Podniesienie mocy Skyactiv-G
Źle przeczytałem posta i odniosłem się do osiągniętego wyniku po odblokowaniu. Jeśli chodzi o fabryczny bonus względem podawanych danych, to tak, jest to duży przyrost, taki jak w BN.
To niezupełnie wykres "odblokowanej 122". To co na ten moment się udało zrobić to wgrać soft z fabrycznej 150 do 122 i efekt jest taki jak na zdjęciu które załączyłeś. Z tego co rozumiem silnik nadal nie został w pełni "odblokowany", jest potencjał na więcej, ale na razie jeszcze się nie udało.
-
dzonn
Jeśli masz na myśli sens dopłacania kilku tysięcy za dodatkowe 28 koni (na papierze), a w tym przypadku 10 koni (w rzeczywistości), to faktycznie można się czuć rozczarowanym. To jednak i tak rozważania teoretyczne bo przy zakupie i tak nie ma wyboru – jak chcesz mieć Mazdę 3 to musisz teraz dopłacić te kilka tysi i wziąć wersję 150 (pomijam jeszcze droższy Skyactiv-X).
Tak czy inaczej, według mojej wiedzy obie wersje czyli 122 jak i 150 są zdławione i obie powinny się odblokować do poziomu >170. Kwestia czasu.
Swoją drogą zauważyłem w konfiguratorze że teraz już nie tylko za (de facto ten sam) silnik trzeba zapłacić kilka tysięcy więcej niż w roku premiery. Teraz pojawił się dodatkowy "Pakiet Sport" za jedyne 5000 zł, który zawiera:
Łopatki do zmiany biegów
Lusterko wsteczne bezramkowe
Felgi aluminiowe Silver (18")
Światła do jazdy dziennej diodowe (LED)
Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
Przyciemniane tylne szyby
Wszystkie te rzeczy w 2019 r. były standardowo w wersji Hikari. Efekt jest taki, że na dziś taki Sedan jak mój kosztuje okrągłe 130.000 zł – o ok. 9.000 zł więcej niż ja zapłaciłem. Różnica polega właściwie tylko na tym, że mam nieco mniejszą moc silnika, ale w świetle możliwości odblokowania przestaje to mieć znaczenie.
Tak czy inaczej, według mojej wiedzy obie wersje czyli 122 jak i 150 są zdławione i obie powinny się odblokować do poziomu >170. Kwestia czasu.
Swoją drogą zauważyłem w konfiguratorze że teraz już nie tylko za (de facto ten sam) silnik trzeba zapłacić kilka tysięcy więcej niż w roku premiery. Teraz pojawił się dodatkowy "Pakiet Sport" za jedyne 5000 zł, który zawiera:
Łopatki do zmiany biegów
Lusterko wsteczne bezramkowe
Felgi aluminiowe Silver (18")
Światła do jazdy dziennej diodowe (LED)
Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
Przyciemniane tylne szyby
Wszystkie te rzeczy w 2019 r. były standardowo w wersji Hikari. Efekt jest taki, że na dziś taki Sedan jak mój kosztuje okrągłe 130.000 zł – o ok. 9.000 zł więcej niż ja zapłaciłem. Różnica polega właściwie tylko na tym, że mam nieco mniejszą moc silnika, ale w świetle możliwości odblokowania przestaje to mieć znaczenie.
-
dzonn
Już nie pamiętam kiedy zaglądałem w konfigurator. Czyli mogę powiedzieć że jako właściciel pierwszego wypustu dokonałem właściwego wyboru.
Wracając do mocy i wykresu; też jest dla mnie dziwne że silnik szczyt mocy osiąga nieco ponad 5 tys. obrotów. Natomiast nie mam pewności, czy nie zostały przeprowadzone zabiegi mechaniczne aby podciągnąć wartość wersji X.
Wracając do mocy i wykresu; też jest dla mnie dziwne że silnik szczyt mocy osiąga nieco ponad 5 tys. obrotów. Natomiast nie mam pewności, czy nie zostały przeprowadzone zabiegi mechaniczne aby podciągnąć wartość wersji X.
Jesteś pewien, że jest w cenie? Bo trochę dziwnie to wygląda – jak się wybiera wersję Hikari to i tak w opcjach jest z automatu zaznaczony ten pakiet sport za dodatkowe 5.000 zł, a jak się go odznaczy to jest informacja o usunięciu elementów z tego pakietu i wtedy konfigurator przeskakuje na silnik Skyactiv-X (???). Czyli nie da się wybrać SkyG + Hikari bez tego pakietu. Innymi słowy nie da się pozbyć kosztu tego pakietu i nadal pozostać przy kombinacji SkyG + Hikari.
Być może zamysł był taki aby te elementy można było dokupić do KAI i KANJO, natomiast może w HIKARI nadal one są w standardzie bez tej dopłaty, ale jednak konfigurator sugeruje coś innego.
No chyba, że przez "cenę" rozumiesz 130.000 zł to wtedy pełna zgoda, że jest w cenie
. Ale jeszcze w grudniu 2020 r. tego dodatkowego kosztu 5.000 zł w tej cenie nie było.
Być może zamysł był taki aby te elementy można było dokupić do KAI i KANJO, natomiast może w HIKARI nadal one są w standardzie bez tej dopłaty, ale jednak konfigurator sugeruje coś innego.
No chyba, że przez "cenę" rozumiesz 130.000 zł to wtedy pełna zgoda, że jest w cenie
-
dzonn
k.siwczyk napisał(a):Z tego co widzę to w Hikari nie ma już Bose
A po czym to stwierdzasz? W konfiguratorze w ostatnim kroku jest system nagłośnieniowy BOSE wymieniony jako element wyposażenia.
Inna ciekawostka – w tej chwili na stronie z cennikami nie ma cennika dla 3. Przypuszczam że ma to związek właśnie ze zmianami związanymi z tym pakietem Sport.
-
dzonn
Ktostam napisał(a):X to zupełnie inny silnik bo ma inny stopień sprężania
Nie o to chodzi, bo to jest oczywista oczywistość, ale żeby zwiększyć "atrakcyjnaość" X specjalnie zaniżono moc G i jak widać po wykresie daleko mu do odblokowanej BM/BN.
k.siwczyk napisał(a):Z tego co widzę to w Hikari nie ma już Bose
Coraz lepiej
Z ciekawości wrzuciłem konfigurator. U mnie wychodzi różnica 8800 zł.
Jak klikam "Dowiedz się więcej" na pierwszej stronie konfiguratora przy wersji Hikari i potem w sekcji "Wyposażenie" klikam przycisk "Pokaż" to na liście jest: "Przestrzenny system nagłośnieniowy audio Bose® (12 głośników)".
-
dzonn
Jest, pochopne strachy, w Belgii też 2 najlepsze modele mają Bose
Weź pod uwagę normy emisji spalin. "Stara" mazda 3 nie ma zapewne Euro6 temp.
G i tak jest świetnym silnikiem, bo praktycznie nie ma aktualnie benzyniaków bez filtra cząstek stałych.
Na rynku chińskim dostaniesz nową mazde 3 z silnikiem ze starej
A w Afryce nawet z silnikami 1,5
Nie wspominam o USA gdzie jest turbo.
Wzrost cen wynika przede wszystkim z kar od emisji CO2 – za rok będzie jeszcze drożej.
Samochody będą bardzo drogie, taki jest nowy eko trend.
Wygląda, że auto zdrożało o 5 000 do zeszłego roku.
Podobno jest zmienione zawieszenie i nowy tempomat adaptacyjny.
No i w Enzo jest szyberdach.
X zauważalnie mniej pali.
Weź pod uwagę normy emisji spalin. "Stara" mazda 3 nie ma zapewne Euro6 temp.
G i tak jest świetnym silnikiem, bo praktycznie nie ma aktualnie benzyniaków bez filtra cząstek stałych.
Na rynku chińskim dostaniesz nową mazde 3 z silnikiem ze starej
A w Afryce nawet z silnikami 1,5
Nie wspominam o USA gdzie jest turbo.
Wzrost cen wynika przede wszystkim z kar od emisji CO2 – za rok będzie jeszcze drożej.
Samochody będą bardzo drogie, taki jest nowy eko trend.
Wygląda, że auto zdrożało o 5 000 do zeszłego roku.
Podobno jest zmienione zawieszenie i nowy tempomat adaptacyjny.
No i w Enzo jest szyberdach.
X zauważalnie mniej pali.
Ktostam napisał(a):Wygląda, że auto zdrożało o 5 000 do zeszłego roku.
Niestety nie. W moim przypadku: 2020 do 2019 5 tys. (wynikało z większej mocy silnika), 2021 do 2020r. kolejne 3,8 tys. ( z przyczyn mi nie znanych
Ktostam napisał(a):X zauważalnie mniej pali.
Taaaaaaaaaaaaa
Nie wiem jak to będzie wyglądało jeśli chodzi o ten "nowy X 186 KM" ale patrząc na testy przyspieszenia tego dotychczasowego X, jest moim zdaniem wielce prawdopodobne że G 122/150 po odblokowaniu zapewni lepsze osiągi. Owszem, spali przy tym nieco więcej, ale różnica nie jest duża i już G jest naprawdę oszczędnym silnikiem jak na swoją pojemność.
No ale nie ma się co licytować – niech każdy kupuje co jemu pasuje. Fakt jest taki, że cena Skyactiv-G przez te blisko 2 lata istotnie wzrosła (w wersji Hikari o ok. 9 tys. zł.). Żeby to tak nie raziło po oczach to najpierw zmienili moc silnika poprzez soft a teraz wymyślili "Pakiet Sport" dla wyposażenia które wcześniej było w standardzie. Wydaje się jednak, że mechanicznie nadal sprzedają dokładnie to samo co w 2019 r. tylko podnieśli ceny, zapewne w dużej mierze z uwagi na zwiększenie kosztów wynikające z norm UE.
No ale nie ma się co licytować – niech każdy kupuje co jemu pasuje. Fakt jest taki, że cena Skyactiv-G przez te blisko 2 lata istotnie wzrosła (w wersji Hikari o ok. 9 tys. zł.). Żeby to tak nie raziło po oczach to najpierw zmienili moc silnika poprzez soft a teraz wymyślili "Pakiet Sport" dla wyposażenia które wcześniej było w standardzie. Wydaje się jednak, że mechanicznie nadal sprzedają dokładnie to samo co w 2019 r. tylko podnieśli ceny, zapewne w dużej mierze z uwagi na zwiększenie kosztów wynikające z norm UE.
-
dzonn
Właśnie o to chodzi że nie muszę niczego oczekiwać. Temat dotyczy odblokowania wersji G a nie X a tym bardziej spalania X. Zacytuje ponownie siebie:
Wracając do mocy i wykresu; też jest dla mnie dziwne że silnik szczyt mocy osiąga nieco ponad 5 tys. obrotów. Natomiast nie mam pewności, czy nie zostały przeprowadzone zabiegi mechaniczne aby podciągnąć wartość wersji X.
Chodziło mi o to że inżynierowie mazdy, aby pokazać innowacyjność i pomysłowość wersji X, zaniżyli parametry wersji G (moc i moment), być może również poprzez ingerencję mechaniczną a nie tylko programową silnika. Tym samym mówią nam " zobaczcie jaki to wspaniały silnik stworzyliśmy". Problem w tym że X nie za wiele odstaje od silnika G ( mocą i momentem ) montowanego w BM/BN ale w stosunku do BP już tak.
Jaśniej już nie potrafię
Wracając do mocy i wykresu; też jest dla mnie dziwne że silnik szczyt mocy osiąga nieco ponad 5 tys. obrotów. Natomiast nie mam pewności, czy nie zostały przeprowadzone zabiegi mechaniczne aby podciągnąć wartość wersji X.
Chodziło mi o to że inżynierowie mazdy, aby pokazać innowacyjność i pomysłowość wersji X, zaniżyli parametry wersji G (moc i moment), być może również poprzez ingerencję mechaniczną a nie tylko programową silnika. Tym samym mówią nam " zobaczcie jaki to wspaniały silnik stworzyliśmy". Problem w tym że X nie za wiele odstaje od silnika G ( mocą i momentem ) montowanego w BM/BN ale w stosunku do BP już tak.
Jaśniej już nie potrafię
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości