X najbardziej odstaje nie od G w BM nie od G w BP a od samego siebie względem oczekiwań i obietnic + "gratis" dostał gpf. A te kilkanaście Nm więcej jest praktycznie proporcjonalne do większej jego masy względem G.
Jakiejś redakcji wyszło, że jest szybszy w sprincie od G122 o 0.2s i elastyczniejszy o 0.1s...
Ja testówką z 4x4 i AT w X robiłem 10.5-11 a w swoim G na mokrym wychodzi mi ok 0.5s mniej. Nie ważne. Wątek jest o G a i tak każdy będzie bronił swojej decyzji
G raczej nie jest mechaniczne stłumiony, bo praktycznie każdy silnik wolnossący ma przyrost mocy do ok 500rpm od odcinki.
Nie widzę sensu mechanicznego ograniczenia mocy, bo straciłby też na niskich obrotach, a zdławienie elektroniczne nic nie kosztuje.
Ja z ciekawości podjadę na wiosnę na hamownię i zobaczymy jak się zachowuje soft z G150 w G150

bo trochę dziwne jest, że 122 po zmianie softu ma poniżej serii. Na pewno max moc też będzie w okolicy 5-5.5 bo to czuć, że łapie zadyszkę pod koniec.