Podniesienie mocy Skyactiv-G

Postprzez Neonixos666 » 21 sty 2021, 17:40

lelo28 napisał(a):Wracając do mocy i wykresu; też jest dla mnie dziwne że silnik szczyt mocy osiąga nieco ponad 5 tys. obrotów. Natomiast nie mam pewności, czy nie zostały przeprowadzone zabiegi mechaniczne aby podciągnąć wartość wersji X.


X przecież jest doładowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krabdul » 21 sty 2021, 17:55

X najbardziej odstaje nie od G w BM nie od G w BP a od samego siebie względem oczekiwań i obietnic + "gratis" dostał gpf. A te kilkanaście Nm więcej jest praktycznie proporcjonalne do większej jego masy względem G.
Jakiejś redakcji wyszło, że jest szybszy w sprincie od G122 o 0.2s i elastyczniejszy o 0.1s...
Ja testówką z 4x4 i AT w X robiłem 10.5-11 a w swoim G na mokrym wychodzi mi ok 0.5s mniej. Nie ważne. Wątek jest o G a i tak każdy będzie bronił swojej decyzji <oczy>
G raczej nie jest mechaniczne stłumiony, bo praktycznie każdy silnik wolnossący ma przyrost mocy do ok 500rpm od odcinki.
Nie widzę sensu mechanicznego ograniczenia mocy, bo straciłby też na niskich obrotach, a zdławienie elektroniczne nic nie kosztuje.
Ja z ciekawości podjadę na wiosnę na hamownię i zobaczymy jak się zachowuje soft z G150 w G150 :) bo trochę dziwne jest, że 122 po zmianie softu ma poniżej serii. Na pewno max moc też będzie w okolicy 5-5.5 bo to czuć, że łapie zadyszkę pod koniec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez paweł_TBU » 21 sty 2021, 17:58

Ktostam napisał(a):
Wygląda, że auto zdrożało o 5 000 do zeszłego roku.
Podobno jest zmienione zawieszenie i nowy tempomat adaptacyjny.
No i w Enzo jest szyberdach.

X zauważalnie mniej pali.

To nowy tempomat czy zwiększono zakres prędkości jazdy polautonomicznej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Płomień » 21 sty 2021, 18:44

krabdul napisał(a):Nie widzę sensu mechanicznego ograniczenia mocy, bo straciłby też na niskich obrotach


Nie masz racji.

Wystarczy przeprojektowany kolektor dolotowy, i łapie 5Nm więcej w niskim zakresie, ale traci 15Nm w wysokim. Kto wie, może przytłumili mechanicznie, bo ludzie kupowali sobie tańszą wersję, i chipowali tak że była szybsza od najmocniejszej fabrycznej. Chyba nie muszę mówić, że producent na tym traci.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Ktostam » 21 sty 2021, 18:54

paweł_TBU napisał(a):To nowy tempomat czy zwiększono zakres prędkości jazdy polautonomicznej?

Zakres

Co do 122KM, może po prostu zbudowanie oprogramowania które spełnia normy spalin zajęło trochę więcej czasu.
Jak widać opracowanie X 1.1 też trochę zajęło

Chcesz mieć lepsze osiągi to wystarczy wypolerować wnętrze kolektorów dolotowych i wylotowych.
Straty mocy, które można zniwelować są na napełnianiu silnika.
W silnikach wyczynowych są systemy rezonansowe, które przyspieszają płukanie silnika i dają dodatkowe doładowanie.
Mój znajomy ze szkoły średniej tak zmodyfikował silnik gokarta na warsztatach szkolnych.

Po pierwszym uruchomieniu silnik się rozpadł, taki uzyskał przyrost osiągów – były to koniec lat 90.
Benzyna była na kartki to inny zasilał motor olejem napędowym – dało się.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 114 (0/8)

Postprzez krabdul » 21 sty 2021, 18:55

Płomień napisał(a):
krabdul napisał(a):Nie widzę sensu mechanicznego ograniczenia mocy, bo straciłby też na niskich obrotach


Nie masz racji.

Wystarczy przeprojektowany kolektor dolotowy, i łapie 5Nm więcej w niskim zakresie, ale traci 15Nm w wysokim. Kto wie, może przytłumili mechanicznie, bo ludzie kupowali sobie tańszą wersję, i chipowali tak że była szybsza od najmocniejszej fabrycznej. Chyba nie muszę mówić, że producent na tym traci.


I w takiej sytuacji też wykres się załamuje 1500-2000rpm
przed odcinką? Mi w BM na górze wykresu przybyło 40Nm. To nie są te wartości. Tu ewidentnie wykres nie jest naturalny. Tak poza tym na takie odblokowanie podczas gwarancji decyduje się 10% użytkowników forum a na forum jest np. 10% maździarzy i robi się już z tego cały 1% ludzi – średni biznes do kombinowania dla producenta. Póki co wróżymy z fusów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Ktostam » 21 sty 2021, 19:17

Jak silnikowi brakuje powietrza to żadne cuda w modyfikowaniu programów nie pomogą.
Chcesz mieć większe osiągi to potrzebujesz sprężarki.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 114 (0/8)

Postprzez krabdul » 21 sty 2021, 19:22

Twoja wypowiedź sugeruje, że totalnie nie znasz tematu blokady jaki zastosowała mazda w poprzednich modelach.
Tam soft robił ze 130-140KM (katalogowo 120) ok 180KM
Nie chodzi o jakiś chiptuning tylko o odzyskanie tego co zostało "zabrane" – tu najprawdopodobniej, w BM na 100%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Płomień » 21 sty 2021, 19:31

Ktostam napisał(a):Straty mocy, które można zniwelować są na napełnianiu silnika.
W silnikach wyczynowych są systemy rezonansowe, które przyspieszają płukanie silnika i dają dodatkowe doładowanie.
Mój znajomy ze szkoły średniej tak zmodyfikował silnik gokarta na warsztatach szkolnych.


W każdym silniku działają rezonanse, to pod nie ustawiają się długości kolektorów i fazy rozrządu. G daje się fajnie chipować bo na obu wałkach są wariatory, a same krzywki są dość ostre.


Ktostam napisał(a):Po pierwszym uruchomieniu silnik się rozpadł, taki uzyskał przyrost osiągów – były to koniec lat 90.
Benzyna była na kartki to inny zasilał motor olejem napędowym – dało się.

Albo rozpadł się od źle ustawionego zapłonu, bo kolega zmienił krzywą momentu, ale o zapłonie pewnie zapomniał :P

Ktostam napisał(a):Jak silnikowi brakuje powietrza to żadne cuda w modyfikowaniu programów nie pomogą.
Chcesz mieć większe osiągi to potrzebujesz sprężarki.


Co innego tuningować silnik, a co innego zdjąć kaganiec.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez lelo28 » 21 sty 2021, 20:44

Neonixos666 napisał(a):
lelo28 napisał(a):Wracając do mocy i wykresu; też jest dla mnie dziwne że silnik szczyt mocy osiąga nieco ponad 5 tys. obrotów. Natomiast nie mam pewności, czy nie zostały przeprowadzone zabiegi mechaniczne aby podciągnąć wartość wersji X.


X przecież jest doładowany.

Tu nie chodzi o to że jest doładowany. Moje przypuszczenia idą w kierunku że być może mazda specjalnie " dusi" wersję G już na starcie aby to tylko wersja X wiodła prym i bardziej odstawała od G. O tym właśnie piszę Płomień:
Płomień napisał(a):Kto wie, może przytłumili mechanicznie, bo ludzie kupowali sobie tańszą wersję, i chipowali tak że była szybsza od najmocniejszej fabrycznej. Chyba nie muszę mówić, że producent na tym traci.

W chwili obecnej każdy posiadacz wersji BP G nastawia się na odblokowanie i .....kilka klocków do przodu. Dlatego wrzuciłem ten wykres żeby sobie porównać z odblokowaną BM/BN. Ewidentnie widać że nawet na wersji BP 150 konnej mamy załamania mocy i momentu nieco powyżej 5 tys. obr. W poprzedniej wersji tego nie było a szczyt mocy występował conajmniej na 6 tys obr. Więc jeżeli jest to tylko kwestia odpowiednio dobranego programu to ok, ale jeżeli są to zabiegi mechaniczne to prawdopodobnie jest to początek końca G, gdyż nie sądzę aby było to finansowo opłacalne.

Ktostam napisał(a):G spełnia inne normy emisji spalin niż 165 KM


Nie można wszystkiego zwalać na normy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Ktostam » 21 sty 2021, 22:55

Kolega jest bardzo uparty :)
Na tym silniku nie zobaczysz osiągów z wersji 165 KM bo to inny silnik.
Na mniejszy stopień sprężania 13:1 stary miał 14:1
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 114 (0/8)

Postprzez krabdul » 21 sty 2021, 23:11

X ma na jedne rynki 15 a na inne 16.3 przy tej samej mocy.
Stare G miały też 13:1 na niektóre rynki.
165 nie byłoby żadnym problemem, zwłaszcza że stare są kręcone do 180-185. Niech ten nowy będzie kręcony do 170-175.
W kierunku WLTP to dorzucili mikrohybrydyzację i odcinkę 2 cylindrów a kastracja powyżej 5000rpm ma się nijak do procedury WLTP. Nikt się nie zapuszcza w testach spalania w te rewiry, a test przy prędkości autostradowej to są okolice ledwo 3000rpm.
Zdjęcie kagańca nie wpływa w ogóle na spalanie jeśli poruszamy się w zakresie do "kagańca".
Sprawdzone empirycznie.
@Ktośtam uzupełnij profil, bo nie wiadomo do czego się odnosisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Palmer » 22 sty 2021, 14:59

Ktostam napisał(a):Podobno jest zmienione zawieszenie i nowy tempomat adaptacyjny.
No i w Enzo jest szyberdach.


Jest tak ale na rynku azjatyckim. Na europejskim niestety nie. Ponad miesiąc temu poprosiłem o potwierdzenie tych rewelacji w MMP, cytując fragment artykułu, który tu, na forum ktoś już wrzucał:

"Other changes include retuned springs and dampers to smoothen out suspension motion, reducing vibration and improving both ride and handling. As for safety, the Cruising & Traffic Support (CTS) Level 2 semi-autonomous driving function now works at highway speeds, up from the piffling 55 km/h limit of before. The adaptive cruise control also responds more smoothly to mimic a human driver better".
Źródło:
https://paultan.org/2020/11/23/2021-maz ... tiv-g-2-0/

Oprócz poprawienia zawieszenia mowa tu jest także o ulepszeniu systemu adaptacyjnego tempomatu, który miałby reagować bardziej płynnie a półałtonomiczna jazda poziomu 2 możliwa była przy prędkościach autostradowych.
Należy zauważyć, że opisane w artykule podniesienie momentu obrotowego i mocy silników Skyactiv-X w "3" z rocznika 2021 znalazło jednak potwierdzenie na rynku europejskim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez B4KuR » 23 sty 2021, 10:56

Palmer napisał(a):
Ktostam napisał(a):Oprócz poprawienia zawieszenia mowa tu jest także o ulepszeniu systemu adaptacyjnego tempomatu, który miałby reagować bardziej płynnie a półałtonomiczna jazda poziomu 2 możliwa była przy prędkościach autostradowych.


Ciekawe czy ten nowy tempomat to nowy hardware (szybszy układ uczenia maszynowego/procesor) czy po prostu nowy software który był niedopracowany w momencie premiery auta w 2019. Jeśli to drugie, to interesująca opcja bylaby możliwość upgrade'u tempomatu za opłatą.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 14:12
Posty: 41 (1/2)
Auto: 2019 MAZDA 3 Hikari SkyActiv-G 2.0

Postprzez dzonn » 24 sty 2021, 11:43

Gwoli ścisłości: pojawił się już cennik 3 na 2021 r. i z niego wynika, że (wbrew temu co sugeruje konfigurator) wszystkie te wymienione przeze mnie elementy wchodzące w zakres "pakietu sport" są w wersji Hikari bez dopłaty (czyli tak jak wcześniej). Co jednak istotne, cena bazowa wersji Hikari wzrosła o 3.000 zł.
dzonn
 

Postprzez Ktostam » 24 sty 2021, 16:18

Ciekawe czy pojawi się w tej wersji bezprzewodowe Android Auto.
Jednak spalanie X w AWD też spadło.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 114 (0/8)

Postprzez paweł_TBU » 24 sty 2021, 16:22

Ktostam napisał(a):Ciekawe czy pojawi się w tej wersji bezprzewodowe Android Auto.
Jednak spalanie X w AWD też spadło.


Nie ma wifi w bp więc na bezprzewodowe są nie ma co liczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Ktostam » 24 sty 2021, 20:14

paweł_TBU napisał(a):Nie ma wifi w bp więc na bezprzewodowe są nie ma co liczyć


Mogło się pojawić bo CX30 ma wifi
https://www.youtube.com/watch?v=cj1ylxrJEK8
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2020, 10:50
Posty: 114 (0/8)

Postprzez paweł_TBU » 25 sty 2021, 11:42

Ktostam napisał(a):
paweł_TBU napisał(a):Nie ma wifi w bp więc na bezprzewodowe są nie ma co liczyć


Mogło się pojawić bo CX30 ma wifi
https://www.youtube.com/watch?v=cj1ylxrJEK8

ma ale nie w europie, bp na stany tez ma wifi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez lelo28 » 29 sty 2021, 16:56

Przeglądałem wiadomości w Auto Świat w których jest informacja że można już zamawiać odświeżoną CX-5. Co ciekawe silnik G o mocy 165 koni. Po wejściu w konfigurator mazdy, w danych silnika, jest napisane że stopień sprężania wynosi 13:1 czyli tyle co w BP. Moim zdaniem jest to wyraźny dowód na to że trójka G jest duszona tylko i wyłącznie oprogramowaniem, z ekologią nie ma to nic wspólnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323