Skyactiv-x zmiana 180 na 186 KM

Postprzez Robert_F » 16 lis 2023, 20:38

Cześć,
w Was moi drodzy ostatnia szansa... Szukam kontaktu do gościa, z którym rozmawiałem na temat zmiany oprogramowania ECU silnika skyactiv-x. Rozmawiałem z nim jakiś rok temu i niestety zaginął mi nr telefonu do niego. Z rozmowy wynikało, że pracował w serwisie ASO mazdy w Warszawie i zmiana oprogramowania silnika jest jak najbardziej możliwa i może się tego podjąć. Dostałem ostatnio taką mazdę w wersji 186 KM jako auto zastępcze i muszę przyznać, że jeździ się nią dużo przyjemniej. Silnik ma wyczuwalnie lepszą charakterystykę na niższych obrotach. Nie chodzi mi nawet o te dodatkowe 6 KM, ile o wyższy moment i przyjemniejszą pracę silnika przy niższych obrotach. Trafiłem do niego przypadkowo, bo Gość oferował zmianę wersji nawigacji w poprzedniej generacji mazdy na taką, która chodzi z AndroidAuto (żona ma trójkę z 2016 roku). Przy okazji wyszło, że zajmuje się też zmianami map ECU. A teraz chciałbym z tego skorzystać i jest problem... Szukajka też nic mi nie znajduje.
Czy możecie pomóc namierzyć ten kontakt?

Dopisano 16 lis 2023, 20:07:

Prawdopodobnie był to kontakt znaleziony na Allegro – chodzi o użytkownika o nicku TaniaCena ale niestety obecnie nic nie wystawia i kontakt przez to jest niemożliwy.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2020, 21:12
Posty: 5
Skąd: Górny Śląsk
Auto: Mazda 3 Hikari SkyActiv-X 4x4

Postprzez worn » 17 lis 2023, 18:10

Przecież Skyactiv-X 180 KM vs 186 KM to dwa różne silniki, więc w wersji 180 KM samą zmianą mapy nie uzyskasz parametrów z wersji 186 KM. Dla mnie brzmi to jak jakiś scam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 384 (32/56)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez KrzysiekWPR » 28 mar 2025, 11:06

Część,

No właśnie wersja
180km skyactive x
186km skyactive x e
To zupełnie nowe silniki? Serio. To dość zaskakujące.
Czemu mazda po 2 latach zmieniła konstrukcje (szybko). Moc wzrosła kosmetycznie. Czy ten pierwszy też miał kompresor?

Jak to jest z tymi silnikami.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 114 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Wojtek » 28 mar 2025, 11:29

Można sobie przetłumaczyć... To tak w skrócie :)
e-Skyactiv X:
The e-Skyactiv X is an updated version of the Skyactiv-X engine, which has been tweaked to further improve power, driveability, and efficiency.
e-Skyactiv X M Hybrid:
The e-Skyactiv X M Hybrid is a mild hybrid system that uses the integrated starter motor generator to produce electricity during deceleration, which is stored in a 24-volt battery and deployed as needed.

Spark Plug Intervals:
The Skyactiv-X engine has a 60,000 km interval for spark plug changes, compared to 120,000 km for the Skyactiv-G.
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez perot » 28 mar 2025, 15:43

KrzysiekWPR napisał(a): Czy ten pierwszy też miał kompresor?Jak to jest z tymi silnikami.


Pierwszy też ma kompresor. Zmiany są nie tylko elektroniczne ale też i mechaniczne w tym nowym.
Czemu Mazda tak postąpiła to wie tylko Mazda...My możemy sobie tylko gdybać....
Ja mam pierwszy Skyactiv-X 180 KM i nic się nie dzieje złego , co by było przyczyną zmiany konstrukcyjnej tej jednostki.
Nie piszę tu o elastyczności itp. .......
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 349 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Wojtek » 28 mar 2025, 16:27

Podejrzewam, że ekologia (emisja CO2) zmusiła Mazdę do wprowadzenia nowszej wersji silnika.
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez KrzysiekWPR » 28 mar 2025, 21:50

perot napisał(a):
KrzysiekWPR napisał(a): Czy ten pierwszy też miał kompresor?Jak to jest z tymi silnikami.


Pierwszy też ma kompresor. Zmiany są nie tylko elektroniczne ale też i mechaniczne w tym nowym.
Czemu Mazda tak postąpiła to wie tylko Mazda...My możemy sobie tylko gdybać....
Ja mam pierwszy Skyactiv-X 180 KM i nic się nie dzieje złego , co by było przyczyną zmiany konstrukcyjnej tej jednostki.
Nie piszę tu o elastyczności itp. .......


Ile km masz przejechane? na jakim oleju jeździsz?
Elastyczność czyli co masz na myśli?
Dopiero zaczynam się nieco interesować tym motorem, więc wybaczcie jeśli sprawa jest oczywista w tym co zapytałem.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 114 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez perot » 29 mar 2025, 08:00

KrzysiekWPR napisał(a):Ile km masz przejechane? na jakim oleju jeździsz?
Elastyczność czyli co masz na myśli?

Przejechane około 90 tyś , olej Mazda Original Oil Supra-X 0W20. Dobre też są oleje Shell i stosunkowo tanie.
Podobno te nowsze X mają lepszą reakcję na gaz , są ciut szybsze i ogólnie jednostka lepiej pracuje. Ja jeździłem nowym X i bez rewelacji względem starego. W trasę i na miasto wystarcza to co mam w starym.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 349 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez CezaR83 » 7 kwi 2025, 13:03

Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością...
Producent podaje w katalogu jak wiecie 186KM/240Nm zalecane paliwo min PB95 najlepiej PB98
Do tej pory jeździłem na różnych odmianach 95 ale ostatnio zatankowałem zwykle marketowe 98 i udałem się na hamownie. Planuje za jakiś czas jeszcze wizytę na innej hamowni po zalaniu innego paliwa 98 z BP Lub Shell R100
o to wyniki...
Załączniki
20250402_152337.jpg
Hamowania VTG silnika eSkyactivX 186/240Nm
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Li Mu Bai » 8 kwi 2025, 15:40

CezaR83 napisał(a):Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością...
Producent podaje w katalogu jak wiecie 186KM/240Nm zalecane paliwo min PB95 najlepiej PB98
Do tej pory jeździłem na różnych odmianach 95 ale ostatnio zatankowałem zwykle marketowe 98 i udałem się na hamownie. Planuje za jakiś czas jeszcze wizytę na innej hamowni po zalaniu innego paliwa 98 z BP Lub Shell R100
o to wyniki...

a gdzie mazda zaleca najlepiej PB98 do tego motoru ? Do tej pory się z tym nigdzie nie spotkałem.
Wynik z hamowni baaardzo źle wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez CezaR83 » 8 kwi 2025, 15:50

Li Mu Bai napisał(a):a gdzie mazda zaleca najlepiej PB98 do tego motoru ?

W salonie przy odbiorze mi tak zasugerowali! :>
nawet podejrzewam dlaczego....
Ponieważ w Polsce paliwo 95 tak szczerze nie ma 95 oktanów tylko trochę mniej a 98 zapewne mieści sie miedzy 95-97 :P
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Li Mu Bai » 8 kwi 2025, 15:55

CezaR83 napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):a gdzie mazda zaleca najlepiej PB98 do tego motoru ?

W salonie przy odbiorze mi tak zasugerowali! :>

to pewnie stanowisko jednego człowieka, a nie mazdy.

Do SkyX jest nawet niezalecane PB98, bo kończy się to słabszymi osiągami oraz wyższym spalaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez CezaR83 » 8 kwi 2025, 15:59

Li Mu Bai napisał(a):Do SkyX jest nawet niezalecane PB98, bo kończy się to słabszymi osiągami oraz wyższym spalaniem.

Może , pod warunkiem ze 95 ma faktycznie tyle ile powinno mieć , jeśli jeździłeś na innym paliwie niż polskie to powinieneś wiedzieć ze nasze 95 nie jest takie samo jak np za zachodnią granicą <rotfl>
a czy to prawda ze słabszymi osiągami, sprawdzę zapewne na kolejnym hamowaniu po zalaniu 98 BP lub nawet Shella 100 :)
Ostatnio edytowano 8 kwi 2025, 16:01 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Li Mu Bai » 8 kwi 2025, 16:01

CezaR83 napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):Do SkyX jest nawet niezalecane PB98, bo kończy się to słabszymi osiągami oraz wyższym spalaniem.

Może , pod warunkiem ze 95 ma faktycznie tyle ile powinno mieć , jeśli jeździłeś na innym paliwie niż polskie to powinieneś wiedzieć ze nasze 95 nie jest takie samo jak np za zachodnią granicą <rotfl>


i co ma piernik do wiatraka? mówimy o PB98, a wychodzisz z zawartością biokomponentów w PB95.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez CezaR83 » 8 kwi 2025, 16:09

Li Mu Bai napisał(a):i co ma piernik do wiatraka? mówimy o PB98, a wychodzisz z zawartością biokomponentów w PB95.

o żadnych biokomponentach nie wspomniałem!! i nie o to mi chodzi, jeszcze przed wprowadzeniem E10 ( TERAZ WCHODZIMY W ŚWIAT BIO) PB95 E5 w Polsce nie miała 95 oktanów tylko 89-92 REALNIE i może nie każdy o tym wie! a skoro Mazda ZALECA min 95 to u nas powinno sie lać 98 bo ma realnie 95-97! Kumasz juz? :|
Ostatnio edytowano 8 kwi 2025, 16:12 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Li Mu Bai » 8 kwi 2025, 16:10

CezaR83 napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):i co ma piernik do wiatraka? mówimy o PB98, a wychodzisz z zawartością biokomponentów w PB95.

o żadnych biokomponentach nie wspomniałem!! i nie o to mi chodzi, jeszcze przed wprowadzeniem E10 ( TERAZ W CHODZIMY W ŚWIAT BIO) PB95 E5 w Polsce nie miała 95 oktanów tylko 89-92 REALNIE i może nie każdy o tym wie! a skoro Mazda ZALECA min 95 to u nas powinno sie lać 98 bo ma realnie 95-97! Kumasz juz? :|


To lej i szerokiej drogi. Niech moc będzie z Tobą, bo widać że jej brakuje <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez CezaR83 » 8 kwi 2025, 16:15

Li Mu Bai napisał(a):
CezaR83 napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):i co ma piernik do wiatraka? mówimy o PB98, a wychodzisz z zawartością biokomponentów w PB95.

o żadnych biokomponentach nie wspomniałem!! i nie o to mi chodzi, jeszcze przed wprowadzeniem E10 ( TERAZ W CHODZIMY W ŚWIAT BIO) PB95 E5 w Polsce nie miała 95 oktanów tylko 89-92 REALNIE i może nie każdy o tym wie! a skoro Mazda ZALECA min 95 to u nas powinno sie lać 98 bo ma realnie 95-97! Kumasz juz? :|


To lej i szerokiej drogi. Niech moc będzie z Tobą, bo widać że jej brakuje <rotfl>

No ewidentnie Brakuje co widać na wykresie! <czytaj> U Ciebie zapewne tez nie ma 180KM <płacze> na pewno 2 razy jeszcze hamownie odwiedzę z różnymi efektami a może i nie! Zobaczymy!
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Li Mu Bai » 8 kwi 2025, 16:19

No ewidentnie Brakuje co widać na wykresie! <czytaj> U Ciebie zapewne tez nie ma 180KM <płacze> na pewno 2 razy jeszcze hamownie odwiedzę z różnymi efektami a może i nie! Zobaczymy!


No za granicą już testowali, sprawdzali na wyższej liczbie oktanów i pisali wnioski, które przytoczyłem wyżej. Silnik ten nie lubi PB98, więcej konsumuje i uzyskuje mniejszą moc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez CezaR83 » 8 kwi 2025, 16:31

Li Mu Bai napisał(a):No za granicą już testowali, sprawdzali na wyższej liczbie oktanów

A JA Ci tłumaczyłem ze tam 95 może i ma prawidłowe parametry i 98 faktycznie może tam nie korzystanie wpływać... ale u nas jest jak jest.... dowiem sie przy następnym Hamowaniu papa
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez mskgs » 9 kwi 2025, 07:57

Strasznie pewny swego jesteś. Zatem zalej tu 95, jedź na hamownie, później zalej tam 95 i jedź na hamownie – z chęcią wszyscy zobaczymy różnice. :)
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 174 (2/12)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323