Podniesienie mocy Skyactiv-G

Postprzez krabdul » 4 sty 2022, 16:27

To są marketingowe wykresy producenta i mają pewnie tyle wspólnego z rzeczywistością jak obroty które podają dla max mocy i momentu :)
Przykładowo poprzedni G120 miał zazwyczaj 140KM przy ok 4000rpm a producent podaje 120KM przy 6000rpm.
X na tych włoskich wykresach ma max moment przy ok 5000rpm a producent podaje że przy 3000rpm.
Trzeba mieć prawdziwe wykresy i umieć je czytać. Przykładowo (porównując do turbo) można napisać że silnik ma np 200Nm w zakresie 2000-6000rpm zamiast 220 przy 4000rpm i oba będą prawdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez lyteq » 4 sty 2022, 16:46

DISItune napisał(a):Koszt odblokowania 1000zł, koszt pełnej modyfikacji 1400zł. Ceny brutto.

Mix wszystkich etapów, może mniej czytelny ale ułatwia porównanie


Brzmi jak wycieczka do Mazowieckiego w czerwcu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 19:32
Posty: 38 (6/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2019 BP 122KM Hikari

Postprzez Krystos » 4 sty 2022, 17:28

Już nawet zastanawiam się czy nie zastosować lepszego oleju, bo zapowiada się że silnik będzie wyżej kręcony,;) Ten mazdy 0w20 to taki przeciętniak raczej. To tak z innej beczki ale myślę, że trzeba wziąć pod uwagę.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez krabdul » 4 sty 2022, 18:27

Krystos napisał(a):Już nawet zastanawiam się czy nie zastosować lepszego oleju, bo zapowiada się że silnik będzie wyżej kręcony,;) Ten mazdy 0w20 to taki przeciętniak raczej. To tak z innej beczki ale myślę, że trzeba wziąć pod uwagę.

Olej olej ;)
Nie ten wątek ale napiszę, bo lepsze jest wrogiem dobrego. Mi disi wykręcił w BM 185KM i 230Nm (na 98) i miałem też odcinkę przesuniętą z 6500 do 7000 i chętnie z tych dobrodziejstw korzystałem :] Wszystko to na mazdowskim 0w20 i po 80kkm zero problemów z silnikiem i nic oleju nie ubywało. Lepiej częściej filtr powietrza wymieniać niż kombinować z "lepszym" olejem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez k.siwczyk » 4 sty 2022, 18:32

krabdul napisał(a):Różnicę poczujesz tak samo na każdym biegu i nie ma tu znaczenia czy ruszasz ze świateł czy wyprzedzasz na autostradzie. Miałem w poprzedniej 3ce odblokowany silnik i z serii ukrywałem ok 2sek do setki. Tak jak napisał Disi to jest silnik wolnossący, tu chodzi o odławianie silnika tam gdzie go producent zdusił a nie o podniesienie mocy w obrotach na których się teraz zazwyczaj poruszasz. Jak auto jest rozgrzane to lecisz do czerwonej krechy na którymkolwiek biegu i czujesz różnice. Jeżeli Cię to nie kręci, lub masz obawy o takie traktowanie auta to zdecydowanie nie masz co robić takiego moda. Ja gdybym miał 122KM to bym się teraz chwili nie zastanawiał, a tak mając ciut mniej zdławiony silnik będę musiał się zastanowić i ewentualnie zobaczyć co w ogóle seria pokazuje.

Wiem o co dokładnie chodzi tylko w przypadku skrzyni manualnej musiałbym chyba jeździć 50 na godzinę na dwójce, aby mieć odpowiednie obroty, aby "wystrzelić". Raczej tego nie zrobię jadąc sobie 60 km na 5-tym biegu i mając poniżej 2 tys. obrotów. Mając niskie obroty nie będzie nic go ciągnąć także redukcja jest jedyną opcją, aby to jechało, najlepiej powyżej 4 tysięcy obrotów i aż do czerwonego pola. Przecież ta operacja jest typowo operacją dla kogoś kto jedzie autostradą 140 km na godzinę na 6 biegu gdzie Mazda ma około 3 tysiące obrotów i wtedy coś będzie ciągnąć od razu. Dziś znów wracając z pracy i jedząc po mieście znów nie przekroczyłem 2 tysięcy obrotów, bo w tym roku się po prostu nie da. Jeśli ktoś jeździ trasy to pewnie da mu ta operacja sporo. Jeśli miasto głównie i trasy max 100 km/h to nie ma sensu zupełnie. Ja chyba się wycofam z podniesienia, bo nawet nie mam gdzie wykorzystać tej mocy teraz nawet tych 122 koni, a co dopiero 170... Chyba jednak przy zakupie nowego auta to trzeba celować w elektryka, bo tam przynajmniej moment obrotowy może wyciągnąć w każdej chwili z jakiejś opresji. Do zabawy charakterystyka silnika fajna, do normalnej jazdy codziennej kompletnie wolałbym jednak "malutkie kosiareczki" z szybkim automatem i sporym momentem od dołu.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez krabdul » 4 sty 2022, 19:03

Ja Cię rozumiem, nie każdy ma taki sam styl jazdy. BM 120 miała długie biegi (miałem MT) i np wyprzedanie tira na chorwackich drogach czasem robiłem na 2ce (miałem odcięcie przy 120km/h). Włączenie się na autostradzie "prosto" na lewy pas też było proste na trójce, ale masz rację, że w mieście to raczej przydatne do mniej rozsądnych zastosowań :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez k.siwczyk » 4 sty 2022, 19:39

krabdul napisał(a):Ja Cię rozumiem, nie każdy ma taki sam styl jazdy. BM 120 miała długie biegi (miałem MT) i np wyprzedanie tira na chorwackich drogach czasem robiłem na 2ce (miałem odcięcie przy 120km/h). Włączenie się na autostradzie "prosto" na lewy pas też było proste na trójce, ale masz rację, że w mieście to raczej przydatne do mniej rozsądnych zastosowań :)

Dlatego trochę żałuje, że miękka hybryda nie pełni rolę małego boostera na niższych obrotach w formie uwalniania większego momentu obrotowego lub po prostu pójście w pełną hybrydę.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez lelo28 » 4 sty 2022, 20:07

k.siwczyk napisał(a):Wiem o co dokładnie chodzi tylko w przypadku skrzyni manualnej musiałbym chyba jeździć 50 na godzinę na dwójce, aby mieć odpowiednie obroty, aby "wystrzelić". Raczej tego nie zrobię jadąc sobie 60 km na 5-tym biegu i mając poniżej 2 tys. obrotów. Mając niskie obroty nie będzie nic go ciągnąć także redukcja jest jedyną opcją, aby to jechało, najlepiej powyżej 4 tysięcy obrotów i aż do czerwonego pola. Przecież ta operacja jest typowo operacją dla kogoś kto jedzie autostradą 140 km na godzinę na 6 biegu gdzie Mazda ma około 3 tysiące obrotów i wtedy coś będzie ciągnąć od razu. Dziś znów wracając z pracy i jedząc po mieście znów nie przekroczyłem 2 tysięcy obrotów, bo w tym roku się po prostu nie da.....


Mamy ten sam model, tan sam rocznik i tą samą skrzynię ale jakbyś usiadł u mnie, i przy 60 wbił piątkę to bym Cię przetrącił <płacze> <rotfl>
Dalej uważam (a zdjęta charakterystyka mnie tylko w tym utwierdza) że minimalną prędkością obrotową do jazdy są 2 tys. i dla tej wartości moment wzrósł po odblokowaniu o 30 Nm.

Ja wstępnie planuje wycieczkę na lipiec – sierpień
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez k.siwczyk » 4 sty 2022, 20:36

Tylko teraz mówię o "toczeniu się", nie mówię o wciskaniu gazu do podłogi....
Bo nawet wtedy nic by się nie stało...
Nie widzę sensu wkręcania silnika do 3 czy 4 tysięcy obrotów skoro mam się rozpędzić do max 50 km/h. Już nawet nie chodzi o ekonomię, ale normalna jazdę i wykorzystywanie mocy auta pod kątem uzyskiwanych prędkości.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez RobertPi » 4 sty 2022, 21:36

lelo28 napisał(a):Mamy ten sam model, tan sam rocznik i tą samą skrzynię ale jakbyś usiadł u mnie, i przy 60 wbił piątkę to bym Cię przetrącił <płacze> <rotfl>


Bez przesady, niskie obroty też są dla ludzi ale z głową <faja> .
Jak bym miał jeździć z obrotami minimum 2000 to nigdy w mieście 4 biegu bym nie wrzucił.
Łatwiej było w BK bo tam na 5 biegu przy 2000 obrotów było przy 65 km/h ale w BM przy 2000 obrotów na 6 mam 90 km/h więc zgodnie z Twoimi zasadami pozostaje tylko S-ka albo autostrada albo spotkanie z nowymi stawkami mandatów. Pewnie ze 2000 zł bym dostał <płacze> .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez lelo28 » 4 sty 2022, 22:46

RobertPi czy Toje auto wyłącza Ci cylindry? Ile przejechałeś km. BP?
Problemem przede wszystkim są wibracje pochodzące od wyłączenia dwóch cylindrów a są one wyraźnie odczuwalne do 2000 tys. powyżej znikają w pełni (temat poruszany niejednokrotnie). Mało tego, delikatne przyspieszanie nie powoduje załączenia dwóch pozostałych. Więc teraz wystarczyć zerknąć na wykres odczytać parametry przy 1500 i teoretyczne podzielić na pół. Czy to są komfortowe warunki pracy silnika benzynowego wolnossącego?

Poniżej 2 tys. ten silnik pracuje, delikatnie mówiąc niekomfortowo. Jest to ewidentnie odczuwalne i słyszalne, właśnie przez wyłączenie cylindrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 5 sty 2022, 00:04

U mnie wibracje najbardziej odczuwalne są w przedziale 1500-1750, powyżej nie jest to już tak bardzo zauważalne, ale tez staram się trzymać obroty w okolicach 2000, co oznacza 3, maksymalnie 4, bieg w mieście. Nie dość, że mniej machania lewarkiem, to jeszcze żwawiej się auto porusza, a wpływ na spalanie raczej niewielki. Jak dla mnie same pozytywy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez RobertPi » 5 sty 2022, 00:33

lelo28 napisał(a):RobertPi czy Toje auto wyłącza Ci cylindry? Ile przejechałeś km. BP?
Problemem przede wszystkim są wibracje pochodzące od wyłączenia dwóch cylindrów a są one wyraźnie odczuwalne do 2000 tys. powyżej znikają w pełni (temat poruszany niejednokrotnie). Mało tego, delikatne przyspieszanie nie powoduje załączenia dwóch pozostałych. Więc teraz wystarczyć zerknąć na wykres odczytać parametry przy 1500 i teoretyczne podzielić na pół. Czy to są komfortowe warunki pracy silnika benzynowego wolnossącego?

Poniżej 2 tys. ten silnik pracuje, delikatnie mówiąc niekomfortowo. Jest to ewidentnie odczuwalne i słyszalne, właśnie przez wyłączenie cylindrów.


BP przejechałem jakieś 100 km po mieście i uważam, że komfort w porównaniu z BM jest większy ale strasznie ciemno :( . Kto wymyślił czarną podsufitkę?
Jeśli nie zauważyłeś to ja mam 1,5 i całe 101 KM/150Nm na prawie 1300 kg i więc dużo mniej niż Wy. Realnie pewnie mam tyle co Ty na 2 cylindrach <płacze>. Może wczesne wersje BM były lepiej zrobione bo wibracji całkiem nie czuję :P . Wiem, wiem ja mam jednak 4 cylindry.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez k.siwczyk » 5 sty 2022, 11:59

lelo28, może nie do mnie było skierowane to pytanie jednak jeśli chodzi o jazdę do 2 tysięcy obrotów to nie jakoś często te cylindry zostaną wyłączone. To raczej się odbywa jeśli faktycznie jedzie się dość długo przez jakiś odcinek, do tego jest on równy jeśli chodzi o nachylenia terenu. Prędzej sytuacja z odłączaniem cylindrów działa powyżej tych 2 tysięcy jednak wtedy faktycznie tego nie słychać ani nie jest to bardzo odczuwalne. Można powiedzieć, że jazda na wyższych obrotach oczywiście może być bardziej zdrowsza dla silnika, chociaż bardzo bym nie przesadzał jeśli jeździ się spokojnie, bo tutaj jakiś dużej różnicy nie ma pewnie. Jednak skłoniłbym się do takiego stwierdzenia, że wtedy auto "wie" kiedy jest mniej lub bardziej obciążone i odłącza lub włącza te 2 cylindry. Jadąc na obrotach poniżej tych 2 tysięcy obrotów jeśli czujemy, że zbliżamy się do granicy że to już może być za nisko dla silnika redukujemy bieg na niższy przez co "machamy" więcej biegami. Jak to powiedział corky1 w mieście może jeździć na tym max 3 biegu dlatego, że przy wyższych obrotach robotę tutaj robi system odłączania dwóch cylindrów. Bez niego to różnica byłaby o wiele większa, ale też pewnie akustycznie przypominałoby to zarzynanie świni, bo to raczej nie byłoby akustycznie zbyt przyjemne. Automat w Maździe wrzuca jakoś czasami 6 przy 50 km/h i nic sobie z tego nie robi (sprawdzałem na tych samych trasach co codziennie jeżdżę). Więc czy niskie obroty dla tego silnika są jakieś złe? Wydaje mi się, że nie. Czy wyższe obroty jakoś podwyższają zużycie paliwa? Trochę tak, ale jak się włączy tryb 2-cylindrowy to już nie za bardzo.
Różnica pewnie jest jakaś. Tutaj chodzi głównie już o "kulturę jazdy".
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez DISItune » 5 sty 2022, 12:05

k.siwczyk napisał(a):Automat w Maździe wrzuca jakoś czasami 6 przy 50 km/h i nic sobie z tego nie robi (sprawdzałem na tych samych trasach co codziennie jeżdżę). Więc czy niskie obroty dla tego silnika są jakieś złe?


mam tylko jedną uwagę odnośnie tego – od dłuższego czasu producenci mają centralnie gdzieś co jest dobre a co złe dla silnika, mają się zgadzać emisje i to za wszelką cenę. A jak się jeszcze nie zepsuje do końca gwarancji to już pełen sukces

takie czasy
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez lelo28 » 5 sty 2022, 13:07

k.siwczyk napisał(a):lelo28, może nie do mnie było skierowane to pytanie jednak jeśli chodzi o jazdę do 2 tysięcy obrotów to nie jakoś często te cylindry zostaną wyłączone. To raczej się odbywa jeśli faktycznie jedzie się dość długo przez jakiś odcinek, do tego jest on równy jeśli chodzi o nachylenia terenu.


Chyba jednak mówimy o dwóch różnych. A tak na serio; u mnie wyłączanie garów odbywa się bardzo często i bardzo szybko, nie po dłuższym odcinku. Bardzo często mam włączoną grafikę i widziałem niejednokrotnie, że na trójce potrafi podjeżdżać pod niewielkie wzniesienia na dwóch garach.

Zrób test: włącz grafikę, tempomat na 50 km/h zapodaj czwórkę. Obroty zejdą poniżej 2 tys. wyczujesz wibrację. Redukcja na trójkę obroty 2 tys. wibracje znikają. W jednym i drugim przypadku silnik będzie chodził na dwóch garach.

Przypomina mi się również jedna sytuacja z klimatyzacją ( opisywane na forum). Zostały pomierzone temperatury na wylotach u mnie i u jednego z kolegów. Mnie temperatura pasuje u niego za ciepło. Po pomiarach okazuje się ze mamy niemalże identyczne temperatury ( u mnie było chyba jeden stopnień więcej). Może mamy podobnie; coś co dla mnie nie powinno istnieć dla ciebie nie robi różnicy lub jest normalne.

Generalnie mam zdanie takie jak napisał DISItune

DISItune napisał(a): od dłuższego czasu producenci mają centralnie gdzieś co jest dobre a co złe dla silnika, mają się zgadzać emisje i to za wszelką cenę. A jak się jeszcze nie zepsuje do końca gwarancji to już pełen sukces


Zupełnie nie mogę się zgodzić z tym:

k.siwczyk napisał(a):przy wyższych obrotach robotę tutaj robi system odłączania dwóch cylindrów. Bez niego to różnica byłaby o wiele większa, ale też pewnie akustycznie przypominałoby to zarzynanie świni, bo to raczej nie byłoby akustycznie zbyt przyjemne.


System wyłączania garów nie wpływa zupełnie lub w niesłyszalnym stopniu na to co dociera do naszych uszu przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Różnica jest wyczuwalna i słyszalna właśnie do tych 2 tys. Mało tego; silnik lepiej brzmi pracując na czterech a nie na dwóch.

Dopisano 5 sty 2022, 12:15:

RobertPi napisał(a):Może wczesne wersje BM były lepiej zrobione bo wibracji całkiem nie czuję :P . Wiem, wiem ja mam jednak 4 cylindry.

W BM się gary nie odłączały :) a to jest jedyny powód problemu wibracji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez k.siwczyk » 5 sty 2022, 14:36

Mam czasami włączona grafikę i u mnie te dwa cylindry są aktywne bardzo rzadko, tylko wtedy kiedy się jedzie z równa prędkością, pod górke od razu załączają się cztery cylindry. Jestem się w stanie zgodzić z tym, że na wyższych obrotach nie słychać bardzo tych dwóch cylindrów, ja osobiście mi one za bardzo nie przeszkadzają. Co do wypowiedzi odnośnie tego, że producentom nie zależy na tym, aby silniki były wytrzymałe, myślę że każda firma musi po sprzedaży auta zarabiać czy na czymś oszczędzać. W innych markach psują się silniki i inne elementy, w Mazdzie są to między innymi lusterka. Także takie marki jak Mazda czy Toyota może oszczędzić na innych elementach, a nie oszczędza na silnikach aż tyle jak inni. Zastanawiam się czy mamy przypadkiem ta sama wersję oprogramowania odnośnie pracy na dwóch cylindrach. Przed aktualizacja na pewno włączało się to częściej, teraz u mnie tylko przy równym terenie.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez lelo28 » 5 sty 2022, 14:50

Też pomyślałem o aktualizacji, jednak wiem że miałem robioną i pamiętam również że po niej, przez dobrych kilkanaście kilometrów wogóle system wyłączania garów nie działał. Natomiast to jest powód dlaczego unikam obrotów poniżej 2 k.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez child » 5 sty 2022, 22:10

Wracając do tematu modyfikacji silnika – macie rację, że na niskich obrotach różnica będzie niewielka i w praktyce niezauważalna. Natomiast wyprzedzanie przy prędkościach trasowych/autostradowych to zupełnie inna bajka przed i po odblokowaniu. No i jak pisał krabdul: mając możliwość przekroczenia 100km/h na dwójce – przy nieco niższych prędkościach niż autostradowe też była duuuża różnica jak się odpowiednio jechało :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez DISItune » 8 sty 2022, 09:33

kolejne BP, seria 136KM 231Nm, po odblokowaniu 150KM, po pełnej modyfikacji 178KM 241Nm

Mazda 3 BP120 logo.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323