Olej silnikowy
1, 2
Zakładam osobny wątek bo wiadomo temat rzeka.
Szukam oleju 0w20 i póki co myślę o 3, a w zasadzie 2 bo mazdowy to tak srednio
Liqui Moly Special Tec Aa 0w20 lub Millers Oils Xf Longlife 0W20 5L Api Sn GF-5 lub ew wspomniany mazdowski
Mazda Supra Skyactiv 0W20 5L paradoksalnie Mazdy najdroższy, ktoś coś się wypowie? Z racji niskich przebiegów wymieniam olej raz do roku auto jeździ w większości po mieście. Wrzucam przy okazji info z instrukcji
Szukam oleju 0w20 i póki co myślę o 3, a w zasadzie 2 bo mazdowy to tak srednio
Liqui Moly Special Tec Aa 0w20 lub Millers Oils Xf Longlife 0W20 5L Api Sn GF-5 lub ew wspomniany mazdowski
Mazda Supra Skyactiv 0W20 5L paradoksalnie Mazdy najdroższy, ktoś coś się wypowie? Z racji niskich przebiegów wymieniam olej raz do roku auto jeździ w większości po mieście. Wrzucam przy okazji info z instrukcji
3ka BM też miała olej 0W20 i ja zawsze lałem taki właśnie mazdowski, ale nie zawsze kupiony w ASO
Robiłem 12-18kkm rocznie, więc zmieniałem co rok.
Na hamowni seria (120) miała ponad 140KM, po grzebaniu przez DISI 179.5KM na PB95 a po strojeniu na PB98 185KM. Auto korzystało z wysokich obrotów, ale rzecz jasna tylko po nagrzaniu. Od wymiany do wymiany na bagnecie stały poziom. Mało paliło. Potrafiłem na spokojnych, lokalnych trasach zejść do 4.5l na setkę.
Na opakowaniu oleju mazdy z tyłu jest logo TOTAL. Może parę groszy zaoszczędzisz kupując Totala – pytanie który to jest dokładnie i czy np. dla mazdy Total nie robi jeszcze innego składu.
Jak silnik dobre parametry trzyma i nie bierze kropli oleju to nie widzę tu potrzeby kombinowania.
Ja pewnie będę teraz w CX-30 też lał mazdowski 0W20 ale pewnie sam będę kupował, bo trochę grosza można skubnąć. Filtr oleju zostawiam ASO a resztę filtrów to wiadomo – wymienia się samemu z zamkniętymi oczami w minutę i to za 1/3 ceny.
Robiłem 12-18kkm rocznie, więc zmieniałem co rok.
Na hamowni seria (120) miała ponad 140KM, po grzebaniu przez DISI 179.5KM na PB95 a po strojeniu na PB98 185KM. Auto korzystało z wysokich obrotów, ale rzecz jasna tylko po nagrzaniu. Od wymiany do wymiany na bagnecie stały poziom. Mało paliło. Potrafiłem na spokojnych, lokalnych trasach zejść do 4.5l na setkę.
Na opakowaniu oleju mazdy z tyłu jest logo TOTAL. Może parę groszy zaoszczędzisz kupując Totala – pytanie który to jest dokładnie i czy np. dla mazdy Total nie robi jeszcze innego składu.
Jak silnik dobre parametry trzyma i nie bierze kropli oleju to nie widzę tu potrzeby kombinowania.
Ja pewnie będę teraz w CX-30 też lał mazdowski 0W20 ale pewnie sam będę kupował, bo trochę grosza można skubnąć. Filtr oleju zostawiam ASO a resztę filtrów to wiadomo – wymienia się samemu z zamkniętymi oczami w minutę i to za 1/3 ceny.
[quote="Fajfek"]Ten Liquimoly Special Tec AA 0w-20 jest dość drogi. ENEOS Premium Ultra 0w-20 kosztuje ok 150 zł za 5L, i jest jednym z bardziej "gęstych" olei w klasie 0w-20.[/quote Lm i tak tańszy od mazdowskiego
Ale skoro kupuje się poza ASO to dajemy im mniej powodów do czepiania się kupując mazdowski, a on kosztuje 140pln za 4litry. Razem z olejem we filtrze wchodzi chyba 4.2l także te 0.2l to może być już z ASOwej beczki.
Nie będę tu promował konkretnych sprzedawców ale nawet butelki 1l są po 35pln ze smartem na allegro.
Patrzyłem tydzień temu.
Ten 0w20 do SkyactiveX oczywiście do G też jest odpowiedni.
Patrzyłem tydzień temu.
Ten 0w20 do SkyactiveX oczywiście do G też jest odpowiedni.
Ja na pierwszym przeglądzie zalałem Shell Helix Ultra SN PLUS 0W-20. Nie odczuwam żadnych różnic w stosunku do fabrycznego.
-
dzonn
Czy ktoś znalazł i może się podzielić danymi olei które ASO zalewa do aut na przeglądach? Szukam kart technicznych olei MAZDA SUPRA-X 0W20 i 5W30. Chodzi mi o takie dane jak: wskaźnik lepkości, lepkość kinematyczna w 40 i 100 st. Celsjusza, gęstość i inne....
Fajfek napisał(a):Czy ktoś znalazł i może się podzielić danymi olei które ASO zalewa do aut na przeglądach? Szukam kart technicznych olei MAZDA SUPRA-X 0W20 i 5W30. Chodzi mi o takie dane jak: wskaźnik lepkości, lepkość kinematyczna w 40 i 100 st. Celsjusza, gęstość i inne....
To ponoć elf, więc szukaj danych elfa. Ja leje liqui Molly za tydzien
Parę posty wyżej pisałem, że na butelce oleju Mazda... jest logo TOTAL i w papierach wbite jest np mazda 0w20, więc skąd miałby się wziąć nagle elf?
Fajfek napisał(a):Czy ktoś znalazł i może się podzielić danymi olei które ASO zalewa do aut na przeglądach? Szukam kart technicznych olei MAZDA SUPRA-X 0W20 i 5W30. Chodzi mi o takie dane jak: wskaźnik lepkości, lepkość kinematyczna w 40 i 100 st. Celsjusza, gęstość i inne....
Ten PDF powinien rozwiać wątpliwości odnośnie charakterystyki oleju 0W20 od Mazdy.
Jak tylko gwarancja się skończy (a właściwie przeglądy) to od razu też leję Liqui Moly (coś w deseń Special TEC V 0W-30). Total ( w sensie oleje Supra) od Mazdy też nie są złe,ale LM to jest jednak klasę wyżej.
Tak jak kolega wyżej pisze, Mazda = Total:
https://www.lubricants.total.com/total- ... tner-mazda
- Załączniki
-
MAZDA-ORIGINAL-OIL-SUPRA-0W-TDS-EN.pdf
- (90.04 KiB) Pobrane 156 razy
Dzięki G0rdon. Chciałem sobie porównać mazdowski olej z Shell. Mam teraz wymianę oleju przy przebiegu 23 tyś km i w ASO wlewali do tej pory 5w30. Jednak teraz zdecydowałem że kupię Shell Helix Ultra SN PLUS 0W-20 i każę im tego wlać. Z tego co porównywałem dane z innymi olejami, to jest on najbardziej "gęsty" spośród olei 0W20. Mam nadzieję że w lecie olej wytrzyma, bo ostatnie lata coś u nas gorące...A po gwarancji może rzeczywiście warto będzie się rozglądnąć za jakimś dobrym 0W30. Ale to się jeszcze zobaczy...
G0rdon napisał(a):Fajfek napisał(a):Czy ktoś znalazł i może się podzielić danymi olei które ASO zalewa do aut na przeglądach? Szukam kart technicznych olei MAZDA SUPRA-X 0W20 i 5W30. Chodzi mi o takie dane jak: wskaźnik lepkości, lepkość kinematyczna w 40 i 100 st. Celsjusza, gęstość i inne....
Ten PDF powinien rozwiać wątpliwości odnośnie charakterystyki oleju 0W20 od Mazdy.
Jak tylko gwarancja się skończy (a właściwie przeglądy) to od razu też leję Liqui Moly (coś w deseń Special TEC V 0W-30). Total ( w sensie oleje Supra) od Mazdy też nie są złe,ale LM to jest jednak klasę wyżej.
Tak jak kolega wyżej pisze, Mazda = Total:
https://www.lubricants.total.com/total- ... tner-mazda
Nie musi ci się skończyć gwarancja żeby zalać inny olej, masz podane specyfikację i tyle. Ja mam auto na gwarancji i za tydzi n zalewam lm
paweł_TBU napisał(a):G0rdon napisał(a):Fajfek napisał(a):Czy ktoś znalazł i może się podzielić danymi olei które ASO zalewa do aut na przeglądach? Szukam kart technicznych olei MAZDA SUPRA-X 0W20 i 5W30. Chodzi mi o takie dane jak: wskaźnik lepkości, lepkość kinematyczna w 40 i 100 st. Celsjusza, gęstość i inne....
Ten PDF powinien rozwiać wątpliwości odnośnie charakterystyki oleju 0W20 od Mazdy.
Jak tylko gwarancja się skończy (a właściwie przeglądy) to od razu też leję Liqui Moly (coś w deseń Special TEC V 0W-30). Total ( w sensie oleje Supra) od Mazdy też nie są złe,ale LM to jest jednak klasę wyżej.
Tak jak kolega wyżej pisze, Mazda = Total:
https://www.lubricants.total.com/total- ... tner-mazda
Nie musi ci się skończyć gwarancja żeby zalać inny olej, masz podane specyfikację i tyle. Ja mam auto na gwarancji i za tydzi n zalewam lm
Ogółem mam różne doświadczenia z ASO ( negatywne głównie
Jeżeli nawiązujecie do podanego przeze mnie przykładu,to to był tylko przykład
. Równie dobrze mógł paść 0W20 albo 5W30...bardziej chodzi o producenta i dany olej. Dla mnie 0W30 lepszy bo dlaczego wyzsza lepkosc przy wyzszych temp mialaby zaszkodzic silnikowi? Zeby jeszcze to Lotos jakiś był,ale LM...Jeśli oczywiście nie będzie ubytków nie będę miał nic przeciwko 0W20. Jutro bede w ASO- zapytam z ciekawosci co leją przy wiekszych przebiegach,ale daje glowe,ze zarekomendują 5w30(pomijam kwestie zarobku warsztatu na danych olejach). Mazda pewnie ma tylko takie wymienione bo tylko takie Total im robi
.
PS.Po ostatnim przegladzie nalali mi chyba 4 cm powyzej max
-yhhh to Słupskie ASO
.
PS.Po ostatnim przegladzie nalali mi chyba 4 cm powyzej max
Czas rozruszać trochę wątek olejowy i wsadzić kij w mrowisko..
Na youtube jest gość, który prowadzi testy tarcia olejów silnikowych – czyli odporność filmu olejowego na zerwanie. Jak wygląda taki test? Żeby wiedzieć o co chodzi w takim teście, dla zainteresowanych przykładowy link https://www.youtube.com/watch?v=e8TKtRNo9mA
Każdy dostępny olej poddaje trzem próbom:
1 próba – olej silnikowy w temp. pokojowej , obciążenie 1kg przez 5 min
2 próba – olej podgrzany do temp. 100 stopni, obciążenie 1kg przez 5 min
3 próba – olej w temp 100 stopni, obciążenie 2kg przez 1 min
W skrócie – im mniejszy wynik tym lepiej. Wyniki testów wszystkich dostępnych olei zestawił w tabelce tutaj https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Sam wysłałem mu kilka olei do testów klasy 0W20 (SHELL Helix ultra SN Plus , Mobil Advanced Fuel Economy czy Ravenol DFE USVO) żeby wybrać najlepszy olej.
Chociaż moim faworytem był Mobil, bo ma największą gęstość w 40 i 100 stopniach to jednak nie wypadł najlepiej – lepszy okazał się nowy Shell Helix Ultra SN Plus 0W20 (wszystkie dane w tabelce). Jednak Shell w 3 próbie nie wypadł zbyt dobrze, co może oznaczać – moim zdaniem, nie znam się – że w gorące lato, przy ostrzejszym traktowaniu pedału gazu może być problem z dobrym smarowaniem silnika.
Na dzień dzisiejszy moim wyborem jest RAVENOL DXG 5W30 USVO i chyba jego kupię na przyszły przegląd w ASO, chodź cena niestety trochę wyższa niż Shella – różnica 50 zł. Lepkość przy 40 i 100 stopniach też nie jest jakaś duża. Taki "rzadszy" olej 5W30.
A jakie są wasze przemyślenia?
Na youtube jest gość, który prowadzi testy tarcia olejów silnikowych – czyli odporność filmu olejowego na zerwanie. Jak wygląda taki test? Żeby wiedzieć o co chodzi w takim teście, dla zainteresowanych przykładowy link https://www.youtube.com/watch?v=e8TKtRNo9mA
Każdy dostępny olej poddaje trzem próbom:
1 próba – olej silnikowy w temp. pokojowej , obciążenie 1kg przez 5 min
2 próba – olej podgrzany do temp. 100 stopni, obciążenie 1kg przez 5 min
3 próba – olej w temp 100 stopni, obciążenie 2kg przez 1 min
W skrócie – im mniejszy wynik tym lepiej. Wyniki testów wszystkich dostępnych olei zestawił w tabelce tutaj https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Sam wysłałem mu kilka olei do testów klasy 0W20 (SHELL Helix ultra SN Plus , Mobil Advanced Fuel Economy czy Ravenol DFE USVO) żeby wybrać najlepszy olej.
Chociaż moim faworytem był Mobil, bo ma największą gęstość w 40 i 100 stopniach to jednak nie wypadł najlepiej – lepszy okazał się nowy Shell Helix Ultra SN Plus 0W20 (wszystkie dane w tabelce). Jednak Shell w 3 próbie nie wypadł zbyt dobrze, co może oznaczać – moim zdaniem, nie znam się – że w gorące lato, przy ostrzejszym traktowaniu pedału gazu może być problem z dobrym smarowaniem silnika.
Na dzień dzisiejszy moim wyborem jest RAVENOL DXG 5W30 USVO i chyba jego kupię na przyszły przegląd w ASO, chodź cena niestety trochę wyższa niż Shella – różnica 50 zł. Lepkość przy 40 i 100 stopniach też nie jest jakaś duża. Taki "rzadszy" olej 5W30.
A jakie są wasze przemyślenia?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości