Podniesienie mocy Skyactiv-G

Postprzez stryjq » 29 sie 2022, 22:57

Panowie, zastanawiam się nad zmianą mapy w swoim egzemplarzu. Czy jest może ktoś z Warszawy, kto robił już modyfikację i byłby w stanie pokazać mi różnicę? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2014, 08:35
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna 2019 122KM

Postprzez SFP9 » 2 wrz 2022, 14:55

stryjq napisał(a):Panowie, zastanawiam się nad zmianą mapy w swoim egzemplarzu. Czy jest może ktoś z Warszawy, kto robił już modyfikację i byłby w stanie pokazać mi różnicę? :)

Dwa miesiące temu odblokowałem swoją 3-jkę model BN z 2017r. Całą operację robiłem w Kivi Racing Factory na Woli. Wyjściowo zgodnie ze specyfikacją fabryczną miało być 120KM i 211Nm. Pierwsze hamowanie wyjściowe wykazało następujące wartość: 130,6KM i 211,5Nm. Ostatecznie po wgraniu nowej mapy to 166KM i 210,9Nm.
Co do odczuć podczas jazdy to w zasadzie do 4000 obr/min specjalnych różnic nie ma. No może, ale to raczej autosugestia. Zresztą potwierdza to wykres z hamowni który do 4000 obr/min pokrywa się z tym co było wyjściowo. Dopiero po przekroczeniu 4 tyś obr/min samochód nadal ochoczo przyspiesza i tak do około 5,6 tyś obr/min. To w zasadzie jedyna zamiana. Według Kivi-ego, Mazda żeby poszerzyć gamę silnikową elektronicznie dławi ten sam motor co skutkuje tym, że po przekroczeniu 4000 obr/min przepustnica nie w pełni się otwiera.
No i uprzedzam pytanie zużycie paliwa nie zmieniło się.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2022, 14:54
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN 2.0 rok 2017

Postprzez kanu » 7 paź 2022, 10:32

Tak jak pisał forumowicz powyżej, zmiany odczuwalne są powyżej 4000obr/min.
U mnie (w 150KM) co prawda nie udało się odblokować potencjału na więcej KM tak jak ze 122KM wersji (każdy sterownik lubi inaczej "marudzić"), ale z tego co mówił kolega DISITune, to te 122KM są opanowane i spokojnie z nich więcej mocy wskrzesisz.

Mogę potwierdzić odczucia powyżej tych 4000obr, wcześniej przy wyprzedzaniu na autostradzie i redukcji przez skrzynie, czuć było że auto nie ma siły przyspieszać, po modyfikacji softu czuć, że się zmieniła charakterystyka i jednak coś tam lepiej ciągnie :)
Nie są to odczucia jak w uturbionym aucie, ale jednak ;)

Co do spalania nie widzę różnicy i nie spodziewałem się, bo dla mnie każde auto co pali poniżej 10 jest ok <lol>
Avatar użytkownika
 
Od: 5 lis 2014, 15:56
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BP 2.0 2020 AT
Mazda 2 DJ 1.5 2015 AT

Postprzez patryk_k12627 » 7 paź 2022, 17:27

kanu napisał(a):Tak jak pisał forumowicz powyżej, zmiany odczuwalne są powyżej 4000obr/min.
U mnie (w 150KM) co prawda nie udało się odblokować potencjału na więcej KM tak jak ze 122KM wersji (każdy sterownik lubi inaczej "marudzić"), ale z tego co mówił kolega DISITune, to te 122KM są opanowane i spokojnie z nich więcej mocy wskrzesisz.

Mogę potwierdzić odczucia powyżej tych 4000obr, wcześniej przy wyprzedzaniu na autostradzie i redukcji przez skrzynie, czuć było że auto nie ma siły przyspieszać, po modyfikacji softu czuć, że się zmieniła charakterystyka i jednak coś tam lepiej ciągnie :)
Nie są to odczucia jak w uturbionym aucie, ale jednak ;)

Co do spalania nie widzę różnicy i nie spodziewałem się, bo dla mnie każde auto co pali poniżej 10 jest ok <lol>



Próbowałeś modyfikować nowszą wersję 150 KM? Ile przyrosło Nm? I czy jakoś wykres się zmienił?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2022, 18:05
Posty: 16 (2/2)
Auto: 3 BP 2023 150KM AT
Exclusive live + DESIGN + DRIVER ASSISTANCE & SOUND

Postprzez Krystos » 20 paź 2022, 21:56

[
Mazda 3 BP122 GTC 34528.jpg
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/8)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez Krystos » 3 lis 2022, 00:32

Darmowa aplikacja Drag Racer, dwa biegi, prędkosc z gps, na liczniku czas byłby jeszcze korzystniejszy. Nie mam porównania, nigdy nie mierzyłem przed modyfikacją.
IMG_20221102_232853.jpg
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/8)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez DISItune » 3 lis 2022, 08:59

BP 122
przed:
0-100_stock.jpg


po:
0-100_mod.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Krystos » 3 lis 2022, 22:47

Odczuwalna duża poprawa dynamiki, dzięki Disi-Tune, polecam
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 15:41
Posty: 73 (0/8)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez Neonixos666 » 3 lis 2022, 23:12

Można powiedzieć że naprawiają silnik który fabrycznie specjalnie był zepsuty. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kanu » 25 lis 2022, 12:54

patryk_k12627 napisał(a):Próbowałeś modyfikować nowszą wersję 150 KM? Ile przyrosło Nm? I czy jakoś wykres się zmienił?


Nm niewiele, natomiast w zakresie 5000-5800obr auto tak nie słabnie jak seria i tu jest uzysk, co w trasie i wyprzedzaniu da się odczuć.

Całościowo udało się ugrać z 10KM więcej i parę Nm. Strasznie oporny sterownik, bo nie reagował na zmiany jakie Disi wklepywał... Może trafi się jakaś luka lub nieodkryty element, to wtedy się to poprawi ;)

Pytanie ile osób próbowało coś zdziałać w tym 150 skyactive-g do tej pory ;)
Avatar użytkownika
 
Od: 5 lis 2014, 15:56
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BP 2.0 2020 AT
Mazda 2 DJ 1.5 2015 AT

Postprzez krabdul » 25 lis 2022, 13:37

Ja też miałem podejście z moim 150 i fabryka wypluła 160KM i 224Nm. Dalsze mody nic praktycznie nie wnosiły, więc zostawiliśmy fabrykę. Tyle że u mnie AT i AWD mogły już kisić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323