przejechane? na jakim oleju jeździsz?
Elastyczność czyli co masz na myśli?
Dopiero zaczynam się nieco interesować tym motorem, więc wybaczcie jeśli sprawa jest oczywista w tym co zapytałem.

Napisane:
29 mar 2025, 08:00
przez perot
KrzysiekWPR napisał(a):Ile km masz przejechane? na jakim oleju jeździsz?
Elastyczność czyli co masz na myśli?
Przejechane około 90 tyś , olej Mazda Original Oil Supra-X 0W20. Dobre też są oleje Shell i stosunkowo tanie.
Podobno te nowsze X mają lepszą reakcję na gaz , są ciut szybsze i ogólnie jednostka lepiej pracuje. Ja jeździłem nowym X i bez rewelacji względem starego. W trasę i na miasto wystarcza to co mam w starym.
Re: Skyactiv-x zmiana 180 na 186 KM

Napisane:
7 kwi 2025, 13:03
przez CezaR83
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością...
Producent podaje w katalogu jak wiecie 186KM/240Nm zalecane paliwo min PB95 najlepiej PB98
Do tej pory jeździłem na różnych odmianach 95 ale ostatnio zatankowałem zwykle marketowe 98 i udałem się na hamownie. Planuje za jakiś czas jeszcze wizytę na innej hamowni po zalaniu innego paliwa 98 z BP Lub Shell R100
o to wyniki...

Napisane:
8 kwi 2025, 15:40
przez Li Mu Bai
CezaR83 napisał(a):Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością...
Producent podaje w katalogu jak wiecie 186KM/240Nm zalecane paliwo min PB95 najlepiej PB98
Do tej pory jeździłem na różnych odmianach 95 ale ostatnio zatankowałem zwykle marketowe 98 i udałem się na hamownie. Planuje za jakiś czas jeszcze wizytę na innej hamowni po zalaniu innego paliwa 98 z BP Lub Shell R100
o to wyniki...
a gdzie mazda zaleca najlepiej PB98 do tego motoru ? Do tej pory się z tym nigdzie nie spotkałem.
Wynik z hamowni baaardzo źle wygląda.

Napisane:
8 kwi 2025, 15:50
przez CezaR83
Li Mu Bai napisał(a):a gdzie mazda zaleca najlepiej PB98 do tego motoru ?
W salonie przy odbiorze mi tak zasugerowali!

nawet podejrzewam dlaczego....
Ponieważ w Polsce paliwo 95 tak szczerze nie ma 95 oktanów tylko trochę mniej a 98 zapewne mieści sie miedzy 95-97


Napisane:
8 kwi 2025, 15:55
przez Li Mu Bai
CezaR83 napisał(a):Li Mu Bai napisał(a):a gdzie mazda zaleca najlepiej PB98 do tego motoru ?
W salonie przy odbiorze mi tak zasugerowali!

to pewnie stanowisko jednego człowieka, a nie mazdy.
Do SkyX jest nawet niezalecane PB98, bo kończy się to słabszymi osiągami oraz wyższym spalaniem.

Napisane:
8 kwi 2025, 15:59
przez CezaR83
Li Mu Bai napisał(a):Do SkyX jest nawet niezalecane PB98, bo kończy się to słabszymi osiągami oraz wyższym spalaniem.
Może , pod warunkiem ze 95 ma faktycznie tyle ile powinno mieć , jeśli jeździłeś na innym paliwie niż polskie to powinieneś wiedzieć ze nasze 95 nie jest takie samo jak np za zachodnią granicą

a czy to prawda ze słabszymi osiągami, sprawdzę zapewne na kolejnym hamowaniu po zalaniu 98 BP lub nawet Shella 100


Napisane:
8 kwi 2025, 16:01
przez Li Mu Bai
CezaR83 napisał(a):Li Mu Bai napisał(a):Do SkyX jest nawet niezalecane PB98, bo kończy się to słabszymi osiągami oraz wyższym spalaniem.
Może , pod warunkiem ze 95 ma faktycznie tyle ile powinno mieć , jeśli jeździłeś na innym paliwie niż polskie to powinieneś wiedzieć ze nasze 95 nie jest takie samo jak np za zachodnią granicą

i co ma piernik do wiatraka? mówimy o PB98, a wychodzisz z zawartością biokomponentów w PB95.

Napisane:
8 kwi 2025, 16:09
przez CezaR83
Li Mu Bai napisał(a):i co ma piernik do wiatraka? mówimy o PB98, a wychodzisz z zawartością biokomponentów w PB95.
o żadnych biokomponentach nie wspomniałem!! i nie o to mi chodzi, jeszcze przed wprowadzeniem
E10 ( TERAZ WCHODZIMY W ŚWIAT BIO) PB95
E5 w Polsce nie miała 95 oktanów tylko 89-92 REALNIE i może nie każdy o tym wie! a skoro Mazda ZALECA min 95 to u nas powinno sie lać 98 bo ma realnie 95-97! Kumasz juz?


Napisane:
8 kwi 2025, 16:10
przez Li Mu Bai
CezaR83 napisał(a):Li Mu Bai napisał(a):i co ma piernik do wiatraka? mówimy o PB98, a wychodzisz z zawartością biokomponentów w PB95.
o żadnych biokomponentach nie wspomniałem!! i nie o to mi chodzi, jeszcze przed wprowadzeniem
E10 ( TERAZ W CHODZIMY W ŚWIAT BIO) PB95 E5 w Polsce nie miała 95 oktanów tylko 89-92 REALNIE i może nie każdy o tym wie! a skoro Mazda ZALECA min 95 to u nas powinno sie lać 98 bo ma realnie 95-97! Kumasz juz?

To lej i szerokiej drogi. Niech moc będzie z Tobą, bo widać że jej brakuje


Napisane:
8 kwi 2025, 16:15
przez CezaR83
Li Mu Bai napisał(a):CezaR83 napisał(a):Li Mu Bai napisał(a):i co ma piernik do wiatraka? mówimy o PB98, a wychodzisz z zawartością biokomponentów w PB95.
o żadnych biokomponentach nie wspomniałem!! i nie o to mi chodzi, jeszcze przed wprowadzeniem
E10 ( TERAZ W CHODZIMY W ŚWIAT BIO) PB95 E5 w Polsce nie miała 95 oktanów tylko 89-92 REALNIE i może nie każdy o tym wie! a skoro Mazda ZALECA min 95 to u nas powinno sie lać 98 bo ma realnie 95-97! Kumasz juz?

To lej i szerokiej drogi. Niech moc będzie z Tobą, bo widać że jej brakuje

No ewidentnie Brakuje co widać na wykresie!

U Ciebie zapewne tez nie ma 180KM

na pewno 2 razy jeszcze hamownie odwiedzę z różnymi efektami a może i nie! Zobaczymy!

Napisane:
8 kwi 2025, 16:19
przez Li Mu Bai
No ewidentnie Brakuje co widać na wykresie!

U Ciebie zapewne tez nie ma 180KM

na pewno 2 razy jeszcze hamownie odwiedzę z różnymi efektami a może i nie! Zobaczymy!
No za granicą już testowali, sprawdzali na wyższej liczbie oktanów i pisali wnioski, które przytoczyłem wyżej. Silnik ten nie lubi PB98, więcej konsumuje i uzyskuje mniejszą moc.

Napisane:
8 kwi 2025, 16:31
przez CezaR83
Li Mu Bai napisał(a):No za granicą już testowali, sprawdzali na wyższej liczbie oktanów
A JA Ci tłumaczyłem ze
tam 95 może i ma prawidłowe parametry i 98 faktycznie może
tam nie korzystanie wpływać... ale u nas jest jak jest.... dowiem sie przy następnym Hamowaniu


Napisane:
9 kwi 2025, 07:57
przez mskgs
Strasznie pewny swego jesteś. Zatem zalej
tu 95, jedź na hamownie, później zalej
tam 95 i jedź na hamownie – z chęcią wszyscy zobaczymy różnice.
