Kultura pracy silnika Skyactiv-X

Postprzez child » 18 lut 2020, 20:17

Płomień napisał(a):Nie no, jeżdżenie z obrotami 900-1500 to raczej przesada. Nie jest to ani zdrowe dla silnika, ani ekologiczne pod względem spalania. Nawet pomijając temat szarpania, nie polecam tak jeździć.


Jeśli mówisz o jeżdżeniu " stale w zakresie 900-1500 rpm" to się zgadzam. Jeśli mówisz o jeżdżeniu "z jakimikolwiek obrotami z zakresu 900-1500 rpm " to zdecydowanie nie – kiedy moja prędkość jest ograniczona przez inne samochody (co się niestety bardzo często zdarza), to z reguły jadę w okolicach 1500pm i zdecydowanie ma to korzystny wpływ na spalanie. Nie mam też wrażenia, że silnik przy takich obrotach umiera.

Podejrzewam, że problem wynika z tzw. chorób wieku dziecięcego. Producent który zrobi milion testowych kilometrów i poświęci na to pół roku, sprawdzi auto w mniejszym stopniu niż użytkownicy przez pierwszy tydzień od premiery. Zawsze trzeba brać na to poprawkę kupując auto z nową konstrukcją.


Ale jakoś SkyActive-G ustrzegł się takich problemów, kiedy go wprowadzali.

W imieniu wszystkich Mazdowiczów serdecznie dziękuję Wam za odwagę testowania nowej konstrukcji. <spoko>


Mazda laurkę powinna wysyłać wszystkim właścicielom SkyActive-X :P

Nie przejmujcie się też tym, żeby Mazda miała zamieść temat pod dywan. Wrażenia z jazdy i przyjemność użytkowania auta to dla nich bardzo ważna sprawa, więc pewnie prędzej czy później przyjdzie łatka do oprogramowania.


Tak, w końcu zgrzytające lub "niewchodzące" skrzynie biegów w poprzedniej generacji też brali na klatę i wymieniali w całości, zamiast walić bezsensownymi tekstami w stylu "proszę wrzucać biegi na sportowo". A nie, czekaj... <lol>

Całe szczęście, Mazda to nie Honda która robiła wałki na poduszkach powietrznych razem z Takatą. Wręcz przeciwnie, Mazda zrobiła akcję wymiany potencjalnie wadliwych poduszek dla 25-letnich aut, kiedy sprawa wyszła na jaw.


Pewnie dlatego, że była to kwestia bezpieczeństwa, a szarpanie silnika (niestety) nią nie jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Arek_4k » 18 lut 2020, 22:05

child napisał(a):Mazda laurkę powinna wysyłać wszystkim właścicielom SkyActive-X :P

Ah ta zazdrość ;)
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez child » 18 lut 2020, 23:50

Ależ to nie było złośliwe – ja popieram mojego przedmówcę: jesteście odważnymi pionierami, a jak już wady tej konstrukcji zostaną wychwycone i poprawione, to my sobie kupimy poprawioną wersję :D

Chociaż ja kupiłem BM też z samego początku produkcji ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Płomień » 19 lut 2020, 00:53

child napisał(a):Tak, w końcu zgrzytające lub "niewchodzące" skrzynie biegów w poprzedniej generacji też brali na klatę i wymieniali w całości, zamiast walić bezsensownymi tekstami w stylu "proszę wrzucać biegi na sportowo". A nie, czekaj... <lol>


Wymiana skrzyni biegów, a podpięcie kabelka z aktualizacją to zasadnicza różnica w kosztach, także jestem dobrej myśli.

child napisał(a):to my sobie kupimy poprawioną wersję :D


Niestety obraziłem się na Mazdę. Z pełnego wielowahacza przód/tył wrócili do mcphersona z przodu. I to jeszcze bym przeżył... ale belka skrętna z tyłu. Prędzej kupię BL z ostatniego wypustu i będę modził jak Xedosa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Arek_4k » 19 lut 2020, 07:52

child napisał(a):jesteście odważnymi pionierami,

Nie zauważyłem tego bym był, bo nie mam żadnych problemów z silnikiem.

child napisał(a):a jak już wady tej konstrukcji zostaną wychwycone i poprawione, to my sobie kupimy poprawioną wersję :D

...która będzie idealna i napewno sie nie sp*****li. Typowa gadka zazdrosnego somsiada.

child napisał(a):Chociaż ja kupiłem BM też z samego początku produkcji ;)

No to witam w gronie "odważnych pionierów"... kawy, herbaty?

Płomień napisał(a):Niestety obraziłem się na Mazdę. Z pełnego wielowahacza przód/tył wrócili do mcphersona z przodu. I to jeszcze bym przeżył... ale belka skrętna z tyłu. Prędzej kupię BL z ostatniego wypustu i będę modził jak Xedosa.


Nie masz, nie jezdzisz nowa mazdą, nie wiesz. Pozostają ci więc tylko wyobrażenia o tym jak to może być.

Skąd ta krtytka od nie-użytkowników? (pytanie retoryczne) ;)
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez child » 19 lut 2020, 08:31

Płomień napisał(a):
child napisał(a):to my sobie kupimy poprawioną wersję :D


Niestety obraziłem się na Mazdę. Z pełnego wielowahacza przód/tył wrócili do mcphersona z przodu. I to jeszcze bym przeżył... ale belka skrętna z tyłu. Prędzej kupię BL z ostatniego wypustu i będę modził jak Xedosa.


A kiedy w Mazdzie 3 był pełny wielowahacz z przodu? Zresztą bardzo bym prosił, żebyś precyzyjniej napisał, co rozumiesz pod pojęciem "pełny wielowahacz", bo tego pojemnego określenia używa się w Polsce na określenie wielu zupełnie różnych rodzajów zawieszenia.

Dopisano 19 lut 2020, 09:35:

Arek_4k napisał(a):
Płomień napisał(a):Niestety obraziłem się na Mazdę. Z pełnego wielowahacza przód/tył wrócili do mcphersona z przodu. I to jeszcze bym przeżył... ale belka skrętna z tyłu. Prędzej kupię BL z ostatniego wypustu i będę modził jak Xedosa.


Nie masz, nie jezdzisz nowa mazdą, nie wiesz. Pozostają ci więc tylko wyobrażenia o tym jak to może być.

Skąd ta krtytka od nie-użytkowników? (pytanie retoryczne) ;)


Sugeruję więcej luzu w gaciach ;) My to sobie luźno rozmawiamy o wadach/zaletach i nie próbuj tego przerabiać na jakąś zazdrość, bo jest to strzał absolutnie chybiony. Jak ktoś pisze, że Mazda zepsuła tylne zawieszenie zmieniając je na belkę skrętną, to naprawdę ostatnią rzeczą powinno być pytanie "skąd krytyka". Zamiast tego na miejscu byłoby pytanie "Mazda, why?" :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Arek_4k » 19 lut 2020, 08:55

child napisał(a):Sugeruję więcej luzu w gaciach ;)

Pełen luz z mojej strony.

child napisał(a):Jak ktoś pisze, że Mazda zepsuła tylne zawieszenie zmieniając je na belkę skrętną, to naprawdę ostatnią rzeczą powinno być pytanie "skąd krytyka".

Jak ktoś pisze o czymś czego sam nie doświadcza to znaczy, że wypisuje bzdury.

child napisał(a):Zamiast tego na miejscu byłoby pytanie "Mazda, why?" :D

Takie podejście to stawianie się w pozycji ofiary losu.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez child » 19 lut 2020, 09:15

Arek_4k napisał(a):
child napisał(a):Sugeruję więcej luzu w gaciach ;)

Pełen luz z mojej strony.


Bardzo mnie to cieszy, możemy się skupić na merytoryce oraz niemerytorycznych żartach

child napisał(a):Jak ktoś pisze, że Mazda zepsuła tylne zawieszenie zmieniając je na belkę skrętną, to naprawdę ostatnią rzeczą powinno być pytanie "skąd krytyka".

Jak ktoś pisze o czymś czego sam nie doświadcza to znaczy, że wypisuje bzdury.


Co to znaczy "sam nie doświadcza"? Sugerujesz, że belka skrętna we wszystkich sytuacjach zachowuje się równie dobrze jak wielowahacz? Wiesz, że Płomień (który o tym napisał) nie jechał BP i nie widział, jak to działa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Arek_4k » 19 lut 2020, 09:22

child napisał(a):Co to znaczy "sam nie doświadcza"? Sugerujesz, że belka skrętna we wszystkich sytuacjach zachowuje się równie dobrze jak wielowahacz? Wiesz, że Płomień (który o tym napisał) nie jechał BP i nie widział, jak to działa?


Niczego nie sugeruje. Twierdzę, że nie mam żadnych uwag co do belki skrętnej. Pojedyńcza jazda (po losowo wybranej drodze) to jedno, codzienne użytkowanie to drugie.

Jeżeli miałbym coś zasugerować to to by zostawić tutaj przestrzeń do dyskusji dla użytkowników X-a zgodnie z tematem wątku.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez child » 19 lut 2020, 09:40

Arek_4k napisał(a):
child napisał(a):Co to znaczy "sam nie doświadcza"? Sugerujesz, że belka skrętna we wszystkich sytuacjach zachowuje się równie dobrze jak wielowahacz? Wiesz, że Płomień (który o tym napisał) nie jechał BP i nie widział, jak to działa?


Niczego nie sugeruje. Twierdzę, że nie mam żadnych uwag co do belki skrętnej. Pojedyńcza jazda (po losowo wybranej drodze) to jedno, codzienne użytkowanie to drugie.


Pozwolisz, że zacytuję twoją wcześniejszą wypowiedź:

Arek_4k napisał(a):Jak ktoś pisze o czymś czego sam nie doświadcza to znaczy, że wypisuje bzdury.


Masz rację, to nie jest sugerowanie. To jest kategoryczne stwierdzenie <glupek2> Nie pozwól, żeby jakiekolwiek argumenty przyćmiły jasny przekaz twojego wywodu

Jeżeli miałbym coś zasugerować to to by zostawić tutaj przestrzeń do dyskusji dla użytkowników X-a zgodnie z tematem wątku.


Masz rację, kończę temat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Arek_4k » 19 lut 2020, 10:04

Myślę, że mile widziane będą też tu merytoryczne pytania od nie-użytkowników silnika skyactiv-x, które będą dotyczyły tego silnika. Chętnie na nie odpowiem zgodnie z własnymi kompetencjami jako zwykły użytkownik.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez Płomień » 20 lut 2020, 00:49

Dżidżas, ale tu gorąca dyskusja wyszła :D

Fakt, BP nie jeździłem, ale już dłuższy czas siedzę w amatorskim motosporcie, zapoznałem się z prawie wszystkimi konstrukcjami zawieszenia teoretycznie i praktycznie. Styczności nie miałem właściwie tylko z pushrod`ami, nie wiem czy mamy polski odpowiednik na to określenie.

Nie wiem skąd mi się wziął wielowahacz z przodu w BL. Nie wiem czy późna godzina, czy słowotok, tak czy siak moja wina, przepraszam <spoko>

Belka skrętna fizycznie nie ma możliwości pracować w pełnej geometrii. Można ją zrobić lepiej, można gorzej, ale z g***a bata nie ukręcisz. Jedyne do czego się sprawdza to płaski jak lustro tor na betonowym zawiasie, i to też nie do końca.

90% użytkowników nie zauważy wyraźnej różnicy, z uwagi na g-vectoring który inteligentnie steruje przeniesieniem środka ciężkości auta, a który został poprawiony w stosunku do poprzednich generacji. Prawda jest jednak taka, że z fizyką można się zaprzyjaźnić, ale ni cholery nie idzie jej oszukać.

Dla samego wnętrza, które jest przepiękne i silnika, który jest majstersztykiem pewnie wielu kupi auto, ale ja jestem zboczony na punkcie zawieszenia.

A właśnie, w temacie silnika. Wielu recenzentów wspomina, że jako jednostka (powiedzmy) wolnossąca, X ma mało kopa od niskich obrotów i odstaje w porównaniu do turbionej małolitrażowej konkurencji. Z drugiej strony pojawia się temat jazdy @ 1500rpm. Jak to jest w praktyce, od strony użytkowania? Macie porównanie i swoją opinię?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez gt10r5 » 20 lut 2020, 08:29

Belka skrętna fizycznie nie ma możliwości pracować w pełnej geometrii. Można ją zrobić lepiej, można gorzej, ale z g***a bata nie ukręcisz. Jedyne do czego się sprawdza to płaski jak lustro tor na betonowym zawiasie, i to też nie do końca.


Z jednej strony tak, z drugiej strony civic typeR ma belkę, fwd, turbo i na północnej pętli robi robotę :) rekord pętli chyba niedawno meganka – ten ich najwyzszy model nieco przebił.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Płomień » 20 lut 2020, 12:02

Rekord wśród hot-hatchy, czyli segmentu gdzie pcha się belki skrętne na potęgę, bo są tanie. Megane i Civic to najmocniejsze hatche na rynku. A rekord należy do Trophy-R, limitowanej do 500 sztuk, która powstała tylko po to żeby go pobić, i jest w niej pierdyliard zmian w stosunku do zwykłej Megane Trophy.

Równie dobrze można powiedzieć, że skyactive-x jest lipny, bo nowa 3 nie zrobi takiego czasu na poznaniu jak Misiak w 323f KL, Daro w Mx3 KL czy Tomado w 3 LF. Takie porównania nie mają sensu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez darrecki » 20 lut 2020, 12:15

Dobra panowie, o belkach, zawieszeniu i rekordach możecie sobie porozmawiać gdzie indziej. Ten wątek jest o kulturze pracy Sky X.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Arek_4k » 20 lut 2020, 13:03

Stety nie kupiłem X'a po to by się ścigać na torach wyścigowych i ten silnik (poprawcie mnie jeżeli się mylę) nie został w tym celu stworzony. Zawiedzeni będą też ci co chcą poczuć wielkie emocje w trakcie przyśpieszania (chociaż wynik poniżej 10 sek. nie jest dla mnie tragiczny).

Jeżeli po przeczytaniu tego czujesz się zawiedziony to sugeruje zakup innego auta np. z silnikiem V8.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez darrecki » 20 lut 2020, 13:17

Ja czuję się zawiedziony X od momentu podania oficjalnych jego parametrów i pierwszych testów. Obiecywali złote góry, osiągi diesla z kulturą pracy benzyny + niskie spalanie. A tu okazało się, że X to sztuczny twór oferowany jedynie w Europie i to tylko dlatego, że nasze kochane EU śrubuje normy do granic absurdu. Oczywiście to tylko moja opinia i nie każdy musi się z nią zgadzać.
Jeździłem chwilę SkyX, mam 2 SkyG i 1 SkyD w rodzinie – niestety X pupy nie urywa, w jeździe nie zauważyłem specjalnej różnicy w porównaniu do G bez deaktywacji cylindrów. Wspomnianego szarpania nie zauważyłem, ale nie to było celem mojej jazdy testowej. Pod względem osiągów do 2.2 SkyD się niestety nie umywa, zupełnie nie zależy mi na niższym spalaniu o ten 1l/100km, więc o ile jeszcze rok temu byłem wielkim fanem X, tak teraz zmieniłem barwy na przeciwne. Zwyczajnie przekombinowany silnik z osiągami niewspółmiernymi do stopnia jego skomplikowania.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Płomień » 20 lut 2020, 13:25

Arek_4k napisał(a):Stety nie kupiłem X'a po to by się ścigać na torach wyścigowych i ten silnik (poprawcie mnie jeżeli się mylę) nie został w tym celu stworzony.


Przez cały przebieg rozmowy mam wrażenie, że jesteś bardziej zainteresowany obrażaniem się na ludzi, niż czytaniem ze zrozumieniem. Nikt tu nie chce Ci zabić ćwieka ani udowadniać że dokonałeś złego zakupu. Wręcz przeciwnie, z Twoich wypowiedzi wnioskuję że w 100% trafiłeś z oczekiwaniami. <spoko>

Arek_4k napisał(a):Jeżeli po przeczytaniu tego czujesz się zawiedziony to sugeruje zakup innego auta np. z silnikiem V8.


Jakby mi zależało na przyspieszeniu, to bym nie siedział w Maździe. Pytam właśnie o dynamikę auta w używkowym zakresie, czyli niskich-średnich obrotów.

Płomień napisał(a):A właśnie, w temacie silnika. Wielu recenzentów wspomina, że jako jednostka (powiedzmy) wolnossąca, X ma mało kopa od niskich obrotów i odstaje w porównaniu do turbionej małolitrażowej konkurencji. Z drugiej strony pojawia się temat jazdy @ 1500rpm. Jak to jest w praktyce, od strony użytkowania? Macie porównanie i swoją opinię?


@darrecki

Dzięki za opisanie wrażeń! <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Arek_4k » 20 lut 2020, 13:34

Po przesiadce z BM'ki (benzyna 2.0, 120 koni) mogę jedynie stwierdzić, że X lepiej się sprawuje na ekspresówkach/autostradach. Jak do tej pory tylko przy dużych prędkościach czuję różnicę w mocy silnika, ale muszę brać poprawkę na fakt, że przesiadłem się na automat.

@Płomień: jak chcesz to stwórz odpowiedni wątek w Hyde parku to pogadamy o tych wrażeniach.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez paweł_TBU » 20 lut 2020, 15:01

darrecki napisał(a):Ja czuję się zawiedziony X od momentu podania oficjalnych jego parametrów i pierwszych testów. Obiecywali złote góry, osiągi diesla z kulturą pracy benzyny + niskie spalanie. A tu okazało się, że X to sztuczny twór oferowany jedynie w Europie i to tylko dlatego, że nasze kochane EU śrubuje normy do granic absurdu. Oczywiście to tylko moja opinia i nie każdy musi się z nią zgadzać.
Jeździłem chwilę SkyX, mam 2 SkyG i 1 SkyD w rodzinie – niestety X pupy nie urywa, w jeździe nie zauważyłem specjalnej różnicy w porównaniu do G bez deaktywacji cylindrów. Wspomnianego szarpania nie zauważyłem, ale nie to było celem mojej jazdy testowej. Pod względem osiągów do 2.2 SkyD się niestety nie umywa, zupełnie nie zależy mi na niższym spalaniu o ten 1l/100km, więc o ile jeszcze rok temu byłem wielkim fanem X, tak teraz zmieniłem barwy na przeciwne. Zwyczajnie przekombinowany silnik z osiągami niewspółmiernymi do stopnia jego skomplikowania.

Zgadzam sie w 100% kolosalna roznica w cenie do g jest nieadekwatna do tego co ten silnik oferuje. Terqz gdy podstawa to 150 konne G kupowanie przekombinowanego silnika moim zdaniem nie ma sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323