Spalanie – skyactiv-x

Postprzez worn » 19 gru 2020, 13:46

Lepiej założyć nowy temat, niż robić OT, bo mam wrażenie, że w każdym temacie jest rozmowa o wszystkim i robi się bałagan na forum, ale nie jestem moderatorem, więc Ci odpowiem jak to u mnie wyglądało. :P

Generalnie jestem z tych, którzy ruszają dynamicznie i po Twoim opisie zakładam, że Ty też. Na początku, przez pierwszych kilka jazd, gdy używałem i-stop (dziś już nie korzystam), to zdarzało mi się, że zdławiałem silnik i nie raz mi wtedy zgasnął. Zauważyłem, że w sytuacji gdy i-stop dopiero co uruchomił silnik, to żeby ruszyć dynamicznie są dwie opcje:
1. Dodać trochę więcej gazu niż przy ruszaniu z silnika, który cały czas był włączony.
2. Po uruchomieniu odczekać ułamek sekundy dłużej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez paweł_TBU » 19 gru 2020, 15:17

Nie mam xa ale w g nic takiego się nie dzieje i moim zdaniem nie powinno się dziać. Używam istop cały czas od zakupu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez sevecc » 20 gru 2020, 08:22

worn – masz rację, pewnie lepiej założyć nowy wątek :)
Dzięki za odpowiedź, czyli problem występuje nie tylko u mnie...

pawel – zgadzam się, że to nie jest normalne, w BN też miałem istop i nigdy nic takiego nie miało miejsca. Zgłoszę to w ASO przy najbliższej okazji.

Żeby nie tylko OT – po 1300 km, spalanie wciąż dość wysoko u mnie, miasto na poziomie 10 l/100km.
Dla przypomnienia – odblokowana 3BN nigdy nie wzięła mi więcej niż 8 z groszami przy takim samym stylu jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez lelo28 » 20 gru 2020, 19:52

sevecc napisał(a):Żeby nie tylko OT – po 1300 km, spalanie wciąż dość wysoko u mnie, miasto na poziomie 10 l/100km.
Dla przypomnienia – odblokowana 3BN nigdy nie wzięła mi więcej niż 8 z groszami przy takim samym stylu jazdy.

Według moich obserwacji, nie mamy tutaj efektu zmniejszonego zużycia paliwa, wraz ze wzrostem przejechanych kilometrów (podejrzewam że X też to dotyczy). Przejechałem dwa sezony letnie i rozpocząłem drugi zimowy. Gdybym porównał przejechane kilometry w każdym sezonie, to wychodzi to samo ( teraz nawet spala mi więcej rzędu 0,1-0,2 l. wynika to zapewne z tego że się mniej przykładam i wyżej ją kręcę ). Zdecydowanie większy wpływ na spalanie, ma temperatura otoczenia i to czy droga jest sucha czy mokra.
Generalnie mogę tylko potwierdzić, że elementy silnika są bardzo dokładnie spasowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez k.siwczyk » 20 gru 2020, 23:09

sevecc napisał(a):
Żeby nie tylko OT – po 1300 km, spalanie wciąż dość wysoko u mnie, miasto na poziomie 10 l/100km.
Dla przypomnienia – odblokowana 3BN nigdy nie wzięła mi więcej niż 8 z groszami przy takim samym stylu jazdy.


Gdy dostałem X'a w trójce jako auto zastępcze to spalał mi własnie prawie 11 litrów z automatem, wyniki wręcz kolosalne jak na silnik, który ma mało zużywać paliwa :) Dodam, że nie jechałem wcale ostro, tylko normalnie. Jak dla mnie to po prostu jest porażka, nie wiem co oni chcą takim spalaniem coś udowodnić, może zachęcić do swojego elektryka?
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez malina666 » 10 sie 2021, 12:36

Trasa 5k km, na południe Europy w pełni obładowanym samochodem – średnie spalanie 6.2l.
Początkujący
 
Od: 10 sie 2021, 12:10
Posty: 7
Auto: Mazda CX-30 HIKARI '19
Skyactiv-X (180KM) MT

Postprzez dine » 10 sie 2021, 21:47

Ostatnie 1000km, średnie spalanie 5,4L/100km. Nie wiem co trzeba robić żeby mieć 10L/100...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez worn » 10 sie 2021, 23:23

Ostatnia trasa:
* ok. 200 km – 90 km/h
* 400 km – 140 km/h

Rzeczywiste spalanie, a nie jakieś śmieszne wskazania komputera –> 7 l/100 km – cudów nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez child » 11 sie 2021, 18:04

dine napisał(a):Ostatnie 1000km, średnie spalanie 5,4L/100km. Nie wiem co trzeba robić żeby mieć 10L/100...


Yyyy, jechać dynamicznie, na krótkich odcinkach lub po mieście, a najlepiej kombinacją tych trzech czynników?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez dine » 11 sie 2021, 21:35

child napisał(a):
dine napisał(a):Ostatnie 1000km, średnie spalanie 5,4L/100km. Nie wiem co trzeba robić żeby mieć 10L/100...


Yyyy, jechać dynamicznie, na krótkich odcinkach lub po mieście, a najlepiej kombinacją tych trzech czynników?


Kiedy to 5,4 jest właśnie z dłuższych tras, miasta i krótkich odcinków po drogach lokalnych... Na serio, nigdy jeszcze dychy nie miałem. Dziś, jazda po Toruniu w godzinach szczytu, odcinek około 8km spalanie 8L. Spieszyliśmy się, więc było dynamicznie. Auto zapakowane w 4 dorosłe osoby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez k.siwczyk » 11 sie 2021, 22:21

Tyle osób, tyle opinii. Różne warunki i różne wyniki.
Osoba poniżej pisała, że jechała dynamicznie i zrobiła 8 litrów. Tylko, że ja gdy jechałem dynamicznie to robiłem wyniki po 15 litrów po mieście w godzinach szczytu. Mam na myśli przeskakiwanie z pasa na pas i jazda w granicach 4-5 tys obrotów
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez dine » 14 sie 2021, 21:11

Czy jazda z prędkościami dochodzącymi do 190km/h, potem jazda przez Warszawę (najbardziej zakorkowane miasto w PL) jest dostatecznie dynamiczna? Po tym rajdzie spalanie z ostatnich kilkuset KM wzrosło mi do 5,7. Mam również wrażenie, że jakość paliwa ma dość istotne znaczenie. Kiedyś podczas manewrów na parkingu miałem średnią 79l/100km po skończonej jeździe – taka ciekawostka, którą rozpatruję jako anomalię

Swoją drogą, taka drobna dygresja. Przy tych 190 zmieniłem bieg na 6 (5-5,5k obrotów) i auto zamiast przyspieszać zaczęło nieznacznie zwalniać. Też tak macie? Na ten zakres przypada w Xie szczyt mocy. Jak zmienić zatem bieg na ostatni żeby osiągnąć te katalogowe 210km/h?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez child » 14 sie 2021, 23:37

dine napisał(a):Czy jazda z prędkościami dochodzącymi do 190km/h, potem jazda przez Warszawę (najbardziej zakorkowane miasto w PL) jest dostatecznie dynamiczna?


A skąd mamy wiedzieć, czy jest dostatecznie dynamiczna? Jazda z prędkościami dochodzącymi do 190km/h to nie to samo co jazda z prędkością 190km/h. Jazda w korkach z natury nie jest dynamiczna :) Chociaż oczywiście przyznaję, że raczej negatywnie wpływa na spalanie.

Cieszę się z twojego niskiego spalania, ale podane informacje nie są wystarczające, żeby określić, czy to twój samochód mało pali, czy też jednak jeździsz bardziej "energooszczędnie" niż inni. Zrób trasę ze stałą prędkością np. 180km/h (chociaż z 50km) i zobaczymy, czy nie zobaczysz okolic 10l :)

Takie drobne wyjaśnienie – jestem uczulony na teksty w stylu "nie wiem, co trzeba robić, żeby..", "hamować to trzeba umić", "mi się tak nigdy nie dzieje". Są to dla mnie takie głupio-mądre wypowiedzi, które w przekonaniu autora mają świadczyć o jego zarąbistości, a świadczą o ignorancji. Fakt, że czegoś nie doświadczasz nie znaczy, że inni nie doświadczają.

Swoją drogą, taka drobna dygresja. Przy tych 190 zmieniłem bieg na 6 (5-5,5k obrotów) i auto zamiast przyspieszać zaczęło nieznacznie zwalniać. Też tak macie? Na ten zakres przypada w Xie szczyt mocy. Jak zmienić zatem bieg na ostatni żeby osiągnąć te katalogowe 210km/h?


A czemu to chcesz robić na najwyższym biegu? Niższe biegi już się kończą? W BM czwarty bieg pozwalał dojść do 200km/h, a prędkość maksymalną bardziej osiągało się na 5 niż na 6.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez dine » 15 sie 2021, 12:57

child napisał(a):Takie drobne wyjaśnienie – jestem uczulony na teksty w stylu "nie wiem, co trzeba robić, żeby..", "hamować to trzeba umić", "mi się tak nigdy nie dzieje". Są to dla mnie takie głupio-mądre wypowiedzi, które w przekonaniu autora mają świadczyć o jego zarąbistości, a świadczą o ignorancji. Fakt, że czegoś nie doświadczasz nie znaczy, że inni nie doświadczają.


Cóż, działa to w dwie strony. Jeżeli ktoś pisze gdzieś na forum, że "X ssie bo pali 10l, a miał palić 5", to moja reakcja jest jak najbardziej prawidłowa i nie postrzegam tego jako przejaw "głupiomądrości" a jedynie inny punkt widzenia na sprawę. Ludzi, którzy tak piszą traktuję tak jak ty traktujesz mnie. Dla mnie zwyczajnie nie potrafią jeździć i tylko na podstawie własnych doświadczeń przekreślają produkt. Ja jak widzisz nie mam problemu z zadawaniem pytań i sięganiem porady.

child napisał(a):A czemu to chcesz robić na najwyższym biegu?


Skoro maksymalną prędkość mam osiągnąć na niższym biegu, to obecność tego kolejnego sugeruje, że da się jeszcze więcej, to chyba jest logiczne? Jeżeli szczyt mocy mamy przy załóżmy 6k rpm, to dalej ta moc spada i auto nie będzie przyspieszać, dlatego zmienia się bieg by ponownie wskoczyć w zakres największej sprawności silnika. Coś tu pomyliłem, coś przeinaczyłem, jakoś nie tak rozumuje?

child napisał(a):A skąd mamy wiedzieć, czy jest dostatecznie dynamiczna? Jazda z prędkościami dochodzącymi do 190km/h to nie to samo co jazda z prędkością 190km/h. Jazda w korkach z natury nie jest dynamiczna Chociaż oczywiście przyznaję, że raczej negatywnie wpływa na spalanie.


Nie, to nie to samo, bo jazda ze stałą prędkością jest zwykle bardziej ekonomiczna niż ciągłe przyspieszanie i zwalnianie. Rozpędzenie auta do tej prędkości pochłania więcej energii niż stała jazda z taką prędkością. Logiczne jest też, że nie jadę cały czas tak szybko, trzeba przecież ruszyć i się zatrzymać ;) Ogólnie staram się jeździć ekonomicznie. Praktycznie nie wbijam buta w podłogę. Więc jeżeli ja mogę, to dlaczego inni nie mogą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez worn » 15 sie 2021, 13:21

W moim słowniku jazda dynamiczna =/= jazda szybka.
Jazda z prędkością 190 km/h (szybko), nie musi oznaczać, jazdy dynamicznej. Ja pod pojęciem jazdy dynamicznej rozumiem przede wszystkim jazdę w warunkach miejskich, gdzie po zatrzymaniu maksymalną dopuszczalną prędkość osiągamy możliwie szybko (niekoniecznie jeżdżąc do odcinki). Wtedy spalanie znacząco rośnie, gdy co chwilę musimy przyspieszać, co jest raczej oczywiste.

Druga sprawa, to nie wiem czy wasze porównania średniego spalania mają w ogóle sens. Najpierw trzeba ustalić czy spalanie podajecie odnośnie konkretnego odcinka czy ogólnego średniego spalania, którego np. nie resetujecie. Bo zaraz się okaże, że ktoś podaje wskazania średniego spalania, które uwzględniają np. ponad 1000 km w trasie, a potem podaje, że po przejechaniu 15 km po mieście pokazuje mu średnie spalanie rzędu 5,5 l/100 km. Wtedy takie wyniki można włożyć między bajki.

dine napisał(a):Kiedyś podczas manewrów na parkingu miałem średnią 79l/100km po skończonej jeździe – taka ciekawostka, którą rozpatruję jako anomalię

Nie jest to żadna anomalia.

dine napisał(a):Swoją drogą, taka drobna dygresja. Przy tych 190 zmieniłem bieg na 6 (5-5,5k obrotów) i auto zamiast przyspieszać zaczęło nieznacznie zwalniać. Też tak macie? Na ten zakres przypada w Xie szczyt mocy.

Coś kręcisz (i nie mam tutaj na myśli twojego silnika ;) ). 5,5k obrotów jest na piątym biegu przy ok. 190 km/h. Jak zmieniłeś wtedy bieg na 6, to obroty spadają ci do około 4250, a stąd daleka droga do szczytowej mocy, która jest dostępna przy 6k obrotów. Przypominam jeszcze, że siła oporu jest proporcjonalna do kwadratu prędkości, więc im szybciej jedziesz tym trudniej przyspieszyć.
Vmax można osiągnąć na piątym biegu przy około 6000 obrotów.

dine napisał(a):Skoro maksymalną prędkość mam osiągnąć na niższym biegu, to obecność tego kolejnego sugeruje, że da się jeszcze więcej, to chyba jest logiczne?

Źle rozumujesz, nie jest logiczne. ;) Nawet jakby producent wstawił tam 10 biegów, to nie oznacza, że samochód pojedzie szybciej. Ogranicza Cię tutaj moc silnika, a nie przełożenia skrzyni biegów. Vmax dla szóstego biegu wynosi około 286 km/h, bo wtedy nastąpiłaby odcinka przy 6500 obrotów. Chyba nie muszę wyjaśniać, że nie osiągniesz takiej prędkości na tym biegu? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez dine » 15 sie 2021, 14:17

worn napisał(a):Źle rozumujesz, nie jest logiczne. Nawet jakby producent wstawił tam 10 biegów, to nie oznacza, że samochód pojedzie szybciej. Ogranicza Cię tutaj moc silnika, a nie przełożenia skrzyni biegów. Vmax dla szóstego biegu wynosi około 286 km/h, bo wtedy nastąpiłaby odcinka przy 6500 obrotów. Chyba nie muszę wyjaśniać, że nie osiągniesz takiej prędkości na tym biegu?


Tak, masz rację, jednak rozumuję dobrze, bo jak sam zaznaczyłeś, na 6 biegu można więcej. Ograniczają jednak inne czynniki jak opór powietrza etc. Mając jednak na uwadze, to co napisałeś, to umieszczanie dodatkowych biegów nie miało by większego sensu. W dieslach jest tych biegów multum bo optymalne warunki pracy silnika występują w stosunkowo wąskim zakresie obrotów i celem jest by silnik zawsze w tym zakresie funkcjonował niezależnie od prędkości z jaką się porusza.
Nie pamiętam ile miałem obrotów po zmianie na 6 bieg lecz efekt był taki jak bym puścił nogę z gazu. Nie wiem z czego to wynika. Po wrzuceniu 6 przy niskich prędkościach jest takie lekkie szarpnięcie nadające przyspieszenia. Przy 190 było dokładnie odwrotnie. Przyspieszałem i po zmianie biegu przestałem przyspieszać. Nie miałem tego problemu w poprzednim aucie, które miało jeden bieg mniej, zatem dłuższe przełożenia, a do tego niższą moc i współczynnik oporu powietrza (ta sama waga). Nie miało problemu by na tym samym odcinku drogi rozpędzić się do ponad 200km/h.

Dodam tylko, że powyższe eksperymenty przeprowadzałem nocą przy niskim natężeniu ruchu gdy podróżowałem sam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez worn » 15 sie 2021, 14:38

dine napisał(a):W dieslach jest tych biegów multum bo optymalne warunki pracy silnika występują w stosunkowo wąskim zakresie obrotów

Czekaj, czekaj, czy ty teraz jako przykład podajesz samochody ciężarowe? Przecież w osobówkach diesle w manualu nie mają więcej niż 6 biegów. Nie komplikujmy niepotrzebnie.

dine napisał(a):umieszczanie dodatkowych biegów nie miało by większego sensu

Nie do końca. Czy gdybym zabrał Ci szósty bieg, to ograniczyłbym Ci Vmax a tym samym wykorzystanie pełni możliwości auta? Nie. Ale to co bym Ci zabrał, to komfort podczas podróżowania w trasie, bo jechałbyś prędkościami autostradowymi na wyższych obrotach niż możesz jechać z szóstym biegiem. Nawet gdybyś nie był w stanie przyspieszać na szóstym biegu, a mógł tylko utrzymać prędkość, to taki bieg ma już jakiś sens. W tym przypadku "szóstka", to typowy nadbieg. <czytaj>

dine napisał(a):Po wrzuceniu 6 przy niskich prędkościach jest takie lekkie szarpnięcie nadające przyspieszenia. Przy 190 było dokładnie odwrotnie. Przyspieszałem i po zmianie biegu przestałem przyspieszać.

Nachylenie terenu, multum innych czynników i przede wszystkim opory powietrza (np. silny wiatr czołowy, a siedząc wygodnie w aucie nie wiesz czy właśnie taki wiatr w Ciebie mocno nie wieje) vs moc uzyskiwana na danym przełożeniu. Innego dnia w innych warunkach na tej samej drodze, nie będziesz miał tego problemu. Myślę, że do prędkości bliskich Vmax należy podchodzić z dystansem. Nie ma gwarancji, że uda się je osiągnąć, tak jak wiadomo, że w sprawnym samochodzie zawsze osiągniesz 50 km/h, bo wtedy naprawdę dużo zależy od wielu zmiennych.

dine napisał(a):Nie miałem tego problemu w poprzednim aucie

Takie porównania moim zdaniem nie mają większego sensu. ;) Ja w innym aucie nie miałem ABS, wspomagania, klimy i w ogóle jakoś inaczej jeździło. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2020, 20:42
Posty: 325 (28/45)
Skąd: ZS
Auto: Mazda 3 BP
2.0 Skyactiv-X 180 KM MT
Kanjo 2019

Postprzez perot » 15 sie 2021, 20:46

Panowie dorzucę coś od siebie, może nie ten model auta ale motor ten sam.
Jakiś czas temu jechałem do Sopotu z miejsca zamieszkania do zakwaterowania równe 400km. Czas przejazdu +/– 10min 3h 40min. Na pokładzie trzy osoby plus duża walizka. Jazda była dynamiczna i szybka z prędkościami pod 190 km/h. Przez większość drogi stała prędkość w przedziale 160-180 km/h.
Przed wyjazdem auto zatankowane na maxa po dojechaniu zasięg pozostały to 80km :D, trasa pokonana na strzała. Na pomorzu troszkę korków i jazda po mieście.
Spalanie wyszło około 12,5 litra zostało jeszcze coś paliwa :) . Według danych wskazań auta spalanie równe 12,5 itra.
I taki właśnie wynik można uznać za wiarygodny, a nie że ktoś tam gdzieś tam jechał szybko dynamicznie i spalanie rzędu 7 litrów.
Ogólnie silnik oszczędny , spalanie też porównywalne z silnikami diesla o tej samej pojemności ale nie oszukujmy się jazda dynamiczna i spore prędkości nie będą ekonomiczne w tych motorach.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 302 (3/31)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez Ktostam » 16 sie 2021, 07:39

Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości.
Najbardziej ekonomiczna prędkość do jazdy z powodu aerodynamiki do 70 km/h

Jeżeli jedziesz 140 km to opory powietrza są 4x większe niż przy 70 km/h
Przy takich prędkościach spalanie musi być duże.

Gdybyś jechał równo 90 pewnie miał byś spalanie z 5 litrów.
Dodatkowo, w wypadku MT wiele zależy jak zmieniasz biegi.
Z AT jest prościej osiągać niskie spalanie.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 113 (0/8)

Postprzez k.siwczyk » 16 sie 2021, 07:58

Dokładnie, to jest niemożliwe, aby jechać dynamicznie w okolicach 190 km/h i aby silnik Ci spalał 7 litrów na 100 km. Nie stworzono jeszcze takiego silnika. Rozumiem jeszcze jakby Ci zużył 7 litrów, ale na tempomacie przy 140 km/h. To już jest jeszcze realne i pokrywa się w rzeczywistości. Jednak teraz mam wrażenie, że trochę odleciałeś po prostu. Czasami mam wrażenie, że jeśli chodzi o użytkowników X'a zrobiła się taka sekta, która broni go rękoma i nogami. Zrobią wszystko jeśli tylko ktoś go obrazi i powie, że nic nowego nie wnosi w praktyce.
Tak – wiem, że nowy X został już poprawiony i że ma lepsze osiągi, ale jego spalanie i porównanie osiągów do G nie jest warte dopłaty tej sumy. Różnica jest marginalna, a jak jeszcze włoży się do niego AWD to możliwe, że będzie wolniejszy od G z ośką. Masa robi swoje. Odnosząc się jeszcze do opłacalności to tak, zgodzę się, że X może mniej palić niż G. Jednak różnica litra benzyny na 100 km nic nie wnosi. Przy różnicy 10 tys polskich złotych różnica zwróci się po zatankowanych 1667 litrów benzyny (zakładając cenę benzyny na poziomie 6 zł) auto zwróci się po jakich 170 tys kilometrów? Inwestycja, która nigdy się nie zwróci. Ogólnie uważam, że miękka hybryda dużo nie wnosi, bo jeśli obniży spalanie to może o litr czy nawet pół litra. Jeśli Mazda chce się bawić już w elektryfikację dużych jednostek benzynowych to niech pójdzie droga Toyoty i wyjdzie jej to na dobre i tak samo klientowi. CX-5 jest w takiej samej cenie co RAV4 (okolice 180 tys zł, mam na myśli tutaj wersje maksymalne, czyli Hikari z pakietem Luxury i RAV4 w pakiecie Black z JBL). Moc podobna, pojemność ta sama, a jakoś Mazda spali w mieście ponad 10 litrów, może nawrt okolice 12 jak nie więcej, a Ravka w przedziale 4 – 6, także już w okresie 100 km jest spora różnica. Nie mówię już o tym jak to się rozwinie w przedziale czasu. Różnica będzie jeszcze większa. Z całym szacunkiem do Mazdy, ale X może ma sens jedynie na trasach.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323