Podniesienie mocy Skyactiv-G
CX5 2021 ma już tylko 163KM
A nie przyszło ci do głowy, że zasilanie miękkiej hybrydy trochę tej mocy odbiera.
Moc silnika to moc jednostki napędowej pomniejszona o moc agregatów które napędza.
Skoro jest dodatkowy napęd elektryczny to zapewne potrzebny jest mocniejszy generator prądu – nic za darmo.
Być może te kilka KM mniej wynika z większej mocy agregatów.
A nie przyszło ci do głowy, że zasilanie miękkiej hybrydy trochę tej mocy odbiera.
Moc silnika to moc jednostki napędowej pomniejszona o moc agregatów które napędza.
Skoro jest dodatkowy napęd elektryczny to zapewne potrzebny jest mocniejszy generator prądu – nic za darmo.
Być może te kilka KM mniej wynika z większej mocy agregatów.
Moc silnika to moc silnika. Nie ważne ile km zabierają pompy wspomagania, klimy, alternatory etc. Ślepa uliczka.
Miękka hybryda odbiera energie z hamowania, i wykorzystuje ją zależnie od zapotrzebowania, a nie po to żeby dodatkowo obciążać silnik*. Ślepa uliczka x2
To o czym mówisz, to moc na kołach, nie moc silnika. W stanach lubią tak mierzyć. Ale i tak moc na kołach jest pomniejszona o straty przeniesienia napędu, nie robi się pomiarów przy włączonych odbiornikach prądu. Ślepa uliczka x3.
*Hybrydy, czasem i miękkie, optymalizują prace silnika, ale nigdy nie zdarza się żeby dodatkowo obciążały silnik kiedy wykorzystujesz max momentu obrotowego.
Miękka hybryda odbiera energie z hamowania, i wykorzystuje ją zależnie od zapotrzebowania, a nie po to żeby dodatkowo obciążać silnik*. Ślepa uliczka x2
To o czym mówisz, to moc na kołach, nie moc silnika. W stanach lubią tak mierzyć. Ale i tak moc na kołach jest pomniejszona o straty przeniesienia napędu, nie robi się pomiarów przy włączonych odbiornikach prądu. Ślepa uliczka x3.
*Hybrydy, czasem i miękkie, optymalizują prace silnika, ale nigdy nie zdarza się żeby dodatkowo obciążały silnik kiedy wykorzystujesz max momentu obrotowego.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Ktostam napisał(a):A nie przyszło ci do głowy, że zasilanie miękkiej hybrydy trochę tej mocy odbiera.
Do głowy przychodzi mi to, że chyba nigdy nie zerknąłeś na momenty w których następuje ładowanie ( oczywiście zakładam że jesteś posiadaczem trójki, choć wcześniej zostałeś już poproszony o uzupełnienie profilu). Odzyskiwanie energii, a tym samym ładowanie odbywa się podczas hamowania silnikiem lub hamulcami, ale tylko w momencie gdy jest załączony bieg. Poza tym miękka hybryda służy zwiększeniu mocy oddawanej na koła. Podejrzewam że wiesz, a jeżeli nie to się dowiesz, że moc silnika elektrycznego wynosi 5 kW. Idąc tym tokiem myślenia dojdziemy do wniosku ze inżynierowie zabrali 10 kW ze spalinowego żeby oddać 5 kW w elektrycznym. Brawo.
Przeglądając kilka Twoich ostatnich wpisów: najpierw twierdziłeś że to wina ekologi, później stopnia sprężania a teraz miękkiej hybrydy. Co wymyślisz jutro?
Nie ma to jak personalne ataki, klasyka internetu
Wracając do merytorycznej dyskusji o kanibalizacji wersji X przez G i domniemanym obcinaniu mocy.
Myślę, że to twierdzenie może obalić rynek chiński.
Gdzie istnieje równolegle wersja 165KM (bez miękkiej hybrydy) i wersja X
Jeżeli tak boli te kilka KM i jesteś przekonany, że tak jest to wystarczy wgrać program z chińskiej wersji i wszystko będzie działać – w czym problem
https://www.mazda.com.hk/media/eq2fxb41/all-new-mazda3_fb_sky-g_sky-x_spec-sheet_en.pdf
Wracając do merytorycznej dyskusji o kanibalizacji wersji X przez G i domniemanym obcinaniu mocy.
Myślę, że to twierdzenie może obalić rynek chiński.
Gdzie istnieje równolegle wersja 165KM (bez miękkiej hybrydy) i wersja X
Jeżeli tak boli te kilka KM i jesteś przekonany, że tak jest to wystarczy wgrać program z chińskiej wersji i wszystko będzie działać – w czym problem
https://www.mazda.com.hk/media/eq2fxb41/all-new-mazda3_fb_sky-g_sky-x_spec-sheet_en.pdf
Ma GPF – wystarczy zerknąć w instrukcję.
Ma też kompresor, który w tym silniku według zapewnień producenta służy do wtłoczenia większej ilości powietrza aby zubożyć mieszankę. Ciężko to w sumie rozpatrywać w kategorii typowego doładowania, które raczej służy do zwiększenia mocy.
Ma też kompresor, który w tym silniku według zapewnień producenta służy do wtłoczenia większej ilości powietrza aby zubożyć mieszankę. Ciężko to w sumie rozpatrywać w kategorii typowego doładowania, które raczej służy do zwiększenia mocy.
worn napisał(a):Ma GPF – wystarczy zerknąć w instrukcję.
W Mazda twierdzą co innego. Dodatkowo nigdzie w materiałach prasowych słowa o tym. Zatem wprowadzają Klientów w błąd?
worn napisał(a):Ma też kompresor, który w tym silniku według zapewnień producenta służy do wtłoczenia większej ilości powietrza aby zubożyć mieszankę. Ciężko to w sumie rozpatrywać w kategorii typowego doładowania, które raczej służy do zwiększenia mocy.
Posiadanie kompresora, którego zadaniem jest obniżanie jakości mieszaki paliwowej po przez rozwodnienie jej dodatkową ilością powietrza nie ma nic wspólnego z doładowaniem. Raczej odładowaniem. Nie mylmy pojęć. Zadaniem tego procesu jest tylko i wyłącznie obniżenie kaloryczności paliwa a co za tym idzie ekonomia. Nie wpływa to na zwiększenie mocy silnika.
Czy auto z kompresorem z założenia należy nazywać "doładowanym" ?
Ba, im bardziej deptasz po pedale gazu tym mniejsza szansa że kompresor zadziała. Tak więc tyle w temacie auto doładowanego.
- Od: 15 cze 2018, 10:59
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 IV gen. 150KM FWD
LukeSky nie czepiam się, ale:
gdybym lata temu użył takiego stwierdzenia, w szkole na silnikach, to pała jak malowana .LukeSky napisał(a):...obniżanie jakości mieszaki paliwowej po przez rozwodnienie jej dodatkową ilością powietrza....
LukeSky napisał(a):Posiadanie kompresora, którego zadaniem jest obniżanie jakości mieszaki paliwowej po przez rozwodnienie jej dodatkową ilością powietrza nie ma nic wspólnego z doładowaniem.
Ponieważ na moją wzmiankę o samych faktach, że jest kompresor, i co na ten temat twierdzi producent zrobiłeś mi "mały wykład", to krótko się do niego odniosę mimo tego, że w tej dziedzinie specjalista ze mnie żaden.
Tak "na chłopski rozum", to o tym czy silnik jest doładowany czy też nie, stanowi sam fakt wykorzystania sprężarki (mechanicznej lub turbo). Natomiast cel w jakim została taka sprężarka zastosowana nie ma zupełnie żadnego znaczenia.
Za Wikipedią: "Doładowanie silnika spalinowego – proces doprowadzania do silnika większej ilości czynnika roboczego (powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej) niż silnik zassałby swobodnie z otoczenia."
Tyle ode mnie.
Co do GPF, to wiem tylko tyle, że dla silnika X jest o nim wzmianka w instrukcji, więc wychodzę z założenia, że takowy musi być. To, że producent nie afiszuje się z tym w materiałach prasowych, to raczej nic dziwnego. Bo jeżeli GPF faktycznie jest, to nie jest to z pewnością dla producenta powód do dumy.
@LukeSky
Ja naprawdę rozumiem co chcesz przekazać, i nawet zgadzam się że Sky-X nie należy stawiać w jednym rzędzie z turbo i innymi kompresorami. Ale to nie oznacza że nie jest doładowany.
Doładowanie (Forced Induction) tyczy się każdej formy mechanicznego wtłoczenia większej ilości powietrza. A co z tym powietrzem się później dzieje, to nikogo nie obchodzi. Diesele, poza przypadkiem pełnego obciążenia, cały czas pracują na ubogiej mieszance i nikt nie rozwodzi się co z tym dalej się dzieje.
Żeby wpłynąć na kaloryczność paliwa, musiałbyś dolać czegoś do baku. Chodzi o zubożenie mieszanki jak napisał worn. A celem nie jest ekonomia sama przez się, tylko obniżenie temp spalania, i pozbycie się NOx-ów i PM-ów. Silnik pracujący ekonomicznie na mieszance np 17:1 wypali sobie zawory, i będzie produkował masę trujących tlenków azotu. Ale jakieś cwaniaczki z MMC sprawdziły, że zubażanie poza granice zapłonu (darujcie, nie będę sprawdzał ile dokładnie) obniża temp spalania i ogranicza wytwarzanie NOx. Czyli chodzi o emisje i wytrzymałość podzespołów.
edit: Po chwili zastanowienia, wiem jak można spróbować rozsądzić sprawę. Trzeba ustalić jaką wydajność ma sprężarka, i czy ta wydajność przekracza (teoretyczne) zapotrzebowanie słupka na powietrze. Bo ja mam coś wrażenie, że ta sprężarka jest taka malutka że doładuje silnik ale tylko w niskim zakresie obrotów. Na wyższych będzie po prostu "nie przeszkadzać". Jest tam jakiś zawór obejściowy?
Ja naprawdę rozumiem co chcesz przekazać, i nawet zgadzam się że Sky-X nie należy stawiać w jednym rzędzie z turbo i innymi kompresorami. Ale to nie oznacza że nie jest doładowany.
Doładowanie (Forced Induction) tyczy się każdej formy mechanicznego wtłoczenia większej ilości powietrza. A co z tym powietrzem się później dzieje, to nikogo nie obchodzi. Diesele, poza przypadkiem pełnego obciążenia, cały czas pracują na ubogiej mieszance i nikt nie rozwodzi się co z tym dalej się dzieje.
Zadaniem tego procesu jest tylko i wyłącznie obniżenie kaloryczności paliwa a co za tym idzie ekonomia
Żeby wpłynąć na kaloryczność paliwa, musiałbyś dolać czegoś do baku. Chodzi o zubożenie mieszanki jak napisał worn. A celem nie jest ekonomia sama przez się, tylko obniżenie temp spalania, i pozbycie się NOx-ów i PM-ów. Silnik pracujący ekonomicznie na mieszance np 17:1 wypali sobie zawory, i będzie produkował masę trujących tlenków azotu. Ale jakieś cwaniaczki z MMC sprawdziły, że zubażanie poza granice zapłonu (darujcie, nie będę sprawdzał ile dokładnie) obniża temp spalania i ogranicza wytwarzanie NOx. Czyli chodzi o emisje i wytrzymałość podzespołów.
edit: Po chwili zastanowienia, wiem jak można spróbować rozsądzić sprawę. Trzeba ustalić jaką wydajność ma sprężarka, i czy ta wydajność przekracza (teoretyczne) zapotrzebowanie słupka na powietrze. Bo ja mam coś wrażenie, że ta sprężarka jest taka malutka że doładuje silnik ale tylko w niskim zakresie obrotów. Na wyższych będzie po prostu "nie przeszkadzać". Jest tam jakiś zawór obejściowy?
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
https://www.mazdaklan.cz/threads/g150-v ... 295/page-2
Dopisano 22 lut 2021, 19:54:
Koledzy z Czech najwidoczniej już temat ogarnęli, jeden z tamtejszych użytkowników forum wykonuje modyfikację za około 2000 koron. Ustaliłem że mieszka w Pradze.
Dopisano 22 lut 2021, 19:54:
Koledzy z Czech najwidoczniej już temat ogarnęli, jeden z tamtejszych użytkowników forum wykonuje modyfikację za około 2000 koron. Ustaliłem że mieszka w Pradze.
https://pl-pl.facebook.com/DISItune/ Na stronie tej polecanej przez forumowiczów firmy widziałem w realizacjach zdjęcie nowej trójki.
"Witam,
ten motor można zrobić do 165 KM (to ta sama wersja). Koszt obróbki mapy w tym silniku to 1350 zł brutto, w cenie jest pełna diagnostyka, pomiar na hamowni przed i po oogram. " Taką odpowiedź dostałem z firmy STune Rybarzowice. Na stronie FB mają pomiary z mazdy 122 konie po modyfikacji 167 koni, 236 NM . To znaczna poprawa w stosu do serii.
ten motor można zrobić do 165 KM (to ta sama wersja). Koszt obróbki mapy w tym silniku to 1350 zł brutto, w cenie jest pełna diagnostyka, pomiar na hamowni przed i po oogram. " Taką odpowiedź dostałem z firmy STune Rybarzowice. Na stronie FB mają pomiary z mazdy 122 konie po modyfikacji 167 koni, 236 NM . To znaczna poprawa w stosu do serii.
Taka ciekawostka
https://www.facebook.com/10019201846564 ... /?sfnsn=mo
https://www.facebook.com/10019201846564 ... /?sfnsn=mo
Generalnie wykres wygląda obiecująco. Nie ma tak mocnego przyrosty jak w BM/BN ( prawdopodobnie wynika to z mniejszego stopnia sprężania), jednak poprawa następuje w całym użytecznym zakresie prędkości obrotowej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość