Kilka uwag w oparciu o poprzednią generację:
* 120KM miały w rzeczywistości w granicach 130KM-140KM (moja z dwóch pomiarów miała 138KM i 141KM i raczej były to jedne z lepszych wyników wśród mojej wersji). Nie słyszałem, żeby ktoś miał oryginalnie 150KM, a nawet jeśli, to był to raczej pojedynczy wybryk, a nie norma
* z tej perspektywy 129KM w BP to wynik może nierewelacyjny, ale też nietragiczny. Potrzeba więcej pomiarów, żeby dało się coś powiedzieć, bo jednostkowy przypadek to trochę zbyt mało
* kwestia utraty gwarancji – ogólny konsensus jest taki, że da się to wykryć, ale trzeba mieć sprzęt, którego ASO nie mają (cytuję innych, ja się na tym nie znam). Dodatkowo te silniki są niezawodne, więc po pierwsze nie będą mieli powodu, żeby to sprawdzać, a po drugie niepotrzebna wam gwarancja akurat na silnik

* co do gorszego postrzegania przez przyszłych nabywców wersji 122KM – tak może być, natomiast często producenci coś zmieniają w kolejnych latach i jest to trochę loteria: czasami na lepsze, czasami na gorsze. Jak to już ktoś napisał – kupno nowego przedliftowego modelu to zawsze jest ryzyko. Ale z drugiej strony ja kupiłem BM z pierwszego roku produkcji (albo nawet z pierwszych miesięcy) i jakoś nie żałuję

* na pocieszenie Mazda ma wybitnie małą utratę wartości...
* ...oraz można ją zrekompensować podnosząc sobie moc (o ile już rozczajony został ECU). W poprzedniej generacji nie pamiętam ani jednego przypadku, żeby ktoś miał potem jakiekolwiek kłopoty – poza lekkim wzrostem zużycia paliwa wynikającym z chętniejszego korzystania z wysokich obrotów

* robiłbym to raczej prywatnie niż w ASO (nawet gdyby oferowało taką usługę, a nie oferuje). ASO to ignoranci potrafiący tylko jechać wg instrukcji, a polscy specjaliści od silników Mazdy jednak znają się trochę lepiej. Cena to z reguły lekko powyżej 1 tys. zł, więc znacznie taniej niż te 5 tys. zł różnicy w cenie samochodu
* i jeszcze co do filmu – spadek mocy/momentu pow. 4.5k rpm to ewidentnie wynik zdławienia i po tuningu te wszystkie wykresy się ładnie wyrównają
