k.siwczyk napisał(a):Mówi się, że silniki G i X są takie to oszczędne – g***o prawda –> do hybryd Toyoty i Lexusa daleko im brakuje
Jaki jest sens w ogóle porównywać miękką hybrydę z klasyczną? Przecież to dwie różne sprawy. Miękka hybryda nie ma silnika trakcyjnego, który pozwalał by na przejechanie choć 1m na prądzie, a w mazdach to jest rozwinięcie systemu i-loop (czy jak on się tam nazywał) tylko, że zamiast "super kondensatora" jest bateria, która napędza pokładową elektronikę i audio oraz odpowiada za system i-stop. Nie można się spodziewać po czymś takim cudów.
Mam CX-30 w manualu z AWD, tyle że X-a. Ostatnio zmierzyłem ile mi średnio pali w warszawskich korkach (tylko dojazdy do pracy i tylko w godzinach szczytu). Wyszło mi 8,95 mierzone kalkulatorem na podstawie przejechanego dystansu i ilości zatankowanego paliwa. Moim zdaniem nie jest źle, a latem będzie jeszcze lepiej. Byłem na to przygotowany. Natomiast najniższe średnie spalanie (1000km) z trybu mieszanego z mocną przewagą dróg krajowych to 5,4L.