Podniesienie mocy Skyactiv-G
k.siwczyk napisał(a):Jakim cudem są takie różnice między kolejnymi egzemplarzami? 20 Nm w serii przy wolnossącym silniku to jest przepaść.
240 Nm to już jest przyzwoity wynik.
Myślę zę to pytanie do Mazdy, takie same różnice były między egzemplarzami BM i BN. Idąc dalej tym tokiem jakim cudem seryjne egzemplarze BM miały od 126 do 155KM?
Tu dodatkowo dochodzi różnica między hamowniami, z doświadczenia te hamownie pokazują co do 1 KM to samo ale moment wychodzi większy na hamowni DynoProject (każdej) niż na MAHA. Ale nie 20Nm większy przy takich wartościach. Między innymi dlatego nie należy porównywać pomiarów między hamowniami, nawet tego samego auta. Wartość porównawczą mają tylko pomiary z tej samej hamowni najlepiej robione w jak najbardziej zbliżonych warunkach
super, ze mapy dla BP już są :–) disi, trzy pytania:
– silnik chyba się trochę rożni od BM; nie ma większych powodów do obaw niż przy poprzedniej generacji, ze wyżyłowanie wpłynie negatywnie na żywotność? (również w kontekście automatycznej skrzyni)
– jesteś w stanie pozbyć się wyłączania cylindrów przy niskich obrotach? (w USA chyba fabrycznie tego shitu nie ma, w niektórych regionach ASO na życzenie to wyłączy, ale nie u nas)
– możesz przełączyć i-stop w stan domyślnie wyłączony po starcie silnika?
w poprzedniej BM (manual) miałem mapę (~175KM) od disiego i różnica była odczuwalna, szczególnie przy takim starcie do 100, bo nie trzeba było 3 biegu wrzucać. przy okazji spalanie było chyba rzeczywiście niższe
– silnik chyba się trochę rożni od BM; nie ma większych powodów do obaw niż przy poprzedniej generacji, ze wyżyłowanie wpłynie negatywnie na żywotność? (również w kontekście automatycznej skrzyni)
– jesteś w stanie pozbyć się wyłączania cylindrów przy niskich obrotach? (w USA chyba fabrycznie tego shitu nie ma, w niektórych regionach ASO na życzenie to wyłączy, ale nie u nas)
– możesz przełączyć i-stop w stan domyślnie wyłączony po starcie silnika?
w poprzedniej BM (manual) miałem mapę (~175KM) od disiego i różnica była odczuwalna, szczególnie przy takim starcie do 100, bo nie trzeba było 3 biegu wrzucać. przy okazji spalanie było chyba rzeczywiście niższe
crun napisał(a):super, ze mapy dla BP już są :–) disi, trzy pytania:
– silnik chyba się trochę rożni od BM; nie ma większych powodów do obaw niż przy poprzedniej generacji, ze wyżyłowanie wpłynie negatywnie na żywotność? (również w kontekście automatycznej skrzyni)
– jesteś w stanie pozbyć się wyłączania cylindrów przy niskich obrotach? (w USA chyba fabrycznie tego shitu nie ma, w niektórych regionach ASO na życzenie to wyłączy, ale nie u nas)
– możesz przełączyć i-stop w stan domyślnie wyłączony po starcie silnika?
w poprzedniej BM (manual) miałem mapę (~175KM) od disiego i różnica była odczuwalna, szczególnie przy takim starcie do 100, bo nie trzeba było 3 biegu wrzucać. przy okazji spalanie było chyba rzeczywiście niższe
– nie widzę powodów do obaw, a w przypadku skrzyni automatycznej nie martwiłbym się ani o jedno ani o drugie, silnik jest dodatkowo zabezpieczony przed użytkownikiem oprogramowaniem automatu, a automat jest leniwy i powolny, tfu, komfortowy miałem na myśli
– nie jestem
– i-stop w BM/BN przełączało się kodowaniem w forscan'ie, nie robiłem tego
i tak zupełnie przy okazji kolejne BP

https://magazynauto.pl/porady/czy-benzy ... a,aid,1038
Dopisano 12 sty 2022, 17:38:
https://magazynauto.pl/porady/czy-benzy ... a,aid,1038
Dopisano 12 sty 2022, 17:38:
https://magazynauto.pl/porady/czy-benzy ... a,aid,1038
Racja, tyle że różnica w cenie nie zwróci nam różnicy w sprawności i spalaniu. Nie wiem czy te 2-3% mocy i momentu jest warte dopłacania za Pb98.
Zwłaszcza, że w większości przypadków Pb98 ma mniejszą kaloryczność niż Pb95, może poza V-power z shella czy 98 ultimate z BP, ale wspomniane są jeszcze droższe.
Zwłaszcza, że w większości przypadków Pb98 ma mniejszą kaloryczność niż Pb95, może poza V-power z shella czy 98 ultimate z BP, ale wspomniane są jeszcze droższe.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):Racja, tyle że różnica w cenie nie zwróci nam różnicy w sprawności i spalaniu. Nie wiem czy te 2-3% mocy i momentu jest warte dopłacania za Pb98.
Zwłaszcza, że w większości przypadków Pb98 ma mniejszą kaloryczność niż Pb95, może poza V-power z shella czy 98 ultimate z BP, ale wspomniane są jeszcze droższe.
Tyle że na 98 auto mniej pali i przy dużych przebiegach to się opłaca
Na obecną chwilę od kilku lat tankuję tylko na Shellu, na początku była to zwykła 95 i diesel. Tankowanie praktycznie tylko na dwóch stacjach, cztery różne auta benzyna i diesel. Od paru lat tankuję tylko paliwa V-power, raz do roku po przeglądzie tankuję dwa pełne baki benzyny SHELL V-POWER RACING.
Co do ceny V-powera to teraz niema problemu, ponieważ w niektóre dni tygodnia te paliwa są w cenie zwykłych.
Z moich doświadczeń z tymi paliwami mogę powiedzieć że zmieniając zwykłe na V-power zwiększył się zasięg auta , to samo tyczy się zmiany na Racing. Co do samej mocy też są zauważalne różnice w szczególności na Rancing, nie są to może jakieś duże róznice ale jednak są.
Osobiście pomijam różnice w mocy bo to co mam w autach mi wystarczy, ale zwiększony dystans już nie jest mi tak obojętny.
Co do ceny V-powera to teraz niema problemu, ponieważ w niektóre dni tygodnia te paliwa są w cenie zwykłych.
Z moich doświadczeń z tymi paliwami mogę powiedzieć że zmieniając zwykłe na V-power zwiększył się zasięg auta , to samo tyczy się zmiany na Racing. Co do samej mocy też są zauważalne różnice w szczególności na Rancing, nie są to może jakieś duże róznice ale jednak są.
Osobiście pomijam różnice w mocy bo to co mam w autach mi wystarczy, ale zwiększony dystans już nie jest mi tak obojętny.
Paliwa premium to zwykła ściema dla frajerstwa co musi czuć się lepszymi od ogółu.
To już mi kiedyś dokładnie wytłumaczył facet na studiach na politechnice profesor od eksploatacji pojazdów.
1. Jak masz mieć lepsze osiągi jak to jest taka sama benzyna i ten sam związek chemiczny
2. Jeżeli są jakieś dodatki myjące itp to jest mniej benzyny w litrze
No ale jesteś premium i czujesz się premium
To już mi kiedyś dokładnie wytłumaczył facet na studiach na politechnice profesor od eksploatacji pojazdów.
1. Jak masz mieć lepsze osiągi jak to jest taka sama benzyna i ten sam związek chemiczny
2. Jeżeli są jakieś dodatki myjące itp to jest mniej benzyny w litrze
No ale jesteś premium i czujesz się premium
MM4zda napisał(a):@DISITuneKoszt odblokowania 1000zł, koszt pełnej modyfikacji 1400zł. Ceny brutto.
Czym się różnią te dwa sposoby, czy za 1400 zł jest coś wymieniane w aucie?
Rozumiem, że stracę gwarancje po takim chipie?
nic nie jest wymieniane, samo odblokowanie to zdjęcie limiterów, widać to dobrze na wykresie na którym są wszystkie 3 moce (seria, odblokowanie, pełna modyfikacja). W uproszczeniu seria ~135KM odblokowanie 150KM pełna modyfikacja ~170KM.
Nie stracisz gwarancji jak się nie będziesz chwalił w serwisie że modyfikowałeś
Ktostam napisał(a):Paliwa premium to zwykła ściema dla frajerstwa co musi czuć się lepszymi od ogółu.
To już mi kiedyś dokładnie wytłumaczył facet na studiach na politechnice profesor od eksploatacji pojazdów.
1. Jak masz mieć lepsze osiągi jak to jest taka sama benzyna i ten sam związek chemiczny
2. Jeżeli są jakieś dodatki myjące itp to jest mniej benzyny w litrze
No ale jesteś premium i czujesz się premium
Yyyyyyyy
Nie
Chyba nie profesor, tylko wujek, i nie na politechnice, tylko na imieninach
Wujek na imieninach.
Imieniny były dobre, zapiłeś i Ci się pomieszało. Spokojnie, wybaczamy, rozumiemy.
Ale nie będę się tutaj wdawał w szczegóły, bo za bardzo śmierdzi baitem albo trollem. Good job Ktostam, good job

Faktycznie, z chęcią zobaczyłbym kreski tego samego egzemplarza, strojonego najpierw na 95 a potem na 98. W sumie co jak co ale skyactiv powiniec móc ten bonusowy oktan wykorzystać.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):Faktycznie, z chęcią zobaczyłbym kreski tego samego egzemplarza, strojonego najpierw na 95 a potem na 98. W sumie co jak co ale skyactiv powiniec móc ten bonusowy oktan wykorzystać.
Mi disi w poprzednim Skyactive-G najpierw stroił na 95 a potem jak mi podmienili niepotrzebnie mapę w aso to strioł już na 98. Co prawda wgrali inny sterownik, od strojenia do strojenie minęło też trochę kilometrów, ale na 95 miałem bojarze 179.5KM i ok 225Nm a na 98 185 i 231Nm. Największa jednak różnica była w tym, że później zaczynał opadać wykres, a do fabrycznej (6500) odciski prawie cały czas moc rosła.
Tak to na 98 wyszło.
Ja też mam kilka pytań do DISITune w związku z odblokowaniem/chipowaniem modelu BP:
1. Bazując na swojej wiedzy na temat silników skyactiv, czy po zwiększeniu mocy, twoim zdaniem, powinno się zmienić olej z 0W20 na 5W30? Takie może troszkę dziwne pytanie...
2. Czy stroić silnik na paliwie Pb98 a użytkować na co dzień na paliwie Pb95, raz na -powiedzmy- kwartał zalewać bak Pb98, czy takie coś nie ma sensu i stroić od razu na paliwie docelowym?
3. Czego można się spodziewać po wystrojeniu silnika jeśli chodzi o spalanie? Wzrost/spadek/bez zmian?
Pytania dotyczą samochodu użytkowanego raczej poza miastem, na drogach lokalnych.
1. Bazując na swojej wiedzy na temat silników skyactiv, czy po zwiększeniu mocy, twoim zdaniem, powinno się zmienić olej z 0W20 na 5W30? Takie może troszkę dziwne pytanie...
2. Czy stroić silnik na paliwie Pb98 a użytkować na co dzień na paliwie Pb95, raz na -powiedzmy- kwartał zalewać bak Pb98, czy takie coś nie ma sensu i stroić od razu na paliwie docelowym?
3. Czego można się spodziewać po wystrojeniu silnika jeśli chodzi o spalanie? Wzrost/spadek/bez zmian?
Pytania dotyczą samochodu użytkowanego raczej poza miastem, na drogach lokalnych.
kanu napisał(a):Miałem przyjemność sprawdzać moją 150KM BP, niestety sterownik był bardziej oporny niż przy wersjach 120Km...
Ale to może DISTune się wypowie, jakie tajemnice skrywa mój model.
Generalnie to nie sterownik zwykle jest oporny tylko silnik raz generuje mniej raz więcej mocy. Czasem rzeczywiście zdarza się tak że niby sterownik wszystko przyjmuje i ustawia a mocy nie ma ani grama, u Ciebie moc się poprawiła w jakimś zakresie.
Rzeczywiście przyrost był mniejszy niż w przypadku wersji 122KM ale przypomnę że w przypadku wersji 120KM tez zdarzają się egzemplarze które generują wyraźnie mniej
Dopisano 17 lip 2022 20:13:
Fajfek napisał(a):Ja też mam kilka pytań do DISITune w związku z odblokowaniem/chipowaniem modelu BP:
1. Bazując na swojej wiedzy na temat silników skyactiv, czy po zwiększeniu mocy, twoim zdaniem, powinno się zmienić olej z 0W20 na 5W30? Takie może troszkę dziwne pytanie...
2. Czy stroić silnik na paliwie Pb98 a użytkować na co dzień na paliwie Pb95, raz na -powiedzmy- kwartał zalewać bak Pb98, czy takie coś nie ma sensu i stroić od razu na paliwie docelowym?
3. Czego można się spodziewać po wystrojeniu silnika jeśli chodzi o spalanie? Wzrost/spadek/bez zmian?
Pytania dotyczą samochodu użytkowanego raczej poza miastem, na drogach lokalnych.
ad1 ja bym zalewał 5w30 ale to ja. Nie zamierzam nikomu mówić co ma lać do swojego auta
ad2. nie należy tak robić, należy zawsze stroić na paliwie docelowym
ad3 raczej pytanie do użytkowników, ja uważam że nie powinno znacząco wzrosnąć
Fajfek napisał(a):DISItune, jak u ciebie z terminami odnośnie modeli BP? Długo się czeka na wizytę?
zależy od wolnych terminów na hamowni, zwykle kilka dni, w drugiej połowie sierpnia będą dłuższe bo jedna hamownia ma urlop.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: CezaR83 i 1 gość