W moim słowniku jazda dynamiczna =/= jazda szybka.
Jazda z prędkością 190 km/h (szybko), nie musi oznaczać, jazdy dynamicznej. Ja pod pojęciem jazdy dynamicznej rozumiem przede wszystkim jazdę w warunkach miejskich, gdzie po zatrzymaniu maksymalną dopuszczalną prędkość osiągamy możliwie szybko (niekoniecznie jeżdżąc do odcinki). Wtedy spalanie znacząco rośnie, gdy co chwilę musimy przyspieszać, co jest raczej oczywiste.
Druga sprawa, to nie wiem czy wasze porównania średniego spalania mają w ogóle sens. Najpierw trzeba ustalić czy spalanie podajecie odnośnie konkretnego odcinka czy ogólnego średniego spalania, którego np. nie resetujecie. Bo zaraz się okaże, że ktoś podaje wskazania średniego spalania, które uwzględniają np. ponad 1000 km w trasie, a potem podaje, że po przejechaniu 15 km po mieście pokazuje mu średnie spalanie rzędu 5,5 l/100 km. Wtedy takie wyniki można włożyć między bajki.
dine napisał(a):Kiedyś podczas manewrów na parkingu miałem średnią 79l/100km po skończonej jeździe – taka ciekawostka, którą rozpatruję jako anomalię
Nie jest to żadna anomalia.
dine napisał(a):Swoją drogą, taka drobna dygresja. Przy tych 190 zmieniłem bieg na 6 (5-5,5k obrotów) i auto zamiast przyspieszać zaczęło nieznacznie zwalniać. Też tak macie? Na ten zakres przypada w Xie szczyt mocy.
Coś kręcisz (i nie mam tutaj na myśli twojego silnika

). 5,5k obrotów jest na piątym biegu przy ok. 190 km/h. Jak zmieniłeś wtedy bieg na 6, to obroty spadają ci do około 4250, a stąd daleka droga do szczytowej mocy, która jest dostępna przy 6k obrotów. Przypominam jeszcze, że siła oporu jest proporcjonalna do kwadratu prędkości, więc im szybciej jedziesz tym trudniej przyspieszyć.
Vmax można osiągnąć na piątym biegu przy około 6000 obrotów.
dine napisał(a):Skoro maksymalną prędkość mam osiągnąć na niższym biegu, to obecność tego kolejnego sugeruje, że da się jeszcze więcej, to chyba jest logiczne?
Źle rozumujesz, nie jest logiczne.

Nawet jakby producent wstawił tam 10 biegów, to nie oznacza, że samochód pojedzie szybciej. Ogranicza Cię tutaj moc silnika, a nie przełożenia skrzyni biegów. Vmax dla szóstego biegu wynosi około 286 km/h, bo wtedy nastąpiłaby odcinka przy 6500 obrotów. Chyba nie muszę wyjaśniać, że nie osiągniesz takiej prędkości na tym biegu?
