SKYACTIV-X bierze olej
![Post Post](./styles/mazdaspeed/imageset/icon_post_target.gif)
Od niedawna obserwuje delikatnie wyższe zużycie paliwa (nieznaczne do max 0,5l/100km)– po tylu kilometrach jeżdżeniu na stałych trasach wiem czego oczekiwać. Początkowo przypuszczałem troche przytkany gpf, ale po długiej trasie na autostradzie uznałem ze powinien się troche oczyścić. ( wg komputera DPF differential pressure = 0.1kPa)
Zacząłem szukać dalej, sprawdziłem poziom oleju. O ile dotychczas nie ubywała ani kropla w przeciągu 10k km, o tyle zauważyłem spory spadek- o połowe bagnetu po 6 tysiącach kilometrów. W zakresie normy wg instrukcji, jednak jednostki skyactiv raczej nie są znane z konsumpcji oleju.
Olej, wraz z filtrem i podkładką wymieniałem co 10k km na orginalny, kupowany u dilera. Szukałem wycieków oleju od spodu – brak, szukałem błędów w komputerze – brak.
W internecie trafiłem na instrukcje serwisową do Skyactiv G – wg niej może to być skutek wadliwie działającego zaworu PCV (positive crankcase ventilation), lub poważniejsze problemy. Czy ktoś również ma problemy z braniem oleju?
Ostatnia wymiana oleju 30k km (09.2021), aktualny przebieg 36k km.
Zacząłem szukać dalej, sprawdziłem poziom oleju. O ile dotychczas nie ubywała ani kropla w przeciągu 10k km, o tyle zauważyłem spory spadek- o połowe bagnetu po 6 tysiącach kilometrów. W zakresie normy wg instrukcji, jednak jednostki skyactiv raczej nie są znane z konsumpcji oleju.
Olej, wraz z filtrem i podkładką wymieniałem co 10k km na orginalny, kupowany u dilera. Szukałem wycieków oleju od spodu – brak, szukałem błędów w komputerze – brak.
W internecie trafiłem na instrukcje serwisową do Skyactiv G – wg niej może to być skutek wadliwie działającego zaworu PCV (positive crankcase ventilation), lub poważniejsze problemy. Czy ktoś również ma problemy z braniem oleju?
Ostatnia wymiana oleju 30k km (09.2021), aktualny przebieg 36k km.