Dzień dobry.
Jestem posiadaczem Mazdy 3 BP 2.0 122km 2019 z przebiegiem 30 000km. Mam ją dopiero od 2 miesięcy i zauważyłem pewien problem.
Na jałowym biegu pojawia się lekkie falowanie obrotów i lekkie drgania oraz podczas jazdy niezależnie na jakim biegu do 2 tysięcy obrotów (czyli lekko wciśnięty gaz) pojawiają się drgania/wibracje, natomiast powyżej 2 tysięcy obrotów wszystko jest w porządku. Czy ktoś wie co może być nie tak?
Falowanie obrotów, wibracje
Strona 1 z 1
jjj_kkk napisał(a):Dzień dobry.
Jestem posiadaczem Mazdy 3 BP 2.0 122km 2019 z przebiegiem 30 000km. Mam ją dopiero od 2 miesięcy i zauważyłem pewien problem.
Na jałowym biegu pojawia się lekkie falowanie obrotów i lekkie drgania oraz podczas jazdy niezależnie na jakim biegu do 2 tysięcy obrotów (czyli lekko wciśnięty gaz) pojawiają się drgania/wibracje, natomiast powyżej 2 tysięcy obrotów wszystko jest w porządku. Czy ktoś wie co może być nie tak?
Jeśli masz manuala to to znany problem. Wibracje są podczas odłączania cylindrów, nwm czy znaleźli na to sposób. W automacie to nie występuje.
paweł_TBU napisał(a):jjj_kkk napisał(a):Dzień dobry.
Jestem posiadaczem Mazdy 3 BP 2.0 122km 2019 z przebiegiem 30 000km. Mam ją dopiero od 2 miesięcy i zauważyłem pewien problem.
Na jałowym biegu pojawia się lekkie falowanie obrotów i lekkie drgania oraz podczas jazdy niezależnie na jakim biegu do 2 tysięcy obrotów (czyli lekko wciśnięty gaz) pojawiają się drgania/wibracje, natomiast powyżej 2 tysięcy obrotów wszystko jest w porządku. Czy ktoś wie co może być nie tak?
Jeśli masz manuala to to znany problem. Wibracje są podczas odłączania cylindrów, nwm czy znaleźli na to sposób. W automacie to nie występuje.
Tak, mam manuala. Poczytałem o tym sporo i faktycznie wygląda, że to jest to i chyba nie ma na to rozwiązania na ten moment tak jak napisałeś. A niestety te wibracje są dość irytujące :/ Dzięki za pomoc
Dopisano 9 lut 2022, 20:14:
lelo28 napisał(a):jjj_kkk trzymaj się powyżej 2 tys, zrobisz dobrze dla siebie i silnika.
lelo28 jest to jakiś pomysł – wibracji nie będzie, ale pewnie spalanie nieco się zwiększy. A tak z ciekawości, trzymanie się powyżej 2 tys. obrotów jest "zdrowsze" dla tego silnika?
- Od: 9 lut 2022, 10:57
- Posty: 6
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 BP 2019 Hatchback Kanjo 2.0 122KM MT
Z całą pewnością zdrowsze dla wolnossącej benzyny są wyższe, niż niższe obroty . Pamiętaj o jednym: TO NIE JEST DIESEL. O spalanie się nie martw, od tego jest dezaktywacja cylindrów.
Ja się od jakiegoś czasu mecze z falowaniem obrotów na biegu jałowym. Temat zgłoszony do ASO, jednak trzeba obserwować
Na pewno tak nie powinno być.
Ktoś mial podobny problem? Wystepuje tylko i wyłącznie na postoju na biegu jałowym.
Link do filmu: https://youtu.be/9qZ-SYdP70k
Na pewno tak nie powinno być.
Ktoś mial podobny problem? Wystepuje tylko i wyłącznie na postoju na biegu jałowym.
Link do filmu: https://youtu.be/9qZ-SYdP70k
Hej , u siebie też zauważyłem falowanie obrotów. Nie jest takie jak u Ciebie tylko co jakiś czas skacze z 500 na 750 obrotów i z powrotem. Samochód 2.5 tysiąca przebiegu , dbam o niego jak mogę. Olej wymieniony na Amsoil 0w20 przy 1800. Silnik docierałem dobrze , nie przekraczalem 3.5 -4 tys obrotów i jeździłem tylko na manetkach żeby trzymać auto na około 2 tys obrotów . Czy ktoś tak ma / miał?
Sanvean napisał(a):Hej , u siebie też zauważyłem falowanie obrotów. Nie jest takie jak u Ciebie tylko co jakiś czas skacze z 500 na 750 obrotów i z powrotem. Samochód 2.5 tysiąca przebiegu , dbam o niego jak mogę. Olej wymieniony na Amsoil 0w20 przy 1800. Silnik docierałem dobrze , nie przekraczalem 3.5 -4 tys obrotów i jeździłem tylko na manetkach żeby trzymać auto na około 2 tys obrotów . Czy ktoś tak ma / miał?
Kiedy to falowanie występuje? Na postoju? Czy silnik jest ciepły?
Jeśli tak to elektrozawór czujnika par paliwa Jak coś to pisz na priv
Sanvean napisał(a):Nie jest takie jak u Ciebie tylko co jakiś czas skacze z 500 na 750 obrotów i z powrotem.
Też masz Sky-G? Ja mogę ten efekt wywołać na żądanie, kiedy silnik ma roboczą temp. pracy, a samochód jest zatrzymany i ma aktywną funkcję Auto Hold. Dopóki trzym stopę na hamulcu, to obroty silnika po krótkiej chwili stabilizują się na poziomie ok. 500 rpm, ale kiedy puszczam hamulec, wtedy wzrastają do ok. 750 rpm. Kiedy znów nacisnę hamulec nożny, to znów obniżą się do 500, puszczę to podniosą się do 750 rpm.
Ciekawy efekt jest, kiedy po zatrzymaniu pojazdu i ustabilizowaniu się obrotów silnika ma poziomie ok. 500 rpm, odpuszczę hamulec nożny po raz pierwszy. Wówczas następuje takie delikatne szarpnięcie, jak gdyby sprzęgło hydrokinetyczne zniwelowało luz.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Chciałbym dodać że silnik to skyactive g , i zauważyłem to falowanie na rozgrzanym
silniku po zaparkowaniu w garażu na pozycji P i włączonym ręcznym oraz wyłączonym istopem.
silniku po zaparkowaniu w garażu na pozycji P i włączonym ręcznym oraz wyłączonym istopem.
Stan i stop nie ma znaczenia to się włącza żeby doładowywać Aku hybrydy. Włącz na ekranie monitor przepływu energii i będziesz widział kiedy te obroty skaczą. To normalne w tym aucie.
paweł_TBU napisał(a):Stan i stop nie ma znaczenia to się włącza żeby doładowywać Aku hybrydy. Włącz na ekranie monitor przepływu energii i będziesz widział kiedy te obroty skaczą. To normalne w tym aucie.
Dzięki, masz rację, już myślałem że to coś poważnego
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość