Szarpanie skrzyni?

Postprzez Konrad947 » 20 lis 2020, 11:01

Witam, od 2 miesięcy posiadam swoją mazda 3 G 150hp AT zrobiłem jakieś 6k km w tym czasie i co zaobserwowałem.
Przy ruszaniu z niewielka ilością gazu (korek) auto potrafi robić "żabkę" nie jest to tak wyczuwalne jak w manualu np ale jest. Dalej, zmiany biegów są haotyczne jak się jedzie spokojnie. Z 1 na 2 zmienia za szybko i nie płynnie, strasznie się gubi i jest przy tym efekt szarpania.
Najgorsze jednak jest dodawanie i puszczanie gazu.
Np jadę z prędkością 70km/h puszcze gaz i czuję szarpnięcie, to samo dzieje się jak ponownie nacisnę na pedały gazu. Nie wiem czy jestem wyczulony ale w testowanych innych 3 wersjach trójki tego nie zaobserwowałem. Mam też cx-5 z 2019 r 2.0 165km i wszystko działa płynnie idealnie. Czy to powinno być normalne / akceptowalne w nowej trójce ? Byłem w aso na wymianie oleju po 3k km i poprosiłem żeby to sprawdzili. Powiedzieli że olej w skrzyni ok, błędów nie ma i że ta trójka tak ma. Podzielcie się proszę swoimi opiniami i radami bo nie wiem już co z tym robić.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez lelo28 » 20 lis 2020, 11:13

Konrad947 napisał(a):...nie jest to tak wyczuwalne jak w manualu ....

Tak dla ścisłości; w manualu takich objawów nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Konrad947 » 20 lis 2020, 11:34

lelo28 napisał(a):
Konrad947 napisał(a):...nie jest to tak wyczuwalne jak w manualu ....

Tak dla ścisłości; w manualu takich objawów nie ma.


Pierwsza sprawa. Chodzi o "żabkę" jak w manualu ale nie koniecznie w Mazdzie. Np jak u kursanta na prawo jazdy.
Po drugie, komentarz był zbędny. Prosiłem o porady i opinie a nie takie dziwne komentarze. Nie wiem co chciałeś sprostować, 90% ludzi wie co oznacza "Żabka" i jak to wygląda.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez paweł_TBU » 20 lis 2020, 12:03

Zobacz sobie na yt test 3ki HB Marka Wieruszewskiego, ten typ tak ma, bo ta skrzynia sobie ze wszystkim nie radzi,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Konrad947 » 20 lis 2020, 12:40

paweł_TBU napisał(a):Zobacz sobie na yt test 3ki HB Marka Wieruszewskiego, ten typ tak ma, bo ta skrzynia sobie ze wszystkim nie radzi,


Faktycznie wspomina o szarpaniu i złym zachowaniu skrzyni. Jest opcja może obejścia tego oprogramowania bez utraty gwarancji?
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez sznaper » 20 lis 2020, 12:51

U mnie to samo przy małych prędkościach, potrafi skoczyć niemiło – automat.
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2019, 20:17
Posty: 57 (19/2)
Auto: BP, 2.0 122 KM, sedan, AT

Postprzez paweł_TBU » 20 lis 2020, 13:29

Nwm czy są jakieś softy lepsze do tej skrzyni,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez lelo28 » 20 lis 2020, 13:55

Konrad947 napisał(a):Nie wiem co chciałeś sprostować, 90% ludzi wie co oznacza "Żabka" i jak to wygląda.
A no to, że Twój post można interpretować że objaw występuje w trójce z manualem, a nie to co oznacza "żabka" Nie ma powodu się irytować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Konrad947 » 20 lis 2020, 14:05

sznaper napisał(a):U mnie to samo przy małych prędkościach, potrafi skoczyć niemiło – automat.


A przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu masz takie szarpanie /wibracje? Nie wiem jak to nazwać ale nie dzieje się to płynnie.

Dopisano 20 lis 2020, 13:06:

lelo28 napisał(a):
Konrad947 napisał(a):Nie wiem co chciałeś sprostować, 90% ludzi wie co oznacza "Żabka" i jak to wygląda.
A no to, że Twój post można interpretować że objaw występuje w trójce z manualem, a nie to co oznacza "żabka" Nie ma powodu się irytować.

Nikogo nie chciałem urazić :)
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez andrep » 20 lis 2020, 14:12

Kolego Konrad947 polecam "molestować" ASO i na gwarancji samemu nic nie kombinować , mam co prawda starszy model ale miałem jeden podobny objaw tzn. tylko żabka delikatna przy ruszaniu i to bardzo rzadko :) Oczywiście nie przeszkadzało mi to zupełnie , nawet zapominałem o tym do następnego razu , aż do czasu kiedy nastąpiła awaria. Opisałem wszystko na forum .
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Konrad947 » 20 lis 2020, 14:16

andrep napisał(a):Kolego Konrad947 polecam "molestować" ASO i na gwarancji samemu nic nie kombinować , mam co prawda starszy model ale miałem jeden podobny objaw tzn. tylko żabka delikatna przy ruszaniu i to bardzo rzadko :) Oczywiście nie przeszkadzało mi to zupełnie , nawet zapominałem o tym do następnego razu , aż do czasu kiedy nastąpiła awaria. Opisałem wszystko na forum .


A czy jest opcja w aso żeby sobie np wziąć mechanika czy kogoś kto przyjmuje pojazd na jazdę żeby pokazać o co chodzi a nie opisywać sytuacji.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez andrep » 20 lis 2020, 14:22

Zawsze z serwisantem możesz pojeździć , poza tym mnie powiedzieli po wystąpieniu usterki że w oprogramowaniu skrzyni wszystko będzie zapisane. Dodam że nawet nie musieli nic podłączać :(
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Konrad947 » 20 lis 2020, 14:27

Na forum tutaj ani nigdzie indziej nie znalazłem tego typu wątku o skrzyni więc może faktycznie występuje jakiś problem u mnie. Myślisz że adaptacja skrzyni przyniosłaby jakiś efekt? Nie wiem czy jest sens adaptować bo to nowa skrzynia i przy takim przebiegu nie wiem czy to przyniesie jakikolwiek rezultat.
Umowie się w aso na diagnostykę tego i dodatkowo wezmę inna trójkę z salonu na jazdę próbną żeby sobie porównać. Narazie dziękuję za pomoc i dam znać co z tego wyjdzie.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez andrep » 20 lis 2020, 15:04

Moja miała mały przebieg i autko rozpieszczone i zadbane :D
Dla ciekawskich...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3281909
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez G0rdon » 15 gru 2020, 00:23

Konrad947 napisał(a):Na forum tutaj ani nigdzie indziej nie znalazłem tego typu wątku o skrzyni więc może faktycznie występuje jakiś problem u mnie. Myślisz że adaptacja skrzyni przyniosłaby jakiś efekt? Nie wiem czy jest sens adaptować bo to nowa skrzynia i przy takim przebiegu nie wiem czy to przyniesie jakikolwiek rezultat.
Umowie się w aso na diagnostykę tego i dodatkowo wezmę inna trójkę z salonu na jazdę próbną żeby sobie porównać. Narazie dziękuję za pomoc i dam znać co z tego wyjdzie.


Daj znać czy ASO może dysponuje już aktualizacją,bo póki co skrzynia automatyczna to jakaś kpina – nawet jadąc w korku skrzynia nie może się zdecydować i dryfuje między 1 a 2 i robi m.in. żabki o których piszesz. Recenzenci zarzucali AT wiele niedoskonałości,ale nie pomyślałem,że może być tak źle...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez krabdul » 15 gru 2020, 08:59

Ciekawe jest to co piszecie. Ja przed kupnem mazdy testowałem jeszcze Seata ateca z DSG i jednym z powodów wyboru cx-30 było to że skrzynia w maździe, mimo starszej technologii, była dużo przyjemniejsza i bardziej respansywna niż w Seacie. Póki co jestem z niej zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez komisarzryba » 15 gru 2020, 09:26

jezdzilem egzemplarzem testowym trojki, dokladnie tym samym co koles z kanalu start engine, skrzynia dzialala idealnie. zadnych szarpniec, zmiany biegow niezauwazalne.
co do dsg, to ten typ nigdy nie bedzie dzialac tak plynnie jak zwykly automat, szczegolnie podczas ruszania i w korku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2020, 08:17
Posty: 34 (0/1)
Skąd: sieradz
Auto: Astra K HB 2016, B14XFT 6T35

Postprzez krabdul » 15 gru 2020, 09:55

komisarzryba napisał(a):...
co do dsg, to ten typ nigdy nie bedzie dzialac tak plynnie jak zwykly automat, szczegolnie podczas ruszania i w korku.

Mnie w DSG najbardziej irytowało to, że po szybkim przyspieszeniu i odpuszczeniu gazu potrafił dosłownie z 5 sekund wyć na wysokich obrotach zamiast wrzucić wyższy bieg a jechałem na normalnym trybie. Silnik 1.5TSI też ma bardzo wąski zakres maksymalnego momentu, a zauważyłem, że automaty z silnikami turbo lubią kręcić dużo wyżej niż te silniki potrafią jechać. Generalnie ten zestaw się mocno gubił – pewnie z 2.0TSI skrzynia by się lepiej dogadała (taki tylko rozważałem ze względu na 4x4) ale i tak odrzuciłem to auto z innych powodów. Kończąc o seacie dla 2ki ludzi CX-30 dla 4ki Ateca.
A wracając do mazdy to jedynie jak jest auto zimne, to mimo muskania gazu, biegi zmieniają się znacznie później niż po nagrzaniu i to może trochę męczyć, ale 2-3km i już śmiga normalnie. Jeśli chodzi o płynność skrzyni to mimo swojego jęczenia tu akurat CVT wygrywa. Każda ma zady i walety i każde auto mimo tego co się mówi jest inne i to w sumie jeszcze trochę ratuję motoryzację i fora ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez komisarzryba » 15 gru 2020, 10:10

krabdul napisał(a):A wracając do mazdy to jedynie jak jest auto zimne, to mimo muskania gazu, biegi zmieniają się znacznie później niż po nagrzaniu i to może trochę męczyć, ale 2-3km i już śmiga normalnie.

to jest akurat normalne w samochodach z automatem. biegi zmieniaja sie przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika, by szybciej rozgrzac silnik i katalizator to temperatury roboczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2020, 08:17
Posty: 34 (0/1)
Skąd: sieradz
Auto: Astra K HB 2016, B14XFT 6T35

Postprzez dzonn » 15 gru 2020, 10:23

komisarzryba napisał(a):
krabdul napisał(a):A wracając do mazdy to jedynie jak jest auto zimne, to mimo muskania gazu, biegi zmieniają się znacznie później niż po nagrzaniu i to może trochę męczyć, ale 2-3km i już śmiga normalnie.

to jest akurat normalne w samochodach z automatem. biegi zmieniaja sie przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika, by szybciej rozgrzac silnik i katalizator to temperatury roboczej.


Co ciekawe, tu nie chodzi wyłącznie o moment zmiany biegu, ale w ogóle w tych pierwszych paru chwilach praca skrzyni jest zupełnie inna. To nie jest tak, ze auto stale trzyma wyższe obroty i tyle (np. tak jak w trybie Sport). Przeciwnie, każde naciśnięcie gazu powoduje natychmiastowy skokowy wzrost obrotów, lecz odpuszczenie gazu sprawia że obroty nagle z powrotem spadają w okolice 1 tys. Czyli wskazówka lata góra-dół z najmniejszym nawet wciśnięciem i odpuszczeniem gazu. Tak jak piszecie, po chwili się to stabilizuje. Z pewnością jest to celowo zaprojektowane w ten sposób bo jeździłem już kilkoma nowymi Mazdami z automatem i w każdej tak to działało.
dzonn
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323