Falowanie obrotów, wibracje

Postprzez jjj_kkk » 9 lut 2022, 11:03

Dzień dobry.

Jestem posiadaczem Mazdy 3 BP 2.0 122km 2019 z przebiegiem 30 000km. Mam ją dopiero od 2 miesięcy i zauważyłem pewien problem.
Na jałowym biegu pojawia się lekkie falowanie obrotów i lekkie drgania oraz podczas jazdy niezależnie na jakim biegu do 2 tysięcy obrotów (czyli lekko wciśnięty gaz) pojawiają się drgania/wibracje, natomiast powyżej 2 tysięcy obrotów wszystko jest w porządku. Czy ktoś wie co może być nie tak? :)
Początkujący
 
Od: 9 lut 2022, 10:57
Posty: 6
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hatchback Kanjo 2.0 122KM MT

Postprzez paweł_TBU » 9 lut 2022, 11:18

jjj_kkk napisał(a):Dzień dobry.

Jestem posiadaczem Mazdy 3 BP 2.0 122km 2019 z przebiegiem 30 000km. Mam ją dopiero od 2 miesięcy i zauważyłem pewien problem.
Na jałowym biegu pojawia się lekkie falowanie obrotów i lekkie drgania oraz podczas jazdy niezależnie na jakim biegu do 2 tysięcy obrotów (czyli lekko wciśnięty gaz) pojawiają się drgania/wibracje, natomiast powyżej 2 tysięcy obrotów wszystko jest w porządku. Czy ktoś wie co może być nie tak? :)

Jeśli masz manuala to to znany problem. Wibracje są podczas odłączania cylindrów, nwm czy znaleźli na to sposób. W automacie to nie występuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez lelo28 » 9 lut 2022, 11:41

jjj_kkk trzymaj się powyżej 2 tys, zrobisz dobrze dla siebie i silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez jjj_kkk » 9 lut 2022, 21:09

paweł_TBU napisał(a):
jjj_kkk napisał(a):Dzień dobry.

Jestem posiadaczem Mazdy 3 BP 2.0 122km 2019 z przebiegiem 30 000km. Mam ją dopiero od 2 miesięcy i zauważyłem pewien problem.
Na jałowym biegu pojawia się lekkie falowanie obrotów i lekkie drgania oraz podczas jazdy niezależnie na jakim biegu do 2 tysięcy obrotów (czyli lekko wciśnięty gaz) pojawiają się drgania/wibracje, natomiast powyżej 2 tysięcy obrotów wszystko jest w porządku. Czy ktoś wie co może być nie tak? :)

Jeśli masz manuala to to znany problem. Wibracje są podczas odłączania cylindrów, nwm czy znaleźli na to sposób. W automacie to nie występuje.


Tak, mam manuala. Poczytałem o tym sporo i faktycznie wygląda, że to jest to i chyba nie ma na to rozwiązania na ten moment tak jak napisałeś. A niestety te wibracje są dość irytujące :/ Dzięki za pomoc :)

Dopisano 9 lut 2022, 20:14:

lelo28 napisał(a):jjj_kkk trzymaj się powyżej 2 tys, zrobisz dobrze dla siebie i silnika.

lelo28 jest to jakiś pomysł – wibracji nie będzie, ale pewnie spalanie nieco się zwiększy. A tak z ciekawości, trzymanie się powyżej 2 tys. obrotów jest "zdrowsze" dla tego silnika?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2022, 10:57
Posty: 6
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hatchback Kanjo 2.0 122KM MT

Postprzez lelo28 » 9 lut 2022, 22:11

Z całą pewnością zdrowsze dla wolnossącej benzyny są wyższe, niż niższe obroty <spoko> . Pamiętaj o jednym: TO NIE JEST DIESEL. O spalanie się nie martw, od tego jest dezaktywacja cylindrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez k.siwczyk » 1 lip 2023, 21:40

Ja się od jakiegoś czasu mecze z falowaniem obrotów na biegu jałowym. Temat zgłoszony do ASO, jednak trzeba obserwować :)

Na pewno tak nie powinno być.

Ktoś mial podobny problem? Wystepuje tylko i wyłącznie na postoju na biegu jałowym.

Link do filmu: https://youtu.be/9qZ-SYdP70k
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Sanvean » 4 lis 2023, 15:26

Hej , u siebie też zauważyłem falowanie obrotów. Nie jest takie jak u Ciebie tylko co jakiś czas skacze z 500 na 750 obrotów i z powrotem. Samochód 2.5 tysiąca przebiegu , dbam o niego jak mogę. Olej wymieniony na Amsoil 0w20 przy 1800. Silnik docierałem dobrze , nie przekraczalem 3.5 -4 tys obrotów i jeździłem tylko na manetkach żeby trzymać auto na około 2 tys obrotów . Czy ktoś tak ma / miał?
Początkujący
 
Od: 12 mar 2023, 20:10
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 Skyactive-G AT Exclusive line + Design + Driver assistance & sound

Postprzez k.siwczyk » 4 lis 2023, 21:04

Sanvean napisał(a):Hej , u siebie też zauważyłem falowanie obrotów. Nie jest takie jak u Ciebie tylko co jakiś czas skacze z 500 na 750 obrotów i z powrotem. Samochód 2.5 tysiąca przebiegu , dbam o niego jak mogę. Olej wymieniony na Amsoil 0w20 przy 1800. Silnik docierałem dobrze , nie przekraczalem 3.5 -4 tys obrotów i jeździłem tylko na manetkach żeby trzymać auto na około 2 tys obrotów . Czy ktoś tak ma / miał?


Kiedy to falowanie występuje? Na postoju? Czy silnik jest ciepły?

Jeśli tak to elektrozawór czujnika par paliwa :) Jak coś to pisz na priv
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Palmer » 5 lis 2023, 00:45

Sanvean napisał(a):Nie jest takie jak u Ciebie tylko co jakiś czas skacze z 500 na 750 obrotów i z powrotem.

Też masz Sky-G? Ja mogę ten efekt wywołać na żądanie, kiedy silnik ma roboczą temp. pracy, a samochód jest zatrzymany i ma aktywną funkcję Auto Hold. Dopóki trzym stopę na hamulcu, to obroty silnika po krótkiej chwili stabilizują się na poziomie ok. 500 rpm, ale kiedy puszczam hamulec, wtedy wzrastają do ok. 750 rpm. Kiedy znów nacisnę hamulec nożny, to znów obniżą się do 500, puszczę to podniosą się do 750 rpm.
Ciekawy efekt jest, kiedy po zatrzymaniu pojazdu i ustabilizowaniu się obrotów silnika ma poziomie ok. 500 rpm, odpuszczę hamulec nożny po raz pierwszy. Wówczas następuje takie delikatne szarpnięcie, jak gdyby sprzęgło hydrokinetyczne zniwelowało luz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 448 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez paweł_TBU » 5 lis 2023, 07:41

Na biegu jałowym co jakiś czas załącza się alternatororozrusznik i wtedy skaczą obroty. Włącz sobie monitor przepływu energii będziesz to tam ładnie widzial
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Sanvean » 5 lis 2023, 08:47

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Chciałbym dodać że silnik to skyactive g , i zauważyłem to falowanie na rozgrzanym
silniku po zaparkowaniu w garażu na pozycji P i włączonym ręcznym oraz wyłączonym istopem.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2023, 20:10
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 Skyactive-G AT Exclusive line + Design + Driver assistance & sound

Postprzez paweł_TBU » 5 lis 2023, 21:33

Stan i stop nie ma znaczenia to się włącza żeby doładowywać Aku hybrydy. Włącz na ekranie monitor przepływu energii i będziesz widział kiedy te obroty skaczą. To normalne w tym aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Sanvean » 9 lis 2023, 00:05

paweł_TBU napisał(a):Stan i stop nie ma znaczenia to się włącza żeby doładowywać Aku hybrydy. Włącz na ekranie monitor przepływu energii i będziesz widział kiedy te obroty skaczą. To normalne w tym aucie.

Dzięki, masz rację, już myślałem że to coś poważnego
Początkujący
 
Od: 12 mar 2023, 20:10
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 Skyactive-G AT Exclusive line + Design + Driver assistance & sound

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323