Spalanie 2.0 skyactiv-G

Postprzez dine » 3 lis 2021, 10:31

k.siwczyk napisał(a):Mówi się, że silniki G i X są takie to oszczędne – g***o prawda –> do hybryd Toyoty i Lexusa daleko im brakuje


Jaki jest sens w ogóle porównywać miękką hybrydę z klasyczną? Przecież to dwie różne sprawy. Miękka hybryda nie ma silnika trakcyjnego, który pozwalał by na przejechanie choć 1m na prądzie, a w mazdach to jest rozwinięcie systemu i-loop (czy jak on się tam nazywał) tylko, że zamiast "super kondensatora" jest bateria, która napędza pokładową elektronikę i audio oraz odpowiada za system i-stop. Nie można się spodziewać po czymś takim cudów.
Mam CX-30 w manualu z AWD, tyle że X-a. Ostatnio zmierzyłem ile mi średnio pali w warszawskich korkach (tylko dojazdy do pracy i tylko w godzinach szczytu). Wyszło mi 8,95 mierzone kalkulatorem na podstawie przejechanego dystansu i ilości zatankowanego paliwa. Moim zdaniem nie jest źle, a latem będzie jeszcze lepiej. Byłem na to przygotowany. Natomiast najniższe średnie spalanie (1000km) z trybu mieszanego z mocną przewagą dróg krajowych to 5,4L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez k.siwczyk » 3 lis 2021, 17:30

Porównuje miękką hybrydę z klasyczną dlatego, że Mazda w swoich artykułach prasowych przechwala się jak to miękka hybryda powoduje obniżenie zużycia paliwa itd. Jakoś Toyota mając Corollę potrafiła wsadzić w auto o podobnej cenie coś co jest "pełną" hybrydą. Już nawet VW w swojej wersji miękkiej hybrydy zrobił odłączanie silnika podczas toczenia się dla DSG czyli także o poziom wyżej od Mazdy. Tak samo zrobiła Kia w swoim nowym 1.5 T-GDI 160 KM i wiele innych marek. Mazda już na produkcji wsadziła tutaj 12 voltową instalację, zamiast 24 v uznając, że tyle wystarczy...
To już nie chodzi o to, że spali litr czy dwa litry więcej, lecz po prostu Mazda jak zwykle wciska coś co jest "premium", a tak na prawdę jest daleko za konkurencją w niektórych kwestiach. Nie mówię już o tym spalaniu tylko, ale o całym aucie. Jedyny plus jaki ma ten samochód nad innymi markami to chyba tylko wygląd.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez krabdul » 3 lis 2021, 18:01

Jak już porównujesz auta po prospektach i obietnicach to czytaj dokładnie. 24V zamiast 48V
To że coś nowego dał VW czy Kia nie oznacza że nagle te auta zaczną palić 4 litry.
Mam wrażenie, że gdybyś zasiadł za kółkiem jednego z nich to też by z Ciebie wyszła jakaś frustracja (tak do odbieram) tylko na innym forum.
Ja osobiście jeżdżę różnymi autami, bo firma często wypożycza auta i uwierz mi, że zaletą mazdy nie jest tylko wygląd. W podobnej klasie i cenie (mówię o realnej cenie doposażonego auta a nie cenie od...) mazda prezentuje przyzwoity poziom a silnik Skyactive G potrafi naprawdę mało palić. Ja mając poprzednio odblokowany i dostrojony do 185KM silnik na pozamiejskich trasach potrafił zejść do 4.5-5 litra. W mieście oczywiście bliżej 10. Teraz mając dodatkowo AT, AWD i 200kg na trasie wychodzi mi zazwyczaj 1 litr więcej, ale w mieście spalanie bardzo podobne, więc coś ta miękka hybryda daje. Ty też błędnie oceniasz (broniąc hybryd), że wszyscy jeżdżą 99% czasu po mieście. No sorry, u mnie raczej 30% a jeśli Ty jeździsz tylko po mieście, to znaczy że nie przemyślałeś zakupu, bo w Twoim przypadku też bym wybrał pełną hybrydę. Zawierzyłeś obietnicom producenta, gdzie każdy wie, że co jeden kłamie. Co więcej mając do pracy ledwo 6.5km cieszyłbym się ze spalania 10l. Mając 20km już bym się nim martwił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez k.siwczyk » 3 lis 2021, 18:29

Faktycznie moja pomyłka jeśli chodzi o te wartości, chodzi oczywiście jak napisałeś o 24 i 48.
Odnośnie dalszej części zapytania – to również zgodzę się, że jeśli chodzi o trasę to te wartości są w porządku, jednak nie są rewelacyjne. Dzisiaj wracając z pracy, łączny odcinek dziś był co prawda trochę dłuższy (8.3 km) pokonałem go w 30 minut co daje średnią prędkość na poziomie 16,6 km/h. Mając z tyłu głowy wczorajszą rozmowę z innymi użytkownikami maksymalnie jak mogłem stosowałem się do zasad "eco – drivingu" jadąc co prawda normalnie udało się uzyskać wynik 7.8 l/100 km jednak to był "max" co w tych warunkach mogłem uzyskać. Może to moje zbyt duże oczekiwania w kierunku do miękkiej hybrydy czy może taki duży skok technologiczny w kierunku HEVa, lecz Mazda w takich modelach miejskich jakimi jest Mazda 2 czy 3 powinna stosować już to. Chociaż Mazda 2 już będzie bazować na Toyocie Yaris i na pewno już będzie to u siebie posiadać w najnowszej generacji.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez dine » 3 lis 2021, 22:00

k.siwczyk napisał(a):wsadziła tutaj 12 voltową instalację, zamiast 24 v


Wsadziła 24V zamiast 48V :)

Nie traktowałem mazdy nigdy jako segment premium. Raczej poziom VW. Nie przeszkadza mi to. Natomiast jest też poziom wyżej od toyoty, a corolla swoją drogą jest ze 20% tańsza, z tym, że nie ma nawet w opcji dostępnego takiego wyposażenia jak mazda. Moim zdaniem nie są za konkurencją. Jeździłem również corlollą, odpowiadało mi to auto i nawet rozważałem zakup (gdyby tylko wersja scout nie byłą TAAAK brzydka). Dajmy szansę maździe. Nawiązała współpracę właśnie z toyotą i włączenie takiego skyactiv-x do systemu hybrydowego toyoty to było by prawdziwe perpetum mobile. Czekam na nowe auta i zęby sobie ostrze na CX-50.

Ach, nadmienię tylko byś sprawdził jeszcze spalanie hybryd innych producentów niż toyota. Taka KIA wali po 10l średniego spalania w pełnej hybrydzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 616 (68/27)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez gutek_wrb » 4 lis 2021, 08:27

Widzę że ciekawie się robi w segmencie Miękkich i Twardych Hybryd <serduszka>
Może warto było by zasugerować reszcie takowych u nas na forum użytkownikom jakiegoś kilku godzinnego spota :D ? Np. W okolicach Nw.Dw.Mazowiecki jest tam kilka spokojnych paro kilometrowych dróg aby "eko jazdę" porównać naszą <czarodziej>

Ja jeździłem parę dni przed zakupem CX ,Toyotą CHR i w mieście owszem do 30 km dało się jeździć za Free nie przekraczając 45 km/H ale bezstresowa jazda to nie była bo życzliwość innych użytkowników dróg Warszawskich od biegała od 45 km <dupa>

Toyota po za tym ze miała tych momentów sporo to po za terenem zabudowanym powyżej 90 km jadąc i wyprzedzając czasem już taka EKO nie była <faja> <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1317 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez corky1 » 4 lis 2021, 16:17

k.siwczyk napisał(a):Jeżdżąc po mieście w korkach, w godzinach 15-16 spalanie oscyluje w graniach 9-10 litrów. Czy macie podobnie czy z moim egzemplarzem jeśli chodzi o kwestie silnikowe zaczyna być coś nie tak? Mam coraz to większe wrażenie, że miękka hybryda jest tu tylko wstawiona dla picu.


Mam taką samą wersję silnikową i skrzynię (122 KM MT). Dojazd do pracy w godzinach szczytu w warszawskich korkach (dystans 15 km w jedną stronę) i nigdy nie wychodzę ponad 8,5 litrów, a prędkość średnia raczej niewielka (ok. 17.5 km/h) .

Na ekspresowce 120 km/h na tempomacie – spalanie 5.2 – 5.4 l (chyba, że mocno pod wiatr, wtedy spalanie wzrasta, ale nigdy powyzej 6 l).

Co by nie pisać, jednak najwieksze znaczenie ma styl jazdy, a mój jest raczej spokojny (nawet w porannych i popołudniowych korkach).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez trepek » 8 gru 2021, 14:05

Odnosnie hybryd to sam uzytkuje od dwoch lat Yarisa Hybrydowego. Faktycznie spalanie jest niskie bo srednio 4.6l ale w trasie przy 140 km/h w dwie osoby pali rowne 7l. I do tego jest sakramencko glosno ;-P Do jazdy wokol komina jest super.
Ale odnosnie nowych hybryd toyoty jest problem z przybywaniem oleju w zime i to dosc sporo bo testy pokazuja, ze olej potrafi byc nawet rozcienczony w 16% benzyna. Takze zobaczymy jak dlugo te silniki beda bezawaryjne.
Co do nastepnego samochodu to albo znowu kupie jakas hybryde Toyoty (corolla, camry) albo Lexus UX albo wlasnie mazda 3/CX 30 z silnikiem skyX. Generalnie corolla to plastik fantastic, gdzie wiele rzeczy w nim rezonuje i trzeszczy. Znowu UX jest strasznie drogi. Wiec chyba pozostanie mazda :)
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez gt10r5 » 8 gru 2021, 21:59

Zawsze można te motorki zagazować :)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez paweł_TBU » 8 gru 2021, 22:47

gt10r5 napisał(a):Zawsze można te motorki zagazować :)

Przy cenie instalacji to na prawdę trzeba masę km robić żeby się oplacilo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez gt10r5 » 8 gru 2021, 23:13

Przy małym dotrysku pb, nie jest to taka abstrakcja ;)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez trepek » 9 gru 2021, 11:39

A sa instalacje gazowe obslugujace podwojny wtrysk – posredni i bezposredni? Bo taki wystepuje w nowych Toyotach.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez gt10r5 » 9 gru 2021, 19:19

Są.
Np system master/slave firmy KME.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez RobertPi » 9 gru 2021, 23:54

Systemy Master-Slave kojarzą mi się z czymś innym niż wtrysk bezpośredni – pośredni ale niech będzie.
Tak z ciekawości, nie żebym chciał montować, nigdy bym Maździe takiej krzywdy nie zrobił ale ile takie cudo kosztuje? Rozsądne 3-4 tysiące czy raczej ponad 7?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez k.siwczyk » 10 gru 2021, 16:35

RobertPi napisał(a):Systemy Master-Slave kojarzą mi się z czymś innym niż wtrysk bezpośredni – pośredni ale niech będzie.
Tak z ciekawości, nie żebym chciał montować, nigdy bym Maździe takiej krzywdy nie zrobił ale ile takie cudo kosztuje? Rozsądne 3-4 tysiące czy raczej ponad 7?


Do 6 2.5 litra instalacja gazowa według tego źródła kosztuje 12500 zł: https://www.youtube.com/watch?v=ZMWvX7s ... yGazPolska

Także wydaje mi się, ze spokojnie ponad 7 :)
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 379 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez gt10r5 » 10 gru 2021, 20:41

Koledze wyżej źle się wydaje i byłbym wdzięczny za nie wypisywanie takich bzdur!
Tak samo sugestia, że firma EGP miałaby być używana jako przykład instalacji lpg, no litości!

Odnośnie mazdy: instalacja oparta o KME Sky direct to kwota rzędu ~5tyś zł.
Spalanie skyactive to okolice 1.5l dotrysku w trasie i 2-2.5l w mieście plus gaz.

Jeśli robisz przebiegi większe niż 15kkm rocznie to jest to jak najbardziej opłacalne.
A co do "krzywdzenia" mazdy gazem – no serio? <glupek2> bardziej bym się przejmował jakością mazdowskiego oleju lub blachy niżeli takim zasilaniem ;)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez RobertPi » 10 gru 2021, 23:57

Oleju mazdowskiego nie leję, blachy się znacznie poprawiły. Mam dość szeroki przekrój bo najstarsze auto jakie miałem z 1975 gdy je sprzedawałem miało 21 lat i co najmniej 350 kkm ( może 450, ile dokładnie nie wiem bo licznik był krótki ), rdzewiało jak cholera ale wtedy blachy były trochę inne niż dzisiaj. Za to silnik był w takim stanie, że kolega, który ode mnie auto kupował nie wierzył, że to fabryka. Silnik oczywiście na łańcuchu i bez gazu :) .
Jestem w tej materii taki ortodoks :D i zdania nie zmienię ale każdy może robić z silnikiem swojego samochodu co chce, może go zalać rzepakiem, ja nie wnikam :P.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez paweł_TBU » 11 gru 2021, 00:06

RobertPi napisał(a):Oleju mazdowskiego nie leję, blachy się znacznie poprawiły. Mam dość szeroki przekrój bo najstarsze auto jakie miałem z 1975 gdy je sprzedawałem miało 21 lat i co najmniej 350 kkm ( może 450, ile dokładnie nie wiem bo licznik był krótki ), rdzewiało jak cholera ale wtedy blachy były trochę inne niż dzisiaj. Za to silnik był w takim stanie, że kolega, który ode mnie auto kupował nie wierzył, że to fabryka. Silnik oczywiście na łańcuchu i bez gazu :) .
Jestem w tej materii taki ortodoks :D i zdania nie zmienię ale każdy może robić z silnikiem swojego samochodu co chce, może go zalać rzepakiem, ja nie wnikam :P.


W moim mniemaniu jak ktoś dużo jeździ to kupuje diesla... Miałem auto z gazem i nowoczesne instalacje są naprawdę ok tylko po co.... Tym bardziej w nowym aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez RobertPi » 11 gru 2021, 00:29

paweł_TBU napisał(a):W moim mniemaniu jak ktoś dużo jeździ to kupuje diesla... Miałem auto z gazem i nowoczesne instalacje są naprawdę ok tylko po co.... Tym bardziej w nowym aucie.

No właśnie, ja też atak myślałem i wyszło mi, że dobra bezawaryjna benzyna ma większy sens.
To tak jak ze zmywarką, urządzenie ma nam dać wygodę i więcej wolnego czasu ale zdecydowani nie oszczędza pieniędzy :D .
Przy moich przebiegach rzędu 15-20 kkm i spalaniu około 6 litrów taka zabawa ekonomicznie się nie spina.
Pomijam krzywdzenie silnika gazem hahaha .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez paweł_TBU » 11 gru 2021, 01:44

Zmywarka oszczędza kuuupe wody więc i pieniędzy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 707 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323