dine napisał(a): W moim przypadku szarpanie praktycznie ustało w okresie zimowym. Przejechałem kilka kkm i nie doświadczyłem tego już od jakiegoś czasu. Nie jeździłem wersją G150 ani G122. Ktoś tu pisał, że X do 100km/h ma 10s... To jakaś bzdura. Wcześniej miałem hondę accord 155KM i "X" zbiera się porównywalnie czyli coś rzędu 8.5-9s. Ktoś inny pisze tu o spalaniu 10l w mieście... Kolejna bzdura, jeździłem po Warszawie i spalanie wynosiło 7,5-7.8l. Średnią z okresu letniego mam 6,3. Średnia z okresu zimowego to 6.7. Nie ma problemu by na odcinkach rzędu 15km na drogach krajowych zejść w okolice 4,7l (taką średnią dziś miałem np.). Mam CX-30 z AWD i manualem oraz raptem 8,5kkm "na karku". Nie jeżdżę jakoś super ekologicznie ale też nie wariuję. Nie będę ukrywał, że chciał bym przy tym samym spalaniu lub mniejszym mieć tej mocy ciut więcej ale porównywanie Xa do 122konnego silnika, to lekka przesada. Mam porównanie do 117 konnego nissana ojca. Zakładam, że 122konna mazda jeździ podobnie... To jest niebo, a ziemia.
Nie zaobserwowałem również żadnych niepokojących dźwięków. Słychać jedynie elektryczne wspomaganie na niskich obrotach silnika.
Skoro nie jeździłeś do dlaczego porównujesz?
Konkretne dane zostały podane:
1. https://zeperfs.com/en/fiche8107-mazda- ... hybrid.htm – > 9,5 sekundy.
2. https://zeperfs.com/en/fiche8184-mazda- ... hybrid.htm – > 9,4 sekundy.
To auto nie ma poniżej 9 sekund do 100. Na tym samym dystansie auto zastępcze paliło mi tyle samo co Mazda 6 2.0 165 km, czyli auto o wiele większe.
G 122 ma porównywalna dynamikę do X'a. 0-100 trwa 9,6-9,8 sekundy. W Nissanie są to wyniki powyżej 11 sekund.
1. https://zeperfs.com/en/fiche8377-nissan ... -dig-t.htm
2. https://zeperfs.com/en/fiche8272-nissan ... -t-dct.htm