Podniesienie mocy Skyactiv-G
stryjq napisał(a):Panowie, zastanawiam się nad zmianą mapy w swoim egzemplarzu. Czy jest może ktoś z Warszawy, kto robił już modyfikację i byłby w stanie pokazać mi różnicę?
Dwa miesiące temu odblokowałem swoją 3-jkę model BN z 2017r. Całą operację robiłem w Kivi Racing Factory na Woli. Wyjściowo zgodnie ze specyfikacją fabryczną miało być 120KM i 211Nm. Pierwsze hamowanie wyjściowe wykazało następujące wartość: 130,6KM i 211,5Nm. Ostatecznie po wgraniu nowej mapy to 166KM i 210,9Nm.
Co do odczuć podczas jazdy to w zasadzie do 4000 obr/min specjalnych różnic nie ma. No może, ale to raczej autosugestia. Zresztą potwierdza to wykres z hamowni który do 4000 obr/min pokrywa się z tym co było wyjściowo. Dopiero po przekroczeniu 4 tyś obr/min samochód nadal ochoczo przyspiesza i tak do około 5,6 tyś obr/min. To w zasadzie jedyna zamiana. Według Kivi-ego, Mazda żeby poszerzyć gamę silnikową elektronicznie dławi ten sam motor co skutkuje tym, że po przekroczeniu 4000 obr/min przepustnica nie w pełni się otwiera.
No i uprzedzam pytanie zużycie paliwa nie zmieniło się.
Tak jak pisał forumowicz powyżej, zmiany odczuwalne są powyżej 4000obr/min.
U mnie (w 150KM) co prawda nie udało się odblokować potencjału na więcej KM tak jak ze 122KM wersji (każdy sterownik lubi inaczej "marudzić"), ale z tego co mówił kolega DISITune, to te 122KM są opanowane i spokojnie z nich więcej mocy wskrzesisz.
Mogę potwierdzić odczucia powyżej tych 4000obr, wcześniej przy wyprzedzaniu na autostradzie i redukcji przez skrzynie, czuć było że auto nie ma siły przyspieszać, po modyfikacji softu czuć, że się zmieniła charakterystyka i jednak coś tam lepiej ciągnie
Nie są to odczucia jak w uturbionym aucie, ale jednak
Co do spalania nie widzę różnicy i nie spodziewałem się, bo dla mnie każde auto co pali poniżej 10 jest ok
U mnie (w 150KM) co prawda nie udało się odblokować potencjału na więcej KM tak jak ze 122KM wersji (każdy sterownik lubi inaczej "marudzić"), ale z tego co mówił kolega DISITune, to te 122KM są opanowane i spokojnie z nich więcej mocy wskrzesisz.
Mogę potwierdzić odczucia powyżej tych 4000obr, wcześniej przy wyprzedzaniu na autostradzie i redukcji przez skrzynie, czuć było że auto nie ma siły przyspieszać, po modyfikacji softu czuć, że się zmieniła charakterystyka i jednak coś tam lepiej ciągnie
Nie są to odczucia jak w uturbionym aucie, ale jednak
Co do spalania nie widzę różnicy i nie spodziewałem się, bo dla mnie każde auto co pali poniżej 10 jest ok
kanu napisał(a):Tak jak pisał forumowicz powyżej, zmiany odczuwalne są powyżej 4000obr/min.
U mnie (w 150KM) co prawda nie udało się odblokować potencjału na więcej KM tak jak ze 122KM wersji (każdy sterownik lubi inaczej "marudzić"), ale z tego co mówił kolega DISITune, to te 122KM są opanowane i spokojnie z nich więcej mocy wskrzesisz.
Mogę potwierdzić odczucia powyżej tych 4000obr, wcześniej przy wyprzedzaniu na autostradzie i redukcji przez skrzynie, czuć było że auto nie ma siły przyspieszać, po modyfikacji softu czuć, że się zmieniła charakterystyka i jednak coś tam lepiej ciągnie
Nie są to odczucia jak w uturbionym aucie, ale jednak
Co do spalania nie widzę różnicy i nie spodziewałem się, bo dla mnie każde auto co pali poniżej 10 jest ok
Próbowałeś modyfikować nowszą wersję 150 KM? Ile przyrosło Nm? I czy jakoś wykres się zmienił?
BP 122
przed:
po:
przed:
po:
Można powiedzieć że naprawiają silnik który fabrycznie specjalnie był zepsuty.
patryk_k12627 napisał(a):Próbowałeś modyfikować nowszą wersję 150 KM? Ile przyrosło Nm? I czy jakoś wykres się zmienił?
Nm niewiele, natomiast w zakresie 5000-5800obr auto tak nie słabnie jak seria i tu jest uzysk, co w trasie i wyprzedzaniu da się odczuć.
Całościowo udało się ugrać z 10KM więcej i parę Nm. Strasznie oporny sterownik, bo nie reagował na zmiany jakie Disi wklepywał... Może trafi się jakaś luka lub nieodkryty element, to wtedy się to poprawi
Pytanie ile osób próbowało coś zdziałać w tym 150 skyactive-g do tej pory
Ja też miałem podejście z moim 150 i fabryka wypluła 160KM i 224Nm. Dalsze mody nic praktycznie nie wnosiły, więc zostawiliśmy fabrykę. Tyle że u mnie AT i AWD mogły już kisić.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość