Strona 10 z 10

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 29 sie 2022, 22:57
przez stryjq
Panowie, zastanawiam się nad zmianą mapy w swoim egzemplarzu. Czy jest może ktoś z Warszawy, kto robił już modyfikację i byłby w stanie pokazać mi różnicę? :)

PostNapisane: 2 wrz 2022, 14:55
przez SFP9
stryjq napisał(a):Panowie, zastanawiam się nad zmianą mapy w swoim egzemplarzu. Czy jest może ktoś z Warszawy, kto robił już modyfikację i byłby w stanie pokazać mi różnicę? :)

Dwa miesiące temu odblokowałem swoją 3-jkę model BN z 2017r. Całą operację robiłem w Kivi Racing Factory na Woli. Wyjściowo zgodnie ze specyfikacją fabryczną miało być 120KM i 211Nm. Pierwsze hamowanie wyjściowe wykazało następujące wartość: 130,6KM i 211,5Nm. Ostatecznie po wgraniu nowej mapy to 166KM i 210,9Nm.
Co do odczuć podczas jazdy to w zasadzie do 4000 obr/min specjalnych różnic nie ma. No może, ale to raczej autosugestia. Zresztą potwierdza to wykres z hamowni który do 4000 obr/min pokrywa się z tym co było wyjściowo. Dopiero po przekroczeniu 4 tyś obr/min samochód nadal ochoczo przyspiesza i tak do około 5,6 tyś obr/min. To w zasadzie jedyna zamiana. Według Kivi-ego, Mazda żeby poszerzyć gamę silnikową elektronicznie dławi ten sam motor co skutkuje tym, że po przekroczeniu 4000 obr/min przepustnica nie w pełni się otwiera.
No i uprzedzam pytanie zużycie paliwa nie zmieniło się.

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 7 paź 2022, 10:32
przez kanu
Tak jak pisał forumowicz powyżej, zmiany odczuwalne są powyżej 4000obr/min.
U mnie (w 150KM) co prawda nie udało się odblokować potencjału na więcej KM tak jak ze 122KM wersji (każdy sterownik lubi inaczej "marudzić"), ale z tego co mówił kolega DISITune, to te 122KM są opanowane i spokojnie z nich więcej mocy wskrzesisz.

Mogę potwierdzić odczucia powyżej tych 4000obr, wcześniej przy wyprzedzaniu na autostradzie i redukcji przez skrzynie, czuć było że auto nie ma siły przyspieszać, po modyfikacji softu czuć, że się zmieniła charakterystyka i jednak coś tam lepiej ciągnie :)
Nie są to odczucia jak w uturbionym aucie, ale jednak ;)

Co do spalania nie widzę różnicy i nie spodziewałem się, bo dla mnie każde auto co pali poniżej 10 jest ok <lol>

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 7 paź 2022, 17:27
przez patryk_k12627
kanu napisał(a):Tak jak pisał forumowicz powyżej, zmiany odczuwalne są powyżej 4000obr/min.
U mnie (w 150KM) co prawda nie udało się odblokować potencjału na więcej KM tak jak ze 122KM wersji (każdy sterownik lubi inaczej "marudzić"), ale z tego co mówił kolega DISITune, to te 122KM są opanowane i spokojnie z nich więcej mocy wskrzesisz.

Mogę potwierdzić odczucia powyżej tych 4000obr, wcześniej przy wyprzedzaniu na autostradzie i redukcji przez skrzynie, czuć było że auto nie ma siły przyspieszać, po modyfikacji softu czuć, że się zmieniła charakterystyka i jednak coś tam lepiej ciągnie :)
Nie są to odczucia jak w uturbionym aucie, ale jednak ;)

Co do spalania nie widzę różnicy i nie spodziewałem się, bo dla mnie każde auto co pali poniżej 10 jest ok <lol>



Próbowałeś modyfikować nowszą wersję 150 KM? Ile przyrosło Nm? I czy jakoś wykres się zmienił?

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 20 paź 2022, 21:56
przez Krystos
[
Mazda 3 BP122 GTC 34528.jpg

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 3 lis 2022, 00:32
przez Krystos
Darmowa aplikacja Drag Racer, dwa biegi, prędkosc z gps, na liczniku czas byłby jeszcze korzystniejszy. Nie mam porównania, nigdy nie mierzyłem przed modyfikacją.
IMG_20221102_232853.jpg

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 3 lis 2022, 08:59
przez DISItune
BP 122
przed:
0-100_stock.jpg


po:
0-100_mod.jpg

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 3 lis 2022, 22:47
przez Krystos
Odczuwalna duża poprawa dynamiki, dzięki Disi-Tune, polecam

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 3 lis 2022, 23:12
przez Neonixos666
Można powiedzieć że naprawiają silnik który fabrycznie specjalnie był zepsuty. <lol>

PostNapisane: 25 lis 2022, 12:54
przez kanu
patryk_k12627 napisał(a):Próbowałeś modyfikować nowszą wersję 150 KM? Ile przyrosło Nm? I czy jakoś wykres się zmienił?


Nm niewiele, natomiast w zakresie 5000-5800obr auto tak nie słabnie jak seria i tu jest uzysk, co w trasie i wyprzedzaniu da się odczuć.

Całościowo udało się ugrać z 10KM więcej i parę Nm. Strasznie oporny sterownik, bo nie reagował na zmiany jakie Disi wklepywał... Może trafi się jakaś luka lub nieodkryty element, to wtedy się to poprawi ;)

Pytanie ile osób próbowało coś zdziałać w tym 150 skyactive-g do tej pory ;)

Re: Podniesienie mocy Skyactiv-G

PostNapisane: 25 lis 2022, 13:37
przez krabdul
Ja też miałem podejście z moim 150 i fabryka wypluła 160KM i 224Nm. Dalsze mody nic praktycznie nie wnosiły, więc zostawiliśmy fabrykę. Tyle że u mnie AT i AWD mogły już kisić.