Szarpanie skrzyni?

Postprzez komisarzryba » 15 gru 2020, 10:39

dzonn napisał(a):
komisarzryba napisał(a):
krabdul napisał(a):A wracając do mazdy to jedynie jak jest auto zimne, to mimo muskania gazu, biegi zmieniają się znacznie później niż po nagrzaniu i to może trochę męczyć, ale 2-3km i już śmiga normalnie.

to jest akurat normalne w samochodach z automatem. biegi zmieniaja sie przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika, by szybciej rozgrzac silnik i katalizator to temperatury roboczej.


Co ciekawe, tu nie chodzi wyłącznie o moment zmiany biegu, ale w ogóle w tych pierwszych paru chwilach praca skrzyni jest zupełnie inna. To nie jest tak, ze auto stale trzyma wyższe obroty i tyle (np. tak jak w trybie Sport). Przeciwnie, każde naciśnięcie gazu powoduje natychmiastowy skokowy wzrost obrotów, lecz odpuszczenie gazu sprawia że obroty nagle z powrotem spadają w okolice 1 tys. Czyli wskazówka lata góra-dół z najmniejszym nawet wciśnięciem i odpuszczeniem gazu. Tak jak piszecie, po chwili się to stabilizuje. Z pewnością jest to celowo zaprojektowane w ten sposób bo jeździłem już kilkoma nowymi Mazdami z automatem i w każdej tak to działało.

jak skrzynia jest zimna to nie jest zapinany lock-up, czyli sztywne polaczenie silnika z kolami. na zimno skrzynia pracuje tak jakby na polsprzegle, caly moment oborotwy z silnika przekazywany jest wylacznie przez hydrokinetyczny konwerter momentu. biegi sa zmieniane, ale nie sa zapinane na sztywno sprzeglem. w astrze jest identycznie, podejrzewam ze w kazdym zwyklym automacie podobnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2020, 08:17
Posty: 34 (0/1)
Skąd: sieradz
Auto: Astra K HB 2016, B14XFT 6T35

Postprzez krabdul » 15 gru 2020, 10:45

komisarzryba napisał(a):jak skrzynia jest zimna to nie jest zapinany lock-up, czyli sztywne polaczenie silnika z kolami. na zimno skrzynia pracuje tak jakby na polsprzegle, caly moment oborotwy z silnika przekazywany jest wylacznie przez hydrokinetyczny konwerter momentu. biegi sa zmieniane, ale nie sa zapinane na sztywno sprzeglem.

Nie wiedziałem że tak to działa, ale moje odczucia są bardzo spójne z Twoim opisem. U mnie nie ma jakiegoś nadmiernego skakania na biegach jak koledzy opisywali, tylko na zimo faktycznie widać, że mniej momentu trafia na koła przy tych samych obrotach co na ciepłym aucie. Oczywiście domyśliłem się, że to nie jest przypadkowe a czemuś służy, ale wskazałem to tylko jako małą niedogodność, bo przy zimnym silniku i wyższych obrotach magia cichej CX-30 chwilowo zanika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez komisarzryba » 15 gru 2020, 10:54

wszystko jest jak nalezy, taka konstrukcja, tak ma byc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2020, 08:17
Posty: 34 (0/1)
Skąd: sieradz
Auto: Astra K HB 2016, B14XFT 6T35

Postprzez paweł_TBU » 15 gru 2020, 13:07

Na zimnym tak się dzieje, potem już w miarę ok,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez komisarzryba » 15 gru 2020, 13:40

pamietac nalezy, ze skrzynia rozgrzewa sie duzo wolniej niz silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2020, 08:17
Posty: 34 (0/1)
Skąd: sieradz
Auto: Astra K HB 2016, B14XFT 6T35

Postprzez Konrad947 » 29 gru 2020, 15:40

To samo u mnie na zimnym , skrzynia trzyma wysokie obroty ale powiedzieli mi , ze tak ma byc.
A co do szarpania przy ruszaniu czy zmiany z 1 biegu na 2 to niestety dramat i sprawdzali mi to 2 krotnie ale nie widza problemu. Mialem nadzieje , ze po kilku k km cos sie dostosuje do mojego stylu jazdy.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez dzonn » 30 gru 2020, 13:03

U mnie zdarzają się przy małych prędkościach delikatne szarpnięcia ale tylko na zimnym, po chwili jazdy wszystko jest w 100% płynne. Kiedyś miałem auto z DSG i szczerze mówiąc nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy DSG a tym, co włożyli do Mazdy – ta skrzynia też jest bardzo płynna i szybko reaguje. Może nie tak szybko, jak DSG, ale jak się ogląda te wszystkie recenzje to idzie odnieść wrażenie, że te skrzynie dzieli przepaść, że w Mazdę wkładają jakąś archaiczną technologię. Tymczasem z perspektywy normalnego użytkownika różnica jest niewielka, jeśli w ogóle zauważalna. I mówię to z perspektywy osoby, która przywiązuje dużą wagę do takich spraw – nawet niewielkie mankamenty w pracy skrzyni zapewne bardzo by mnie irytowały, ale tutaj akurat nie mam na co narzekać.
dzonn
 

Postprzez G0rdon » 4 sty 2021, 14:59

Właśnie jestem w ASO Mazdy...No cóż,wyglada na to,że taka już specyfika i urok naszej skrzyni. Aktualizacji do niej nie było,nie ma i nie jest planowana (podobno w starszych trójkach (BM/BN) też owych nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez Ktostam » 5 sty 2021, 12:25

Wersja 122 z AT kupiona w 2019 roku
Nie szarpie nawet na zimnym silniku.
Zmiana biegów jest dla mnie nie wyczuwalna.

Może wy robicie coś źle?
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez paweł_TBU » 5 sty 2021, 13:18

Ktostam napisał(a):Wersja 122 z AT kupiona w 2019 roku
Nie szarpie nawet na zimnym silniku.
Zmiana biegów jest dla mnie nie wyczuwalna.

Może wy robicie coś źle?


przy płynnej jezdzie to ona zmienia biegi, problem ma z dobotrem przełożeń i czasem reakcji kiedy dynamicznie operuje sie gazem, ale niestety taki jej urok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez G0rdon » 5 sty 2021, 14:00

paweł_TBU napisał(a):
Ktostam napisał(a):Wersja 122 z AT kupiona w 2019 roku
Nie szarpie nawet na zimnym silniku.
Zmiana biegów jest dla mnie nie wyczuwalna.

Może wy robicie coś źle?


przy płynnej jezdzie to ona zmienia biegi, problem ma z dobotrem przełożeń i czasem reakcji kiedy dynamicznie operuje sie gazem, ale niestety taki jej urok


No dokładnie,w automacie nie można robić czegoś źle :P . Kolega KtosTam chyba nigdy DSG albo bardziej zaawansowanym hydraulikiem nie jeździł...
Sam serwisant przyznal wczoraj,ze cos kosztem czegos-mniejszy komfort jazdy w zamian za bezawaryjnosc. Poza tym chyba w każdej recenzji trójek jest poruszony temat dość ospałej i przeciągającej skrzyni. Mimo to,też wolę,aby nieco poszarpała sobie,ale była bezawaryjna <jupi> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2020, 22:14
Posty: 105 (3/10)
Auto: Mazda 3 BP Kanjo

Postprzez krabdul » 5 sty 2021, 14:45

Jeździłem na próbnej atecą 1.5 DSG i zarówno silnik jak i skrzynia nie były na plus w stosunku do tego na czym stanęło (opis) Jedynie przestrzeń na +
Ja jestem zadowolony ze skrzyni a jak zwleka z decyzją to bez sięgania do lewarka zawsze można ją klepnąć manetką i po jakimś czasie sama wraca do D
Ilość biegów też wystarczająca. To nie małe turbo co dmucha tylko przez 2 tysiące obrotów by ładować tu 8 biegów a to też jest często bezpodstawnie wypominane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Konrad947 » 7 sty 2021, 10:28

Ktostam napisał(a):Wersja 122 z AT kupiona w 2019 roku
Nie szarpie nawet na zimnym silniku.
Zmiana biegów jest dla mnie nie wyczuwalna.

Może wy robicie coś źle?



A masz tak , ze jak jedziesz powoli i nagle odpuscisz gaz to szarpnie zanim obroty spadna ?
Bo to jest jednak najbardziej irytujace u mnie.
Przy delikatnej jezdzie tak mam , jak dostaje po *** to fajnie wszystko dziala , nie wyczuwam tez zadnych szarpan , tylko przy emeryckiej jezdzie.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2020, 10:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 hikari 2020 / Skyactiv G 150hp AT

Postprzez kristo1971 » 19 lut 2021, 09:15

jak skrzynia jest zimna to nie jest zapinany lock-up, czyli sztywne polaczenie silnika z kolami. na zimno skrzynia pracuje tak jakby na polsprzegle, caly moment oborotwy z silnika przekazywany jest wylacznie przez hydrokinetyczny konwerter momentu. biegi sa zmieniane, ale nie sa zapinane na sztywno sprzeglem. w astrze jest identycznie, podejrzewam ze w kazdym zwyklym automacie podobnie.[/quote]

Czyli wychodzi na to że taki jest urok tych skrzyń – a ja miałem już w planie wymieniać olej ( myślałem że poziom za niski lub coś z olejem nie tak).
Czytając jednak wasze uwagi wychodzi na to ,że trzeba się do tego przyzwyczaić.
Zastanawiające jest jednak to ,że u jednych to występuje , a u innych nie .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2020, 12:28
Posty: 22 (1/0)
Auto: Mazda 3 IV Premium 2019 2.5 benzyna Automat

Postprzez czarek01 » 24 lut 2021, 14:11

Dla jednych jest coś problemem i ma potrzebę o tym pisać i szukać problemów w aucie i inni nie widza potrzeby o tym pisać chodź problem z szarpaniem się pojawia. Miałem ten sam problem w trójce przy niskich temp. ale uznałem to za nieznaczący problem. Przy -10 stopniach problem już nie występował.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2017, 20:32
Posty: 31 (6/1)
Auto: Now
Mazda CX5 SkyPrestige
2020 2,5l
&
Mazda 3 Hikari
2020 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323